riese

Długie łuki

Długi Łuk

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy; mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 do 1,9 metra. Ma dwie zalety w porównaniu do łuku krótkiego: dłuższy zasięg, a co za tym idzie, dużo większą celność.

Parametry

Premia do ataku: +1
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Długi Łuk Wysokiej Jakości

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy; mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 do 1,9 metra. Ma dwie zalety w porównaniu do łuku krótkiego: dłuższy zasięg, a co za tym idzie, dużo większą celność.

Parametry

Premia do ataku: +2
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Długi Łuk +1

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy; mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 do 1,9 metra. Ma dwie zalety w porównaniu do łuku krótkiego: dłuższy zasięg, a co za tym idzie, dużo większą celność. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne zbliżające go do doskonałości.

Parametry

Obrażenia: +1 (pociski)
Premia do ataku: +2
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Długi Łuk +5

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy; mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 do 1,9 metra. Ma dwie zalety w porównaniu do łuku krótkiego: dłuższy zasięg, a co za tym idzie, dużo większą celność. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne zbliżające go do doskonałości.

Parametry

Obrażenia: +5 (pocisk)
Premia do ataku: +6
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Długi Łuk +4

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele od niego dłuższy. Mierzy, w zależności od wzrostu łucznika, od 1,8 do znacznie powyżej 2 metrów. Broń ta ma większy zasięg, dlatego pozwala na oddawanie znacznie celniejszych strzałów.Ten egzemplarz został wzbogacony o magiczne właściwości i stał się bronią prawie doskonałą.

Parametry

Obrażenia: +4 (pocisk)
Premia do ataku: +5
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Długi Łuk +3

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy; mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 do 1,9 metra. Ma dwie zalety w porównaniu do łuku krótkiego: dłuższy zasięg, a co za tym idzie, dużo większą celność. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne zbliżające go do doskonałości.

Parametry

Obrażenia: +3 (pocisk)
Premia do ataku: +4
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Długi Łuk +2

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy; mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 do 1,9 metra. Ma dwie zalety w porównaniu do łuku krótkiego: dłuższy zasięg, a co za tym idzie, dużo większą celność. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne zbliżające go do doskonałości.

Parametry

Obrażenia: +2 (pocisk)
Premia do ataku: +3
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Długi Łuk Ochrony Przed Magią +2

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy; mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 do 1,9 metra. Ma dwie zalety w porównaniu do łuku krótkiego: dłuższy zasięg, a co za tym idzie, dużo większą celność. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne zbliżające go do doskonałości.

Parametry

Obrażenia: +2 (pocisk)
Premia do ataku: +3
Specjalne:
Osłona przed zaklęciami: niewrażliwość na zaklęcie Uśpienie
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Długi Łuk Odporności Na Zaklęcia

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy; mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 do 1,9 metra. Ma dwie zalety w porównaniu do łuku krótkiego: dłuższy zasięg, a co za tym idzie, dużo większą celność. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne zbliżające go do doskonałości.

Parametry

Premia do ataku: +1
Specjalne:
Odporność: 3/- na Magię
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Długi Łuk Tarczy

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy; mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 do 1,9 metra. Ma dwie zalety w porównaniu do łuku krótkiego: dłuższy zasięg, a co za tym idzie, dużo większą celność. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne zbliżające go do doskonałości.

Parametry

Premia do ataku: +1
Specjalne:
Może rzucić zaklęcie Tarcza raz dziennie
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Długi Łuk Odporności Na Ogień +1

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy; mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 do 1,9 metra. Ma dwie zalety w porównaniu do łuku krótkiego: dłuższy zasięg, a co za tym idzie, dużo większą celność. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne zbliżające go do doskonałości.

Parametry

Obrażenia: +1 (pocisk)
Premia do ataku: +2
Specjalne:
Odporność: 1/- na Ogień
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Długi Łuk Wzmocnienia +5

Długi łuk jest podobny do krótkiego, choć o wiele dłuższy; mierzy, zależnie od wzrostu łucznika, od 1,8 do 1,9 metra. Ma dwie zalety w porównaniu do łuku krótkiego: dłuższy zasięg, a co za tym idzie, dużo większą celność. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne zbliżające go do doskonałości.

Parametry

Obrażenia: +5 (pocisk)
Premia do ataku: +6
Specjalne:
Premia do PŻ: +10 do PŻ
Rzuty obronne: +2 do rzutu na wytrzymałość
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Ucieczka Sophii

Ten długi łuk jest owiany legendą, która jest przedmiotem sporów w wielu cytadelach Wybrzeża Mieczy. W czasie sztormowej pogody równie zaciekle dyskutuje się na ten temat we wszystkich tawernach na wybrzeżu. Legenda mówi, że łuk ten swoją nazwę zawdzięcza roli jaką odegrał w czasie ucieczki młodej kobiety o imieniu Sophia. Była to typowa młoda dziewczyna, której kazano wyjść za mąż za syna księcia Hugh Gladegrina (był on oczywiście niezwykle brzydki i miał wstrętny charakter). Sophia, jednak, uważała, że jej przeznaczeniem jest poślubić jednego z książęcych łuczników, przystojnego młodzieńca o złotych włosach, który wędrując po okolicznych krainach powalał najstraszniejsze bestie przy pomocy swojego potężnego łuku. Z dalszej części opowieści dowiadujemy się, że jednemu z nadwornych czarodziei (mistrzowi przemian) zrobiło się żal dziewczyny i rzucił zaklęcie, które na jedną godzinę zmieniło ją w strzałę. Mistrz przemian postarał się również aby Sophia została wystrzelona z murów zamkowych w kierunku okrętu, który stał niedaleko brzegu i w ten sposób uzyskała wolność.

Dalsza część opowieści jest przedmiotem sporów i istnieje co najmniej kilka jej wersji. Jedna z nich mówi, że Sophia nie zdołała bezpiecznie opuścić wybrzeża gdyż lecąc jeszcze nad wodą wróciła do ludzkiej postaci i wpadła do lodowatego oceanu. Inni twierdzą, że Sophia pod postacią strzały zdołała wprawdzie wbić się w okręt, lecz następnie udusiła się gdy wróciła do ludzkiej postaci z głową uwięzioną w kadłubie okrętu. Jeszcze inni twierdzą, że nasza bohaterka w ogóle nie została wystrzelona z łuku i wróciła do swojej postaci w kołczanie łucznika prawie naga, mając na sobie jedynie skórzaną przepaskę. Za każdym razem gdy wreszcie opowiedziana zostanie ta ostatnia z wersji, dyskusja przeradza się w ciąg podtekstów i aluzji natury seksualnej i wieczór zaczyna zmierzać ku końcowi.

Niezależnie od wiarygodności którejkolwiek z wersji, zasięg tego łuku jest naprawdę imponujący, a strzały z niego wystrzelone zawsze trafiają dokładnie w cel. Niestety dokładność nie tyczy się również historii otaczającej ten niezwykły łuk.

Parametry

Obrażenia: +1 (pociski)
Premia do ataku: +2
Specjalne: Zasięg większy o połowę od zwykłego łuku
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, łuk
Typ broni: dwuręczna

Łuk Sophii (Serce Furii)

Ten długi łuk jest owiany legendą, która jest przedmiotem sporów w wielu cytadelach Wybrzeża Mieczy. W czasie sztormowej pogody równie zaciekle dyskutuje się na ten temat we wszystkich tawernach na wybrzeżu. Legenda mówi, że łuk ten swoją nazwę zawdzięcza roli jaką odegrał w czasie ucieczki młodej kobiety o imieniu Sophia. Była to typowa młoda dziewczyna, której kazano wyjść za mąż za syna księcia Hugh Gladegrina (był on oczywiście niezwykle brzydki i miał wstrętny charakter). Sophia, jednak, uważała, że jej przeznaczeniem jest poślubić jednego z książęcych łuczników, przystojnego młodzieńca o złotych włosach, który wędrując po okolicznych krainach powalał najstraszniejsze bestie przy pomocy swojego potężnego łuku. Z dalszej części opowieści dowiadujemy się, że jednemu z nadwornych czarodziei (mistrzowi przemian) zrobiło się żal dziewczyny i rzucił zaklęcie, które na jedną godzinę zmieniło ją w strzałę. Mistrz przemian postarał się również aby Sophia została wystrzelona z murów zamkowych w kierunku okrętu, który stał niedaleko brzegu i w ten sposób uzyskała wolność.

Dalsza część opowieści jest przedmiotem sporów i istnieje co najmniej kilka jej wersji. Jedna z nich mówi, że Sophia nie zdołała bezpiecznie opuścić wybrzeża gdyż lecąc jeszcze nad wodą wróciła do ludzkiej postaci i wpadła do lodowatego oceanu. Inni twierdzą, że Sophia pod postacią strzały zdołała wprawdzie wbić się w okręt, lecz następnie udusiła się gdy wróciła do ludzkiej postaci z głową uwięzioną w kadłubie okrętu. Jeszcze inni twierdzą, że nasza bohaterka w ogóle nie została wystrzelona z łuku i wróciła do swojej postaci w kołczanie łucznika prawie naga, mając na sobie jedynie skórzaną przepaskę. Za każdym razem gdy wreszcie opowiedziana zostanie ta ostatnia z wersji, dyskusja przeradza się w ciąg podtekstów i aluzji natury seksualnej i wieczór zaczyna zmierzać ku końcowi.

Niezależnie od wiarygodności którejkolwiek z wersji, zasięg tego łuku jest naprawdę imponujący, a strzały z niego wystrzelone zawsze trafiają dokładnie w cel. Niestety dokładność nie tyczy się również historii otaczającej ten niezwykły łuk.

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
Premia do ataku: +4
Specjalne: Zasięg większy o połowę od zwykłego łuku
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, łuk
Typ broni: dwuręczna

Sięgający Słońca

Elfy z Evereska znane są z indywidualizmu oraz z wysokich umiejętności bojowych i waleczności. Jednym z ich najbardziej znanych wojowników w krainach ludzi był niezwykle celnie strzelający łucznik Bariah Goldendown. Elfy nie potwierdzą, ani też nie zdementują tej legendy, lecz niektóre opowieści ludzi mówią, że ten bystrooki Bariah nigdy w życiu nie chybił celu. Jego łuk, wykonany przez jego matkę, nigdy nie miał nazwy, która byłaby znana poza rodziną. Ludzie, którzy ucierpieli z jego powodu, nazwali go "Sięgający Słońca", gdyż wierzyli, że strzały Bariaha mogły dotrzeć nawet do samego nieba. W czasie bitwy, którą Evereskanie do dziś wspominają z żalem, gryf – wierzchowiec Bariaha – został zabity zaklęciami niewidzialnych czarodziei, którzy urządzili zasadzkę na elfi patrol. Wprawdzie tylko jeden mag uszedł z bitwy z życiem, lecz zdołał przy tym zabrać ze sobą "Sięgającego Słońca".

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
Premia do ataku: +3
Waga: 3
Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Sięgający Wysokiego Słońca (Serce Furii)

Elfy z Evereska znane są z indywidualizmu oraz z wysokich umiejętności bojowych i waleczności. Jednym z ich najbardziej znanych wojowników w krainach ludzi był niezwykle celnie strzelający łucznik Bariah Goldendown. Elfy nie potwierdzą, ani też nie zdementują tej legendy, lecz niektóre opowieści ludzi mówią, że ten bystrooki Bariah nigdy w życiu nie chybił celu. Jego łuk, wykonany przez jego matkę, nigdy nie miał nazwy, która byłaby znana poza rodziną. Ludzie, którzy ucierpieli z jego powodu, nazwali go "Wielki Łuk Sięgający Słońca", gdyż wierzyli, że strzały Bariaha mogły dotrzeć nawet do samego nieba. W czasie bitwy, którą Evereskanie do dziś wspominają z żalem, gryf – wierzchowiec Bariaha – został zabity zaklęciami niewidzialnych czarodziei, którzy urządzili zasadzkę na elfi patrol. Wprawdzie tylko jeden mag uszedł z bitwy z życiem, lecz zdołał przy tym zabrać ze sobą "Łuk Sięgający Słońca".

Parametry

Obrażenia: +4 (pociski)
Premia do ataku: +4
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Ochrona Przed Pociskami
Waga: 3
Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Łuk Mitrylowy (Serce Furii)

Niektórzy twierdzą, że "Łuk Mitrylowy" oraz jego brat "Złoty Łuk" spowodowały zerwanie sojuszu krasnoludzko-elfiego na północy, a następnie doprowadziły do zniszczenia Odciętej Dłoni i upadku Głębi Dorna. Wiele tragedii wydarzyło się w związku z tymi dwoma przedmiotami, choć nigdy nie została z nich wystrzelona ani jedna strzała.

"Łuk Mitrylowy" powstał w czasie trwania przymierza krasnoludzko-elfiego i był to jeden z wielu wspólnie wykonanych przedmiotów przed upadkiem Odciętej Dłoni i zajęciem Głębi Dorna. Jego precyzja była niezrównana, a krasnoludy podarowały go elfom na znak przyjaźni między tymi rasami. Cięciwa łuku została pobłogosławiona przez samego arcymaga elfiego Larrela i łuk zawieszony został w Odciętej Dłoni tak aby wszyscy odwiedzający ją mogli podziwiać wspólne osiągnięcia krasnoludów i elfów.

Gdy jednak "Złoty Łuk" został znaleziony w rękach orków na północy od Odciętej Dłoni, elfy oskarżyły krasnoludy o sprzedaż świętych przedmiotów ich wspólnym wrogom. Krasnoludy uznały to za obrazę, zabrały "Mitrylowy Łuk" i powróciły do Głębi Dorna zrywając wszelkie kontakty z elfami.

Podobno w chwili rozpadu przymierza pękła cięciwa "Mitrylowego Łuku", a sam bezużyteczny już łuk został wrzucony do Niższej Głębi Dorna, gdzie obserwował jak krasnoludy spychane są w coraz niższe części Głębi przez nacierające hordy goblinoidów, które zaatakowały z północy. Łuk nie został ani zauważony, ani tym bardziej zabrany przez goblinoidy i pozostał w Głębi Dorna przez wiele lat otoczony martwymi krasnoludami, które nadal kurczowo trzymały swoją broń.

W jaki sposób łuk trafił tutaj, nie wiadomo, lecz cięciwa została naprawiona i łuk jest gotowy do użycia. Być może jest jeszcze nadzieja dla upadłych elfów i krasnoludów lub przynajmniej możliwość na odzyskanie od goblinoidów ich ziem rodzinnych.

Parametry

Obrażenia: +7 (pociski)
Premia do ataku: +7
Waga: 9
Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Ognisty Zabójca

Łowcy w służbie Auril występują niezwykle rzadko. Echolia była jedną z nich i prześladowała poszukiwaczy pożywienia w rejonie Lodowych Jezior przez ponad dwa lata. Była postrachem zarówno nomadów jak i kupców, a jej strzały wielu z nich przepędziły lub pozbawiły życia. Liczne grupy druidów przybyły z rejonu Wysokich Wrzosowisk, aby się nią zająć, lecz wygnanie jej z tego obszaru okazało się niezmiernie trudnym zadaniem. W końcu druidzi zabili kłopotliwą Echolię, lecz kilku z nich straciło przy tym życie. Jej łuk został odzyskany i przekazany mielikkańskiemu łowcy, który zmarł dziesięć lat później na Bagnach Chelimber.

Parametry

Obrażenia: +1 (pociski)
Premia do ataku: +1
Odporność: 1/- na zimno
Waga: 3
Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Zwycięski Ognisty Zabójca (Serce Furii)

Łowcy w służbie Auril występują niezwykle rzadko. Echolia była jedną z nich i prześladowała poszukiwaczy pożywienia w rejonie Lodowych Jezior przez ponad dwa lata. Była postrachem zarówno nomadów jak i kupców, a jej strzały wielu z nich przepędziły lub pozbawiły życia. Liczne grupy druidów przybyły z rejonu Wysokich Wrzosowisk, aby się nią zająć, lecz wygnanie jej z tego obszaru okazało się niezmiernie trudnym zadaniem. W końcu druidzi zabili kłopotliwą Echolię, lecz kilku z nich straciło przy tym życie. Jej łuk został odzyskany i przekazany mielikkańskiemu łowcy, który zmarł dziesięć lat później na Bagnach Chelimber.

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
Premia do ataku: +3
Odporność: 3/- na zimno
Waga: 3
Wymagany atut: Broń Bojowa, Łuk
Typ broni: dwuręczna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...