szczury_wroclawia_szpital

Domeny kapłańskie

Wybór domeny jest jedną z ważniejszych decyzji dla naszego kapłana. Z każdą możliwością wiążą się profity do umiejętności, a także dwa dodatkowe zaklęcia na poziom. Ich rodzaj zależy od charakteru naszego Boga – przykładowo, Strażnik Wiedzy Oghmy dysponuje na pierwszym poziomie Identyfikacją i Majestatem Orła, zaś Pan Strachu Bane'a Rozkazem i Zgubą.

Poniżej przedstawiono wszystkie dostępne czary dla domen kapłańskich oraz bonusy, wynikające ze służenia danemu Bogu.

Mistyfikator Maski

Pan Cieni, Maska, to bóstwo złodziei i cieni. Jego słudzy, Mistyfikatorzy, często wspomagają małe zespoły złodziei w ich działaniach. Wielu z nich służy jako doradcy w gildiach złodziejskich. Znani są ze swej zwodniczej natury i skąpstwa.

Dodatkowe umiejętności:

  • Darmowy atut Walka na Oślep.
  • Premia +1 do Ukrywania się, Skradania i Kradzieży Kieszonkowej.

Poziom Nazwa czaru
1 mniejsze lustrzane odbicie

Mniejsze lustrzane odbicie

uśpienie

Uśpienie

2 ociemniałość

Ociemniałość

rozmycie

Rozmycie

3 kula niewidzialności

Kula Niewidzialności

lustrzane odbicie

Lustrzane Odbicie

4 emocje: rozpacz

Emocje: Rozpacz

ulepszona niewidzialność

Ulepszona Niewidzialność

5 przeklęta strefa

Przeklęta Strefa

przyzwanie cieni

Przyzwanie Cieni

6 widmowe ostrze

Widmowe Ostrze

większe przyzwanie cieni

Większe Przyzwanie Cieni

7 cienie

Cienie

pożeracz dusz

Pożeracz Dusz

8 bluźnierstwo

Bluźnierstwo

grupowa niewidzialność

Grupowa Niewidzialność

9 czarne ostrze klęski

Czarne Ostrze Klęski

oczy kata

Oczy Kata

Nosiciel Bólu Ilmatera

Ilmater, znany także jako Płaczący Bóg, jest bogiem cierpienia i wytrwałości. Nosicieli Bólu uczy się, że przeżywanie cudzego cierpienia jest najwyższym aktem poświęcenia, dlatego też można ich spotkać wszędzie tam, gdzie słabi są uciskani. Nosiciele Bólu znani są ze swego miłosierdzia, pokory i niewzruszonej wiary nawet w najcięższych dla nich chwilach.

Dodatkowe umiejętności:

  • Dotyk Bólu 1/dzień (Broń dotykowa, która odbiera 2 punkty Siły i Kondycji na 10 rund).
  • Wytrzymałość Ilmatera 1/dzień (zwiększa Kondycję o 6 na liczbę rund równą twojemu poziomowi).

Poziom Nazwa czaru
1 mniejsza ochrona przed żywiołami

Mniejsza Ochrona Przed Żywiołami

ochrona przed złem

Ochrona Przed Złem

2 pomoc

Pomoc

regeneracja sił

Regeneracja Sił

3 leczenie poważnych ran

Leczenie Poważnych Ran

magiczny krąg ochrony przed złem

Magiczny Krąg Ochrony Przed Złem

4 emocje: nadzieja

Emocje: Nadzieja

święte uderzenie

Święte Uderzenie

5 ogłupienie

Ogłupienie

święta moc

Święta Moc

6 kamienna skóra

Kamienna Skóra

krzywda

Krzywda

7 nietykalna świętość umysłu

Nietykalna Świętość Umysłu

święte słowo

Święte Słowo

8 boska aura

Boska Aura

symbol bólu

Symbol Bólu

9 plugawy uwiąd abi dalzima

Plugawy Uwiąd Abi Dalzima

przywołanie potwora ix

Przywołanie Potwora IX

Obserwator Helma

Znany także jako On lub Nieśpiące Oczy, Helm jest bogiem strażników. Jego słudzy, Obserwatorzy, są nieustannie czujni, wypatrując najeźdźców, złodziei i przestępców wszelkiego typu. Obserwatorzy znani są ze swej surowej postawy, lojalności i bezkompromisowego kodeksu moralnego.

Dodatkowe umiejętności:

  • Tarcza Helma 1/dzień (zapewnia premię +2 do rzutów obronnych na liczbę rund równą poziomowi).
  • Oko Helma 1/dzień (zapewnia premie +2 do pancerza i przeciw pociskom na liczbę rund równą poziomowi).

Poziom Nazwa czaru
1 ochrona przed złem

Ochrona Przed Złem

pancerz wiary

Pancerz Wiary

2 unieruchomienie osoby

Unieruchomienie Osoby

zaklęcie ochronne

Zaklęcie Ochronne

3 egzaltacja

Egzaltacja

glif strażniczy

Glif Strażniczy

4 jedność obronna

Jedność Obronna

osłona przed śmiercią

Osłona Przed Śmiercią

5 odesłanie

Odesłanie

potężniejszy rozkaz

Potężniejszy Rozkaz

6 klosz niewrażliwości

Klosz Niewrażliwości

krąg ostrzy

Krąg Ostrzy

7 gniew duchowy

Gniew Duchowy

nietykalna świętość umysłu

Nietykalna Świętość Umysłu

8 siedmioro oczu

Siedmioro Oczu

żelazne ciało

Żelazne Ciało

9 egida

Egida

wygnanie

Wygnanie

Pan Poranka Lathandera

Lathander, Pan Poranka, jest bogiem świtu i odnowy. Jego kapłanów, którzy dzielą z nim tytuł, można znaleźć na całym świecie, gdy pomagają wzrastać nowym wspólnotom, a starym odnawiać się po czasach kłopotów. Panowie Poranka znani są ze swej uprzejmości i optymizmu.

Dodatkowe umiejętności:

  • Atut Ulepszone Odpędzanie.
  • Odnowa Lathandera 1/dzień (leczy liczbę punktów życia równą 2x jego poziomowi).

Poziom Nazwa czaru
1 płonąca otoczka

Płonąca Otoczka

słoneczny żar

Słoneczny Żar

2 przywrócenie

Przywrócenie

siła byka

Siła Byka

3 ochrona przed negatywną energią

Ochrona Przed Negatywną Energią

płomienie agannazara

Płomienie Agannazara

4 święte uderzenie

Święte Uderzenie

tarcza lathandera

Tarcza Lathandera

5 słup ognia

Słup Ognia

wskrzeszenie

Wskrzeszenie

6 burza ognia

Burza Ognia

uzdrowienie

Uzdrowienie

7 promień słońca

Promień Słońca

większe przywrócenie

Większe Przywrócenie

8 aura witalności

Aura Witalności

zmartwychwstanie

Zmartwychwstanie

9 grupowe uzdrowienie

Grupowe Uzdrowienie

rój meteorów

Rój Meteorów

Pan Strachu Bane'a

Znany także jako Czarna Ręka, Bane, to bóg walki, nienawiści i tyranii. Panów Strachu, jego kapłanów, można znaleźć wszędzie tam, gdzie silni i okrutni wyzyskują słabych. Znani są ze snucia intryg i swej złośliwej postawy.

Dodatkowe umiejętności:

  • Tyrańska Maksyma (wszystkie rzuty na Siłę Woli przeciwko ich czarom mają ST +1).
  • +1 do Blefu, Dyplomacji i Zastraszania.

Poziom Nazwa czaru
1 rozkaz

Rozkaz

zguba

Zguba

2 cisza

Cisza

groza

Groza

3 bezmyślność

Bezmyślność

okropne zauroczenie

Okropne Zauroczenie

4 emocje: rozpacz

Emocje: Rozpacz

płaszcz strachu

Płaszcz Strachu

5 dominacja: osoba

Dominacja: Osoba

potężniejszy rozkaz

Potężniejszy Rozkaz

6 ogłupienie

Ogłupienie

słowo mocy: milczenie

Słowo Mocy: Milczenie

7 brama

Brama

duszenie

Duszenie

8 łuszczenie

Łuszczenie

słowo mocy: oślepienie

Słowo Mocy: Oślepienie

9 grupowa dominacja

Grupowa Dominacja

przywołanie potwora ix

Przywołanie Potwora IX

Srebrna gwiazda Selune

Selune zwana jest często Panną Księżyca z racji swych powiązań ze srebrnym księżycem orbitującym wokół Faerunu. Jest ona również boginią podróżników. Jej kapłani, zwani Srebrnymi Gwiazdami, pokonują wielkie dystanse, by pomagać uciśnionym i odkrywać zaginione miejsca. Srebrne Gwiazdy znane są ze swego braku uprzedzeń, tolerancji i niechęci do fanatyzmu.

Dodatkowe umiejętności:

  • Wolność Selune 1/dzień (Swoboda Ruchu trwająca 1 rundę/poziom).
  • Księżycowa Tarcza 1/dzień (zapewnia premię +3 do odporności na magię na liczbę rund równą poziomowi).

Poziom Nazwa czaru
1 płonąca otoczka

Płonąca Otoczka

sanktuarium

Sanktuarium

2 lanca jednorożca

Lanca Jednorożca

pył księżycowy

Pył Księżycowy

3 księżycowe ostrze

Księżycowe Ostrze

ochrona przed ogniem

Ochrona Przed Ogniem

4 duchowy pancerz

Duchowy Pancerz

emocje: szał

Emocje: Szał

5 osłona przed nieumarłymi

Osłona Przed Nieumarłymi

ściana księżycowej poświaty

Ściana Księżycowej Poświaty

6 boska osłona

Boska Osłona

tarcza antymagiczna

Tarcza Antymagiczna

7 związanie sfer: żywiołak powietrza

Związanie Sfer: Żywiołak Powietrza

związanie sfer: żywiołak wody

Związanie Sfer: Żywiołak Wody

8 sferowy sojusznik: żywiołak ognia

Sferowy Sojusznik: Żywiołak Ognia

sferowy sojusznik: żywiołak ziemi

Sferowy Sojusznik: Żywiołak Ziemi

9 legion żywiołów

Legion Żywiołów

tęczowe kolory

Tęczowe Kolory

Strażnik Bitewny Tempusa

Pan Bitew, Tempus, jest czczony przez wojowników w całym Faerunie. Z racji tego, że z wojną można się zetknąć we wszystkich cywilizowanych częściach Faerunu, Strażnicy Bitewni są prawie wszędzie. Walczą oni mężnie i inspirują swych towarzyszy do wielkich czynów. Strażnicy Bitewni Tempusa znani są ze swej odwagi i upartej natury.

Dodatkowe umiejętności:

  • Automatycznie otrzymują atuty Broń Bojowa: Topór i Finezja w Walce: Topór.
  • Siła Tempusa 1/dzień (zwiększa Siłę o 6 na liczbę rund równą jego poziomowi).

Poziom Nazwa czaru
1 błogosławieństwo

Błogosławieństwo

magiczny kamień

Magiczny Kamień

2 przywołanie boskiej mocy

Przywołanie Boskiej Mocy

psalm

Psalm

3 animacja martwego

Animacja Martwego

modlitwa

Modlitwa

4 łaknienie krwi

Łaknienie Krwi

recytacja

Recytacja

5 chaotyczne rozkazy

Chaotyczne Rozkazy

siła herosa

Siła Herosa

6 gniew duchowy

Gniew Duchowy

krąg ostrzy

Krąg Ostrzy

7 przywołanie potwora vii

Przywołanie Potwora VII

słowo mocy: oślepienie

Słowo Mocy: Oślepienie

8 przywołanie potwora viii

Przywołanie Potwora VIII

słowo mocy: ogłuszenie

Słowo Mocy: Ogłuszenie

9 przywołanie potwora ix

Przywołanie Potwora IX

słowo mocy: giń

Słowo Mocy: Giń

Strażnik wiedzy Oghmy

Oghma, Pan Wiedzy, jest patronem bardów i bogiem mądrości. Stróżom Wiedzy Oghmy zależy na odzyskiwaniu zaginionych sekretów, ochronie wiedzy i darmowym rozprowadzaniu informacji. Znani są ze swej szczerości i dociekliwej natury.

Dodatkowe umiejętności:

  • Wiedza Oghmy (+1 do Alchemii i Wiedzy Tajemnej).
  • Identyfikacja 1/dzień.

Poziom Nazwa czaru
1 identyfikacja

Identyfikacja

majestat orła

Majestat Orła

2 zauroczenie

Zauroczenie

zobaczenie niewidzialnego

Zobaczenie Niewidzialnego

3 rozproszenie magii

Rozproszenie Magii

wykrycie pułapek

Wykrycie Pułapek

4 krzyk

Krzyk

przekleństwo

Przekleństwo

5 potężniejszy rozkaz

Potężniejszy Rozkaz

słowo mocy: milczenie

Słowo Mocy: Milczenie

6 słowo mocy: ogłuszenie

Słowo Mocy: Ogłuszenie

symbol strachu

Symbol Strachu

7 symbol beznadziejności

Symbol Beznadziejności

wielki okrzyk

Wielki Okrzyk

8 słowo mocy: giń

Słowo Mocy: Giń

symbol śmierci

Symbol Śmierci

9 lament banshee

Lament Banshee

oczy kata

Oczy Kata

Władca Burzy Talosa

Talos, zwany też Niszczycielem, to bóstwo burz i zniszczenia. Talos działa przez swych złych kapłanów, Władców Burzy, sprowadzając zgubę na wielu druidów i łowców. Władcy Burzy straszą społeczności rolnicze w całym Faerunie bliską zagładą, jeśli nie ułagodzą gniewu Niszczyciela. Znani są z terroryzowania słabszych i swej szaleńczej natury.

Dodatkowe umiejętności:

  • Odporność na elektryczność 5/-.
  • Niszczący Cios 1/dzień (otrzymuje premie +2 do trafienia i obrażeń na liczbę rund równą swemu poziomowi).

Poziom Nazwa czaru
1 porażający uścisk

Porażający Uścisk

zagłada

Zagłada

2 elektryczna pętla gedlee'a

Elektryczna pętla Gedlee'a

zbroja śmierci

Zbroja Śmierci

3 błyskawica

Błyskawica

pancerz burzowy

Pancerz Burzowy

4 ładunek statyczny

Ładunek Statyczny

ochrona przed elektrycznością

Ochrona Przed Elektrycznością

5 pioruny kuliste

Pioruny Kuliste

zabijanie żyjących

Zabijanie Żyjących

6 trąba powietrzna

Trąba Powietrzna

wyładowanie łańcuchowe

Wyładowanie Łańcuchowe

7 wstrząsy

Wstrząsy

zniszczenie

Zniszczenie

8 burza ognia

Burza Ognia

nawałnica kwasu

Nawałnica Kwasu

9 lament banshee

Lament Banshee

plugawy uwiąd abi dalzima

Plugawy Uwiąd Abi Dalzima

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...