riese

Sztylety

Sztylet

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Wysokiej Jakości

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1k4
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet +1

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1K4 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet +2

To wyjątkowo dobrze wykuty sztylet. Umieszczono na nim specjalne zaklęcia, by uchronić jego ostrze od stępienia. Można skruszyć nim kamień, a jego klinga pozostanie ostra jak brzytwa. Jego rękojeść wydziela niewielką ilość ciepła. Sztylet samoczynnie dostosowuje swą wagę i wyważenie do konkretnego użytkownika.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet +2, Długi Kieł

Sztylety tego typu są bardzo rzadko spotykane i używane głównie przez specjalistów. Można je łatwo rozpoznać po ostrzu znacznie dłuższym niż u zwyczajnych sztyletów.

Parametry

Obrażenia: 1k6 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: Kłute
Waga: 2
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Do Rzucania

Typowy sztylet do rzucania ma spiczaste, zwykle obosieczne ostrze, w przeciwieństwie do noża, który jest jednosieczny i trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ten ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony.

Parametry

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Typ obrażeń: w zwarciu (kłute)
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Powracający Nóż Ognia +1

Typowy sztylet do rzucania, w przeciwieństwie do zwykłego, jednosiecznego noża, ma spiczaste, obosieczne ostrze, i jest trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony. Na klindze tego egzemplarza wyryto lśniące złowrogim blaskiem runy.

Parametry

Obrażenia: 1K4 +1
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: walka bezpośrednia (kłute)
Specjalne:
Powracający: wraca do użytkownika
Płomień: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od ognia
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Ogłuszenia Do Rzucania +2

Typowy sztylet do rzucania, w przeciwieństwie do zwykłego, jednosiecznego noża, ma spiczaste, obosieczne ostrze, i jest trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony. Na klindze tego egzemplarza wyryto lśniące złowrogim blaskiem runy.

Parametry

Obrażenia: 1K4 +2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: walka bezpośrednia (kłute)
Specjalne:
Ogłuszenie: 25% szans na ogłuszenie ofiary na 1/2 rundy (udany rzut na odporność neguje)
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Kwasowy Sztylet Do Rzucania

Typowy sztylet do rzucania, w przeciwieństwie do zwykłego, jednosiecznego noża, ma spiczaste, obosieczne ostrze, i jest trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony. Na klindze tego egzemplarza wyryto lśniące złowrogim blaskiem runy.

Parametry

Obrażenia: 1K4
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: walka bezpośrednia (kłute)
Specjalne:
Korozja: +1k6 obrażeń od kwasu
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Do Rzucania +2

Typowy sztylet do rzucania, w przeciwieństwie do zwykłego, jednosiecznego noża, ma spiczaste, obosieczne ostrze, i jest trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony. Na klindze tego egzemplarza wyryto lśniące złowrogim blaskiem runy.

Parametry

Obrażenia: 1K4 +2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: walka bezpośrednia (kłute)
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Do Rzucania +1

Typowy sztylet do rzucania ma spiczaste, zwykle obosieczne ostrze, w przeciwieństwie do noża, który jest jednosieczny i trochę krótszy niż sztylet. W odróżnieniu od typowego sztyletu, ten ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony. Na jego klindze wyryto runy lśniące złowrogim blaskiem.

Parametry

Obrażenia: 1K4 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: walka bezpośrednia (kłute)
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Pewnego Ciosu Do Rzucania

Typowy sztylet do rzucania, w przeciwieństwie do zwykłego, jednosiecznego noża, ma spiczaste, obosieczne ostrze, i jest trochę krótszy niż sztylet. W przeciwieństwie do typowego sztyletu, ma mniejszą rękojeść i jest inaczej wyważony. Na klindze tego egzemplarza wyryto lśniące złowrogim blaskiem runy.

Parametry

Obrażenia: 1K4
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: walka bezpośrednia (kłute)
Specjalne:
Pewne trafienie: Umagicznienie +5 do atakowania stworzeń, które zranić można tylko bronią magiczną
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet +5

To wyjątkowo dobrze wykuty sztylet. Umieszczono na nim specjalne zaklęcia, by uchronić jego ostrze od stępienia. Można skruszyć nim kamień, a jego klinga pozostanie ostra jak brzytwa. Jego rękojeść wydziela niewielką ilość ciepła. Sztylet samoczynnie dostosowuje swą wagę i wyważenie do konkretnego użytkownika.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet +4

To wyjątkowo dobrze wykuty sztylet. Umieszczono na nim specjalne zaklęcia, by uchronić jego ostrze od stępienia. Można przebić się nim przez kamień, a klinga wciąż pozostanie ostra jak brzytwa. Jego rękojeść wydziela niewielką ilość ciepła. Sztylet samoczynnie dostosowuje swą wagę do konkretnego użytkownika.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 4
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet +3

To wyjątkowo dobrze wykuty sztylet. Umieszczono na nim specjalne zaklęcia, by uchronić jego ostrze od stępienia. Można przebić się nim przez kamień, a klinga wciąż pozostanie ostra jak brzytwa. Jego rękojeść wydziela niewielką ilość ciepła. Sztylet samoczynnie dostosowuje swą wagę do konkretnego użytkownika.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Kieł Żmii +2

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1k4 +2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Jad: +2 obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, udany rzut na odporność neguje
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Szpikulec +1

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1k4 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Mróz: 25% szans na zadanie +1k6 obrażeń od chłodu
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Kieł Wampira +1

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1k4 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Wampiryzm: 50% szans na odebranie ofierze 1K4 PŻ i chwilowe dodanie atakującemu (udany rzut na odporność neguje)
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Nóż Płomienia

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Odporność: 1/- na Magię
Płomień: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od ognia
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Odporności

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Odporność: 1/- na Magię
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Ochrony

Jak większość zwyczajnych sztyletów, ten ma spiczaste, obosieczne ostrze. Zostały mu nadane magiczne właściwości, dzięki którym sztylet lepiej sprawdza się w walce.

Parametry

Obrażenia: 1k4
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Obrona: Premia za odbicia +3
Ostra: Zwiększona szansa trafienia krytycznego
Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Koci Pazur +3

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1k4 +3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Cienisty: +8 do umiejętności Ukrywania się
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Oka Umysłu +1

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1k4 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Magiczna moc: Może rzucić Rozmycie 2 razy dziennie
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Wampiryczny +1

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1k4 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Wampiryczny: 1k4 PŻ wyssanych z ofiary i czasowo przekazanych użytkownikowi, rzut na wytrzymałość neguje efekt
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Jadu

Typowy sztylet zawiera ostro zakończone, dwusieczne ostrze – w odróżnieniu od noża, który jest jednosieczny i nieco krótszy niż sztylet.

Parametry

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Jad: +2 punkty obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, rzut na wytrzymałość neguje efekt
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Ostatnie Słowo

Na ostrzu tego sztyletu wyryto napis "Dosyć!". Sądząc po umiejętnościach wykonawcy oraz zaklęciach użytych na ostrzu, sztylet ten może pochodzić ze szkoły mówców z Cormyru i prawdopodobnie służył jako sygnał zakończenia debaty w dosyć krwawy sposób. Jest niezwykle celny i dzięki specjalnym zaklęciom może lecieć bardzo daleko do wyznaczonego celu. Nie jest zbyt zniszczony, więc mógł służyć wyłącznie jako broń ozdobna.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Typ obrażeń: w zwarciu (kłute)
Specjalne:
Rzucenie zaklęcia: Prawdopodobieństwo 10% na skuteczność zaklęcia Cisza
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta broń, małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Sztylet Nadrzędnej Racji (Serce Furii)

Na ostrzu tego sztyletu wyryto napis "Dosyć!". Sądząc po umiejętnościach wykonawcy oraz zaklęciach użytych na ostrzu, sztylet ten może pochodzić ze szkoły mówców z Cormyru i prawdopodobnie służył jako sygnał zakończenia debaty w dosyć krwawy sposób. Jest niezwykle celny i dzięki specjalnym zaklęciom może lecieć bardzo daleko do wyznaczonego celu. Nie jest zbyt zniszczony, więc mógł służyć wyłącznie jako broń ozdobna.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Typ obrażeń: w zwarciu (kłute)
Specjalne:
Rzucenie zaklęcia: Prawdopodobieństwo 25% na skuteczność zaklęcia Cisza
Waga: 0
Wymagany atut: prosta broń, małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Jadowity Kieł

Ysha Zatruty Kieł była niezbyt znaną, ale bardzo skuteczną zabójczynią. Zwykle atakowała swoje cele z odległości i używała trucizny do zadania śmiertelnego ciosu. Ysha była wykorzystywaną i niezrównoważoną młodą kobietą, która znajdywała przyjemność w cierpieniu innych. Zazwyczaj nie stosowała szybko działających trucizn i rozkoszowała się jękami wolno konających ofiar. Po wykonaniu kilku skutecznych zamachów otrzymała od swojego cechu magiczny sztylet, który od razu nazwała "Zatruty Kieł" i takie też imię przyjęła dla siebie.

Jest to sztylet przeznaczony do rzucania, który posiada klika magicznych właściwości. Poprawiona została celność broni, co zwiększa prawdopodobieństwo na zranienie celu substancją trującą. Po wykonaniu rzutu sztylet zawsze wraca do ręki właściciela.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Typ obrażeń: w zwarciu (kłute)
Specjalne:
Powracanie: wraca do właściciela
Jad: prawdopodobieństwo 50% na dodatkowe 2 punkty obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, rzut na wytrzymałość neguje
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Żądło Yshy (Serce Furii)

Ysha Zatruty Kieł była niezbyt znaną, ale bardzo skuteczną zabójczynią. Zwykle atakowała swoje cele z odległości i używała trucizny do zadania śmiertelnego ciosu. Ysha była maltretowaną i niezrównoważoną młodą kobietą, która znajdywała przyjemność w cierpieniu innych. Zazwyczaj nie stosowała szybko działających trucizn i rozkoszowała się jękami wolno konających ofiar. Po wykonaniu kilku skutecznych zamachów otrzymała od swojego cechu magiczny sztylet, który od razu nazwała "Żądłem Yshy".

Jest to sztylet przeznaczony do rzucania, który posiada kilka magicznych właściwości. Poprawiona została celność broni, co zwiększa prawdopodobieństwo na zranienie celu substancją trującą. Rzucony sztylet zawsze wraca do ręki właściciela.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Typ obrażeń: w zwarciu (kłute)
Specjalne:
Powracanie: wraca do właściciela
Jad: dodatkowe 2 punkty obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, rzut na wytrzymałość neguje
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Hak Sulo

Miejsce powstania tego sztyletu nie jest znane. Wiadomo tylko, że stał się słynny gdy w jego posiadanie wszedł cieszący się złą sławą korsarz, kapitan "Baron" Sulo z Luskan. Pewnego razu Sulo wraz ze swoją załogą wykradli klejnoty rodziny Leberm z niewielkiego statku transportowego przy brzegu Port Llast. Drogę ucieczki zagrodzili im jednak doświadczeni poszukiwacze przygód, którzy zostali wynajęci do ochrony klejnotów. Jeden z nich walczył niezwykle zaciekle, czyniąc dobry użytek ze swoich świetnie wykonanych noży. Bezimienny awanturnik zabił wielu ludzi Sulo i stając naprzeciw samego kapitana od razu odciął mu lewą rękę. "Baron" Sulo pewnie zginąłby tamtego dnia gdyby nie przypadkowy pocisk wystrzelony z katapulty, który trafił prosto w nieszczęsnego poszukiwacza przygód i natychmiast wyrzucił go poza pokład statku. Pozostał po nim jedynie ten misternie wykonany sztylet leżący na pokładzie, tak jakby jego właściciela nigdy tu nie było.

Sulo kazał przymocować sobie sztylet na miejsce odciętej dłoni, w miejscu gdzie zwykle w takich sytuacjach znajduje się hak. Po śmierci Sulo, jakieś dziewięć lat później, sztylet pochowano razem z nim w ukrytym grobowcu, razem ze sporą ilością klejnotów i złotych monet. Mimo, iż pogrzeb odbył się w zupełnej tajemnicy, grób Sulo został szybko splądrowany, a jego 'hak' trafił w obce ręce.

Parametry

Obrażenia: 1k4
Premia do ataku: -2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Premia ochronna: +3
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta broń, małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Hak „Barona” Sulo (Serce Furii)

Miejsce powstania tego sztyletu nie jest znane. Wiadomo tylko, że stał się słynny gdy w jego posiadanie wszedł cieszący się złą sławą korsarz, kapitan "Baron" Sulo z Luskan. Pewnego razu Sulo wraz ze swoją załogą wykradli klejnoty rodziny Leberm z niewielkiego statku transportowego przy brzegu Port Llast. Drogę ucieczki zagrodzili im jednak doświadczeni poszukiwacze przygód, którzy zostali wynajęci do ochrony klejnotów. Jeden z nich walczył niezwykle zaciekle, czyniąc dobry użytek ze swoich świetnie wykonanych noży. Ten bezimienny awanturnik zabił wielu ludzi Sulo i stając naprzeciw samego kapitana od razu odciął mu lewą rękę. "Baron" Sulo pewnie zginąłby tamtego dnia gdyby nie przypadkowy pocisk wystrzelony z katapulty, który trafił prosto w nieszczęsnego poszukiwacza przygód i natychmiast wyrzucił go poza pokład statku. Pozostał po nim jedynie ten misternie wykonany sztylet, leżący na pokładzie, tak jakby jego właściciela nigdy tu nie było.

Sulo kazał przymocować sobie sztylet na miejsce odciętej dłoni, w miejscu gdzie zwykle w takich sytuacjach znajduje się hak. Po śmierci Sulo, jakieś dziewięć lat później, sztylet pochowano razem z nim w ukrytym grobowcu, razem ze sporą ilością klejnotów i złotych monet. Mimo, iż pogrzeb odbył się w zupełnej tajemnicy, grób Sulo został szybko splądrowany, a jego 'hak' trafił w obce ręce.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 1
Premia do ataku: -1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Premia ochronna: +3
Rzut obronny:+1
Odporność: 5/- na magię
Waga: 1
Wymagany atut: prosta broń, małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Żądło Wiwerny

Organ ten był kiedyś połączony z trującym gruczołem wiwerny. Zawiera niewielką ilość nie zużytej trucizny, którą można wydobyć przy pomocy odpowiedniego sprzętu. Można go również używać jako broni.

Parametry

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Jad: prawdopodobieństwo 20% na dodatkowe 2 punkty obrażeń od trucizny co sekundę przez okres 6 sekund, 0 po rzucie na wytrzymałość
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Żądło Wiwerny (Serce Furii)

Organ ten był kiedyś połączony z trującym gruczołem wiwerny. Zawiera niewielką ilość nie zużytej trucizny, którą można wydobyć przy pomocy odpowiedniego sprzętu. Można go również używać jako broni.

Parametry

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Jad: Prawdopodobieństwo 99% na dodatkowe 8 punktów obrażeń od trucizny co sekundę przez okres 6 sekund, 0 po rzucie na wytrzymałość
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Kieł Xvimiana

Jako znak wdzięczności i zaufania do Saablika Tana za przyłączenie się do Legionu Chimery, Isair i Madae wręczyli mu sztylet "Kieł Xvimiana".

Sztylet ten wykuty został z najlepszych metali i zaczarowany najciemniejszą magią powiązaną z wiedzą Xvimiana. "Kieł Xvimiana" nie odbija światła ze względu na czarną stal, z jakiej jest wykonany. W rzeczywistości ostrze jest tak czarne, że wszelkie szczegóły sztyletu, zwykle widoczne, tutaj są całkowicie niezauważalne. Wygląda to tak, jakby ostrze pochłaniało światło.

Saablik Tan zawsze trzyma "Kieł Xvimiana" blisko przy sobie, nie tylko dla tego, że ma on niezwykłą moc zmieniania nieprzyjaciół w kamień, lecz ponieważ sztylet zwiększa intelekt swego właściciela. Jest to naprawdę potężna broń przeznaczona dla równie potężnego czarodzieja.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Rzucenie zaklęcia: prawdopodobieństwo 5% na rzut zaklęcia Zamiana Ciała w Kamień przy każdym trafieniu w cel
Premia do statystyk: +2 punkty do inteligencji
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Kieł Żałości Xvimiana (Serce Furii)

Jako znak wdzięczności i zaufania do Saablika Tana za przyłączenie się do Legionu Chimery, Isair i Madae wręczyli mu sztylet "Kieł Rozpaczy Xvimiana".

Sztylet ten wykuty został z najlepszych metali i zaczarowany najciemniejszą magią powiązaną z wiedzą Xvimiana. "Kieł Rozpaczy Xvimiana" nie odbija światła ze względu na czarną stal, z jakiej jest wykonany. W rzeczywistości ostrze jest tak czarne, że wszelkie szczegóły sztyletu, zwykle widoczne, tutaj są całkowicie niezauważalne. Wygląda to tak, jakby ostrze pochłaniało światło.

Saablik Tan zawsze trzyma "Kieł Rozpaczy Xvimiana" blisko przy sobie, nie tylko dla tego, że ma on niezwykłą moc zmieniania nieprzyjaciół w kamień, lecz ponieważ sztylet zwiększa intelekt swego właściciela. Jest to naprawdę potężna broń przeznaczona dla równie potężnego czarodzieja.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Rzucenie zaklęcia: prawdopodobieństwo 5% na rzut zaklęcia Zamiana Ciała w Kamień przy każdym trafieniu w cel
Rzucenie zaklęcia: prawdopodobieństwo 20% na rzut zaklęcia Emocje: Rozpacz przy trafieniu w cel
Premia do statystyk: +4 punkty do inteligencji
Waga: 1
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Łza Żałobna

To niezwykle ciężkie, srebrne ostrze zostało zaczarowane łzą, którą zdobyłeś od ducha w Płaczącej Wdowie. Łza wciąż zawiera trochę jej złości na ciebie i boleść po wygnaniu z gospody, co zdaje się wpływać na wielką wagę tej broni. Piekielna furia to nic w porównaniu z gniewem wygnanej duszy, ale skoro dostałeś dzięki temu cenną, magiczną broń, to możesz przecierpieć trochę gniewu z zaświatów.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 1, +2 przeciwko widmowym nieumarłym
Premia do ataku: +1, +2 przeciwko widmowym nieumarłym
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
5% szans na dodatkowy 1 punkt obrażeń od magii,
Przeklęta
Waga: 5
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Żałoba Veiry (Serce Furii)

To niezwykle ciężkie srebrne ostrze zostało umagicznione zdobytą przez ciebie łzą ducha z Płaczącej Wdowy. Łza najwyraźniej wciąż zawiera odrobinę jego gniewu na ciebie i cierpienia z powodu wygnania go z gospody. Być może z tego powodu ta broń tyle waży. Wygląda na to, że piekło nie jest tak straszne jak wygnany duch, ale jeśli nadarza się okazja otrzymania cennej broni magicznej, furia jakiegoś ducha jest niewielką ceną.

Parametry

Obrażenia: 1K4 +3, +4 przeciw widmowym nieumarłym
Premia do ataku: +3, +4 przeciw widmowym nieumarłym
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
50% szansy na dodatkowe 10 punktów obrażeń magicznych przy trafieniu ofiary
Przedmiot przeklęty
Waga: 5
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Łza Smutku

To cieniste, srebrne ostrze zostało zaklęte łzą, którą zdobyłeś od Veiry w Płaczącej Wdowie. Widocznie łza wciąż posiada w sobie okruchy jej żalu, a emocja wsiąkła w ostrze. Kiedy klinga uderza w przeciwnika, ma szansę przelać na niego ten żal.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 1, +2 przeciwko widmowym nieumarłym
Premia do ataku: +1, +2 przeciwko widmowym nieumarłym
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
5% szans na dodatkowy 1 punkt obrażeń od magii,
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Smutek Veiry (Serce Furii)

To upiorne, srebrne ostrze zostało umagicznione przy pomocy łzy, którą otrzymałeś od Veiry w gospodzie pod Płaczącą Wdową. Najwyraźniej zachowały się w niej uczucia żalu oraz smutku, które następnie przeniknęły na ostrze. Jeśli przeciwnik zostanie trafiony, jest duże prawdopodobieństwo, że cała ta rozpacz przeniesie się na niego.

Parametry

Obrażenia: 1k4 + 3, +4 przeciwko widmowym nieumarłym
Premia do ataku: +3, +4 przeciwko widmowym nieumarłym
Umagicznienie:: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne: o 25% większe prawdopodobieństwo na dodatkowe 10 punktów obrażeń od magii przy trafieniu celu.
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Łowca Goblinów

Ten sztylet o perłowej rękojeści został wykuty przez mistrzynię zaklinania Elytharrę i służył jako ochrona przeciwko częstym najazdom goblinów, które nękały Dolinę Lodowego Wichru. Z wyglądu przypomina bardziej dobry nóż myśliwski, niż broń wojenną. Mimo to jego ostra klinga jest wyjątkowo skuteczna przeciwko goblinom. Elytharra twierdzi, że użyła tego sztyletu tylko kilka razy.

Parametry

Obrażenia: 1k4, +2 przeciwko goblinom
Premia do ataku: +2 przeciwko goblinom
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Wymagany atut: Prosta broń, Małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Zabójca Goblinów (Serce Furii)

Ten sztylet o rękojeści z masy perłowej został wykonany przez zaklinaczkę Elytharrę do obrony przed goblinami nękającymi Dolinę Lodowego Wichru. Wygląda raczej jak świetny nóż myśliwski niż wojenna broń, lecz jego przenikliwe ostrze z łatwością wbija się głęboko w goblinią skórę. Elytharra twierdzi, że użyła tego noża niewiele razy.

Parametry

Obrażenia: 1K4 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Natychmiast zabija gobliny
Waga: 2
Wymagany atut: Prosta Broń, Małe Ostrze
Typ broni: jednoręczna

Język Lamii

Ten podejrzanie wyglądający nóż jest częścią większego zbioru przedmiotów należących kiedyś do Suhailah el Khaba – Czarnej Lamii – cieszącej się złą sławą handlarki bronią z Calimport. Jej losy są przedmiotem niezliczonych plotek, począwszy od "została uwięziona pod ziemią przez mściwego maga, którego siostrzenica zginęła z jej ręki" aż do "zakochała się w szlachcicu z Thay i postanowiła żyć w ukryciu". Jedno jest pewne: ta morderczyni już dawno nie żyje, a przedmioty do niej należące znajdywane są rozrzucone po krainach.

Ostrze tego noża wykute zostało z czarnej stali i wykonano je w taki sposób, że znajdują się na nim niebezpieczne zadziory. Rękojeść, natomiast, ozdobiona jest malutkimi łuskami. Nóż ten po trafieniu w cel wraca do dłoni właściciela i dlatego też zadziory umieszczone na ostrzu mogą wyrządzić nieprzyjacielowi ogromną szkodę. Wielu bandytów zostało unieszkodliwionych przez Język Lamii, zanim zdołali się zbliżyć na niebezpieczną odległość, a ich ostatnie słowa wydobywały się przez podziurawione i zakrwawione gardła.

Parametry

Obrażenia: 1k4
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Typ obrażeń: w zwarciu (kłute)
Specjalne:
Zadziory: +1k6 obrażeń siecznych
Powracanie: wraca do posiadacza
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta broń, małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Czarny Język Lamii (Serce Furii)

Ten podejrzanie wyglądający nóż jest częścią większego zbioru przedmiotów należących kiedyś do Suhailah el Khaba – Czarnej Lamii – cieszącej się złą sławą handlarki bronią z Calimport. Jej losy są przedmiotem niezliczonych plotek, począwszy od "została uwięziona pod ziemią przez mściwego maga, którego siostrzenica zginęła z jej ręki" aż do "zakochała się w szlachcicu z Thay i postanowiła żyć w ukryciu". Jedno jest pewne, ta morderczyni już dawno nie żyje, a przedmioty do niej należące znajdywane są rozrzucone po krainach.

Ostrze tego noża wykute zostało z czarnej stali i wykonano je w taki sposób, że znajdują się na nim niebezpieczne zadziory. Rękojeść, natomiast, ozdobiona jest malutkimi łuskami. Nóż ten po trafieniu w cel wraca do dłoni właściciela i dlatego też zadziory umieszczone na ostrzu mogą wyrządzić nieprzyjacielowi ogromną szkodę. Wielu bandytów zostało unieszkodliwionych przez Język Lamii, zanim zdołali się zbliżyć na niebezpieczną odległość, a ich ostatnie słowa wydobywały się przez podziurawione i zakrwawione gardła.

Parametry

Obrażenia: 1k4+2
Premia do ataku: +2
Typ obrażeń: pociski (kłute)
Typ obrażeń: w zwarciu (kłute)
Specjalne:
Zadziory: 1k6 dodatkowe obrażenia sieczne
Zranienie: zadaje 1 dodatkowy punkt obrażeń na rundę przez 10 kolejnych rund (Rzut na wytrzymałość anuluje dodatkowe zranienie)
Powracanie: wraca do posiadacza
Waga: 0
Wymagany atut: prosta broń, małe ostrze
Typ broni: jednoręczna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...