szczury_wroclawia_szpital

Tarcze

Tarcza Tabarda

Ta nosząca symbol półksiężyca tarcza jest zdumiewająco lekka i wygodna. Jest oczywiste, że jej skonstruowanie było bardzo pracochłonne, a tarcza najwyraźniej nie widziała jeszcze bitwy.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Specjalne:
+1 do KP przeciw broni strzeleckiej
Ujemne punkty zbroi: -2
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 10

Tarcza Półksiężyca (Serce Furii)

Ta nosząca symbol półksiężyca tarcza jest zdumiewająco lekka i wygodna. Jest oczywiste, że jej skonstruowanie było bardzo pracochłonne, a tarcza najwyraźniej nie widziała jeszcze bitwy.

Parametry

Premia do tarczy: +3
Specjalne
+1 do KP przeciw broniom strzeleckim
Stały efekt: użytkownik znajduje się pod wpływem zaklęcia Ochrona Przed Pociskami
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 10

Czarny Jeżowiec

"Czarny Jeżowiec" jest tarczą wykonaną przez rzemieślników duergarskich, wzorowaną na cieszących się złą sławą jeżowcach czarnokrwistych z mórz Podmroku. Zbudowana jest z zardzewiałego, czarnego żelaza, a jej cześć przednia pokryta jest dodatkowo skorodowanymi żelaznymi kolcami.

Za każdym razem gdy w czasie walki właściciel tarczy zostanie trafiony, istnieje prawdopodobieństwo, że jego nieprzyjaciel, niezależnie od tego jak daleko się znajduje, zostanie 'ukłuty' przez "Czarnego Jeżowca" i zarażony jego substancją toksyczną.

Parametry

Premia do tarczy: +1
Premia do pancerza: +1 przeciwko pociskom
Specjalne:
Kara: prawdopodobieństwo 25%, że napastnik zostanie poddany działaniu zaklęcia Trucizna (tylko w zwarciu)
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 6

Kolczasty Czarny Jeżowiec (Serce Furii)

"Kolczasty Czarny Jeżowiec" jest tarczą wykonaną przez rzemieślników duergarskich, wzorowaną na cieszących się złą sławą czarnokrwistych jeżowcach z mórz Podmroku. Zbudowana jest z zardzewiałego, czarnego żelaza, a jej cześć przednia pokryta jest dodatkowo skorodowanymi żelaznymi kolcami.

Za każdym razem, gdy w czasie walki właściciel tarczy zostanie trafiony (tylko w zwarciu), istnieje prawdopodobieństwo, że jego nieprzyjaciel, niezależnie od tego jak daleko się znajduje, zostanie 'ukłuty' przez "Kolczastego Czarnego Jeżowca" i zarażony jego substancją toksyczną.

Parametry

Premia do tarczy: +3
Premia do pancerza: +1 przeciwko pociskom
Specjalne:
Kara: prawdopodobieństwo 50%, że napastnik zostanie poddany działaniu zaklęcia Trucizna (tylko w zwarciu)
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 6

Obłęd Żołnierza

Ta mała metalowa tarcza była wykorzystywana przez wojowników północy przez dziesiątki lat. Również od wielu lat wręcza się ją najdzielniejszym żołnierzom z Neverwinter, jako honorowe odznaczenie. Niestety, z tarczą tą wiąże się niezbyt szczęśliwa historia. Wielu jej właścicieli sądziło, że jej niewielkie właściwości magiczne uchronią ich nawet przed ogromnymi przeciwnościami. Tarcza nie mogła sprostać wymaganiom żołnierzy i wielu z nich zapłaciło za to wysoką cenę.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Premia do pancerza: +1 przeciw pociskom
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 6

Niezwykle Idiotyczny Obłęd Żołnierza (Serce Furii)

Ta mała metalowa tarcza była wykorzystywana przez wojowników północy przez dziesiątki lat. Również od wielu lat wręcza się ją najdzielniejszym żołnierzom z Neverwinter, jako honorowe odznaczenie. Niestety, z tarczą tą wiąże się niezbyt szczęśliwa historia. Wielu jej właścicieli sądziło, że jej niewielkie właściwości magiczne uchronią ich nawet przed ogromnymi przeciwnościami. Tarcza nie mogła sprostać wymaganiom żołnierzy i wielu z nich zapłaciło za to wysoką cenę.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Premia do pancerza: +1 przeciw pociskom
Specjalne:
Zręczność: +2
Odporność: 2/- na magię
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 6

Malowidło Dziewicy

Niezwykle rzadko zdarzało się, by mieszkańcy Dziesięciu Miast z własnej woli mieszali się w sprawy rdzennych barbarzyńców. Niekiedy tylko napotykali miejsca kultu religijnego lub punkty orientacyjne przez nich wybudowane. Dwadzieścia lat temu, Sammel Colger z Bremy łowił ryby w pobliżu Morza Ruchomego Lodu, gdy przypadkiem natrafił na pozostałości po małym statku barbarzyńców. Uwagę jego przyciągnęła część kadłuba, na której znajdowało się kolorowe malowidło. W chwili gdy wyciągał ten kawałek drewna z wody, z głębin wyskoczył niedźwiedź polarny i rzucił się w kierunku głowy rybaka. Sammel instynktownie zasłonił głowę drewnem i trafił w potężne kły niedźwiedzia. Bestia poślizgnęła się i wpadła z powrotem do lodowatej wody, a Sammel, nie czekając na kolejny atak, czym prędzej dopadł swojej małej łódki i powrócił do Bremy. Kapłan Tempusa wyjaśnił później rybakowi, że malowidło przedstawiało złożoną w ofierze dziewicę. Najprawdopodobniej, kontynuował kapłan, statek ten przypłynął aż z Maer Dualdon na Morze Ruchomego Lodu, gdzie roztrzaskał się na kawałki. Sammel przymocował ten kawałek drewna do swojej tarczy, którą już do końca swoich dni zabierał na dalekie wyprawy rybackie.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Zręczność: premia +1
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Święte Malowidło Dziewicy (Serce Furii)

Niezwykle rzadko zdarzało się, by mieszkańcy Dziesięciu Miast z własnej woli mieszali się w sprawy rdzennych barbarzyńców. Niekiedy tylko napotykali miejsca kultu religijnego lub punkty orientacyjne przez nich wybudowane. Dwadzieścia lat temu, Sammel Colger z Bremy łowił ryby w pobliżu Morza Ruchomego Lodu, gdy przypadkiem natrafił na pozostałości po małym statku barbarzyńców. Uwagę jego przyciągnęła część kadłuba, na której znajdowało się kolorowe malowidło. W chwili gdy wyciągał ten kawałek drewna z wody, z głębin wyskoczył niedźwiedź polarny i rzucił się w kierunku głowy rybaka. Sammel instynktownie zasłonił głowę drewnem i trafił w potężne kły niedźwiedzia. Bestia poślizgnęła się i wpadła z powrotem do lodowatej wody, a Sammel, nie czekając na kolejny atak, czym prędzej dopadł swojej małej łódki i powrócił do Bremy. Kapłan Tempusa wyjaśnił później rybakowi, że malowidło przedstawiało złożoną w ofierze dziewicę. Najprawdopodobniej, kontynuował kapłan, statek ten przypłynął aż z Maer Dualdon na Morze Ruchomego Lodu, gdzie roztrzaskał się na kawałki. Sammel przymocował ten kawałek drewna do swojej tarczy, którą już do końca swoich dni zabierał na dalekie wyprawy rybackie.

Parametry

Premia do tarczy: +4
Zręczność: premia +3
Ujemne punkty zbroi: -1
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Gong Myo-Myo

Myo-Myo była słynnym łowcą duchów z T'u Lung w Kara Tur i zarabiała na życie poprzez zabijanie lub przepędzanie wszelkiego rodzaju demonów i złych duchów. Gong Myo-Myo jest jednym z wielu elementów jej niezwykłego ekwipunku. Jest to okrągła tarcza pokryta różnego rodzaju wzorami geometrycznymi i posiadająca magiczną moc, którą nadało jej siedmiu kamiennych mnichów ze Świątyni Siedmiu Mnichów. Posiadacz tarczy może raz dziennie uderzyć swoją bronią w gong Myo-Myo, a odgłos ten roześle wokół falę energii duchowej, która zniszczy każdą złą istotę.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Specjalne:
Moc zaklęcia: można rzucać zaklęcie Święte Uderzenie 1x/dzień
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Święty Gong Myo-Myo (Serce Furii)

Myo-Myo była słynnym łowcą duchów z T'u Lung w Kara Tur i zarabiała na życie poprzez zabijanie lub przepędzanie wszelkiego rodzaju demonów i złych duchów. Gong Myo-Myo jest jednym z wielu elementów jej niezwykłego ekwipunku. Jest to okrągła tarcza pokryta różnego rodzaju wzorami geometrycznymi i posiadająca magiczną moc, którą nadało jej siedmiu kamiennych mnichów ze Świątyni Siedmiu Mnichów. Posiadacz tarczy może raz dziennie uderzyć swoją bronią w gong Myo-Myo, a jego odgłos roześle wokół falę energii duchowej, która zniszczy każdą złą istotę.

Parametry

Premia do tarczy: +3
Specjalne:
Moc zaklęcia: można rzucać zaklęcie Święte Uderzenie 1x/dzień
Ujemne punkty zbroi: -1
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Grobowiec Czerwonego Kła

Ta czerwona, żelazna pawęż sięga od ziemi aż do podbródka wojownika. Jest niezwykle ciężka, nawet jak na tarczę tej wielkości. Powodem jest olbrzymia rzeźba głowy smoka, która umieszczona jest na przedniej części tarczy. Głowa ta, wykuta z takiego samego czerwonego metalu jak pozostała część tarczy, wystaje niemal jak gargulec z muru zamkowego.

Jest to podobizna Czerwonego Kła, wierzchowca pewnego wojowniczego króla z dawno zapomnianej krainy. Gdy Czerwony Kieł zginął w czasie jednej z bitew, król kazał przymocować duszę bestii do tarczy, tak aby wierny smok nadal mógł towarzyszyć mu w wyprawach wojennych. Żelazna głowa Czerwonego Kła może raz w ciągu dnia zionąć ognistym podmuchem na rozkaz posiadacza tarczy.

Wojowniczy król sam wkrótce zginął, pokonany przez trzech mężnych bohaterów. Jego tarcza widziana była niejednokrotnie w różnych krainach, lecz należący do króla hełm z rogami oraz potężny złoty topór jeszcze nie zostały odnalezione.

Parametry

Premia do tarczy: +3
Premia do pancerza: +1 przeciw pociskom
Specjalne:
Moc zaklęcia: można rzucać zaklęcie Płomienie Agannazara 1x/dzień
Ujemne punkty zbroi: -9
Niepowodzenie magii mistycznej: 50%
Waga: 30

Smocza Tarcza Kolejnej Śmierci (Serce Furii)

Ta czerwona, żelazna pawęż sięga od ziemi aż do podbródka wojownika. Jest niezwykle ciężka, nawet jak na tarczę tej wielkości. Powodem jest olbrzymia rzeźba głowy smoka, która umieszczona jest na przedniej części tarczy. Głowa ta, wykuta z takiego samego czerwonego metalu, jak pozostała część tarczy, wystaje niemal jak gargulec z muru zamkowego.

Jest to podobizna Czerwonego Kła, wierzchowca pewnego wojowniczego króla z dawno zapomnianej krainy. Gdy Czerwony Kieł zginął w czasie jednej z bitew, król kazał przymocować duszę bestii do tarczy, tak aby wierny smok nadal mógł towarzyszyć mu w wyprawach wojennych. Żelazna głowa Czerwonego Kła może raz w ciągu dnia zionąć ognistym podmuchem na rozkaz posiadacza tarczy.

Wojowniczy król sam wkrótce zginął, pokonany przez trzech mężnych bohaterów. Jego tarcza widziana była niejednokrotnie w różnych krainach, lecz należący do króla hełm z rogami oraz potężny złoty topór jeszcze nie zostały odnalezione.

Parametry

Premia do tarczy: +5
Premia do pancerza: +1 przeciw pociskom
Specjalne:
Moc zaklęcia: można rzucać zaklęcie Płomienie Agannazara 1x/dzień
Ujemne punkty zbroi: -9
Niepowodzenie magii mistycznej: 50%
Waga: 30

Puklerz

Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów.

Parametry

Premia do tarczy: +1
Ujemne Punkty Zbroi: -1
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 5

Mała Tarcza

Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu, wsuwając dłoń w uchwyt. W porównaniu z dużymi tarczami są lżejsze i w mniejszym stopniu ograniczają ruchy, co w niewielkim tylko stopniu zmniejsza ich właściwości ochronne.

Parametry

Premia do tarczy: +1
Specjalne:
+1 do KP przeciwko broni strzeleckiej
Ujemne punkty zbroi: -1
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 6

Mała Tarcza +1

Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu, wsuwając dłoń w uchwyt. W porównaniu z dużymi tarczami są lżejsze i w mniejszym stopniu ograniczają ruchy, co w niewielkim tylko stopniu zmniejsza ich właściwości ochronne.
Na tym egzemplarzu wyryto żarzące się słabym światłem runy.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Premia do pancerza: +1 przeciwko broni strzeleckiej
Ujemne punkty zbroi: -1
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 6

Duża Tarcza

Duże tarcze nosi się podobnie jak małe tarcze. Są one jednak znacznie cięższe i z tego powodu, podczas walki, ręka, w której trzymana jest tarcza, nie może być wykorzystywana w żaden inny sposób. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają one od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych, przez prostokątne, aż do egzotycznych, takich jak tarcze w kształcie rozłożonych skrzydeł smoka. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z wierzchołków skierowanym w dół.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Ujemne punkty zbroi: -2
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Duża Tarcza +1

Duże tarcze nosi się podobnie jak małe tarcze. Są one jednak znacznie cięższe i z tego powodu, podczas walki, ręka, w której trzymana jest tarcza, nie może być wykorzystywana w żaden inny sposób. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają one od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych, przez prostokątne, aż do egzotycznych, takich jak tarcze w kształcie rozłożonych skrzydeł smoka. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z wierzchołków skierowanym w dół. Na tym egzemplarzu wyryto żarzące się słabym światłem runy.

Parametry

Premia do tarczy: +3
Ujemne punkty zbroi: -2
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Pawęż

Ta masywna tarcza jest prawie tej samej wysokości, co jej właściciel. Można ją w zasadzie nazwać przenośną ścianą. Daje prawie całkowitą ochronę, w zależności od tego, jak dobrze widać zza niej wojownika. Pawęż nie chroni niestety przed wymierzonymi zaklęciami. Czarodziej nie musi trafić w samą postać – wystarczy, że trafi w tarczę.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Specjalne:
+1 do KP przeciwko broni strzeleckiej
Ujemne Punkty Zbroi: -10
Niepowodzenie magii mistycznej: 50%
Waga: 25

Pawęż +1

Ta masywna tarcza jest prawie tej samej wysokości, co jej właściciel. Można ją w zasadzie nazwać przenośną ścianą. Daje prawie całkowitą ochronę, w zależności od tego, jak dobrze widać zza niej wojownika. Pawęż nie chroni niestety przed wymierzonymi zaklęciami. Czarodziej nie musi trafić w samą postać – wystarczy, że trafi w tarczę. Na tym egzemplarzu wyryto żarzące się słabym światłem runy.

Parametry

Premia do tarczy: +3
Premia do pancerza: +1 przeciwko pociskom
Ujemne Punkty Zbroi: -9
Niepowodzenie magii mistycznej: 50%
Waga: 25

Pawęż +1, +4 Przeciwko Pociskom

Pawęż +1, +4 przeciw pociskom: Pawęż została tak zaklęta, by chronić właściciela przed wszelkiego rodzaju pociskami.

Parametry

Premia do tarczy: +3
Premia do pancerza: +4 przeciw pociskom
Ujemne punkty zbroi: -9
Niepowodzenie magii mistycznej: 50%
Waga: 20

Pawęż Odporności Na Zaklęcia +1

Ta masywna tarcza jest niemal tak wysoka jak jej użytkownik. Jest to w zasadzie przenośny mur, za którym można się schronić. Tarcza może chronić całkowicie, w zależności od tego, jak ustawi się jej właściciel. Pawęż nie chroni jednak przed zaklęciami kierowanymi, które mogą zostać na rzucone przez wycelowanie w trzymaną przez ciebie tarczę. Na tym egzemplarzu wyryto runy żarzące się przy słabym świetle.

Parametry

Premia do tarczy: +3
Premia do pancerza: +1 przeciwko broni strzeleckiej
Specjalne:
Odporność: 2/- na Magię
Ujemne punkty zbroi: -9
Niepowodzenie magii mistycznej: 50%
Waga: 25

Pawęż Odporności Na Uroki +1

Ta masywna tarcza jest niemal tak wysoka jak jej użytkownik. Jest to w zasadzie przenośny mur, za którym można się schronić. Tarcza może chronić całkowicie, w zależności od tego, jak ustawi się jej właściciel. Pawęż nie chroni jednak przed zaklęciami kierowanymi, które mogą zostać na rzucone przez wycelowanie w trzymaną przez ciebie tarczę. Na tym egzemplarzu wyryto runy żarzące się przy słabym świetle.

Parametry

Premia do tarczy: +3
Premia do pancerza: +1 przeciwko broni strzeleckiej
Specjalne:
Ochrona przed zaklęciami: niewrażliwość na efekty zaklęcia Zauroczenie Osoby i Zauroczenie Osoby lub Zwierzęcia
Ujemne punkty zbroi: -9
Niepowodzenie magii mistycznej: 50%
Waga: 25

Pawęż Odporności Na Zaklęcia

Ta masywna tarcza jest niemal tak wysoka jak jej użytkownik. Jest to w zasadzie przenośny mur, za którym można się schronić. Tarcza może chronić całkowicie, w zależności od tego, jak ustawi się jej właściciel. Pawęż nie chroni jednak przed zaklęciami kierowanymi, które mogą zostać na rzucone przez wycelowanie w trzymaną przez ciebie tarczę. Na tym egzemplarzu wyryto runy żarzące się przy słabym świetle.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Premia do pancerza: +1 przeciwko broni strzeleckiej
Specjalne:
Odporność: 1/- na Magię
Ujemne punkty zbroi: -9
Niepowodzenie magii mistycznej: 50%
Waga: 25

Duża Tarcza Szczęścia +1

Dużej tarczy używa się podobnie jak małej, jednak jej waga sprawia, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają one 1 – 1,2 metra średnicy i dowolny kształt, od okrągłego po prostokątny, a nawet mogą przypominać wyglądem rozłożone skrzydła smoka. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z wierzchołków skierowanym w dół. Na tym egzemplarzu wyryto runy żarzące się przy słabym świetle.

Parametry

Premia do tarczy: +3
Specjalne:
+1 do wszystkich rzutów obronnych
Ujemne punkty zbroi: -1
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Duża Tarcza Szczęścia

Dużej tarczy używa się podobnie jak małej, jednak jej waga sprawia, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają one 1 – 1,2 metra średnicy i dowolny kształt, od okrągłego po prostokątny, a nawet mogą przypominać wyglądem rozłożone skrzydła smoka. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z wierzchołków skierowanym w dół. Na tym egzemplarzu wyryto runy żarzące się przy słabym świetle.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Specjalne:
+1 do wszystkich rzutów obronnych
Ujemne punkty zbroi: -1
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Tarcza Barbarzyńcy

Dużej tarczy używa się podobnie jak małej, jednak jej waga sprawia, że wojownik nie może wykorzystywać do innych celów podtrzymującej ją ręki. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają one 1 – 1,2 metra średnicy i dowolny kształt, od okrągłego po prostokątny, a nawet mogą przypominać wyglądem rozłożone skrzydła smoka. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z wierzchołków skierowanym w dół. Na tym egzemplarzu wyryto runy żarzące się przy słabym świetle.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Specjalne:
+1 do Kondycji
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Mała Tarcza Niewidzialności +1

Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy dużej, ich lekka waga daje wojownikowi większe możliwości manewru bez zbytniego zmniejszenia ochrony. Na tym egzemplarzu wyryto runy żarzące się przy słabym świetle.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Premia do pancerza: +1 przeciwko broni strzeleckiej
Specjalne:
Może raz dziennie rzucić zaklęcie Niewidzialność
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 6

Mała Tarcza Większej Wytrzymałości

Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy dużej, ich lekka waga daje wojownikowi większe możliwości manewru bez zbytniego zmniejszenia ochrony. Na tym egzemplarzu wyryto runy żarzące się przy słabym świetle.

Parametry

Premia do tarczy: +1
Premia do pancerza: +1 przeciwko broni strzeleckiej
Specjalne:
+10 do maks. PŻ
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 6

Mała Tarcza Wytrzymałości

Małe tarcze są zazwyczaj okrągłe. Mocuje się je na przedramieniu i dodatkowo przytrzymuje dłonią. W odróżnieniu od tarczy dużej, ich lekka waga daje wojownikowi większe możliwości manewru bez zbytniego zmniejszenia ochrony. Na tym egzemplarzu wyryto runy żarzące się przy słabym świetle.

Parametry

Premia do tarczy: +1
Premia do pancerza: +1 przeciwko broni strzeleckiej
Specjalne:
+5 do maks. PŻ
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 6

Puklerz Zaprzeczenia

Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się na przedramieniu. Ze względu na swój rozmiar jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów. Ten egzemplarz jest nieco ciepły w dotyku.

Parametry

Premia do tarczy: +1
Specjalne:
Ochrona przed zaklęciami: niewrażliwość na efekty zaklęcia Krąg Śmierci
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 5

Puklerz Sanktuarium +1

Puklerz to niewielka, mocowana do przedramienia tarcza wykonana z drewna lub żelaza. Ponieważ jest mała i lekka, w zasadzie nie ogranicza swobody ruchów.
Ten egzemplarz zdaje się być nieco ciepły w dotyku.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Specjalne:
Może raz dziennie rzucać zaklęcie Sanktuarium
Punkty ujemne zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 5

Puklerz Zręczności

Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów. Ten egzemplarz jest nieco ciepły w dotyku.

Parametry

Premia do tarczy: +1
Specjalne:
+1 do Zręczności
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 5

Pawęż +2

Ta masywna tarcza jest prawie tej samej wysokości, co jej właściciel. Można ją w zasadzie nazwać przenośną ścianą. Daje prawie całkowitą ochronę, w zależności od tego, jak dobrze widać zza niej wojownika. Pawęż nie chroni niestety przed wymierzonymi zaklęciami. Czarodziej nie musi trafić w samą postać – wystarczy, że trafi w tarczę. Na tym egzemplarzu wyryto żarzące się słabym światłem runy.

Parametry

Premia do tarczy: +4
Premia do pancerza: +1 przeciw pociskom
Ujemne punkty zbroi: -9
Niepowodzenie magii mistycznej: 50%
Waga: 25

Duża Tarcza +2

Duże tarcze nosi się podobnie jak małe tarcze. Są one jednak znacznie cięższe i z tego powodu, podczas walki, ręka, w której trzymana jest tarcza, nie może być wykorzystywana w żaden inny sposób. Tarcze tego typu wykonuje się zazwyczaj z metalu, mają one od 90 do 120 cm średnicy i dowolny kształt, od okrągłych, przez prostokątne, aż do egzotycznych, takich jak tarcze w kształcie rozłożonych skrzydeł smoka. Typowa tarcza średniowieczna przypominała trójkąt z jednym z wierzchołków skierowanym w dół. Na tym egzemplarzu wyryto żarzące się słabym światłem runy.

Parametry

Premia do tarczy: +4
Ujemne punkty zbroi: -1
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Puklerz +1

Puklerz jest bardzo małą tarczą wykonaną z drewna lub żelaza, którą mocuje się do przedramienia. Z powodu swojego rozmiaru jest bardzo lekki i praktycznie nie spowalnia ruchów. Ten egzemplarz jest nieco ciepły w dotyku.

Parametry

Premia do pancerza: +2
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 5

Klify Targos

Ten zniszczony przez zmienną pogodę drewniany puklerz był najprawdopodobniej częścią większej tarczy, jednak z powodu wielu uderzeń topora lub miecza jego rozmiar zmniejszył się do obecnej postaci. Na powierzchni widoczny jest wyblakły już symbol straży Targos, przedstawiający wielkie klify wznoszące się ponad wodami Maer Dualdon. Z puklerza mogą korzystać druidzi, gdyż został wykonany z materiałów naturalnych.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Ujemne punkty zbroi: -1
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 3

Urwiska Nad Maer Dualdon (Serce Furii)

Ten zniszczony przez zmienną pogodę drewniany puklerz był najprawdopodobniej częścią większej tarczy, jednak z powodu wielu uderzeń topora lub miecza jego rozmiar zmniejszył się do obecnej postaci. Na powierzchni widoczny jest wyblakły już symbol straży Targos, przedstawiający wielkie klify wznoszące się ponad wodami Maer Dualdon. Z puklerza mogą korzystać druidzi, gdyż został wykonany z materiałów naturalnych.

Parametry

Premia do tarczy: +4
Ujemne punkty zbroi: -1
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 3

Kostkogłowy

Ten niezwykły biały puklerz został wydrążony z głowy olbrzymiego pstrąga kostkogłowego. Jest twardy jak kość i jednocześnie bardzo lekki dzięki czemu doskonale nadaje się na tarczę. Wykonanie puklerza jest mistrzowskie, a inskrypcja w dolnej części zdradza imię tego niezwykłego rzemieślnika – "Apsel". Z puklerza mogą korzystać druidzi, gdyż został wykonany z materiałów naturalnych.

Nosząc ten puklerz, ciężko oprzeć się pokusie wydania odgłosu bojowego!

Parametry

Premia do tarczy: +3
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 2

Kostkogłowy Puklerz Apsela (Serce Furii)

Ten niezwykły biały puklerz został wydrążony z głowy olbrzymiego pstrąga kostkogłowego. Jest twardy jak kość i jednocześnie bardzo lekki dzięki czemu doskonale nadaje się na tarczę. Wykonanie puklerza jest mistrzowskie, a inskrypcja w dolnej części zdradza imię tego niezwykłego rzemieślnika – "Apsel". Z puklerza mogą korzystać druidzi, gdyż został wykonany z materiałów naturalnych.

Nosząc ten puklerz, ciężko oprzeć się pokusie wydania odgłosu bojowego!

Parametry

Premia do tarczy: +5
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 2

Nakolannik Smutnego Olbrzyma

Ten zakrzywiony puklerz miał służyć jako rzepka kolanowa dla głuchoniemego kamiennego olbrzyma o imieniu Gohji, który wiele lat temu mieszkał w górach Zachodzącego Słońca. Gohji był pokojowo nastawionym stworzeniem, starał się zawsze unikać kłopotów i tylko czasami oddalał się od swojej jaskini gdy potrzebne mu były głazy do remontu swojego domu lub w poszukiwaniu pożywienia. W trakcie jednej z takich wypraw napotkał grupę krasnoludzkich górników z klanu Brueghor, którzy dopiero co przybyli na te tereny. Zanim jeszcze Gohji zdążył podnieść ręce w geście przyjaźni, magiczny wojenny bojowy strzaskał mu kolano i przewrócił go na ziemię. Gdy krasnoludy ruszyły naprzód aby dokończyć dzieła, spostrzegły nagle łzy olbrzyma i nie były już w stanie zabić bezbronnego przeciwnika. Sprowadziły szybko uzdrowiciela aby opatrzył kolano olbrzyma, a następnie zabrały Gohjiego (nazwały go "smutnym olbrzymem") do jego jaskini. Przez następnych kilka tygodni krasnoludy przynosiły mu jedzenie, a nawet sporządziły magiczną osłonę na kolano, która miała pomóc mu w chodzeniu. Przyjaźń między olbrzymem Gohji, a klanem Brueghor utrwaliła się na długie lata.

Niestety zarówno Gohji, jak i wielu członków klanu Brueghor zostało w końcu zabitych w czasie inwazji gnolli i ogrów na góry Zachodzącego Słońca. Gnolle z klanu Płonącego Oka zabrały również osłonę kolana Smutnego Olbrzyma z jego martwego ciała. Widziano ją później na północy w rękach kupca z Bremy, a następnie znowu zaginęła gdy goblinoidy splądrowały Bremy i ruszyły na południe w stronę Targos.

Parametry

Premia do tarczy: +4
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 3

Czapka Smutnego Gohji (Serce Furii)

Ten zakrzywiony puklerz miał służyć jako osłona na kolano dla głuchoniemego kamiennego olbrzyma o imieniu Gohji, który wiele lat temu mieszkał w górach Zachodzącego Słońca. Gohji był pokojowo nastawionym stworzeniem, starał się zawsze unikać kłopotów i tylko czasami oddalał się od swojej jaskini gdy potrzebne mu były głazy do remontu swojego domu lub w poszukiwaniu pożywienia. W trakcie jednej z takich wypraw napotkał grupę krasnoludzkich górników z klanu Brueghor, którzy dopiero co przybyli na te tereny. Zanim jeszcze Gohji zdążył podnieść ręce w geście przyjaźni, magiczny młot bojowy strzaskał mu kolano i przewrócił go na ziemię. Gdy krasnoludy ruszyły naprzód aby dokończyć dzieła, spostrzegły nagle łzy olbrzyma i nie były już w stanie zabić bezbronnego przeciwnika. Sprowadziły szybko uzdrowiciela aby opatrzył kolano olbrzyma, a następnie zabrały Gohjiego (nazwały go "smutnym olbrzymem") do jego jaskini. Przez następnych kilka tygodni krasnoludy przynosiły mu jedzenie, a nawet sporządziły magiczną osłonę na kolano, która miała pomóc mu w chodzeniu. Przyjaźń między olbrzymem Gohji a klanem Brueghor utrwaliła się na długie lata.

Niestety zarówno Gohji, jak i wielu członków klanu Brueghor zostało w końcu zabitych w czasie inwazji gnolli i ogrów na góry Zachodzącego Słońca. Gnolle z klanu Płonącego Oka zabrały również osłonę kolana smutnego olbrzyma z jego martwego ciała. Widziano ją później na północy w rękach kupca z Bremy, a następnie znowu zaginęła gdy goblinoidy splądrowały Bremę i ruszyły na południe w stronę Targos.

Parametry

Premia do tarczy: +6
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 5%
Waga: 3

Tarcza Wzmocnienia

Duergarowie, mistrzowie wśród rzemieślników, wykuli tę tarczę z matowej szarej stali. Zagrzewająca do walki energia przepływa przez tarczę, pobudzając jednocześnie jej właściciela do działania.

Parametry

Premia do tarczy: +2
Specjalne: +10 PŻ
Punkty ujemne zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Tarcza Wzmocnienia Duergarów (Serce Furii)

Duergarski mistrz rzemieślniczy wykuł tę tarczę z szarej stali. Ożywiająca energia przechodzi poprzez tarczę na jej właściciela, podnosząc jego odporność na czas trwania bitwy.

Parametry

Premia do tarczy: +3
Specjalne: +15 do PŻ
Ujemne punkty zbroi: -0
Niepowodzenie magii mistycznej: 15%
Waga: 15

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...