przebudzenie_cienie

Domeny kapłańskie

10 minut czytania

Wybór domeny jest jedną z ważniejszych decyzji dla naszego kapłana. Z każdą możliwością wiążą się profity do umiejętności, a także dwa dodatkowe zaklęcia na poziom. Ich rodzaj zależy od charakteru naszego Boga – przykładowo, Strażnik Wiedzy Oghmy dysponuje na pierwszym poziomie Identyfikacją i Majestatem Orła, zaś Pan Strachu Bane'a Rozkazem i Zgubą.

Poniżej przedstawiono wszystkie dostępne czary dla domen kapłańskich oraz bonusy, wynikające ze służenia danemu Bogu.

Mistyfikator Maski

Pan Cieni, Maska, to bóstwo złodziei i cieni. Jego słudzy, Mistyfikatorzy, często wspomagają małe zespoły złodziei w ich działaniach. Wielu z nich służy jako doradcy w gildiach złodziejskich. Znani są ze swej zwodniczej natury i skąpstwa.

Dodatkowe umiejętności:

  • Darmowy atut Walka na Oślep.
  • Premia +1 do Ukrywania się, Skradania i Kradzieży Kieszonkowej.

Nosiciel Bólu Ilmatera

Ilmater, znany także jako Płaczący Bóg, jest bogiem cierpienia i wytrwałości. Nosicieli Bólu uczy się, że przeżywanie cudzego cierpienia jest najwyższym aktem poświęcenia, dlatego też można ich spotkać wszędzie tam, gdzie słabi są uciskani. Nosiciele Bólu znani są ze swego miłosierdzia, pokory i niewzruszonej wiary nawet w najcięższych dla nich chwilach.

Dodatkowe umiejętności:

  • Dotyk Bólu 1/dzień (Broń dotykowa, która odbiera 2 punkty Siły i Kondycji na 10 rund).
  • Wytrzymałość Ilmatera 1/dzień (zwiększa Kondycję o 6 na liczbę rund równą twojemu poziomowi).

Obserwator Helma

Znany także jako On lub Nieśpiące Oczy, Helm jest bogiem strażników. Jego słudzy, Obserwatorzy, są nieustannie czujni, wypatrując najeźdźców, złodziei i przestępców wszelkiego typu. Obserwatorzy znani są ze swej surowej postawy, lojalności i bezkompromisowego kodeksu moralnego.

Dodatkowe umiejętności:

  • Tarcza Helma 1/dzień (zapewnia premię +2 do rzutów obronnych na liczbę rund równą poziomowi).
  • Oko Helma 1/dzień (zapewnia premie +2 do pancerza i przeciw pociskom na liczbę rund równą poziomowi).

Pan Poranka Lathandera

Lathander, Pan Poranka, jest bogiem świtu i odnowy. Jego kapłanów, którzy dzielą z nim tytuł, można znaleźć na całym świecie, gdy pomagają wzrastać nowym wspólnotom, a starym odnawiać się po czasach kłopotów. Panowie Poranka znani są ze swej uprzejmości i optymizmu.

Dodatkowe umiejętności:

  • Atut Ulepszone Odpędzanie.
  • Odnowa Lathandera 1/dzień (leczy liczbę punktów życia równą 2x jego poziomowi).

Pan Strachu Bane'a

Znany także jako Czarna Ręka, Bane, to bóg walki, nienawiści i tyranii. Panów Strachu, jego kapłanów, można znaleźć wszędzie tam, gdzie silni i okrutni wyzyskują słabych. Znani są ze snucia intryg i swej złośliwej postawy.

Dodatkowe umiejętności:

  • Tyrańska Maksyma (wszystkie rzuty na Siłę Woli przeciwko ich czarom mają ST +1).
  • +1 do Blefu, Dyplomacji i Zastraszania.

Srebrna gwiazda Selune

Selune zwana jest często Panną Księżyca z racji swych powiązań ze srebrnym księżycem orbitującym wokół Faerunu. Jest ona również boginią podróżników. Jej kapłani, zwani Srebrnymi Gwiazdami, pokonują wielkie dystanse, by pomagać uciśnionym i odkrywać zaginione miejsca. Srebrne Gwiazdy znane są ze swego braku uprzedzeń, tolerancji i niechęci do fanatyzmu.

Dodatkowe umiejętności:

  • Wolność Selune 1/dzień (Swoboda Ruchu trwająca 1 rundę/poziom).
  • Księżycowa Tarcza 1/dzień (zapewnia premię +3 do odporności na magię na liczbę rund równą poziomowi).

Strażnik Bitewny Tempusa

Pan Bitew, Tempus, jest czczony przez wojowników w całym Faerunie. Z racji tego, że z wojną można się zetknąć we wszystkich cywilizowanych częściach Faerunu, Strażnicy Bitewni są prawie wszędzie. Walczą oni mężnie i inspirują swych towarzyszy do wielkich czynów. Strażnicy Bitewni Tempusa znani są ze swej odwagi i upartej natury.

Dodatkowe umiejętności:

  • Automatycznie otrzymują atuty Broń Bojowa: Topór i Finezja w Walce: Topór.
  • Siła Tempusa 1/dzień (zwiększa Siłę o 6 na liczbę rund równą jego poziomowi).

Strażnik wiedzy Oghmy

Oghma, Pan Wiedzy, jest patronem bardów i bogiem mądrości. Stróżom Wiedzy Oghmy zależy na odzyskiwaniu zaginionych sekretów, ochronie wiedzy i darmowym rozprowadzaniu informacji. Znani są ze swej szczerości i dociekliwej natury.

Dodatkowe umiejętności:

  • Wiedza Oghmy (+1 do Alchemii i Wiedzy Tajemnej).
  • Identyfikacja 1/dzień.

Władca Burzy Talosa

Talos, zwany też Niszczycielem, to bóstwo burz i zniszczenia. Talos działa przez swych złych kapłanów, Władców Burzy, sprowadzając zgubę na wielu druidów i łowców. Władcy Burzy straszą społeczności rolnicze w całym Faerunie bliską zagładą, jeśli nie ułagodzą gniewu Niszczyciela. Znani są z terroryzowania słabszych i swej szaleńczej natury.

Dodatkowe umiejętności:

  • Odporność na elektryczność 5/-.
  • Niszczący Cios 1/dzień (otrzymuje premie +2 do trafienia i obrażeń na liczbę rund równą swemu poziomowi).

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Wczytywanie...