riese

Lekkie kusze

Otumanienie Hagnena

Ta lekka kusza nie została nazwana przez jej krasnoludzkiego projektanta, Hagnena Odestone'a, lecz przez jego żonę Miraennę, która to wpadła na pomysł założenia na kuszę cięciwy ze smoczego jelita, a następnie testowała jej celność oraz szybkość strzału. Nie był to jednak powód do kłótni dla pary małżeńskiej. Wręcz przeciwnie, zgodność małżonków we wszystkich sprawach, od prowadzenia domu do prowadzenia rachunków, była wręcz legendarna i często przytaczana pośród członków klanu. Wkrótce po tym jak Hagnen zginął w wielkim trzęsieniu ziemi w roku 1275 KD, żona jego postanowiła godnie pożegnać imię swojego męża i dokończyć ostatnią magiczną broń, która leżała nieskończona w warsztacie Hagnena. Po skończeniu pracy, Miraenna najwyraźniej opuściła klan krasnoludzki i wyruszyła na południe pozbywając się wcześniej nazwiska Odestone i wszelkich wynalazków.

Pośród innych wynalazków Hagnena znajduje się ciężka kusza, która również nosi jego imię – widziano ją wielokrotnie w północnych stronach.

Parametry

Obrażenia: +1 (pociski)
Premia do ataku: +3
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta broń, kusza
Typ broni: dwuręczna

Szaleństwo Hagnena Odestone’a (Serce Furii)

Ta ciężka kusza nie została nazwana przez jej krasnoludzkiego projektanta, Hagnena Odestone'a, lecz przez jego żonę Miraennę, która to wpadła na pomysł założenia na kuszę cięciwy ze smoczego jelita, a następnie testowała jej celność oraz szybkość strzału. Nie był to jednak powód do kłótni dla pary małżeńskiej. Wręcz przeciwnie, zgodność małżonków we wszystkich sprawach, od prowadzenia domu do prowadzenia rachunków, była wręcz legendarna i często przytaczana pośród członków klanu. Wkrótce po tym jak Hagnen zginął w wielkim trzęsieniu ziemi w roku 1275 KD, żona jego postanowiła godnie pożegnać imię swojego męża i dokończyć ostatnią magiczną broń, która leżała nieskończona w warsztacie Hagnena. Po skończeniu pracy, Miraenna najwyraźniej opuściła klan krasnoludzki i wyruszyła na południe pozbywając się wcześniej nazwiska Odestone i wszelkich wynalazków.

Pośród innych wynalazków Hagnena znajduje się lekka kusza, która również nosi jego imię – widziano ją wielokrotnie w północnych stronach.

Parametry

Obrażenia: +5 (pociski)
Premia do ataku: +5
Waga: 10
Wymagany atut: Prosta broń, kusza
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Premia do ataku: +2
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta broń, Kusze
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza Wysokiej Jakości

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Premia do ataku: +3
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta broń, Kusze
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza +1

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Obrażenia: +1 (pociski)
Premia do ataku: +3
Waga: 6
Rodzaj biegłości: Prosta broń, Kusze
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza Szybkości +1

"Wojskowa Kosa"
Kuszę tę – wraz z innym orężem – odnaleźli mieszkańcy założonego niedawno osiedla ludzkiego w Zamarzniętym Lesie. Odkryto ją w ruinach starożytnej osady. Koloniści użyli tych "narzędzi" do oczyszczenia znacznych połaci lasu, lecz na nic się zdały ich dokonania. Zostali bowiem zmiażdżeni przez przeważające siły hobgoblinów. Dołączyli do starożytnych, a ich imiona uległy zapomnieniu.

Parametry

Obrażenia: +1 (pocisk)
Premia do ataku: +3
Specjalne:
1 dodatkowy atak na rundę
Waga: 5
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza Obrońcy +1

Kusza przypomina łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Łuki takie zwykle wytwarzało się z cisu lub jesionu. Kusza ta miota bełtami.

Parametry

Obrażenia: +1 (pocisk)
Premia do ataku: +3
Specjalne:
Premia ochronna: +1
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza +5

Kusza przypomina łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Łuki takie zwykle wytwarzało się z cisu lub jesionu. Kusza ta miota bełtami.

Parametry

Obrażenia: +5 (pocisk)
Premia do ataku: +7
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza +4

Kusza przypomina łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Łuki takie zwykle wytwarzało się z cisu lub jesionu. Kusza ta miota bełtami.

Parametry

Obrażenia: +4 (pocisk)
Premia do ataku: +6
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza +3

Kusza przypomina łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Łuki takie zwykle wytwarzało się z cisu lub jesionu. Kusza ta miota bełtami.

Parametry

Obrażenia: +3 (pocisk)
Premia do ataku: +5
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza +2

Kusza przypomina łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Łuki takie zwykle wytwarzało się z cisu lub jesionu. Kusza ta miota bełtami.

Parametry

Obrażenia: +2 (pocisk)
Premia do ataku: +4
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza Odporności Na Zaklęcia +1

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Obrażenia: +1 (pocisk)
Premia do ataku: +3
Specjalne:
Odporność: 1/- na magię
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza Zdrowia

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Premia do ataku: +2
Specjalne:
+5 do Maks PŻ
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza Orła +3

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Obrażenia: +3 (pocisk)
Premia do ataku: +8
Specjalne:
Szybkość: 1 dodatkowy atak na rundę
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Lekka Kusza Celności

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Premia do ataku: +4
Waga: 6
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Odpowiedź Żelaznej Mary

"Żelazna" Mary z Tantras była kobietą uderzającej urody i sztywnych zasad. Łatwo można było ją rozpoznać pośród ciemnowłosych najemników. Nie uważała za stosowne nosić hełmu, mimo, iż wiedziała, że jej jasne włosy są widoczne z drugiego końca pola bitwy. Mary często otrzymywała zlecenia odnalezienia grup przestępczych na ziemiach, dokąd nie sięgało prawo, a następnie położenia kresu ich działalności. Już po pięciu latach przestępcy od Morza Księżycowego do Morza Wewnętrznego wiedzieli, że jeśli ich tropem podąża Żelazna Mary, znaczy to, że nadepnęli na odcisk komuś naprawdę ważnemu. Niektórzy przestępcy zamiast stanąć do walki próbowali się poddać. Jednak Mary nigdy się na to nie zgadzała i jej odpowiedzią zawsze był bełt wystrzelony z kuszy prosto między oczy głupca, który chciał wykręcić się od nadciągającej zagłady.

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
Premia do ataku: +3
Waga: 5
Wymagany atut: prosta broń, kusza
Typ broni: dwuręczna

Śmiała Odpowiedź Żelaznej Mary (Serce Furii)

"Żelazna" Mary z Tantras była kobietą uderzającej urody i sztywnych zasad. Łatwo można było ją rozpoznać pośród ciemnowłosych najemników. Nie uważała za stosowne nosić hełmu, mimo, iż wiedziała, że jej jasne włosy są widoczne z drugiego końca pola bitwy. Mary często otrzymywała zlecenia odnalezienia grup przestępczych na ziemiach, dokąd nie sięgało prawo, a następnie położenia kresu ich działalności. Już po pięciu latach przestępcy od Morza Księżycowego do Morza Wewnętrznego wiedzieli, że jeśli ich tropem podąża Żelazna Mary, znaczy to, że nadepnęli na odcisk komuś naprawdę ważnemu. Niektórzy przestępcy zamiast stanąć do walki próbowali się poddać. Jednak Mary nigdy się na to nie zgadzała i jej odpowiedzią zawsze był bełt wystrzelony z kuszy prosto między oczy głupca, który chciał wykręcić się od nadciągającej zagłady.

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
Premia do ataku: +3
Moc zaklęcia: odporność na zaklęcia Lodowa nawałnica, Lawina Śnieżnych Kul Snilloka, Płomienie Agannazara
Waga: 5
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Zguba Makavaila

Broń ta nazwy swej nie zawdzięcza właścicielowi, lecz osobie przeciw której była używana. Makavail był kłamliwym, intryganckim i wyrachowanym oszustem, który działał w pobliżu miasta Westgate na Jeziorze Smoków. Pośród jego wielu wrogów był żołnierz z Teziir o imieniu Ricarl. Chciał on wpędzić Makavaila w kłopoty, ale w taki sposób, aby ten nie wiedział komu zawdzięcza swoje położenie. Gdy Makavail wyjeżdżał z Westgate ze skrzyniami pełnymi skradzionych skarbów, Ricarl postrzelił w nogę jednego z koni ciągnących jego wóz. Koń upadł wywracając wóz, a strażnicy widząc powstałe zamieszanie zjawili się na miejscu i odkryli wszystkie skradzione przedmioty. Makavail trafił do więzienia, gdzie zmarł rok później nie dowiedziawszy się, kto doprowadził do jego zguby.

Parametry

Obrażenia: +2 (pociski)
Premia do ataku: +2
Waga: 5
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Szybka Zguba Makavaila (Serce Furii)

Broń ta nazwy swej nie zawdzięcza właścicielowi, lecz osobie przeciw której była używana. Makavail był kłamliwym, intryganckim i wyrachowanym oszustem, który działał w pobliżu miasta Westgate na Jeziorze Smoków. Pośród jego wielu wrogów był żołnierz z Teziir o imieniu Ricarl. Chciał on wpędzić Makavaila w kłopoty, ale w taki sposób, aby ten nie wiedział komu zawdzięcza swoje położenie. Gdy Makavail wyjeżdżał z Westgate ze skrzyniami pełnymi skradzionych skarbów, Ricarl postrzelił w nogę jednego z koni ciągnących jego wóz. Koń upadł wywracając wóz, a strażnicy widząc powstałe zamieszanie zjawili się na miejscu i odkryli wszystkie skradzione przedmioty. Makavail trafił do więzienia, gdzie zmarł rok później nie dowiedziawszy się, kto doprowadził do jego zguby.

Parametry

Obrażenia: +2 (pociski)
Premia do ataku: +2
Szybkość: +1 dodatkowy atak w każdej rundzie
Waga: 5
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...