Korbacze

15 minut czytania

Korbacz

Korbacz składa się z solidnego, drewnianego trzonka z doczepionym żelaznym drągiem, drewnianym prętem nabijanym kolcami, bądź kolczastą, żelazną kulą. Elementy te połączone są łańcuchem albo mocnym rzemieniem. Oryginalnym jej przeznaczeniem było młócenie ziarna.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz +1

Korbacz składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest metalowy pręt, nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg, lub też żelazna kula z kolcami. Te dwa elementy są zwykle łączone krótkim łańcuchem lub mocnym rzemieniem. Ten szczególny egzemplarz jest magiczny. Zawarta w nim magia tworzy wieź pomiędzy bronią a właścicielem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Czaszki

Korbacz czaszki, bardziej znany jako "Zębaty Korbacz", powstał w 1035 roku KD. Wykonano go specjalnie dla wielkiego barbarzyńskiego wojownika o imieniu Wychgar. Podczas bitwy na północnych pustkowiach, znanych jako Święte Przejście, Wychgar stracił trzech braci, zabitych przez hordy orków pod dowództwem Kraaga Potężnego. Wychgar oszalał z rozpaczy, a kiedy zapadła noc, poszedł na pole bitwy i zaczął szukać ich ciał, by sprawić im godny pochówek. Kiedy odnalazł trupy, nawiedziły go duchy trzech braci, uwięzione pomiędzy światami żyjących, a zmarłych. Wychgar nie był w stanie im pomóc, więc kazał szamanowi zamknąć ich dusze w korbaczu.
Trzy kule tego korbacza, przymocowane do trzonka srebrnymi łańcuchami, zrobiono ze szczerzących w szaleńczym grymasie zęby czaszek braci Wychgara. Barbarzyńcy powiadają, że w ten sposób bracia cieszą się z nowo darowanego życia. Podczas walki, czaszki gryzą ofiarę, rozdzierając jej ciało.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +4 i +1k4 obrażeń kłutych od ugryzień czaszek
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
10% szans na zadanie dodatkowych 1k6 obrażeń kłutych
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Zatrutej Krwi +2

Korbacz składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest metalowy pręt, nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg, lub też żelazna kula z kolcami. Te dwa elementy są zwykle łączone krótkim łańcuchem lub mocnym rzemieniem. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne, wiążące broń z jej użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Jad: +2 obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, udany rzut na odporność neguje
Zranienie: dodatkowy punkt obrażeń co rundę przez 10 rund (rzut na odporność neguje)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Przeszywającego Zimna +2

Korbacz składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest metalowy pręt, nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg, lub też żelazna kula z kolcami. Te dwa elementy są zwykle łączone krótkim łańcuchem lub mocnym rzemieniem. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne, wiążące broń z jej użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Porażenie: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od elektryczności
Mróz: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od chłodu
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Ogłuszania +1

Korbacz składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest metalowy pręt, nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg, lub też żelazna kula z kolcami. Te dwa elementy są zwykle łączone krótkim łańcuchem lub mocnym rzemieniem. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne, wiążące broń z jej użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Ogłuszenie: 50% szans na ogłuszenie ofiary na 1/2 rundy walki (udany rzut na odporność neguje)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Obrońcy +1

Korbacz składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest metalowy pręt, nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg, lub też żelazna kula z kolcami. Te dwa elementy są zwykle łączone krótkim łańcuchem lub mocnym rzemieniem. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne, wiążące broń z jej użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Premia ochronna: +1
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Korodujących Kolców

Korbacz składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest metalowy pręt, nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg, lub też żelazna kula z kolcami. Te dwa elementy są zwykle łączone krótkim łańcuchem lub mocnym rzemieniem. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne, wiążące broń z jej użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Korozja: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od kwasu
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Wampiryczny Korbacz

Korbacz składa się z solidnego drzewca, służącego za uchwyt, do którego przymocowany jest metalowy pręt, nabijany ostrymi kawałkami metalu lub kamieni drąg, lub też żelazna kula z kolcami. Te dwa elementy są zwykle łączone krótkim łańcuchem lub mocnym rzemieniem. Temu egzemplarzowi nadano właściwości magiczne, wiążące broń z jej użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Wampiryzm: 50% szans na odebranie ofierze 1K4 PŻ i chwilowe dodanie atakującemu (udany rzut na odporność neguje)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz +5

Korbacz składa się z solidnego, drewnianego trzonka z doczepionym żelaznym drągiem, drewnianym prętem nabijanym kolcami, bądź kolczastą, żelazną kulą. Elementy te połączone są łańcuchem albo mocnym rzemieniem. Broń została wzbogacona magią, skutecznie formując więź między sobą a użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz +4

Korbacz składa się z solidnego, drewnianego trzonka z doczepionym żelaznym drągiem, drewnianym prętem nabijanym kolcami, bądź kolczastą, żelazną kulą. Elementy te połączone są łańcuchem albo mocnym rzemieniem. Broń została wzbogacona magią, skutecznie formując więź między sobą a użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +4
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz +3

Korbacz składa się z solidnego, drewnianego trzonka z doczepionym żelaznym drągiem, drewnianym prętem nabijanym kolcami, bądź kolczastą, żelazną kulą. Elementy te połączone są łańcuchem albo mocnym rzemieniem. Broń została wzbogacona magią, skutecznie formując więź między sobą a użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz +2

Korbacz składa się z solidnego, drewnianego trzonka z doczepionym żelaznym drągiem, drewnianym prętem nabijanym kolcami, bądź kolczastą, żelazną kulą. Elementy te połączone są łańcuchem albo mocnym rzemieniem. Broń została wzbogacona magią, skutecznie formując więź między sobą a użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Płomieni +5

Korbacz składa się z solidnego, drewnianego trzonka z doczepionym żelaznym drągiem, drewnianym prętem nabijanym kolcami, bądź kolczastą, żelazną kulą. Elementy te połączone są łańcuchem albo mocnym rzemieniem. Oryginalnym jej przeznaczeniem było młócenie ziarna. Ten korbacz został umagiczniony, na całej jego powierzchni widać jarzące się runy.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +4
Rodzaj obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Płonący wybuch: +1k6 obrażeń od ognia i 10% szans na dodatkowe +1k10 obrażeń od ognia
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Raniący Korbacz Żywiołów +5

Korbacz składa się z solidnego, drewnianego trzonka z doczepionym żelaznym drągiem, drewnianym prętem nabijanym kolcami, bądź kolczastą, żelazną kulą. Elementy te połączone są łańcuchem albo mocnym rzemieniem. Broń została wzbogacona magią, skutecznie formując więź między sobą a użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Płomień: +1k6 obrażeń od ognia
Mróz: +1k6 obrażeń od zimna
Zranienie: Zadaje 1 dodatkowy punkt obrażeń na rundę przez 10 rund (rzut na wytrzymałość neguje efekt)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Żywiołów

Korbacz składa się z solidnego, drewnianego trzonka z doczepionym żelaznym drągiem, drewnianym prętem nabijanym kolcami, bądź kolczastą, żelazną kulą. Elementy te połączone są łańcuchem albo mocnym rzemieniem. Broń została wzbogacona magią, skutecznie formując więź między sobą a użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: obuchowe
Umagicznienie: +5
Specjalne:
Płomień: +1k6 obrażeń od ognia
Mróz: +1k6 obrażeń od zimna
Porażenie: +1k6 obrażeń od elektryczności
Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Cudowny Korbacz Zranień

Korbacz składa się z solidnego, drewnianego trzonka z doczepionym żelaznym drągiem, drewnianym prętem nabijanym kolcami, bądź kolczastą, żelazną kulą. Elementy te połączone są łańcuchem albo mocnym rzemieniem. Broń została wzbogacona magią, skutecznie formując więź między sobą a użytkownikiem.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Umagicznienie: +5
Specjalne:
Cudowna moc: Wszystkie ataki ignorują premie od tarczy i zbroi celu
Zranienie: Zadaje 1 dodatkowy punkt obrażeń na rundę przez 10 rund (rzut na wytrzymałość neguje efekt)
Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Wysokiej Jakości

Korbacz składa się z solidnego, drewnianego trzonka z doczepionym żelaznym drągiem, drewnianym prętem nabijanym kolcami, bądź kolczastą, żelazną kulą. Elementy te połączone są łańcuchem albo mocnym rzemieniem. Broń ta wywodzi się od narzędzi używanych do młócenia zboża. Ten egzemplarz odznacza się wyjątkową jakością i został najwyraźniej wykonany przez mistrza w swym fachu.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Waga: 5
Wymagany atut: Broń bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Veranona

Dawno temu Veranon był kapłanem, o którym nikt już nie pamięta. Niektórzy twierdzą, że był człowiekiem, inni, że pół-człowiekiem, a jeszcze inni utrzymują, że był pochodzenia demonicznego. Nikt tego jednak nie wie na pewno, a jedyną istniejącą wskazówką, która może pomóc rozwikłać zagadkę jego tożsamości jest ten korbacz.

"Korbacz Veranona" jest groźnie wyglądającą bronią. Trzonek został wykonany z czarnego onyksu z migającym czerwonym wnętrzem. Płomienne napisy runiczne umieszczone zostały na całej długości trzonka, a od spodu nałożony jest kamień szlachetny, krwistoczerwony granat. Broń składa się z dwóch głowni. Na obu znajdują się wizerunki przedstawiające nieznane, lecz demonicznie wyglądające istoty. Ich oczy świecą na czerwono, a z ust wydobywa się smród siarki. Obie głownie wykonane zostały z kawałków węgla, lecz mimo to są twarde jak stal.

Z broni mogą korzystać jedynie istoty złe. W ich rękach "Korbacz Veranona" zwykle pozbawia życia trafioną ofiarę. Jeśli tak się nie stanie, zachowuje się jak zwykły korbacz.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Ognisty Wybuch: dodatkowe 1k6 obrażeń od ognia i prawdopodobieństwo 10% na dodatkowe 1k10 obrażeń od ognia (prawdopodobieństwo 10% dla każdej z dwóch głowni)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Oddech Demona (Serce Furii)

Veranon był kapłanem, o którym bardzo dawno temu wszyscy już zapomnieli. Niektórzy twierdzą, że był człowiekiem, inni, że półczłowiekiem, a jeszcze inni utrzymują, że w jego żyłach płynęła krew demonów. Nikt tego jednak nie wie na pewno, a jedyną istniejącą wskazówką, która może pomóc rozwikłać zagadkę jego tożsamości jest ten korbacz.

Korbacz zwany "Oddechem Demona" jest groźnie wyglądającą bronią. Trzonek został wykonany z czarnego onyksu z migającym czerwonym wnętrzem. Płomienne napisy runiczne umieszczone zostały na całej długości trzonka, a od spodu nałożony jest kamień szlachetny – krwistoczerwony granat. Broń składa się z dwóch głowni. Na obu znajdują się wizerunki przedstawiające nieznane, lecz demonicznie wyglądające istoty. Ich oczy świecą na czerwono, a z ust wydobywa się smród siarki. Obie głownie wykonane zostały z kawałków węgla, lecz mimo to są twarde jak stal.

Z broni tej mogą korzystać jedynie istoty złe. W ich rękach "Oddech Demona", może natychmiast pozbawić życia zamierzony cel. Jeżeli jednak do tego nie dojdzie, korbacz zachowuje się jak zwykłym broń. W przeciwnym wypadku zachowuje się jak zwykły korbacz.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Ognisty Wybuch: dodatkowe 1k6 obrażeń od ognia i prawdopodobieństwo 10% na dodatkowe 1k10 obrażeń od ognia (prawdopodobieństwo 10% dla każdej z dwóch głowni)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Kajdany Roa’y

Lady Roa była kobietą, która została trzykrotnie zdradzona. Pierwszy raz przez swego ojca, który dla politycznej korzyści wydał ją za księcia Sorim, mimo iż wiedział, że ten będzie ją traktował bezwzględnie i okrutnie. Po raz drugi zdradził ją jej mąż. Książę umieścił zabójców wśród służby i gdy Roa pojechała z wizytą do swego ukochanego brata Remina – potężnego barona – zabójcy zamordowali go, a majątek barona przeszedł w ręce księcia. Po raz trzeci Roa została zdradzona przez swoją siostrę Ranę, która pragnęła wyjść za księcia, przejąć jego majątek, a z czasem również koronę królewską. Rana uknuła wraz z księciem spisek polegający na zabiciu króla, zdyskredytowania prawowitego następcy tronu jako dziecka z nieprawego łoża z Roą, a następnie zagarnięciu tronu dla siebie.

Dziewczyna ta nie miała jeszcze szesnastu wiosen, gdy z kulą u nogi i skuta łańcuchem wrzucona została do lochów księcia, gdzie miała czekać na dalszy ciąg podłego planu swojej siostry i męża. Przepłakała wiele nocy, a jej jęki odbijały się echem w całej twierdzy. Hałasy te wkrótce zirytowały księcia, który wysłał jednego ze swych strażników, aby uciszył jego byłą żonę. Człowiek ten wszedł do celi i bez słowa uderzył ją w twarz, następnie mocno pchnął na ziemię i już miał kopnąć w brzuch, gdy Roa nagle skoczyła w jego kierunku i zanim strażnik zdążył zareagować, dziewczyna udusiła go łańcuchem.

Chwilę później osłabiona dziewczyna wtargnęła do komnaty księcia i rzuciła się na niego z wściekłością. Strażnicy zasypali ją gradem strzał, lecz nie mogło jej to powstrzymać – i ruszyła w kierunku książęcego tronu. Gdy do niego dopadła, zakręciła kulą na łańcuchu, którą miała u nogi i cisnęła nią bezpośrednio w magiczny napierśnik księcia, co spowodowało, że połamane żebra wbiły się w płuca oraz serce, zabijając księcia na miejscu.

Nie ma zgody co do zakończenia tej historii. Niektórzy twierdzą, że Roa również zginęła w tej komnacie od odniesionych ran, inni uważają, że to jej siostra, Rana, zjawiła się na miejscu i wbiła jej sztylet w plecy. Są też optymiści, którzy wierzą, że Roa żyła potem jeszcze wiele lat i była bardzo szczęśliwa. Tak czy inaczej, jej kajdany pozostały, dając świadectwo prawdzie.

Łańcuchy składające się na kajdany Roa'y zostały powiązane w taki sposób, aby można ich używać jak korbacza. W miękkim żelazie kuli wyryte zostały słowa: "W prawości leży moja siła".

Parametry

Obrażenia: 1k8 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Prawdopodobieństwo 33% na dodatkowe 2 punkty siły dla posiadacza, jeśli zostanie trafiony (tylko w zwarciu / nie kumuluje się)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Łańcuch Należytej Siły (Serce Furii)

Lady Roa była kobietą, która została trzykrotnie zdradzona. Pierwszy raz przez swego ojca, który dla politycznej korzyści wydał ją za księcia Sorim, mimo iż wiedział, że ten będzie ją traktował bezwzględnie i okrutnie. Po raz drugi zdradził ją jej mąż. Książę umieścił zabójców wśród służby i gdy Roa pojechała z wizytą do swego ukochanego brata Remina – potężnego barona – zabójcy zamordowali go, a majątek barona przeszedł w ręce księcia. Po raz trzeci Roa została zdradzona przez swoją siostrę Ranę, która pragnęła wyjść za księcia, przejąć jego majątek, a z czasem również koronę królewską. Rana uknuła wraz z księciem spisek polegający na zabiciu króla, zdyskredytowania prawowitego następcy tronu jako dziecka z nieprawego łoża z Roą, a następnie zagarnięciu tronu dla siebie.

Dziewczyna ta nie miała jeszcze szesnastu wiosen, gdy z kulą u nogi i skuta łańcuchem wrzucona została do lochów księcia, gdzie miała czekać na dalszy ciąg podłego planu swojej siostry i męża. Przepłakała wiele nocy, a jej jęki odbijały się echem w całej twierdzy. Hałasy te wkrótce zirytowały księcia, który wysłał jednego ze swych strażników, aby uciszył jego byłą żonę. Człowiek ten wszedł do celi i bez słowa uderzył ją w twarz, następnie mocno pchnął na ziemię i już miał kopnąć w brzuch, gdy Roa nagle skoczyła w jego kierunku i zanim strażnik zdążył zareagować, dziewczyna udusiła go łańcuchem.

Chwilę później osłabiona dziewczyna wtargnęła do komnaty księcia i rzuciła się na niego z wściekłością. Strażnicy zasypali ją gradem strzał, lecz nie mogło jej to powstrzymać – i ruszyła w kierunku książęcego tronu. Gdy do niego dopadła, zakręciła kulą na łańcuchu, którą miała u nogi i cisnęła nią bezpośrednio w magiczny napierśnik księcia, co spowodowało, że połamane żebra wbiły się w płuca oraz serce, zabijając księcia na miejscu.

Nie ma zgody co do zakończenia tej historii. Niektórzy twierdzą, że Roa również zginęła w tej komnacie od odniesionych ran, inni uważają, że to jej siostra, Rana, zjawiła się na miejscu i wbiła jej sztylet w plecy. Są też optymiści, którzy wierzą, że Roa żyła potem jeszcze wiele lat i była bardzo szczęśliwa. Tak czy inaczej, jej kajdany pozostały, dając świadectwo prawdzie.

Łańcuchy składające się na kajdany Roa'y zostały powiązane w taki sposób, aby można ich używać jak korbacza. W miękkim żelazie kuli wyryte zostały słowa: "W prawości leży moja siła".

Parametry

Obrażenia: 1k8 +3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Prawdopodobieństwo 50% na dodatkowe 4 punkty siły dla posiadacza, jeśli zostanie trafiony (tylko w zwarciu / nie kumuluje się)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Czaszka Łososia

"Czaszka Łososia" to wykonany przez gnomów korbacz, o dosyć niezwykłej konstrukcji. Składa się ze 120 centymetrowego drzewca, na który nałożono kamienną głownia w kształcie czaszki oraz długie kawałki niezwykle twardego kryształu.

Gdy magiczne kryształy uderzą w cel, zaczynają wibrować i wydawać odgłos zawodzącego płaczu – te nienaturalne dźwięki mogą rozproszyć wszelkie zaklęcia oddziałujące na cel. Ten sam dźwięk może ogłuszyć zarówno nieprzyjaciół, jak posiadacza "Czaszki Łososia".

Parametry

Obrażenia: 1k8 +1
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Rozproszenie Magii: prawdopodobieństwo 25% na rzut zaklęcia Rozproszenie Magii na cel (rzut na siłę woli)
Lament: Prawdopodobieństwo 33% na ogłuszenie trafionego celu (rzut na wytrzymałość)
Prawdopodobieństwo 33% na ogłuszenie posiadacza broni, gdy cel zostanie trafiony (rzut na wytrzymałość)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Czaszka Łososia Svirfneblin (Serce Furii)

"Czaszka Łososia Svirfneblin" jest to wykonany przez gnomów korbacz o dosyć niezwykłej konstrukcji. Składa się ze 120 centymetrowego drzewca, na który nałożono kamienną głownię w kształcie czaszki oraz długie kawałki niezwykle twardego kryształu.

Gdy magiczne kryształy uderzą w cel, zaczynają wibrować i wydawać odgłos zawodzącego płaczu – te nienaturalne dźwięki mogą rozproszyć wszelkie zaklęcia oddziałujące na cel. Ten sam dźwięk może ogłuszyć zarówno nieprzyjaciół, jak posiadacza "Czaszki Łososia Svirfneblin".

Parametry

Obrażenia: 1k8 +3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Rozproszenie Magii: prawdopodobieństwo 50% na rzut zaklęcia Rozproszenie Magii na cel (rzut na siłę woli)
Lament: prawdopodobieństwo 66% na ogłuszenie trafionego celu (rzut na wytrzymałość)
Prawdopodobieństwo 25% na ogłuszenie posiadacza broni gdy cel zostanie trafiony (rzut na wytrzymałość)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Czarne Dzwony

Ten ciężki korbacz składa się z żelaznego trzonka z trzema metalowymi rurami przymocowanymi do niego za pomocą czarnych żelaznych łańcuchów. Gdy trzyma się go w rękach, rury uderzają o siebie, jak gdyby poruszane wiatrem, i nic nie jest w stanie wyciszyć dźwięku korbacza. W czasie walki, rury uderzają o siebie z wielkim hukiem, stwarzając prawdopodobieństwo ogłuszenia trafionej ofiary.

Broń ta jest jedyną pozostałością po Osadzie Powolnego Cedrica, małej pogranicznej wiosce położonej na Południowej Przełęczy Grzbietu Świata. Uważa się, że na osadę napadło plemię orków w czasie wielkiej zimy roku 1170 KD, a kiedy minęły mrozy, osada i ciała jej mieszkańców zostały przykryte wielkimi zaspami śniegu. Gdy pierwsi podróżnicy wyruszyli wiosną na Przełęcz, znaleźli tylko szczyt wielkiej kamiennej dzwonnicy wystający z przyniesionego z gór śniegu. Ten niezwykły korbacz znaleziono na zakrwawionej podłodze dzwonnicy, otoczony oszronionymi ciałami kilku martwych orków.

Według legend, Czarne Dzwony były symbolem urzędu Dzwonnika osady, który miał dwa obowiązki – dzwonić na alarm, gdy na przełęczy zostanie dostrzeżony nieprzyjaciel i po ogłoszeniu alarmu bronić przełęczy do ostatniego tchu. Uważa się, że pierwszy Dzwonnik z Osady Powolnego Cedrica był twórcą Czarnych Dzwonów, zaczarowanego korbacza, który dzwonił, by ostrzec mieszkańców osady, gdy Dzwonnik ruszał do walki z nieprzyjacielem.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Przy atakowaniu umagicznionych istot broń tę traktuje się jak broń +1
25% szans na to, że ofiara ogłuchnie (udany rzut na odporność neguje)
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Czarne Dzwony Dzwonnika Osady (Serce Furii)

Ten ciężki korbacz zbudowany jest z żelaznego pręta oraz trzech metalowych rur połączonych z nim przy pomocy czarnego, żelaznego łańcucha. Po wzięciu korbacza do ręki, rurki zaczynają dzwonić, jakby poruszał nimi wiatr – i żadna siła nie zdoła odgłosu tego uciszyć. W czasie walki dzwony mają brzmienie potężnego grzmotu, dzięki czemu potrafią ogłuszyć każdego, kto zostanie korbaczem trafiony.

Właśnie ten rodzaj broni to jedyna rzecz, jaka pozostała po osadzie Powolnego Cedrica. Była to niewielka graniczna wioska znajdująca się na południowej przełęczy gór Grzbiet Świata. Najprawdopodobniej w czasie surowej zimy roku 1170 KD, osada została zrównana z ziemią przez plemię orków, a gdy mrozy ustąpiły, resztki domostw i ciała mieszkańców zostały pogrzebane pod potężnymi górami śniegu. Gdy na wiosnę pierwsi podróżnicy przedzierali się przez przełęcz, spostrzegli wystający z zasp śniegu czubek dzwonnicy. Na zakrwawionej podłodze dzwonnicy znajdował się ten dziwnie wyglądający korbacz, w pobliżu którego leżały pokryte śniegiem ciała martwych orków.

Legenda mówi, że Czarny Dzwon był symbolem urzędu strażnika dzwonu osady. Jego obowiązki polegały zarówno na ostrzeganiu przed nieprzyjacielem znajdującym się na przełęczy, jak i obronie osady do ostatniej kropli krwi. Najprawdopodobniej pierwszy strażnik dzwonu w osadzie Powolnego Cedrica stworzył Czarny Dzwon, zaczarowany korbacz, który ostrzegał wioskę przed nadciągającym niebezpieczeństwem w chwili, gdy strażnik rzucał się do walki z najeźdźcą.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Prawdopodobieństwo 50%, że cel zostanie ogłuszony (rzut na wytrzymałość neguje)
Moc zaklęcia: odporność na zaklęcia Słowo Mocy: Milczenie oraz Milczenie
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Pustule’a

Pustule Chory jest jedną z dwóch osób zajmujących się torturami w Odciętej Dłoni. Jest półorkiem, który jest tak bystry jak woda w toalecie i zaniedbany jak bezdomny goblin żyjący w rynsztoku. Ci, którzy mieli wątpliwą przyjemność spotkać się z Pustulem Chorym, natychmiast poczuli nieodpartą potrzebę kąpieli ze względu na jego obleśne i pokryte chorobą ciało. Nawet jego broń, duży i groteskowy korbacz, wydziela bród i zarazki.

"Korbacz Pustule'a" nie ma ani jednego czystego miejsca. Każdy centymetr kwadratowy pokryty jest wydzieliną z ran oraz błotem zielonego koloru. Wszystko to wyjaśnia dlaczego za każdym razem gdy Pustule Chory używa swojego korbacza w czasie walki, choroba, która pokrywa zarówno jego jak i jego broń, przenosi się na ofiarę uderzeń korbacza. Nawet jeśli jakimś cudem ofiara korbacza nie zarazi się chorobą, z pewnością zostanie otruta. Nigdy chyba jeszcze żadna broń tak doskonale do nikogo nie pasowała, jak ten korbacz do Pustule'a. Zdawać by się mogło, że Pustule Chory się z nim urodził.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Rzucenie zaklęcia: prawdopodobieństwo 15% na rzut zaklęcia Zaraza przy trafieniu celu
Jad: dodatkowe +2 punkty obrażeń od jadu co sekundę przez 6 sekund, rzut na wytrzymałość neguje
Charyzma: punkty ujemne -5
Klątwa: można zostać zdjęta przy pomocy zaklęcia Zdjęcie Klątwy
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Korbacz Zarazy Pustule’a (Serce Furii)

Pustule Chory jest jedną z dwóch osób zajmujących się torturami w Odciętej Dłoni. Jest półorkiem, który jest tak bystry jak woda w toalecie i zaniedbany jak bezdomny goblin żyjący w rynsztoku. Ci, którzy mieli wątpliwą przyjemność spotkać się z Pustulem Chorym, natychmiast poczuli nieodpartą potrzebę kąpieli ze względu na jego obleśne i pokryte chorobą ciało. Nawet jego broń, duży i groteskowy korbacz, wydziela bród i zarazki.

"Korbacz Zarazy Pustule'a" nie ma ani jednego czystego miejsca. Każdy centymetr kwadratowy pokryty jest wydzieliną z ran oraz błotem zielonego koloru. Wszystko to wyjaśnia dlaczego za każdym razem gdy Pustule Chory używa swojego korbacza w czasie walki, choroba, która pokrywa zarówno jego jak i jego broń, przenosi się na ofiarę uderzeń korbacza. Nawet jeśli jakimś cudem ofiara korbacza nie zarazi się chorobą, z pewnością zostanie otruta. Nigdy chyba jeszcze żadna broń tak doskonale do nikogo nie pasowała, jak ten korbacz do Pustule'a. Zdawać by się mogło, że Pustule Chory się z nim urodził.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Rzucenie zaklęcia: prawdopodobieństwo 15% na rzut zaklęcia kapłana 3-ego poziomu Zaraza przy trafieniu celu
Rzucenie zaklęcia: prawdopodobieństwo 5% na rzut zaklęcia kapłana 6-ego poziomu Ponura Zaraza przy trafieniu celu
Jad: dodatkowe +2 punkty obrażeń od jadu w każdej sekundzie przez 6 sekund, rzut na wytrzymałość neguje
Charyzma: punkty ujemne -5
Klątwa: można zostać zdjęta przy pomocy zaklęcia Zdjęcie Klątwy
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Korbacz
Typ broni: jednoręczna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...