Miecze półtoraręczne

Miecz Półtoraręczny

Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" – nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Wymagany atut: Egzotyczna broń, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Miecz Półtoraręczny Wysokiej Jakości

Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" – nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 10
Wymagany atut: Egzotyczna broń, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Miecz Półtoraręczny +1

Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" – nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Wymagany atut: Broń egzotyczna, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Miecz Półtoraręczny +5

Znany jest także jako "bękart". Jego nazwa pochodzi od skrzyżowania cech miecza długiego i dwuręcznego. Posiada obosieczną klingę oraz długą rękojeść, przez co można walczyć nim dwiema albo jedną ręką. Całkowita długość miecza waha się od 120 do 140 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Wymagany atut: Egzotyczna Broń, Miecz Półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Miecz Półtoraręczny +4

Znany jest także jako "bękart". Jego nazwa pochodzi od skrzyżowania cech miecza długiego i dwuręcznego. Posiada obosieczną klingę oraz długą rękojeść, przez co można walczyć nim dwiema albo jedną ręką. Całkowita długość miecza waha się od 120 do 140 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 4
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Wymagany atut: Egzotyczna Broń, Miecz Półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Miecz Półtoraręczny +3

Znany jest także jako "bękart". Jego nazwa pochodzi od skrzyżowania cech miecza długiego i dwuręcznego. Posiada obosieczną klingę oraz długą rękojeść, przez co można walczyć nim dwiema albo jedną ręką. Całkowita długość miecza waha się od 120 do 140 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Wymagany atut: Egzotyczna Broń, Miecz Półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Miecz Półtoraręczny +2

Znany jest także jako "bękart". Jego nazwa pochodzi od skrzyżowania cech miecza długiego i dwuręcznego. Posiada obosieczną klingę oraz długą rękojeść, przez co można walczyć nim dwiema albo jedną ręką. Całkowita długość miecza waha się od 120 do 140 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Wymagany atut: Egzotyczna Broń, Miecz Półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Lodowy Półtoraręczny Miecz +1

Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" – nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Mróz: +1k6 obrażeń od zimna
Waga: 9
Wymagany atut: Egzotyczna broń, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Półtoraręczny Miecz Wyładowań

Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" – nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Porażenie: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od elektryczności
Waga: 9
Wymagany atut: Broń egzotyczna, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Półtoraręczny Miecz Heroizmu

Poza mistrzowskim wykonaniem miecz ten wyróżnia się tym, że na całej jego powierzchni wyryto maleńkie runy mocy. To oczywiste, że wytworzenie tego przedmiotu zajęło wiele czasu i kosztowało wiele wysiłku. Runy emanują delikatnym, niebieskim blaskiem, choć trudno to dostrzec na pierwszy rzut oka.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +5
Rodzaj obrażeń: sieczne
Specjalne:
Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Ostra: Zwiększona szansa krytycznego trafienia
Cięcie: +3K6 od obrażeń siecznych
Waga: 10
Wymagany atut: Broń egzotyczna, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Półtoraręczny Miecz Wyziewów

Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" – nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Żrący wybuch: +1k6 obrażeń od kwasu i 10% szans na dodatkowe 1k10 obrażeń od kwasu
Jad: +2 punkty obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, rzut na wytrzymałość neguje efekt
Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Ogłuszenie: 25% szans na ogłuszenie celu na 1/2 rundy (rzut na wytrzymałość neguje efekt)
Waga: 9
Wymagany atut: Egzotyczna broń, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Półtoraręczny Miecz Gniewu

Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" – nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: Sieczne
Specjalne:
Płonący wybuch: +2k6 obrażeń od ognia i 10% szans na dodatkowe 2k10 obrażeń od ognia
Siła: +2
Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Waga: 9
Wymagany atut: Egzotyczna broń, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Miecz Półtoraręczny +3: Zimny Ogień

Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" – nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Mróz: +1k6 obrażeń od zimna
Płomień: +1k6 obrażeń od ognia
Waga: 9
Wymagany atut: Egzotyczna broń, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Miecz Półtoraroczny +2: Czarna Żmija

Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" – nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Jad: +2 punkty obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, rzut na wytrzymałość neguje efekt
Ostry: Zwiększona szansa krytycznego trafienia
Waga: 9
Wymagany atut: Egzotyczna broń, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Półtoraręczny Miecz Mrozu +1

Miecz półtoraręczny zwany jest również "bękartem" – nazwa pochodzi stąd, że powstał ze skrzyżowania miecza długiego i oburęcznego. Ma obosieczne ostrze i długą rękojeść, dzięki czemu można używać go jedną ręką lub oburącz. Jego długość waha się od 120 do 145 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Mróz: +1k6 obrażeń od zimna
Waga: 9
Wymagany atut: Egzotyczna broń, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Kieł

Ten wyjątkowy miecz półtoraręczny został nasączony kwaśnym jadem. Sam jad nie jest trujący, ale przy kontakcie ciałem powoduje obrażenia od kwasu.

Parametry

Obrażenia: 1k10
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Korozja: 25% szans na dodatkowe 1k3 obrażeń od kwasu
Waga: 10
Wymagany atut: Egzotyczna broń, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Syn Bękarta

Wielki wojownik i przywódca północy, Kresselack, Czarny Wilk w czasie swojego długiego panowania spłodził wiele dzieci, a jednym z nich był chorowity młody człowiek o imieniu Thomas. Gdy zmarła jego matka, Thomas odziedziczył po niej jedynie żelazny miecz na którym znajdowała się inskrypcja "Poznaj swą rodzinę". Chłopak wziął sobie te słowa do serca i postanowił odnaleźć Kresselacka. Nie wiadomo jednak czy zrobił to z potrzeby posiadania nowej rodziny czy też z chęci zemsty za porzucenie matki.

Gdy w końcu odnalazł Czarnego Wilka, Kresselack potraktował go pogardliwie, twierdząc, że schorowany i źle wyglądający Thomas na pewno nie jest z nim spokrewniony. Następnie rozkazał go pobić i zostawić pod kurhanem Kelvina aby tam umarł. Po dwóch dniach spędzonych na mrozie Thomas został uratowany przez barbarzyński klan Uthgarta, który uciekał przed armią Kresselacka. Barbarzyńcy wyleczyli Thomasa, przyjęli go do swego klanu i w końcu został on jednym z najlepszych myśliwych. Gdy wiele lat później zmarł na mrozie, zostawił swój miecz najmłodszemu synowi aby pomógł mu odnaleźć swoją drogę przez życie.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Wymagany atut: broń egzotyczna, miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Znaj Swą Rodzinę (Serce Furii)

Wielki wojownik i przywódca północy, Kresselack, Czarny Wilk w czasie swojego długiego panowania spłodził wiele dzieci, a jednym z nich był chorowity młody człowiek o imieniu Thomas. Gdy zmarła jego matka, Thomas odziedziczył po niej jedynie żelazny miecz na którym znajdowała się inskrypcja "Poznaj swą rodzinę". Chłopak wziął sobie te słowa do serca i postanowił odnaleźć Kresselacka. Nie wiadomo jednak czy zrobił to z potrzeby posiadania nowej rodziny czy też z chęci zemsty za porzucenie matki.

Gdy w końcu odnalazł Czarnego Wilka, Kresselack potraktował go pogardliwie, twierdząc, że schorowany i źle wyglądający Thomas na pewno nie jest z nim spokrewniony. Następnie rozkazał go pobić i zostawić pod kurhanem Kelvina aby tam umarł. Po dwóch dniach spędzonych na mrozie Thomas został uratowany przez barbarzyński klan Uthgarta, który uciekał przed armią Kresselacka. Barbarzyńcy wyleczyli Thomasa, przyjęli go do swego klanu i w końcu został on jednym z najlepszych myśliwych. Gdy wiele lat później zmarł na mrozie, zostawił swój miecz najmłodszemu synowi aby pomógł mu odnaleźć swoją drogę przez życie.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 9
Wymagany atut: broń egzotyczna, miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Szał Chaosu

Aż ciężko oderwać wzrok od tej broni. Ostrze wykute zostało z czerwonego złota, a jego brzeg połyskuje srebrem. Jelec wykonano z doskonale wypolerowanej platyny, a rękojeść z czarnego adamantytu. Wyciągnięty z pochwy, miecz zdaje się mienić wszystkimi kolorami tęczy.

Broń ta była jednak zarówno błogosławieństwem jak i klątwą tych którzy jej dobywali. Użyta przeciw praworządnym stworzeniom czyniła olbrzymie spustoszenie, a precyzja jej uderzeń nie miała sobie równych. Szał Chaosu znany był z tego, iż nie raz zmienił losy bitwy. Niestety, po dobyciu go z pochwy, jego właściciel traci zdolność jasnego myślenia i wpada w szał bitewny. Uważa się również że ostrze jest przeklęte, raz dobyte nie może zostać odrzucone.

Historia Szału Chaosu nie jest znana. Ostrze to pojawiało się w wielu bitwach na przestrzeni wieków, tylko po to aby potem znów zaginąć.

Parametry

Obrażenia: 1k10 +3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ Obrażeń: sieczne
Specjalne:
Przeklęta: raz użyta, może być usunięta jedynie za pomocą czaru Zdjęcie Klątwy
Szał Bitewny: w trakcie walki używający jej może wpaść w szał bitewny
Chaotyczna: +2k6 obrażeń przeciw praworządnym stworzeniom
Waga: 8
Wymagany atut: Egzotyczna Broń, Miecz Półtoraręczny
Typ broni: dwuręczna

Nemezis Praworządności (Serce Furii)

Ta broń to prawdziwe arcydzieło. Ostrze wykonane jest z czerwonego złota, a jego krawędzie są koloru srebrnego. Osłona na dłoń jest platynowa, a owiniętą drutem rękojeść zrobiono z czarnej adamantu. Po wyciągnięciu z pochwy miecz rozświetla się wszystkimi kolorami tęczy.

Ci, którzy korzystali z tej broni uznali ją zarówno za przekleństwo jak i błogosławieństwo. Skierowana przeciw postaciom praworządnym, powoduje potworne zniszczenia, a wszystkie ciosy trafiają precyzyjnie w cel. Nemezis Praworządności nie raz już przechylał szalę zwycięstwa na jedną stronę w czasie bitew. Niestety, po wyjęciu go z pochwy, wojownik natychmiast traci nad sobą kontrolę i wpada w szał bojowy. Uważa się, że ostrze zostało przeklęte i po wzięciu go do ręki nie można się go już pozbyć.

Historia Nemezis Praworządności nie jest znana. Broń ta wielokrotnie pojawiała się w różnych krainach, a następnie równie niespodziewanie ginęła.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Przekleństwo: można się pozbyć broni wyłącznie przy pomocy zaklęcia Zdjęcie Klątwy
Szał Bojowy: w czasie bitwy posiadacz może wpaść w szał bojowy
Chaotyczne: dodatkowe +2k6 obrażeń zadawane postaciom praworządnym
Moc zaklęcia: odporność na zaklęcia Uśpienie, Słowo Mocy: Uśpienie, Unieruchomienie Osoby, Płaszcz Strachu oraz Okropne Zauroczenie
Waga: 8
Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz Półtoraręczny
Typ broni: dwuręczna

Gniew

"Było to w czasie gdy Borab Łupieżca splądrował Błękitną Cytadelę. Wtedy właśnie Alemis Rozjemca – najmłodszy syn hrabiego Marimora Rozjemcy, władcy Błękitnej Cytadeli – zakradł się do tajemnej krypty, którą ojciec starannie przed nim ukrywał. W tej przepaścistej komnacie znajdowały się "Gniew", "Nienawiść" oraz "Wściekłość" – przerażający miecz, topór i zbroja Huroma, przodka Alemisa, który znany był dawniej jako "Krwawy Mściciel", lecz później przyjął imię Rozjemca."

"Alemis, jeszcze wtedy mały chłopiec, włożył zbroję oraz zabrał Gniew i Nienawiść. Sam przedarł się przez hordy humanoidów Boraba, aż w końcu stanął twarzą w twarz z ogromnym pół-olbrzymem. Nie zastanawiając się zbyt długo, zabił go jednym potężnym ciosem, a armię Boraba wypędził ze swojego domostwa. Niestety, do tego czasu cała jego rodzina – ojciec, matka, bracia i siostry – została zabita, lecz Alemisowi już na tym nie zależało. Przemierzał krainy zabijając potwory i bandytów, gdziekolwiek można było ich znaleźć. Z upływem lat coraz mniej miał jednak zajęć, więc broń swoją skierował przeciw wszystkim, którzy weszli mu w drogę. W ten sposób, po raz kolejny powrócił Krwawy Mściciel."

-- z "Opowieści do Poduszki Mistrza Peliba"

Ten ciężki, nie ozdobiony miecz półtoraręczny wykonany z szarej stali został przeklęty i ukazuje swój rzeczywisty kształt tylko, gdy jego właściciel zostanie ranny w czasie walki. Wówczas rękojeść wypuszcza pąsowe pędy, które wbijają się w ramię swojego właściciela i piją jego krew. Następnie, demoniczny miecz otwiera troje świecących się oczu, umieszczonych na długim, wijącym się ostrzu i doprowadza właściciela miecza do wściekłości i niepohamowanej żądzy krwi.

Jeśli wojownik będzie posiadaczem "Gniewu" oraz jego sióstr – "Nienawiści" i "Wściekłości", jego dusza przepadnie na rzecz tej wykutej w piekle broni. Posiadanie samego "Gniewu" może być uznane za szaleństwo, ale zawsze znajdą się tacy, dla których będzie to broń, jakiej zawsze szukali.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Klątwa: można zostać zdjęta jedynie przy pomocy zaklęcia Zdjęcie Klątwy
Krew Wściekłości: prawdopodobieństwo 25% na rzut zaklęcia Łaknienie Krwi na posiadacza broni za każdym razem gdy zostanie ranny (tylko w zwarciu)
Waga: 10
Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz Półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Krwawy Gniew (Serce Furii)

"Było to w czasie, gdy Borab Łupieżca splądrował Błękitną Cytadelę. Wtedy właśnie Alemis Rozjemca – najmłodszy syn hrabiego Marimora Rozjemcy, władcy Błękitnej Cytadeli – zakradł się do tajemnej krypty, którą ojciec starannie przed nim ukrywał. W tej przepaścistej komnacie znajdowały się "Krwawy Gniew", "Nienawiść" oraz "Wściekłość" – przerażający miecz, topór i zbroja Huroma, przodka Alemisa, który znany był dawniej jako Krwawy Mściciel, lecz później przyjął imię Rozjemca."

"Alemis, jeszcze wtedy mały chłopiec, włożył zbroję oraz zabrał "Gniew" i "Nienawiść". Sam przedarł się przez hordy humanoidów Boraba, aż w końcu stanął twarzą w twarz z ogromnym pół-olbrzymem. Nie zastanawiając się zbyt długo, zabił go jednym potężnym ciosem, a armię Boraba wypędził ze swojego domostwa. Niestety, do tego czasu cała jego rodzina – ojciec, matka, bracia i siostry – została zabita, lecz Alemisowi już na tym nie zależało. Przemierzał krainy zabijając potwory i bandytów gdziekolwiek można było ich znaleźć. Z upływem lat, coraz mniej miał jednak zajęć, więc broń swoją skierował przeciw wszystkim, którzy weszli mu w drogę. W ten sposób, po raz kolejny powrócił Krwawy Mściciel."

-- z "Opowieści do Poduszki Mistrza Peliba"

Ten ciężki, nie ozdobiony miecz półtoraręczny wykonany z szarej stali został przeklęty i ukazuje swój rzeczywisty kształt tylko, gdy jego właściciel zostanie ranny w czasie walki. Wówczas rękojeść wypuszcza pąsowe pędy, które wbijają się w ramię swojego właściciela i piją jego krew. Następnie, demoniczny miecz otwiera troje świecących się oczu umieszczonych na długim, wijącym się ostrzu i doprowadza właściciela miecza do wściekłości i niepohamowanej żądzy krwi.

Jeśli wojownik będzie posiadaczem "Krwawego Gniewu" oraz jego sióstr "Nienawiści" i "Wściekłości", jego dusza będzie stracona na rzecz tej wykutej w piekle broni. Posiadanie samego "Krwawego Gniewu" może być uznane za szaleństwo, ale zawsze znajdą się tacy, dla których będzie to broń, jakiej zawsze szukali.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 3
Premia do ataku: premia +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Klątwa: można zostać zdjęta jedynie przy pomocy zaklęcia Zdjęcie Klątwy
Krew Wściekłości: prawdopodobieństwo 66% na rzut zaklęcia Łaknienie Krwi na posiadacza broni za każdym razem, gdy zostanie ranny
Waga: 10
Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz Półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Półtoraręczny Miecz Nieumarłego Rzeźnika +1

Znany jest także jako "bękart". Jego nazwa pochodzi od skrzyżowania cech miecza długiego i dwuręcznego. Posiada obosieczną klingę oraz długą rękojeść, przez co można walczyć nim dwiema albo jedną ręką. Całkowita długość miecza waha się od 120 do 140 centymetrów.

Parametry

Obrażenia: 1k10 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Zguba: +2 premii do ataku i +2k6+2 obrażeń przeciwko nieumarłym
Waga: 9
Wymagany atut: Broń Egzotyczna, Miecz półtoraręczny
Typ broni: jednoręczna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...