Włócznie

Włócznia

Włócznia to jeden z pierwszych rodzajów broni; jej korzenie sięgają czasów pierwotnych. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni zaczęto wytwarzać z żelaza i stali. W późniejszych czasach zaczęto eksperymentować z różnymi kształtami grotów – w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Broń drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia +1

Włócznia to jeden z pierwszych rodzajów broni; jej korzenie sięgają czasów pierwotnych. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni zaczęto wytwarzać z żelaza i stali. W późniejszych czasach zaczęto eksperymentować z różnymi kształtami grotów – w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Ta włócznia różni się od najczęściej spotykanych tym, że obdarzono ją pewnymi właściwościami magicznymi.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Broń drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia Smutków

Pergad Czerwonoręki był sławnym barbarzyńskim wojownikiem z okolic Silverymoon. Żył w XI wieku według Kalendarza Dolin. Wojny jego plemienia z hordami orków, goblinów i wzgórzowych olbrzymów przeszły do legendy w krainach dalekiej północy. Nieszczęśliwie dla Pergada, pozostałe plemiona, zamiast walczyć z – wydawałoby się – nieskończonymi falami nieprzyjaciół, zdecydowały się wyruszyć na południe lub też osiedlić się w miastach na północy. Plemię Pergada, zwane Plemieniem Martwych Drzew, było ostatnim, jakie opierało się najeźdźcom. Chociaż wódz wyszedł zwycięsko z serii trudnych bitew, jego plemię kurczyło się tak szybko, jak rozrastały się hordy. W czasie bitwy pod Płycizną Surbrin w 1014 KD, lud Pergada poległ pod naciskiem maczug ogrów i głazów ciskanych przez olbrzymy. Legenda głosi, że gdy Pergad zdał sobie sprawę, że jego plemię jest zgubione, cisnął swoją włócznię w koryto rzeki Surbrin, przeklinając wszyskie gobliny, które przekroczą wodę, z której czerpało niegdyś jego plemię. Szamani orków utrzymują, iż miejsce trafione włócznią krwawiło dniami. Rok później, dwa plemiona goblinów, które osiedliły się w dolinie rzeki Surbrin, zostały zmiecione z powierzchni ziemi przez wybuch epidemii.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 2
Wymagany atut: Broń bojowa, Broń drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia Ogłuszenia +2

Jedna z pierwszych broni, jaką zaczął posługiwać się człowiek. Wczesne włócznie były zwyczajnymi, drewnianymi kołkami zaostrzonymi na jednym z końców. Gdy człowiek opanował znajomość metalurgii, zaczął wytwarzać groty włóczni z żelaza i stali. W końcu, płatnerze zaczęli eksperymentować z różnymi rodzajami grotów, co doprowadziło do stworzenia kilku typów broni drzewcowych. Ta włócznia różni się jednak od zwyczajnej, ponieważ posiada kilka magicznych właściwości.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Ogłuszenie: Ogłusza ofiarę na 1/2 rundy (udany rzut na odporność neguje)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia Wiecznego Krwawienia +1

Jedna z pierwszych broni, jaką zaczął posługiwać się człowiek. Wczesne włócznie były zwyczajnymi, drewnianymi kołkami zaostrzonymi na jednym z końców. Gdy człowiek opanował znajomość metalurgii, zaczął wytwarzać groty włóczni z żelaza i stali. W końcu, płatnerze zaczęli eksperymentować z różnymi rodzajami grotów, co doprowadziło do stworzenia kilku typów broni drzewcowych. Ta włócznia różni się jednak od zwyczajnej, ponieważ posiada kilka magicznych właściwości.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Zranienie: dodatkowy punkt obrażeń co rundę przez 10 rund (rzut na odporność neguje)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia Błyskawic

Jedna z pierwszych broni, jaką zaczął posługiwać się człowiek. Wczesne włócznie były zwyczajnymi, drewnianymi kołkami zaostrzonymi na jednym z końców. Gdy człowiek opanował znajomość metalurgii, zaczął wytwarzać groty włóczni z żelaza i stali. W końcu, płatnerze zaczęli eksperymentować z różnymi rodzajami grotów, co doprowadziło do stworzenia kilku typów broni drzewcowych. Ta włócznia różni się jednak od zwyczajnej, ponieważ posiada kilka magicznych właściwości.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Porażenie: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od elektryczności
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Ognista Włócznia +2

Jedna z pierwszych broni, jaką zaczął posługiwać się człowiek. Wczesne włócznie były zwyczajnymi, drewnianymi kołkami zaostrzonymi na jednym z końców. Gdy człowiek opanował znajomość metalurgii, zaczął wytwarzać groty włóczni z żelaza i stali. W końcu, płatnerze zaczęli eksperymentować z różnymi rodzajami grotów, co doprowadziło do stworzenia kilku typów broni drzewcowych. Ta włócznia różni się jednak od zwyczajnej, ponieważ posiada kilka magicznych właściwości.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Rodzaj Obrażeń: kłute
Specjalne:
Penetracja: zwiększa szansę trafienia krytycznego
Płomień: +2k6 obrażeń od ognia
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia Lodowa +4

Jedna z pierwszych broni, jaką zaczął posługiwać się człowiek. Wczesne włócznie były zwyczajnymi, drewnianymi kołkami zaostrzonymi na jednym z końców. Gdy człowiek opanował znajomość metalurgii, zaczął wytwarzać groty włóczni z żelaza i stali. W końcu, płatnerze zaczęli eksperymentować z różnymi rodzajami grotów, co doprowadziło do stworzenia kilku typów broni drzewcowych. Ta włócznia różni się jednak od zwyczajnej, ponieważ posiada kilka magicznych właściwości.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 4
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Magiczna moc: może rzucać Lodową Lancę raz dziennie
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia Zranień

Jedna z pierwszych broni, jaką zaczął posługiwać się człowiek. Wczesne włócznie były zwyczajnymi, drewnianymi kołkami zaostrzonymi na jednym z końców. Gdy człowiek opanował znajomość metalurgii, zaczął wytwarzać groty włóczni z żelaza i stali. W końcu, płatnerze zaczęli eksperymentować z różnymi rodzajami grotów, co doprowadziło do stworzenia kilku typów broni drzewcowych. Ta włócznia różni się jednak od zwyczajnej, ponieważ posiada kilka magicznych właściwości.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Zranienie: zadaje 1 dodatkowy punkt obrażeń na rundę przez 10 rund (rzut na wytrzymałość neguje efekt)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia Wysokiej Jakości

Jedna z pierwszych broni, jaką zaczął posługiwać się człowiek. Wczesne włócznie były zwyczajnymi, drewnianymi kołkami zaostrzonymi na jednym z końców. Gdy człowiek opanował znajomość metalurgii, zaczął wytwarzać groty włóczni z żelaza i stali. W końcu, płatnerze zaczęli eksperymentować z różnymi rodzajami grotów, co doprowadziło do stworzenia kilku typów broni drzewcowych. Ta włócznia różni się jednak od zwyczajnej, ponieważ posiada kilka magicznych właściwości.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia +5

Włócznia to jeden z pierwszych rodzajów broni; jej korzenie sięgają czasów pierwotnych. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni zaczęto wytwarzać z żelaza i stali. W późniejszych czasach zaczęto eksperymentować z różnymi kształtami grotów – w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Ta włócznia różni się jednak od zwyczajnej, ponieważ nadano jej pewne magiczne właściwości.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 4
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Broń drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia +4

Włócznia to jeden z pierwszych rodzajów broni; jej korzenie sięgają czasów pierwotnych. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni zaczęto wytwarzać z żelaza i stali. W późniejszych czasach zaczęto eksperymentować z różnymi kształtami grotów – w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Ta włócznia różni się jednak od zwyczajnej, ponieważ nadano jej pewne magiczne właściwości.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 4
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Broń drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia +3

Włócznia to jeden z pierwszych rodzajów broni; jej korzenie sięgają czasów pierwotnych. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni zaczęto wytwarzać z żelaza i stali. W późniejszych czasach zaczęto eksperymentować z różnymi kształtami grotów – w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Ta włócznia różni się jednak od zwyczajnej, ponieważ nadano jej pewne magiczne właściwości.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Broń drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia +2

Włócznia to jeden z pierwszych rodzajów broni; jej korzenie sięgają czasów pierwotnych. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni zaczęto wytwarzać z żelaza i stali. W późniejszych czasach zaczęto eksperymentować z różnymi kształtami grotów – w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Ta włócznia różni się jednak od zwyczajnej, ponieważ nadano jej pewne magiczne właściwości.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: kłute
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Broń drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Nabijacz

Włócznia ta jest piękną i niezwykłą bronią. Zbudowana jest z pół metrowego żeleźca zakończonego ząbkowanym grotem, który wykonany został z najtwardszego gatunku stali. Po obu stronach grotu znajdują się małe otwory, które prowadzą do wewnątrz drzewca. Na grocie znajdują się również srebrne napisy runiczne. Drzewce włóczni ma około dwóch metrów długości i wykonane jest z drewna dębu wzmocnionego opaskami z mitrylu umieszczonymi na całej długości.

Włócznia ta jest zabójcza w czasie walki. Jest to broń zadająca obrażenia (w każdej rundzie wykonuje się rzut na wytrzymałość lub ponosi dodatkowe obrażenia) oraz wampiryczna (wykonuje się rzut na wytrzymałość lub ponosi dodatkowe 1k4 obrażenia, które są czasowo przeniesione na właściciela). Ponadto, możliwe jest dokładniejsze zadawanie ciosów.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Zranienie: zadaje dodatkowy 1 punkt obrażeń w każdej rundzie przez 10 rund (rzut na wytrzymałość neguje)
Wampiryczne: 1k4 punktów życia zostaje wyssanych z ofiary i czasowo dodanych posiadaczowi (rzut na wytrzymałość neguje)
Waga: 6
Wymagany atut: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Dziewięć Kroków

Ta długa włócznia wykonana jest z dębu i wygląda, jakby była używana wiele razy do polowania na arktyczne dziki. Na drzewcu nosi liczne znaki i runy dające jej celność w ataku, a w chwili zagrożenia życia może uderzyć w przeciwnika znajdującego się o trzy jej długości od włócznika, powalając ofiarę zanim jeszcze dojdzie do walki kontaktowej. Chociaż we włóczni nie zawarto zaklęć zranienia, może ona zadawać obrażenia stworzeniom nieodpornym tylko na broń magiczną.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Zasięg 3 długości, nie 2
Podczas atakowania umagicznionych istot traktowana jako broń +1
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ broni: jednoręczna

Dwanaście Kroków (Serce Furii)

Ta długa włócznia została wykonana z grubego dębowego drzewca i wygląda na to, że była często wykorzystywana w czasie polowań na dziki polarne. Na trzonku znajduje się wiele pieczęci oraz znaków runicznych, które mają poprawić celność ataku. Ponadto, w sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia, włócznia potrafi zaatakować nieprzyjaciela znajdującego się nawet o pięć jej długości od jej właściciela, dzięki czemu przeciwnik może zostać zabity zanim jeszcze zbliży się na niebezpieczną odległość.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 4
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
Zasięg pięciu długości zamiast dwóch
Moc zaklęcia: można rzucać zaklęcie Lanca Zmącenia 3/dzień
Moc zaklęcia: można rzucać zaklęcie Obniżenie Odporności 3/dzień
Waga: 7
Wymagany atut: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Włócznia Kyostiego

Wiele nocy minęło zanim Kyosti wraz z rzemieślnikami z Wędrującej Wioski stworzyli tę umagicznioną włócznię. Jak jej twórca, włócznia nie posiada nadmiernych ozdób, lecz zawsze leci prosto i celnie. Niektórzy powiadają, że sama znajduje drogę do serca ofiary...

Parametry

Obrażenia: 1k8
Premia do Ataku: +1
Typ Obrażeń: kłute
Specjalne: +1k6 obrażeń kłutych i 10% szans na dodatkowych +1k10 obrażeń kłutych
Waga: 5
Wymagany Atut: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ: dwuręczna

Włócznia Łowiecka Kyostiego (Serce Furii)

Kyosti spędził wiele miesięcy z rzemieślnikami z Wędrującej Wioski pracując nad tą magiczną włócznią myśliwego. Broń ta pozbawiona jest wszelkich elementów ozdobnych, lecz zawsze trafia prosto w cel. Niektórzy wręcz twierdzą, że włócznia sama wyszukuje serce swojej ofiary.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne: +1d8 do obrażeń kłutych i prawdopodobieństwo 33% na zadanie dodatkowych 1k10 obrażeń kłutych
Waga: 5
Wymaganie: Broń Bojowa, Broń Drzewcowa
Typ broni: dwuręczna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...