Płaszcze

9 minut czytania

Płaszcz Farmera

Ludzie uprawiający ziemie w Krainach Dolin, na zachód od Księżycowego Morza, prowadzą proste i skromne życie. I właśnie taki prosty człowiek stał się bohaterem legendy. Był to farmer Behem z Doliny Jemioły. Pewnego dnia, podczas pracy na roli w pobliżu Potoku Mieczy, na farmie Behema zjawili się bandyci, którzy kazali mu opuścić jego ziemię. Usłyszawszy te słowa, Behem wpadł w taką rozpacz, że nie mógł wydusić z siebie słowa. Przywódca bandytów powiedział na koniec, że do świtu następnego dnia ma na tej ziemi nikogo nie być, po czym grupa odjechała w kierunku pozostałych farm z taką samą wiadomością. O zmierzchu farmerzy opuścili domy i przygotowali się do marszu w stronę bezpieczniejszych obszarów. Niektórzy z nich zdołali zobaczyć sylwetkę Behema stojącego na polu i opierającego się na swojej kopaczce z głową zwieszoną nisko.

Wieczorem trzech sąsiadów wybrało się na farmę Behema i znaleźli go śpiącego na polu. Bardziej szokujące, jednak, było dla nich pojawienie się kobiety, prawdopodobnie ducha Chauntei, która owinęła Behema luźnym płaszczem. Farmerzy wrócili do rodzin i opowiedzieli czego byli świadkami. Wspierani myślą, że Chauntea pobłogosławiła Behema za to, że nie opuścił swojej ziemi, farmerzy zabrali swoje rodziny i ruszyli z powrotem w kierunku domów. Niestety, odwaga nawiedziła ich trochę za późno, gdyż Behem został właśnie zastrzelony przez bandytów za odmowę opuszczenia ziemi. Niemal w tej samej chwili, na oczach farmerów, gęste winorośle wyrosły z ziemi, na której stali zabójcy Behema. Rośliny nie tylko uniemożliwiły bandytom ucieczkę, lecz dusząc ich, pozbawiły przytomności. Widząc to, farmerzy ruszyli w ich kierunku i przepędzili tych, którzy pozostali. Wprawdzie ciało Behema zniknęło wraz z winoroślami, lecz jego zakrwawiony i podarty płaszcz pozostał.

Parametry

Premia ochronna: +3
Waga: 3

Płaszcz Błogosławionego Rolnika (Serce Furii)

Ludzie uprawiający ziemie w Krainach Dolin, na zachód od Księżycowego Morza, prowadzą proste i skromne życie. I właśnie taki prosty człowiek stał się bohaterem legendy. Był to farmer Behem z Doliny Jemioły. Pewnego dnia, podczas pracy na roli w pobliżu Potoku Mieczy, na farmie Behema zjawili się bandyci, którzy kazali mu opuścić jego ziemię. Usłyszawszy te słowa, Behem wpadł w taką rozpacz, że nie mógł wydusić z siebie słowa. Przywódca bandytów powiedział na koniec, że do świtu następnego dnia ma na tej ziemi nikogo nie być, po czym grupa odjechała w kierunku pozostałych farm z taką samą wiadomością. O zmierzchu farmerzy opuścili domy i przygotowali się do marszu w stronę bezpieczniejszych obszarów. Niektórzy z nich zdołali zobaczyć sylwetkę Behema stojącego na polu i opierającego się na swojej kopaczce z głową zwieszoną nisko.

Wieczorem trzech sąsiadów wybrało się na farmę Behema i znaleźli go śpiącego na polu. Bardziej szokujące, jednak, było dla nich pojawienie się kobiety, prawdopodobnie ducha Chauntei, która owinęła Behema luźnym płaszczem. Farmerzy wrócili do rodzin i opowiedzieli czego byli świadkami. Wspierani myślą, że Chauntea pobłogosławiła Behema za to, że nie opuścił swojej ziemi, farmerzy zabrali swoje rodziny i ruszyli z powrotem w kierunku domów. Niestety, odwaga nawiedziła ich trochę za późno, gdyż Behem został właśnie zastrzelony przez bandytów za odmowę opuszczenia ziemi. Niemal w tej samej chwili, na oczach farmerów, gęste winorośle wyrosły z ziemi, na której stali zabójcy Behema. Rośliny nie tylko uniemożliwiły bandytom ucieczkę, lecz dusząc ich, pozbawiły przytomności. Widząc to, farmerzy ruszyli w ich kierunku i przepędzili tych, którzy pozostali. Wprawdzie ciało Behema zniknęło wraz z winoroślami, lecz jego zakrwawiony i podarty płaszcz pozostał.

Parametry

Premia ochronna: +3
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Oplątanie 1x/dzień
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Słoneczny Żar 1x/dzień
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Pomoc 1x/dzień
Waga: 3

Płaszcz Mystry

Chociaż czarodzieje posiadają potężną moc magiczną, ich główną słabością pozostaje fakt, iż nie istnieje taki rodzaj zbroi, który w poważny sposób nie ograniczałby możliwości rzucania zaklęć. Co prawda, odpowiednio doświadczony czarodziej potrafi poradzić sobie z tymi ograniczeniami, to jednak najczęściej, by zapewnić sobie ochronę, woli zaczarować swoją szatę lub pierścień, aniżeli nosić niewygodną, krępującą ruchy zbroję. Gdyby jednak przyszło mu się zmierzyć z utalentowanym wojownikiem, lub zręcznym strzelcem, walka mogłaby nie potrwać długo.

Kapłanka Mystry, dostrzegając dylemat wszystkich czarodziejów, samodzielnie stworzyła błogosławione płaszcze Mystry. Dawały one czarodziejom szczególną odporność na zranienia, a także sprawiały, że rany zadawane przez większość, jeśli nawet nie wszystkie rodzaje broni, stawały się nieodczuwalne. Na dodatek, kapłanka spowodowała, że płaszcze umożliwiają rzucanie zaklęcia Kamiennej Skóry. Nie trzeba chyba dodawać, iż czarodziej posiadający taki płaszcz, który w końcu zyskał miano "Uścisku Mystry", stałby się niezwykle potężny, jeśli nie niezniszczalny.

Parametry

Specjalne:
Zmniejszenie obrażeń: 5/+1
Waga: 1

Uścisk Mystry (Serce Furii)

Chociaż czarodzieje posiadają potężną moc magiczną, ich główną słabością pozostaje fakt, iż nie istnieje taki rodzaj zbroi, który w poważny sposób nie ograniczałby możliwości rzucania zaklęć. Co prawda, odpowiednio doświadczony czarodziej potrafi poradzić sobie z tymi ograniczeniami, to jednak najczęściej, by zapewnić sobie ochronę, woli zaczarować swoją szatę lub pierścień, aniżeli nosić niewygodną, krępującą ruchy zbroję. Gdyby jednak przyszło mu się zmierzyć z utalentowanym wojownikiem, lub zręcznym strzelcem, walka mogłaby nie potrwać długo.

Kapłanka Mystry, dostrzegając dylemat wszystkich czarodziejów, samodzielnie stworzyła błogosławione płaszcze Mystry. Dawały one czarodziejom szczególną odporność na zranienia, a także sprawiały, że rany zadawane przez większość, jeśli nawet nie wszystkie rodzaje broni, stawały się nieodczuwalne. Na dodatek, kapłanka spowodowała, że płaszcze umożliwiają rzucanie zaklęcia Kamiennej Skóry. Nie trzeba chyba dodawać, iż czarodziej posiadający taki płaszcz, który w końcu zyskał miano "Uścisku Mystry", stałby się niezwykle potężny, jeśli nie niezniszczalny.

Parametry

Specjalne:
Obrażenia: 10/+2
Magiczna moc: Zaklęcie Kamienna Skóra 1x/dzień
Waga: 1

Zemsta Natury

Mściciele są członkami specjalnej sekty wewnątrz zakonu druidów. Ich zadaniem jest zwalczać tych, którzy bezczeszczą naturę, a te płaszcze służyły im czasem podczas misji skierowanych przeciw tym, którzy dopuszczali się niszczenia krajobrazu. Mówi się również, że z płaszczy tych korzystali druidzi, którzy podążali za Ciemną Hordą wiele lat temu, w czasie ataku na elfią fortecę Odciętą Dłoń. Horda powaliła wiele drzew i zdewastowała olbrzymie obszary Północy w czasie budowy potężnych maszyn oblężniczych i dlatego też mściciele wypowiedzieli im wojnę, próbując skierować siły natury przeciw napastnikom. Wprawdzie mściciele zostali w końcu zabici przez klan orków w Górach Grzbietu Świata, lecz ich płaszcze przetrwały i od czasu do czasu pojawiają się w różnych miejscach Północy.

Jeśli płaszcz ten jest własnością druida, może on rzucić klątwę na nieprzyjaciela, który próbował go zaatakować. Płaszcz wytrzymał już atak wielu wrogów, którzy zawsze kończyli z ostrzem mściciela w gardle.

Parametry

Specjalne:
Kara: prawdopodobieństwo 10% na rzut zaklęcia Zguba, gdy nieprzyjaciel zada celny cios posiadaczowi Zemsty Natury
Waga: 2

Wściekłość Natury (Serce Furii)

Everard rzadko tracił panowanie nad sobą, lecz nie można tego samego powiedzieć o naturze, która była stale niszczona przez kapłanki Auril oraz połączone siły zła, które zagrażały Dolinie Lodowego Wichru. Podobno, w czasie wydarzeń sprzed dwudziestu lat, podmuch wiatru zabrał z domu Everarda jego płaszcz i umieścił go na gałęziach Dębu Kuldahar, gdzie przez wiele dni poddany był działaniu wiatru i lodowatego deszczu. W końcu, wiatr znowu go porwał i przenosił z miejsca na miejsce przez ponad miesiąc. Gdy płaszcz w końcu spadł na ziemię, znalazł go wędrujący druid, który trzy lata temu wykorzystał go do rozbicia sekty Aurilitów w pokrytej lodem osadzie Powolnego Cedrica. Gdy druida wykonał zadanie, płaszcz został ponownie porwany przez wiatr i trafił na Północ, gdzie miał zostać użyty przeciw tym, którzy zagrażali Równowadze.

Jego zadaniem jest zemścić się na tych, którzy zagrażają Równowadze i przypomnieć napastnikom, że natury nie da się pokonać – można ją tylko rozzłościć.

Parametry

Specjalne:
Kara: prawdopodobieństwo 20% na rzut zaklęcia Zguba, gdy nieprzyjaciel zada celny cios posiadaczowi Zemsty Natury
Kara: prawdopodobieństwo 10% na rzut zaklęcia Wezwanie Błyskawic, gdy nieprzyjaciel zada celny cios posiadaczowi Zemsty Natury.
Waga: 2

Całun Bankao

Ten całun Bankao, który pierwotnie służył jako całun pogrzebowy tajemniczego wschodniego wodza, w ostatnich czasach był używany przez najgorszych łotrów i morderców na całym Wybrzeżu Mieczy. Jego ostatnim znanym właścicielem był Polger Carallo, szantażysta, który działał w najgorszych częściach Waterdeep. Polger zarabiał na życie wymuszając pieniądze od mieszkańców biednych dzielnic miasta. Lecz gdy kapłan Bane'a powiedział Polgerowi, że jest on winien świątyni daninę za odniesione sukcesy, Polger odrzucił tę ofertę i pewnie dlatego wkrótce zmarł.

Parametry

Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Dotyk Ghula 1x/dzień
Moc zaklęcia: Odporność na zaklęcia Eksplodująca Czaszka oraz Glif Strażniczy
Waga: 2

Śmiertelny Całun Bankao (Serce Furii)

Ten całun Bankao, który pierwotnie służył jako całun pogrzebowy tajemniczego wschodniego wodza, w ostatnich czasach był używany przez najgorszych łotrów i morderców na całym Wybrzeżu Mieczy. Jego ostatnim znanym właścicielem był Polger Carallo, szantażysta, który działał w najgorszych częściach Waterdeep. Polger zarabiał na życie wymuszając pieniądze od mieszkańców biednych dzielnic miasta. Lecz gdy kapłan Bane'a powiedział Polgerowi, że jest on winien świątyni daninę za odniesione sukcesy, Polger odrzucił tę ofertę i pewnie dlatego wkrótce zmarł.

Parametry

Kondycja: premia +3
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Dotyk Ghula 1x/dzień
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Siła Byka 1x/dzień
Moc zaklęcia: Odporność na zaklęcia Eksplodująca Czaszka oraz Glif Strażniczy
Waga: 2

Płaszcz Ochrony +1

Ten prosty płaszcz został obdarzony niewielkimi magicznymi właściwościami, by lepiej chronić właściciela. Czyni to poprawiając rzuty obronne oraz klasę pancerza. Jest doskonały dla magów i innych, którzy nie mogą nosić cięższych, lub bardziej krępujących typów pancerza.

Parametry

Specjalne:
Premia ochronna: +1
+1 do rzutów obronnych
Waga: 3

Płaszcz Ochrony +2

Ten prosty płaszcz został obdarzony niewielkimi magicznymi właściwościami, by lepiej chronić właściciela. Czyni to poprawiając rzuty obronne oraz klasę pancerza. Jest doskonały dla magów i innych, którzy nie mogą nosić cięższych, lub bardziej krępujących typów pancerza.

Parametry

Premia ochronna: +2
Rzut obronny: +2
Waga: 3

Płaszcz Przesunięcia

Płaszcz przesunięcia jest magicznym przedmiotem, który wywołuje subtelne przesunięcia wizerunku właściciela. Pozwala on przesunąć obraz właściciela o około 15 cm w każdą stronę. Poza tym, że jest użyteczny podczas walki, wywołuje on również liczne choroby oczu u towarzyszy z drużyny.

Parametry

Specjalne:
Premia do pancerza: +4 przeciwko pociskom
+2 do rzutów obronnych (odporność i refleks)
Waga: 3

Płaszcz Niewykrywalności

Płaszcz ten stworzony ponoć dla rodziny słynnych włamywaczy i złodziei. Wszystko wskazuje na to, że przedmiot okazał się niezwykle przydatny. Nie istnieją żadne zapiski dotyczące poprzednich właścicieli.

Parametry

Specjalne: Uniemożliwia magiczne wykrycie poprzez Wykrycie Niewidzialnego i innego rodzaju magiczne metody poznawcze.
Waga: 3

Płaszcz Ze Skóry Yeti

Płaszcze tworzy się w najrozmaitszych formach i z najbardziej różnorakich materiałów. Najpowszechniej używanym jest płaszcz zrobiony z kawałka materiału w kształcie okręgu z wyciętym po środku otworem na głowę. W modelach bardziej wyszukanych otwór ten jest poszerzony i spinany łańcuszkiem, broszą lub zapinkami. Ten egzemplarz wykonano ze skór Yeti.

Parametry

Specjalne:
Odporność: 1/- na Chłód
Waga: 3

Płaszcz Ze Skóry Śnieżnego Wilka

Płaszcze tworzy się w najrozmaitszych formach i z najbardziej różnorakich materiałów. Najpowszechniej używanym jest płaszcz zrobiony z kawałka materiału w kształcie okręgu z wyciętym po środku otworem na głowę. W modelach bardziej wyszukanych otwór ten jest poszerzony i spinany łańcuszkiem, broszą lub zapinkami. Ten egzemplarz wykonano ze skór śnieżnych wilków.

Parametry

Specjalne:
Odporność: 1/- na Chłód
+1 do Charyzmy
Waga: 3

Płaszcz Berywela

Płaszcz ten nosił cieszący się złą sławą niziołek, łotrzyk oraz dowcipniś, Berywel Elmroot w czasie swojej najbardziej znanej serii rabunków w Zachodnim Śródziemiu. Po tym jak spędził dwanaście lat w więzieniu w Berdusk, Berywel postanowił zrobić coś aby kapłani Halma w tym mieście więcej go nie schwytali. Jego przyjaciel, gnom Chester Spindle stworzył dla niego ten zielono brązowy płaszcz w zamian za skrzynkę wina skradzioną ze świątyni Ilmater. Dzięki ochronie płaszcza Berywel wymknął się z Berdusk co najmniej dziesięć razy i to pomimo kapłanów Helma, którzy cały czas mieli go na oku. Kiedy Berywel w końcu udał się do Wrót Baldura sprzedał płaszcz swojemu przyjacielowi.

Parametry

Moc zaklęcia: Odporność na zaklęcia Rozkaz oraz Zguba
Waga: 4

Fantastyczny Płaszcz Berywela (Serce Furii)

Płaszcz ten nosił cieszący się złą sławą Niziołek, łotrzyk oraz dowcipniś, Berywel Elmroot w czasie swojej najbardziej znanej serii rabunków w Zachodnim Śródziemiu. Po tym jak spędził dwanaście lat w więzieniu w Berdusk, Berywel postanowił zrobić coś aby kapłani Halma w tym mieście więcej go nie schwytali. Jego przyjaciel, gnom Chester Spindle stworzył dla niego ten zielono brązowy płaszcz w zamian za skrzynkę wina skradzioną ze świątyni Ilmater. Dzięki ochronie płaszcza Berywel wymknął się z Berdusk co najmniej dziesięć razy i to pomimo kapłanów Helma, którzy cały czas mieli go na oku. Kiedy Berywel w końcu udał się do Wrót Baldura sprzedał płaszcz swojemu przyjacielowi.

Parametry

Moc zaklęcia: Odporność na zaklęcia Rozkaz, Zguba, Unieruchomienie Osoby, Zagłada oraz Potężniejszy Rozkaz
Waga: 4

Płaszcz Lasu

Liście, które spadają z wielkiego dębu Kuldahar są zaskakująco elastyczne, zupełnie jak tkanina, a gdy użyje się na nich specjalnych substancji magicznych, mogą służyć jako płaszcz. Po założeniu, płaszcz taki nie wydaje żadnego odgłosu, a właściciel może korzystać z efektu kameleona, co pozwala zmieszać się z naturalnym otoczeniem i uniknąć towarzystwa nieprzyjaciół. Ponadto, w razie niebezpieczeństwa, można owinąć płaszczem całe ciało, dzięki czemu skóra stanie się twarda niczym drewno i pomoże przetrwać atak.

Parametry

Specjalne:
Umiejętność Ukrywania się: +1
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Korowa Skóra raz dziennie
Waga: 1

Płaszcz Puszczy (Serce Furii)

Tę niezwykłą magiczną pelerynę stworzył wiele lat temu arcydruid Kuldahar – Everard. Zrobiona jest z kory wielkiego drzewa, która została tak zaczarowana, aby mogła służyć właśnie jako peleryna. Po założeniu, płaszcz taki nie wydaje żadnego odgłosu, a właściciel może korzystać z efektu kameleona, co pozwala zmieszać się z naturalnym otoczeniem i uniknąć towarzystwa nieprzyjaciół. Ponadto, w razie niebezpieczeństwa, można owinąć płaszczem całe ciało, dzięki czemu skóra stanie się twarda niczym dąb i pomoże przetrwać atak.

Parametry

Specjalne:
Umiejętność ukrywania się: +4
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Żelazna Skóra
Waga: 1

Płaszcz Wędrującego Łowcy

Płaszcze tego typu są bardzo starannie wykonane, specjalnie na użytek najlepszych młodych łowców z Wędrującej Wioski. Podszewka z wilczego futra jest specjalnie umagiczniona, aby zamaskować zapach łowcy i pomóc skryć się w cieniu w trakcie podkradania się do ofiary.

Parametry

Specjalne: +2 do ukrywania się
Waga: 3

Dom Despana Piwafwi

Ten doskonały płaszcz został utkany z pajęczego jedwabiu i niezwykle elastycznego adamantytowego filigranu. Złożony ze strzały i sześcioboku glif Rodu Despana jest dobrze widoczny na plecach, a ściegi przy brzegach układają się we wzór przedstawiający strzałę. Na plecach płaszcza znajdują się trzy małe dziurki otoczone niemal niewidocznymi już plamami krwi. Płaszcz należał niegdyś do Malfeema, niefortunnego Zbrojmistrza i przez krótki okres Patrona Rodu Despana. Malfeem był ojcem Malavona Despana, Mistrza z Akademii Czarnoksięstwa w Rilauven. Malfeem zginął w czasie ataku na konkurencyjny ród pięćdziesiąt lat temu. Plotki w Rilauven głosiły, że za śmiercią Malfeema stały córki Rodu Despana, gdyż osiągnął zbyt duży wpływ na ich matkę Matronę. Od jego śmierci płaszcz spoczywał w skarbcu Rodu Despana. Czterdzieści lat temu na jedną noc założył go nowy Patron Matrony Despana, który uważał się za najlepszego wojownika w Rilauven. Sentyment Matrony dla Malfeema nie przeminął i Patron na miejscu został obity na śmierć.

Parametry

Odporność: 2/- na Ogień
+2 do Ukrywania Się
Waga: 1

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...