Zbroje płytowe

17 minut czytania

Koralowa Zbroja Płytowa

Koralowa zbroja płytowa używana jest niemal wyłącznie przez sahuaginów. Wykonana jest ze skóry rekina z twardymi koralowymi płytkami na ramionach, klatce i nadgarstkach. Pod względem ochrony stanowi ona odpowiednik zbroi paskowej. Dodatkowo, zapewnia premię 15% do odporności na ogień i kwas. Zbroję cechuje brak elastyczności – gdy założy ją istota nie żyjąca w wodzie, wydaje się bardzo ciasna.

Parametry

Zbroja Półciężka
Maksymalna premia za zręczność: +0
Ujemne punkty zbroi: -7
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
+7 do KP
+15% odporności na ogień
+15% odporności na kwas
-2 do Zręczności
Waga: 50

Zbroja Płytowa Z Umbrowego Kolosa

Twarde płyty, które ochraniają umbrowe kolosy, całkiem łatwo przerobić w zbroję dla humanoida. Ten mroczny pancerz został przerobiony na zbroję płytową przez duergarskich płatnerzy. Szare krasnoludy, które doskonale opanowały obróbkę szkieletów zewnętrznych umbrowych kolosów, postarały się o to, aby zbroja ta otrzymała dodatkowe wzmocnienia.

Parametry

Zbroja Ciężka
Klasa Pancerza: +8
Maksymalna premia za zręczność: +1
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 35%
Specjalne: +1 przeciw broniom siecznym
Waga: 40

Zbroja Półpłytowa

Ten typ zbroi jest połączeniem kolczugi i metalowych płytek, które zakrywają wrażliwe części ciała. Paski i rzemienie utrzymują zestaw w całości i równomiernie rozkładają jego ciężar, lecz zbroja płytowa i tak przylega mniej dokładnie niż pełna zbroja płytowa.

Parametry

Zbroja ciężka
Premia do pancerza: +7
Maks premia do zręczności: +0
Ujemne punkty zbroi: -7
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Waga: 50

Zbroja Płytowa +1

Zbroja ta stanowi połączenie kolczugi z metalowymi płytami osłaniającymi wrażliwe części ciała. Klamry i rzemienie spinają poszczególne elementy i rozprowadzają wagę po całej powierzchni. Jednakże pancerz i tak wydaje się luźniejszy niż pełna zbroja płytowa. Jej różne magiczne właściwości obdarzają właściciela dodatkowymi premiami do klasy pancerza.

Parametry

Ciężką zbroja
Premia do pancerza: +8
Maks premia do zręczności: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Waga: 40

Mitrylowa Zbroja Polowa +21

Zbroja polowa to częściej używana forma pełnej zbroi płytowej. Składa się ona z dopasowanych płyt połączonych nitami w ten sposób, by zakrywać całe ciało. Ten egzemplarz wykonano z mithrilu i magicznie ulepszono dla dodatkowej ochrony i trwałości.

Parametry

Zbroja średnia
Premia do pancerza: +10
Maks premia do zręczności: +2
Ujemne punkty zbroi: -4
Niepowodzenie magii mistycznej: 30%
Waga: 25

Pełna Zbroja Płytowa +1

Pełna zbroja płytowa to najlepszy pancerz, jaki wojownik może sobie wymarzyć – zarówno pod względem wyglądu, jak i możliwości ochronnych. Idealnie dopasowane, przeplatające się blachy zostały dodatkowo uwypuklone, by odbijać wraże ciosy i strzały. Cały pancerz wzbogacają bogate zdobienia i wyryte detale. Dzięki magicznym właściwościom, ta pełna zbroja płytowa jest idealna dla wojowników.

Parametry

Ciężka zbroja
Premia do pancerza: +9
Maks premia do zręczności: +1
Ujemne punkty zbroi: -5
Niepowodzenie magii mistycznej: 35%
Waga: 45

Zbroja Półpłytowa ¼ Wagi

Tę zbroję półpłytową wykonano z pasków wzmocnionego pancerza żuka kopacza. Jest nadzwyczajnie lekka.

Parametry

Zbroja ciężka
Specjalne:
+6 do KP
Maksymalna premia za zręczność: +0
Ujemne punkty zbroi: -7
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Waga: 12

Zbroja Polowa ¼ Wagi

Zbroja polowa to częściej używana forma pełnej zbroi płytowej. Składa się ona z dopasowanych płyt połączonych nitami w taki sposób, by zakrywać całe ciało. Ten egzemplarz wykonano ze wzmocnionej skorupy żuka kopacza.

Parametry

Zbroja ciężka
Klasa Pancerza: +7
Maksymalna premia za zręczność: +1
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 35%
Waga: 17

Pełna Zbroja Płytowa ¼ Wagi

Najlepsza zbroja, jaką wojownik może zdobyć – zarówno pod względem wyglądu, jak i ochrony, którą zapewnia. Jej znakomicie dopasowane, połączone elementy z litego metalu są specjalnie modelowane, by jak najlepiej odbijały uderzenia zadane bronią różnego typu, jak i strzały. Zwykle zbroja tego rodzaju jest bogato zdobiona – artystycznie grawerowana i upiększana różnymi dodatkami. Ten egzemplarz wykonano z pancerza żuka kopacza.

Parametry

Zbroja ciężka
Klasa Pancerza: +8
Maksymalna premia za zręczność: +1
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 35%
Waga: 17

Zbroja Ochrony

Duergarowie, mistrzowie wśród rzemieślników wykuli tę zbroję z matowej, szarej stali. Sprytnie wkomponowane w całą jej powierzchnię runy odbijają zarówno czary jak i bardziej konwencjonalne ciosy. Zbroja ta waży zaledwie połowę tego, co jej odpowiednik wykonany ze standardowego materiału.

Parametry

Ciężka zbroja
Premia do pancerza: +7
Maksymalna premia za zręczność: +0
Punkty karne zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
2/- odporności na magię
Lekka
Waga: 20

Zbroja Ochrony Duergarów (Serce Furii)

Duergarski mistrz rzemieślniczy wykuł tę zbroję z szarej stali. Napisy runiczne sprytnie umieszczone na jej powierzchni odbijają zarówno zaklęcia jak i zwykłe ciosy. Ponadto, zbroja waży o połowę mniej od zwykłej zbroi płytowo-kolczej.

Parametry

Ciężka zbroja
Premia do pancerza: +8
Maksymalna premia za zręczność: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Odporność: 5/- na magię
Lekka waga
Waga: 20

Lodowa Wytrzymałość

Kyndor Lodowy Młot był potężnym krasnoludzkim wojownikiem, który naprawdę uwielbiał mróz panujący w dolinach. Dla Kyndora, dolina Lodowego Wichru była nie tylko domem – łączyła go z nim szczególna więź, była częścią jego duszy.

Kyndor był również wyjątkowym płatnerzem i kowalem. Każda broń przez niego wykuta była w jakiś sposób powiązana z doliną Lodowego Wichru. Nawet jego własna zbroja, własnoręcznie wykuta, miała jakby własne życie, w którym bardzo dbała o bezpieczeństwo Kyndora. Często, w czasie bitwy, zbroja w pewnym sensie przejmowała kontrolę nad elementami doliny i w ten sposób atakowała wrogów swojego pana.

Po pewnym czasie zbroja ta zyskała miano Lodowej Wytrzymałości. Powodem było to, że każdy kto ją włożył był równie niezniszczalny jak lodowiec i równie zabójczy jak jego mroźna lodowa powierzchnia.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +6
Maks. Premia do Zręczności: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Kara: prawdopodobieństwo 15%, że atakujący odniesie 1k6 obrażeń od zimna przy skutecznym trafieniu posiadacza Lodowej Wytrzymałości (tylko w zwarciu)
Waga: 40

Lodowa Burza (Serce Furii)

Kyndor Lodowy Młot był potężnym wojownikiem krasnoludzkim, który naprawdę uwielbiał mróz panujący w dolinach. Dla Kyndora, dolina Lodowego Wichru była nie tylko domem, był z nią w szczególny sposób związany, była częścią jego duszy.

Kyndor był również wyjątkowym płatnerzem i kowalem. Każda broń przez niego wykuta była w jakiś sposób powiązana z doliną Lodowego Wichru. Nawet jego własna zbroja, własnoręcznie wykuta, miała jakby własne życie, w którym bardzo dbała o bezpieczeństwo Kyndora. Często, w czasie bitwy, zbroja w pewnym sensie przejmowała kontrolę nad elementami doliny i w ten sposób atakowała wrogów swojego pana.

Po pewnym czasie zbroja ta zyskała miano Lodowa Burza. Powodem było to, że każdy kto ją włożył był równie niezniszczalny jak lodowiec i równie zabójczy jak jego mroźna lodowa powierzchnia.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +8
Maksymalna premia za zręczność: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Kara: prawdopodobieństwo 20%, że atakujący odniesie 2k6 obrażeń od zimna przy skutecznym trafieniu posiadacza Lodowej Burzy (tylko w zwarciu)
Odporność: 2/- na zimno
Waga: 40

Świętość

Maya Selvinis była samotnym łowcą – półelfem i mieszkała na obrzeżach Neverwinter. Miała poczucie odmienności ze względu na swoje pochodzenie i dlatego też niezbyt często spotykała się z innymi ludźmi, chyba że była proszona o pomoc w sytuacjach kryzysowych. Wprawdzie nie zależało jej na towarzystwie innych istot, lecz zawsze chętnie udzielała pomocy w niebezpieczeństwie. Jednak zawsze po wykonaniu swojego zadania pospiesznie wracała do swojej samotni, mimo iż mieszkańcy Neverwinter zawsze odnosili się do niej z ogromną sympatią i akceptacją dla jej odmienności.

Pewnego razu wydarzyło się coś, co miało odmienić całe jej życie. Do drzwi Mayi zapukała kapłanka Eilistraee prosząc ją o pomoc w odnalezieniu demona, który stale gnębił jej stado. Maya zgodziła się bez wahania, włożyła swoją zbroję paskową, przypięła miecz i wyruszyła za kapłanką przez las. Po całodziennej podróży kapłanka zatrzymała się na niewielkiej polanie, pomiędzy czterema wysokimi drzewami. Pośrodku znajdowała się kałuża wody mająca około metra szerokości. Kapłanka obróciła się w stronę Mayi mówiąc, że demon znajduje się w kałuży. Wielce zdziwiona Maya podeszła do kałuży i spojrzała w nią, lecz ujrzała tam jedynie własne odbicie. Gdy powiedziała o tym kapłance, ta tylko się uśmiechnęła i powiedziała, że demonem jest właśnie odbicie Mayi. Demon ten, kontynuowała kapłanka, jest odpowiedzialny za jej samotność i użalanie się nad swoim losem, a jedyną osobą, którą tak naprawdę interesuje jej pochodzenie jest ona sama.

Maya wyśmiała kapłankę mówiąc, że nie ma pojęcia o czym mówi, po czym obróciła się i ruszyła w drogę powrotną. Wówczas kapłanka głośno krzyknęła zatrzymując Mayę w miejscu i oświadczyła, że rozumie więcej niż jej się wydaje. Wyjawiła prawdę, mówiąc, że jest matką Mayi, w co ta oczywiście nie uwierzyła twierdząc, że jej matka umarła wiele lat temu. Kapłanka skłoniła głowę mówiąc, że rzeczywiście umarła, lecz Eilistraee zezwoliła jej na odszukanie córki i udzielenie jej pomocy w zniszczeniu demona samotności i żalu nad sobą. Kapłanka następnie powiedziała, że Maya nigdy nie zdoła odnaleźć swojego wewnętrznego sanktuarium jeśli będzie izolować się od ludzi oraz dodała, że sanktuarium to pochodzi z duszy każdej istoty. Gdy tylko Maya zaakceptuje to kim jest oraz to, że na świecie jest mnóstwo osób podobnych do niej, wówczas sanktuarium samo do niej przyjdzie i zawsze będzie jej towarzyszyć. Nagle pojawił się oślepiający błysk światła i kapłanka znikła zostawiając Mayi całą swoją matczyną mądrość.

Maya przemyślała słowa matki i wkrótce postanowiła, podążając za jej radą, odmienić swoje życie. Po kilku miesiącach odnalazła swoje wewnętrzne sanktuarium i dzięki temu stała się dużo silniejsza. Ta moc przeniosła się również na jej zbroję paskową. Każdy kto ją włoży poczuje wewnętrzny spokój przepływający przez ciało. Wielu ludzi odnalazło swoje wewnętrzne sanktuarium dzięki tej zbroi, która zaczęła być nazywana Świętością.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +7
Maks. Premia do Zręczności: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Moc zaklęcia: raz dziennie można rzucać zaklęcie Sanktuarium
Waga: 40

Dusza Świętości (Serce Furii)

Maya Selvinis była samotnym łowcą – półelfem i mieszkała na obrzeżach Neverwinter. Miała poczucie odmienności ze względu na swoje pochodzenie i dlatego też niezbyt często spotykała się z innymi ludźmi, chyba że była proszona o pomoc w sytuacjach kryzysowych. Wprawdzie nie zależało jej na towarzystwie innych istot, lecz zawsze chętnie udzielała pomocy w niebezpieczeństwie. Jednak zawsze po wykonaniu swojego zadania pospiesznie wracała do swojej samotni, mimo iż mieszkańcy Neverwinter zawsze odnosili się do niej z ogromną sympatią i akceptacją dla jej odmienności.

Pewnego razu wydarzyło się coś, co miało odmienić całe jej życie. Do drzwi Mayi zapukała kapłanka Eilistraee prosząc ją o pomoc w odnalezieniu demona, który stale gnębił jej stado. Maya zgodziła się bez wahania, włożyła swoją zbroję paskową, przypięła miecz i wyruszyła za kapłanką przez las. Po całodziennej podróży kapłanka zatrzymała się na niewielkiej polanie, pomiędzy czterema wysokimi drzewami. Pośrodku znajdowała się kałuża wody mająca około metra szerokości. Kapłanka obróciła się w stronę Mayi mówiąc, że demon znajduje się w kałuży. Wielce zdziwiona Maya podeszła do kałuży i spojrzała w nią, lecz ujrzała tam jedynie własne odbicie. Gdy powiedziała o tym kapłance, ta tylko się uśmiechnęła i powiedziała, że demonem jest właśnie odbicie Mayi. Demon ten, kontynuowała kapłanka, jest odpowiedzialny za jej samotność i użalanie się nad swoim losem, a jedyną osobą, którą tak naprawdę interesuje jej pochodzenie jest ona sama.

Maya wyśmiała kapłankę mówiąc, że nie ma pojęcia o czym mówi, po czym obróciła się i ruszyła w drogę powrotną. Wówczas kapłanka głośno krzyknęła zatrzymując Mayę w miejscu i oświadczyła, że rozumie więcej niż jej się wydaje. Wyjawiła prawdę, mówiąc, że jest matką Mayi, w co ta oczywiście nie uwierzyła twierdząc, że jej matka umarła wiele lat temu. Kapłanka skłoniła głowę mówiąc, że rzeczywiście umarła, lecz Eilistraee zezwoliła jej na odszukanie córki i udzielenie jej pomocy w zniszczeniu demona samotności i żalu nad sobą. Kapłanka następnie powiedziała, że Maya nigdy nie zdoła odnaleźć swojego wewnętrznego sanktuarium jeśli będzie izolować się od ludzi oraz dodała, że sanktuarium to pochodzi z duszy każdej istoty. Gdy tylko Maya zaakceptuje to kim jest oraz to, że na świecie jest mnóstwo osób podobnych do niej, wówczas sanktuarium samo do niej przyjdzie i zawsze będzie jej towarzyszyć. Nagle pojawił się oślepiający błysk światła i kapłanka znikła zostawiając Mayi całą swoją matczyną mądrość.

Maya przemyślała słowa matki i wkrótce postanowiła, podążając za jej radą, odmienić swoje życie. Po kilku miesiącach odnalazła swoje wewnętrzne sanktuarium i dzięki temu stała się dużo silniejsza. Ta moc przeniosła się również na jej zbroję paskową. Każdy kto ją włoży poczuje wewnętrzny spokój przepływający przez ciało. Wielu ludzi odnalazło swoje wewnętrzne sanktuarium dzięki tej zbroi, którą zaczęto zwać Świętością Istnienia.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +8
Maksymalna premia za zręczność: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Sanktuarium dwa razy dziennie
Magiczna moc: odporność na zaklęcia Płaszcz Strachu, Groza oraz Zauroczenie Osoby
Waga: 40

Zbroja Tuqaka Maulera

Zbroję tę wykonał utalentowany gnom o imieniu Boopie Srebrny Młot, lecz w trakcie pracy trzymał się ściśle instrukcji półorka Tuqaka Maulera. Zbroja została wykuta z metalu najlepszej jakości, a następnie zaczarowana magicznymi zaklęciami Boopiego, dzięki czemu wyglądała bardziej jak eksponat muzealny niż zbroja bojowa. Stalowe paski świeciły się jakby wykonane były ze srebra, a każdy jeden nit świecił się jak świeżo oszlifowany diament. Gdy Tuqak założył nową zbroję, od razu stał się bardziej energiczny i pełen życia. Na nieszczęście, nowa zbroja dodała mu również zbyt dużo pewności siebie i nieszczęśnik niedługo potem został zabity w czasie jednej z bitew.

Więc strzeżcie się, ci co zbroje Tuqaka nosić będziecie! Jeśli przepełnia was ogromna siła, pamiętajcie, że potrzebne jest jeszcze opanowanie sztuki wojennej, aby z potyczki wyjść cało.

Parametry

Ciężka zbroja
Premia do pancerza: +8
Maks. Premia do Zręczności: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Premia do punktów życia: +5 do maksymalnej ilości PŻ.
Waga: 40

Zbroja Tuqaka Maulera Srogiego (Serce Furii)

Zbroję tę wykonał utalentowany gnom o imieniu Boopie Srebrny Młot, lecz w trakcie pracy trzymał się ściśle instrukcji półorka Tuqaka Maulera. Zbroja została wykuta z metalu najlepszej jakości, a następnie zaczarowana magicznymi zaklęciami Boopiego, dzięki czemu wyglądała bardziej jak eksponat muzealny niż zbroja bojowa. Stalowe paski świeciły się jakby wykonane były ze srebra, a każdy jeden nit świecił się jak świeżo oszlifowany diament. Gdy Tuqak założył nową zbroję, od razu stał się bardziej energiczny i pełen życia. Na nieszczęście, nowa zbroja dodała mu również zbyt dużo pewności siebie i nieszczęśnik niedługo potem został zabity w czasie jednej z bitew.

Więc strzeżcie się, ci co zbroje Tuqaka nosić będziecie! Jeśli przepełnia was ogromna siła, pamiętajcie, że potrzebne jest jeszcze opanowanie sztuki wojennej, aby z potyczki wyjść cało.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +10
Maksymalna premia za zręczność: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Premia do punktów życia: +5 do maksymalnej ilości PŻ.
Posiadacz jest pod wpływem zaklęcia Osłona Przed Śmiercią
Waga: 40

Aura Aasimara

Aasimarowie są spadkobiercami przymierza zawartego pomiędzy istotami niebiańskimi i śmiertelnymi. Wprawdzie Aasimarom zazwyczaj wystarcza ich wewnętrzna moc, lecz czasem zakładają również zbroję błogosławioną. Tak stało się też w przypadku tej unikalnej zbroi zwanej "Aurą Aasimarów", której srebrny kolor błyszczał w słońcu, a na jej piersi znajdowały się przepiękne zdobienia. Wystarczy raz spojrzeć na zbroję aby przekonać się, że stanowi ona doskonałą i potężną ochronę.

Wiele lat temu Wojna Krwi pomiędzy Baazetu i Tanar'ri przeniosła się do sfery materialnej. Na szczęście dla całego świata, bitwa rozgrywała się z dala od głównych miast i skupisk ludności. Mimo to istoty niebiańskie, które ochraniały sferę materialną, nie mogły zaznać spokoju. Czym prędzej zdecydowano więc, aby zebrać jak najwięcej istot niebiańskich oraz Aasimarów i przenieść Wojnę Krwi z powrotem do sfery otchłani. Ze względu na olbrzymią ilość Tanar'ri oraz Baazetu, istoty niebiańskie trwale pobłogosławiły wszystkie zbroje Aasimarów zaklęciem Ochrona przed złem. Pozwoliło to na zbliżenie się do tych złych istot bez obawy o odniesienie obrażeń. Gdy wszyscy zajęli już swoje pozycje, istoty niebiańskie wydały rozkaz ataku. Hordy Baazetu i Tanar'ri zostały zupełnie zaskoczone. Bitwa rozgorzała jednak na dobre i trwała przez kilka dni przynosząc wiele ofiar po obu stronach. W końcu udało się jednak przepędzić nieprzyjaciół do sfery otchłani.

Ponieważ ofiar było tak wiele, grabieżcy często kradli zbroje z martwych ciał Aasimarów. Dlatego też od czasu do czasu jedna z nich pojawia się w jakimś składzie lub przy poszukiwaczu przygód, który mógł sobie pozwolić na tak drogi zakup.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +8
Maksymalna premia za zręczność: +1
Ujemne punkty zbroi: -5
Niepowodzenie magii mistycznej: 35%
Specjalne:
Posiadacz jest pod wpływem zaklęcia Ochrona Przed Złem
Waga: 50

Niebiańska Aura (Serce Furii)

Aasimarowie są spadkobiercami przymierza zawartego pomiędzy istotami niebiańskimi i śmiertelnymi. Wprawdzie Aasimarom zazwyczaj wystarcza ich wewnętrzna moc, lecz czasem zakładają również zbroję błogosławioną. Tak stało się też w przypadku tej unikalnej zbroi zwanej "Aurą Aasimarów", której srebrny kolor błyszczał się w słońcu, a na jej piersi znajdowały się przepiękne zdobienia. Wystarczy raz spojrzeć na zbroję aby przekonać się, że stanowi ona doskonałą i potężną ochronę.

Wiele lat temu Wojna Krwi pomiędzy Baazetu i Tanar'ri przeniosła się do sfery materialnej. Na szczęście dla całego świata, bitwa rozgrywała się z dala od głównych miast i skupisk ludności. Mimo to istoty niebiańskie, które ochraniały sferę materialną, nie mogły zaznać spokoju. Czym prędzej zdecydowano więc, by zebrać jak najwięcej istot niebiańskich oraz Aasimarów i przenieść Wojnę Krwi z powrotem do sfery otchłani. Ze względu na olbrzymią ilość Tanar'ri oraz Baazetu, istoty niebiańskie trwale pobłogosławiły wszystkie zbroje Aasimarów zaklęciem Ochrona Przed Złem. Ponadto, zbroje zostały uodpornione na zniszczenie przez ogień oraz poprawiono ich odporność na paraliż, magię śmierci i truciznę. Pozwoliło to na zbliżenie się do tych złych istot bez obawy o odniesienie obrażeń. Gdy wszyscy zajęli już swoje pozycje, istoty niebiańskie wydały rozkaz ataku. Hordy Baazetu i Tanar'ri zostały zupełnie zaskoczone. Bitwa rozgorzała jednak na dobre i trwała przez kilka dni przynosząc wiele ofiar po obu stronach. W końcu udało się jednak przepędzić nieprzyjaciół do sfery otchłani.

W rezultacie tak wielu ofiar, grabieżcy często kradli zbroje z martwych ciał Aasimarów. Dlatego też od czasu do czasu jedna z nich pojawia się w jakimś składzie lub przy poszukiwaczu przygód, który mógł sobie pozwolić na tak drogi zakup.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +10
Maksymalna premia za zręczność: +1
Ujemne punkty zbroi: -5
Niepowodzenie magii mistycznej: 35%
Specjalne:
Posiadacz jest pod wpływem zaklęcia 1-ego poziomu Ochrona Przed Złem
Odporność: 20/- na ogień
Premia rzutu obronnego: +5 do rzutu na wytrzymałość
Waga: 50

Zbroja Powietrznych Genesi

Bez wątpienia Powietrzni Genesi są utalentowanymi wojownikami, podobnie z resztą jak wszyscy pozostali Genesi. Nie powinno więc dziwić, że zbroja przez nich wykonana stanowi równie dobrą magiczną ochronę jak ich własne ciała.

Pełna zbroja płytowa powietrznych Genesi zapewnia nie tylko pełną ochronę zbroi, lecz dodatkowo daje odporność na większość zaklęć powietrznych.

Niestety, wojownik noszący zbroję powietrznych Genesi jest łatwo zauważalny nawet z dużej odległości, gdyż świeci się ona na niebiesko i cała pokryta jest efektownymi zdobieniami.

Parametry

Ciężka Zbroja
Maksymalna premia za zręczność: +1
Ujemne punkty zbroi: -5
Niepowodzenie magii mistycznej: 35%
Specjalne:
Premia rzutu obronnego: +1 do rzutu na refleks
Waga: 50

Galowa Zbroja Powietrznych Genesi (Serce Furii)

Bez wątpienia Powietrzni Genesi są utalentowanymi wojownikami, podobnie z resztą jak wszyscy pozostali Genesi. Nie powinno więc dziwić, że zbroja przez nich wykonana stanowi równie dobrą magiczną ochronę, jak ich własne ciała.

Pełna zbroja płytowa powietrznych Genesi zapewnia nie tylko pełną ochronę zbroi, lecz dodatkowo daje odporność na większość zaklęć powietrznych. Ponadto, zbroja zwiększa zręczność swego posiadacza oraz zdolność do obrony przed atakiem.

Niestety, wojownik noszący zbroję powietrznych Genesi jest łatwo zauważalny nawet z dużej odległości, gdyż świeci się ona na niebiesko i cała pokryta jest efektownymi zdobieniami.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +11
Maksymalna premia za zręczność: +1
Ujemne punkty zbroi: -5
Niepowodzenie magii mistycznej: 35%
Specjalne:
Moc zaklęcia: odporność na zaklęcia Śmierdząca Chmura, Zabójcza Chmura, Kwasowa Mgła, Duszenie, Chmura Morowego Powietrza oraz Trąba Powietrzna
Zręczność: +2
Waga: 70

Łamacz Diamentów

Zbroja płytowo – kolcza oraz pełna zbroja płytowa są prawdopodobnie najtwardszym znanym rodzajem pancerza we wszystkich Krainach. Jednak powszechnie wiadomo, że pełna zbroja płytowa jest bardzo podatna na uderzenia broni miażdżącej, która jest zwykle projektowana właśnie z myślą o zniszczeniu tego typu pancerza.

Dlatego też, mając na uwadze tę słabość, wykuto zbroję, którą następnie nazwano Łamaczem Diamentów. Nie wiadomo dokładnie w jaki sposób i przez kogo zbroja ta została wykonana. Wiadomo, natomiast, że pewien znany płatnerz z Mirabar, Cutter Boomstock, zaprezentował tę zbroję pewnego dnia zamożnemu rycerzowi, który przybył aż z Amn. Łamacz Diamentów błyszczał w świetle ognisk niczym tysiąc klejnotów, a blask ten był niemal zupełnie oślepiający. Podczas niezwykłej prezentacji Cutter Boomstock uniósł wysoko swoje kowadło i rzucił je z impetem w zbroję. Ku zdumieniu wszystkich zebranych, na błyszczącej się zbroi nie było nawet jednego zadrapania.

Rycerz z radością zabrał zbroję, opuścił Mirabar i nikt go więcej nigdy nie widział. Jednak jego zbroja, Łamacz Diamentów, pojawiała się od czasu do czasu, co skłoniło ludzi do plotek na temat przedwczesnej śmierci rycerza.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +8
Maksymalna premia za zręczność: +1
Ujemne punkty zbroi: -5
Niepowodzenie magii mistycznej: 35%
Specjalne:
Odporność: 1/- obuchowe
Waga: 50

Kruszyciel Diamentów (Serce Furii)

Zbroja płytowo – kolcza oraz pełna zbroja płytowa są prawdopodobnie najtwardszym znanym rodzajem pancerza we wszystkich Krainach. Jednak powszechnie wiadomo, że pełna zbroja płytowa jest bardzo podatna na uderzenia broni miażdżącej, która jest zwykle projektowana właśnie z myślą o zniszczeniu tego typu pancerza.

Dlatego też, mając na uwadze tę słabość, wykuto zbroję, którą następnie nazwano Łamaczem Diamentów. Nie wiadomo dokładnie w jaki sposób i przez kogo zbroja ta została wykonana. Wiadomo, natomiast, że pewien znany płatnerz z Mirabar, Cutter Boomstock, zaprezentował tę zbroję pewnego dnia zamożnemu rycerzowi, który przybył aż z Amn. Łamacz Diamentów błyszczał w świetle ognisk niczym tysiąc klejnotów, a blask ten był niemal zupełnie oślepiający. Podczas niezwykłej prezentacji Cutter Boomstock uniósł wysoko swoje kowadło i rzucił je z impetem w zbroję. Ku zdumieniu wszystkich zebranych, na błyszczącej się zbroi nie było nawet jednego zadrapania.

Rycerz z radością zabrał zbroję, opuścił Mirabar i nikt go więcej nigdy nie widział. Jednak jego zbroję, Łamacz Diamentów, można było od czasu do czasu zobaczyć, co skłoniło ludzi do plotek na temat przedwczesnej śmierci rycerza.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +10
Maksymalna premia za zręczność: +1
Ujemne punkty zbroi: -5
Niepowodzenie magii mistycznej: 35%
Specjalne:
Odporność: 1/- na obrażenia obuchowe/sieczne/kłute
Waga: 50

Zbroja Kapłana Myrkula

Kapłani Myrkula poświęcają całe swoje życie przedsięwzięciom, które mają nieść pomoc martwym oraz umierającym. Zajmują się organizacją pogrzebów, pochówków, załatwianiem niedokończonych spraw zmarłych oraz wykonaniem ich testamentów.

Kapłani ci noszą te niezwykłe zbroje płytowe, które chronią ich przed zaklęciami nekromantów, takimi jak Paraliż czy też Magia śmierci. Wprawdzie pracują na rzecz zmarłych, lecz pod żadnym pozorem nie chcą sami przedwcześnie opuścić tego świata.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +8
Maksymalna premia za zręczność: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Premia do rzutu obronnego: +1 do rzutu na wytrzymałość
Waga: 50

Błogosławiona Zbroja Kapłana Myrkula (Serce Furii)

Kapłani Myrkula poświęcają całe swoje życie przedsięwzięciom, które mają nieść pomoc martwym oraz umierającym. Zajmują się organizacją pogrzebów, pochówków, załatwianiem niedokończonych spraw zmarłych oraz wykonaniem ich testamentów.

Kapłani ci noszą te niezwykłe zbroje płytowe, które chronią ich przed zaklęciami nekromantów, takimi jak Paraliż czy też Magia śmierci. Wprawdzie pracują na rzecz zmarłych, lecz pod żadnym pozorem nie chcą sami przedwcześnie opuścić tego świata.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +10
Maksymalna premia za zręczność: +1
Ujemne punkty zbroi: -5
Niepowodzenie magii mistycznej: 35%
Specjalne:
Premia do rzutu obronnego: +1 do rzutu na wytrzymałość
Moc zaklęcia: można rzucać raz dziennie zaklęcie 5-ego poziomu Ożywienie Martwych.
Waga: 50

Pióro Sowy

Zbroja płytowa przeznaczona jest zazwyczaj dla tych, którzy są wystarczająco silni, by ją unieść. Niestety, wielu walecznych wojowników drobnej budowy nie mogło skorzystać z tej dodatkowej ochrony i musiało zadowolić się zwykłą kolczugą. Było tak do czasu gdy pewien zaradny, młody płatnerz przypadkiem natrafił na zaklęcie z pióra sowy, które pomogło mu stworzyć zbroję płytową o połowę lżejszą od zwykłej zbroi. Rzecz jasna, płatnerz ten stał się szybko bardzo sławny i lubiany, szczególnie przez wojowników drobnej budowy.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +7
Maksymalna premia za zręczność: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Waga lekka: zbroja waży o połowę mniej niż zwykła zbroja płytowa
Waga: 25

Pióro Jastrzębia (Serce Furii)

Zbroja płytowa przeznaczona jest zazwyczaj dla tych, którzy są wystarczająco silni aby ją unieść. Niestety, wielu walecznych wojowników drobnej budowy nie mogło skorzystać z tej dodatkowej ochrony i musiało zadowolić się zwykłą kolczugą. Było tak do czasu, gdy pewien zaradny, młody płatnerz przypadkiem natrafił na zaklęcie z pióra jastrzębia, które pomogło mu stworzyć zbroję płytową o połowę lżejszą od zwykłej zbroi. Rzecz jasna, płatnerz ten stał się szybko bardzo sławny i lubiany, szczególnie przez wojowników drobnej budowy.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +9
Maksymalna premia za zręczność: +1
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Waga lekka: zbroja waży o połowę mniej, niż zwykła zbroja płytowa
Siła: +4
Waga: 25

Demon Pieczary

Pochodzenie zbroi "Demon Pieczary" nigdy nie zostało wyjaśnione. Jej nabijane kolcami, czerwone, łuskowe płyty świecą przez cały czas na jaskrawo czerwony kolor sprawiając wrażenie, że ta płytowo kolcza zbroja pochodzi z innego świata.

Ci którzy nosili zbroję, wiedzą, że posiada ona niezwykle niebezpieczny mechanizm obronny, który zaczyna działać jeśli nieprzyjaciel zada zbyt wiele celnych uderzeń. W takim przypadku ze zbroi zaczną wylatywać we wszystkich kierunkach ogniste pociski. Potrafią one śmiertelnie zranić każdego, kto znajdzie się w ich zasięgu, oczywiście za wyjątkiem posiadacza tej niezwykłej zbroi płytowo-kolczej.

Krążą plotki, że zbroja "Demon Pieczary" jest tak naprawdę wykonana ze skóry tego demona, który został zabity przez kogoś lub coś jeszcze bardziej potężnego niż Wielki Baatezu. Jeśli to prawda, módlmy się żeby istota zdolna do zabicia i obdarcia ze skóry demona pieczary nigdy nie przeniosła się do sfery materialnej.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +8
Maksymalna premia za zręczność: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Kara: prawdopodobieństwo 10% na rzut zaklęcia Ogień Słońca gdy nieprzyjaciel zada celne uderzenie posiadaczowi zbroi "Demon Pieczary" (tylko w zwarciu)
Waga: 50

Zbroja Balora (Serce Furii)

Pochodzenie "Zbroi Balora" nigdy nie zostało wyjaśnione. Jej gładkie i twarde czerwone płyty świecą przez cały czas na jaskrawo czerwony kolor sprawiając wrażenie, że ta płytowo kolcza zbroja pochodzi z innego świata.

Ci którzy nosili zbroję, wiedzą, że posiada ona niezwykle niebezpieczny mechanizm obronny, który zaczyna działać jeśli nieprzyjaciel zada zbyt wiele celnych uderzeń. W takim przypadku ze zbroi zaczną wylatywać we wszystkich kierunkach ogniste pociski. Potrafią one śmiertelnie zranić każdego, kto znajdzie się w ich zasięgu, oczywiście za wyjątkiem posiadacza tej niezwykłej zbroi płytowo-kolczej.

Ponadto, zdarzały się przypadki gdy zbroja wysyłała fale przerażenia na napastników atakujących jej właściciela.

Krążą plotki, że zbroja Balora jest tak naprawdę wykonana ze skóry Balora, który został zabity przez kogoś lub coś jeszcze bardziej potężnego niż Prawdziwy Tanar'ri. Jeśli to prawda, to módlmy się, żeby istota zdolna do zabicia i obdarcia ze skóry Balora nigdy nie przeniosła się do sfery materialnej.

Parametry

Ciężka Zbroja
Premia do pancerza: +9
Maksymalna premia za zręczność: +0
Ujemne punkty zbroi: -6
Niepowodzenie magii mistycznej: 40%
Specjalne:
Kara: prawdopodobieństwo 10% na rzut zaklęcia Ogień Słońca gdy nieprzyjaciel zada celne uderzenie posiadaczowi zbroi Balora (tylko w zwarciu)
Kara: prawdopodobieństwo 10% na rzut zaklęcia Płaszcz Strachu gdy nieprzyjaciel zada celne uderzenie posiadaczowi zbroi Balora
Moc zaklęcia: odporność na Płaszcz Strachu, Groza, Zauroczenie Osoby, Okropne Zauroczenie oraz Zamęt
Waga: 50

Kres Drogi Najemnika (Serce Furii)

Ten rodzaj zbroi nosili członkowie grupy najemników zwanych Drużyną Srebra, którzy przybyli z północy po zaciekłej debacie, która miała miejsce w radzie Dziesięciu Miast. (Spór dotyczył dłuższej służby najemników na potrzeby Dziesięciu Miast, ale na okres nie przekraczający trzech pór roku). Według niektórych, najemnicy nie byli wystarczająco skuteczni i dlatego nie zasługiwali na tyle złota, ile dostawali za ich marne umiejętności. Ich dowódca został najprawdopodobniej zabity w pijackiej burdzie przez niezrównoważonego wojownika, nim pozostała część jego drużyny dotarła na południe. Jego zbroja trafiła do przedstawiciela miejscowej władzy Bryn Shander i zanim uzmysłowiono sobie ile jest warta, wędrowała z rąk do rąk kupców na dalekiej północy.

Zbroja ta jest szczególnie cenna na dalekiej północy, gdyż dzięki swym możliwościom, zapewnia noszącemu ją zarówno doskonałą ochronę, jak też będąc wystarczająco lekką, pozwala na większą swobodę ruchów. Ponadto noszący ją wojownik nigdy nie odczuwa znużenia i wyczerpania, a także raz dziennie może regenerować siły całej swoje drużyny.

Parametry

Zbroja Średnia
Premia do pancerza: +7
Maksymalna premia za zręczność: +2
Ujemne punkty zbroi: -4
Niepowodzenie magii mistycznej: 30%
Specjalne:
Lekka waga: waży 1/4 przeciętnej zbroi
Odporność: 2/- na zimno
Odporność: 2/- na ogień
Raz dziennie regeneruje siły całej drużyny
Waga: 10

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...