Hełmy

7 minut czytania

Hełm

Ten rodzaj hełmu wykonywany jest z metalu lub wzmocnionej skóry i stanowi ochronę dla głowy, nie osłaniając jedynie twarzy i karku. Zazwyczaj jest również wyposażony w ochronę nosa.

Parametry

Klasa Pancerza: bez zmian
Waga: 2

Hełm

Ozdobny typ hełmu, wykonany z utwardzanej skóry lub żelaza, zakrywający twarz i głowę. Otwory na oczy i usta są bardzo użytecznym dodatkiem.

Parametry

Premia do pancerza: 0
Waga: 2

Hełm Ochrony Przed Urokami

Jak sugeruje jego nazwa, hełm ochrony przed urokami chroni noszącą go osobę przed wszelkimi próbami manipulowania jej emocjami. Niektóre grupy najemników wyposażają swoich ludzi w hełmy tego typu, jako środek ostrożności, aby zapobiec zakłóceniu wykonywanych przez nich obowiązków przez zewnętrzne wpływy.

Parametry

Premia do pancerza: brak
Specjalne:
Nosząca go osoba jest odporna na Zauroczenie Osoby, Zauroczenie Osoby lub Zwierzęcia i Upiorne Zauroczenie
Waga: 4

Czapka Ze Skóry Yeti

Jest to futrzana czapka wykonana ze skóry Yeti.

Parametry

Specjalne:
Odporność: 1/- na Chłód
Waga: 1

Czapka Ze Skóry Śnieżnego Wilka

Jest to futrzana czapka wykonana ze skóry śnieżnego wilka.

Parametry

Specjalne:
Odporność: 1/- na Chłód
+1 do Charyzmy
Waga: 1

Czarne Dłonie Shelgotha

Shelgoth, potężny lisz "żyjący" w czasach upadku Netheril, terroryzował grupy uciekinierów, którzy wędrowali w pobliżu obszaru znanego kiedyś jako Kroki Moandera. Jego nieumarli wojownicy i zwierzęta siały postrach przesiadując wysoko na półkach skalnych. Pokonanie lisza nie było łatwe i wymagało zbiorowego wysiłku ponad stu najeźdźców. Gdy wyeliminowano to zagrożenie, część czarodziejów postanowiła wykorzystać zaprawione magią ręce szkieletu do zbudowania hełmu. Niektórzy historycy odnotowują na marginesach swoich dzieł, że czarodzieje usiłowali stworzyć coś podobnego do przeklętej Korony Rogów. Historia hełmu po jego utworzeniu nie jest już znana.

Parametry

Specjalne:
Efekt stały: posiadacz przedmiotu jest pod wpływem zaklęcia Osłona Przed Śmiercią
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Zadawanie Średnich Ran 1x/dzień
Waga: 1

Przerażające Czarne Dłonie Shelgotha (Serce Furii)

Shelgoth, potężny lisz "żyjący" w czasach upadku Netheril, terroryzował grupy uciekinierów, którzy wędrowali w pobliżu obszaru znanego kiedyś jako Kroki Moandera. Jego nieumarli wojownicy i zwierzęta siały postrach przesiadując wysoko na półkach skalnych. Pokonanie lisza nie było łatwe i wymagało zbiorowego wysiłku ponad stu najeźdźców. Gdy wyeliminowano to zagrożenie, część czarodziejów postanowiła wykorzystać zaprawione magią ręce szkieletu do zbudowania hełmu. Niektórzy historycy odnotowują na marginesach swoich dzieł, że czarodzieje usiłowali stworzyć coś podobnego do przeklętej Korony Rogów. Historia hełmu po jego utworzeniu nie jest już znana.

Parametry

Specjalne:
Efekt stały: posiadacz przedmiotu jest pod wpływem zaklęcia Osłona Przed Śmiercią
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Zadawanie Średnich Ran 1x/dzień
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Chmura Morowego Powietrza 1x/dzień
Waga: 1

Wzrok Smoka

Mała smocza główka umieszczona na czubku tego hełmu nadawała jego posiadaczowi przerażający wygląd. Dwa magiczne, żarzące się złowrogo klejnoty umieszczone w oczodołach w czaszce smoka, sprawiały wrażenie, jakby bacznie obserwowały całe otoczenie.

Parametry

Premia do pancerza: brak
Specjalne:
Możliwość rzucania raz dziennie zaklęcia Ujawnienie Niewidzialnego
Charyzma: -1
Waga: 2

Spojrzenie Smoka (Serce Furii)

Mała smocza główka umieszczona na czubku tego hełmu nadawała jego posiadaczowi przerażający wygląd. Dwa magiczne, żarzące się złowrogo klejnoty umieszczone w oczodołach w czaszce smoka, sprawiały wrażenie, jakby bacznie obserwowały całe otoczenie.

Parametry

Premia do pancerza: brak
Specjalne:
Możliwość rzucania raz dziennie zaklęcia Siedmioro Oczu
Charyzma: -1
Waga: 2

Czapka Uczniowska

Czarodzieje i uczeni z całego Faerunu noszą te charakterystyczne okrągłe, szkolne czapki, które dostępne są w bardzo wielu kolorach. Kolory te często odpowiadają poszczególnym szkołom lub nawet konkretnym szkołom magii. Tę czapkę nosił czarodziej Vedri z Silverymoon. Pewnego razu, w czasie wycieczki krajoznawczej po Dolinie Lodowego Wichru jego łódka wywróciła się na Maer Dualdon. Jakiś czas później rybacy odnaleźli jego ciało, a czapkę sprzedali, aby pokryć koszty odesłania ciała rodzinie.

Ta czapka jest koloru fioletowego, co oznacza szkołę iluzji.

Parametry

Inteligencja: +1
Waga: 1

Intrygująca Czapka Szkolna (Serce Furii)

Czarodzieje i uczeni z całego Faerunu noszą te charakterystyczne okrągłe, szkolne czapki, które dostępne są w bardzo wielu kolorach. Kolory te często odpowiadają poszczególnym szkołom lub nawet konkretnym szkołom magii. Tę czapkę nosił czarodziej Vedri z Silverymoon. Pewnego razu, w czasie wycieczki krajoznawczej po Dolinie Lodowego Wichru jego łódka wywróciła się na Maer Dualdon. Jakiś czas później rybacy odnaleźli jego ciało, a czapkę sprzedali aby pokryć koszty odesłania ciała rodzinie.

Ta czapka jest koloru fioletowego, co oznacza szkołę iluzji.

Parametry

Inteligencja: +3
Wiedza (Mistyczna): +2
Waga: 1

Chusta Pirata

Aeryl Złotobrody był wyjątkowo ekstrawaganckim piratem, który żeglował po wodach w pobliżu Amn. Był kapitanem okrętu pirackiego – Błyskawiczna Rhonda, który to dwudziestodziałowy jednomasztowiec uważany był za jeden z najszybszych okrętów na morzach. Nieszczęsne statki handlowe, które napotkały Błyskawiczną Rhondę, nigdy nie zdołały uciec przed piratami, a ich towar padał łupem grabieżców.

Jednak w samym ograbianiu statków handlowych nie było jeszcze niż nadzwyczajnego. Niecodzienne wydarzenia miały miejsce, gdy kapitan Aeryl Złotobrody na linie przedostawał się na statek kupiecki i z pełną gracją lądował na jego pokładzie. Niemal równocześnie z postawieniem przez niego stopy na okręcie, zyskiwał sympatię pojmanej załogi. Często zdarzało się, że marynarze z kupieckiego statku prosili kapitana Złotobrodego o przyjęcie ich na okręt piracki. Jednak, gdy tylko piraci odpływali ze skradzionym towarem, nienawiść do kapitana Złotobrodego natychmiast wracała wśród okradzionych kupców.

Nikt nie wiedział w jaki sposób udawało się kapitanowi Złotobrodemu tak oczarowywać swoje ofiary. Ale pewnego dnia, wszystko się wyjaśniło. Gdy kapitan jak zwykle przedostawał się na pokład po linie, wiatr zwiał kolorową chustę z jego łysiejącej głowy. W chwili, gdy postawił stopę na pokładzie, wszystkim byłym członkom załóg statków handlowych, którzy teraz podróżowali ze Złotobrodym, wróciły zmysły i natychmiast zatłukli kapitana na śmierć. Oczywiście, wszyscy zdali sobie sprawę, że magiczna chusta kapitana sprawiała, że wydawał się niezwykle ujmujący i przyjacielski.

Na nieszczęście dla pozostałych piratów i kupców, chusta poleciała do morza. Jednak od czasu do czasu pojawiają się plotki mówiące o niezwykle czarującym zawadiace, który wychodzi cało z każdej opresji i nosi kolorową chustę.

Parametry

Premia do pancerza: +1 (generyczna)
Specjalne:
Charyzma: premia +2
Waga: 1

Gniazdo Kruka (Serce Furii)

Aeryl Złotobrody był wyjątkowo ekstrawaganckim piratem, który żeglował po wodach w pobliżu Amn. Był kapitanem okrętu pirackiego – Błyskawiczna Rhonda, który to dwudziestodziałowy jednomasztowiec uważany był za jeden z najszybszych okrętów na morzach. Nieszczęsne statki handlowe, które napotkały Błyskawiczną Rhondę, nigdy nie zdołały uciec przed piratami, a ich towar padał łupem grabieżców.

Jednak w samym ograbianiu statków handlowych nie było jeszcze niż nadzwyczajnego. Niecodzienne wydarzenia miały miejsce, gdy kapitan Aeryl Złotobrody na linie przedostawał się na statek kupiecki i z pełną gracją lądował na jego pokładzie. Niemal równocześnie z postawieniem przez niego stopy na okręcie, zyskiwał sympatię pojmanej załogi. Często zdarzało się, że marynarze z kupieckiego statku prosili kapitana Złotobrodego o przyjęcie ich na okręt piracki. Jednak, gdy tylko piraci odpływali ze skradzionym towarem, nienawiść do kapitana Złotobrodego natychmiast wracała wśród okradzionych kupców.

Nikt nie wiedział w jaki sposób udawało się kapitanowi Złotobrodemu tak oczarowywać swoje ofiary. Ale pewnego dnia, wszystko się wyjaśniło. Gdy kapitan jak zwykle przedostawał się na pokład po linie, wiatr zwiał kolorową chustę z jego łysiejącej głowy. W chwili, gdy postawił stopę na pokładzie, wszystkim byłym członkom załóg statków handlowych, którzy teraz podróżowali ze Złotobrodym, wróciły zmysły i natychmiast zatłukli kapitana na śmierć. Oczywiście, wszyscy zdali sobie sprawę, że magiczna chusta kapitana sprawiała, że wydawał się niezwykle ujmujący i przyjacielski.

Na nieszczęście dla pozostałych piratów i kupców, chusta poleciała do morza. Jednak od czasu do czasu pojawiają się plotki mówiące o niezwykle czarującym zawadiace, który wychodzi cało z każdej opresji i nosi kolorową chustę.

Parametry

Premia do pancerza: +3 (generyczna)
Specjalne:
Charyzma: premia +3
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Zauroczenie Osoby 2x/dzień
Waga: 1

Żołądek Gada

Kellem Długooki był znanym łowcą w mieście Bremen i przemierzył Dziką Północ wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu zdobyczy. Kellem polował na wiwerny, smoki raz inne żmije, szczególnie te, które mogły zaatakować Dziesięć Miast lub ich okolicę. Zdobył mnóstwo trofeów i niewiele części jego ekwipunku pozostało nie przystrojonych jakimś rodzajem żmija.

Najcenniejsze trofeum Kellema pochodzi od Frostwama – wielkiego białego żmija, który wielkością i zaciekłością dorównywał prawdziwym smokom. Wystarczy powiedzieć, że gad ten był już w agonii gdy jeszcze zdołał pozbawić Kellema lewego oka i ucha. Z tego powodu nasz łowca poprzysiągł zemstę całemu rodowi gada. Po powrocie z wyprawy Kellem sporządził z jego szczęki wymyślny hełm, który dodatkowo przepojony był śmiertelnym oddechem bestii. Kellem nazwał swoje dzieło "Paszczą gada".

Niestety Kellem, podobnie jak wszyscy ludzie, w końcu się zestarzał i pewnego razu wyruszył na niebezpieczną wyprawę w kierunku szczytów gór Grzbiet Świata i już z niej nie wrócił. Aż do teraz nikt nie odnalazł żadnej części jego ekwipunku.

Hełm Kellema wykonany jest z grubej skóry, kości oraz ciężkich szaro – białych łusek. Hełm całkowicie zakrywa głowę, a jego posiadacz może raz dziennie wydać z siebie podmuch śmiertelnego mrozu.

Parametry

Premia do pancerza: brak
Specjalne:
Oddech białego gada: 'stożek zimna' powoduje 6-24 punktów obrażeń od chłodu, można wykonać 1x/dzień
Waga: 3

Paszcza Wielkiego Białego Gada (Serce Furii)

Kellem Długooki był znanym łowcą w mieście Bremen i przemierzył Dziką Północ wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu zdobyczy. Kellem polował na wiwerny, kaczory oraz inne gady, szczególnie te, które mogły zaatakować Dziesięć Miast lub ich okolicę. Zdobył mnóstwo trofeów i niewiele części jego ekwipunku pozostało nie przystrojonych jakimś rodzajem gada.

Najcenniejsze trofeum Kellema pochodzi od wielkiego białego gada, który wielkością i zaciekłością dorównywał prawdziwym smokom. Wystarczy powiedzieć, że gad ten był już w agonii gdy jeszcze zdołał pozbawić Kellema lewego oka i ucha. Z tego powodu nasz łowca poprzysiągł zemstę całemu rodowi gada. Po powrocie z wyprawy Kellem sporządził z jego szczęki wymyślny hełm, który dodatkowo przepojony był śmiertelnym oddechem bestii. Kellem nazwał swoje dzieło "Paszczą gada".

Niestety Kellem, podobnie jak wszyscy ludzie, w końcu się zestarzał i pewnego razu wyruszył na niebezpieczną wyprawę w kierunku szczytów gór Grzbiet Świata i już z niej nie wrócił. Dotychczas nie odnaleziono żadnej części jego ekwipunku.

Hełm Kellema wykonany jest z grubej skóry, kości oraz ciężkich szaro białych łusek. Hełm całkowicie zakrywa głowę, a jego posiadacz może raz dziennie wydać z siebie podmuch śmiertelnego mrozu.

Parametry

Premia ochronna: +1
Specjalne:
Odporność: +5 na zimno
Oddech białego gada: oddech 'stożek zimna' powoduje 30-75 punktów obrażeń od chłodu, 1x / dzień
Waga: 3

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...