szczury_wroclawia_szpital

Ciężkie kusze

Ciężka Kusza

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Obrażenia: +2 (pociski)
Premia do ataku: +2
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza Wysokiej Jakości

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Obrażenia: +2 (pociski)
Premia do ataku: +3
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza +1

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
Premia do ataku: +3
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza Celności

Ciężka kusza celności: "Przewodnik"
Ulubiona broń oblężnicza króla Shastira Longeve. Kusze tego typ projektowano specjalnie do zdejmowania obrońców ukrytych za blankami zamków. Do dzisiejszego dnia nie przetrwało ich zbyt wiele, głównie z powodu całkowitego unicestwienia sił króla przez koalicję podbitych ziem.

Parametry

Obrażenia: +2 (pocisk)
Premia do ataku: +7
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza +5

Kusza przypomina łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Łuki takie zwykle wytwarzało się z cisu lub jesionu. Kusza ta miota bełtami. Emanuje z niej nikła, błękitna poświata.

Parametry

Obrażenia: +7 (pocisk)
Premia do ataku: +7
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza +4

Kusza przypomina łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Łuki takie zwykle wytwarzało się z cisu lub jesionu. Kusza ta miota bełtami. Emanuje z niej nikła, błękitna poświata.

Parametry

Obrażenia: +6 (pocisk)
Premia do ataku: +6
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza +3

Kusza przypomina łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Łuki takie zwykle wytwarzało się z cisu lub jesionu. Kusza ta miota bełtami. Emanuje z niej nikła, błękitna poświata.

Parametry

Obrażenia: +5 (pocisk)
Premia do ataku: +5
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza +2

Kusza przypomina łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Łuki takie zwykle wytwarzało się z cisu lub jesionu. Kusza ta miota bełtami. Emanuje z niej nikła, błękitna poświata.

Parametry

Obrażenia: +4 (pocisk)
Premia do ataku: +4
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza Zdrowia +2

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Obrażenia: +4 (pocisk)
Premia do ataku: +4
Specjalne:
+5 do Maks PŻ
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza Obrony +1

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Obrażenia: +3 (pocisk)
Premia do ataku: +3
Specjalne:
Premia ochronna: +1
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza Ochrony Przed Magią

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Obrażenia: +2 (pocisk)
Premia do ataku: +2
Specjalne:
Osłona przed zaklęciami: niewrażliwość na efekty zaklęcia Zauroczenie Osoby
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza Szybkości +5

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Obrażenia: +7 (pocisk)
Premia do ataku: +7
Specjalne:
Szybkość: 1 dodatkowy atak na rundę
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ciężka Kusza Celności +4

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które nazywa się bełtami.

Parametry

Obrażenia: +6 (pocisk)
Premia do ataku: +10
Waga: 9
Wymagany atut: Prosta broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Geloise

Poszukiwacz przygód z Krainy Dolin, Arioth Cooper, używał tej ciężkiej kuszy w czasie wielu swoich wypraw. Arioth mieszkał w niewielkiej osadzie w pobliżu granicy wielkiej pustyni, Anauroch. Niestety, pewnego dnia żona Ariotha została zabita. Stało się to, gdy z piasku wyłoniła się tajemnicza siła planująca zniszczyć całą wioskę. Od tego czasu, Arioth został wędrującym najemnikiem. Z czasem, okrył się wielką sławą w Cormyrze oraz Krainie Dolin, choć zawsze unikał pochwał i uznania. Jego ciężka, zużyta kusza została nazwana na cześć zmarłej żony, Geloise. Gdy Arioth zmarł ze starości, jego ostatnim życzeniem było, aby jego ekwipunek sprzedać na aukcji w miejscowości Essembra, a zdobyte pieniądze rozdać mieszkańcom tej wioski.

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
Premia do ataku: +3
Waga: 10
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Ukochana Geloise (Serce Furii)

Poszukiwacz przygód z Krainy Dolin, Arioth Cooper, używał tej ciężkiej kuszy w czasie wielu swoich wypraw. Arioth mieszkał w niewielkiej osadzie w pobliżu granicy wielkiej pustyni, Anauroch. Niestety, pewnego dnia żona Ariotha została zabita. Stało się to, gdy z piasku wyłoniła się tajemnicza siła planująca zniszczyć całą wioskę. Od tego czasu, Arioth został wędrującym najemnikiem. Z czasem, okrył się wielką sławą w Cormyrze oraz Krainie Dolin, choć zawsze unikał pochwał i uznania. Jego ciężka, zużyta kusza została nazwana na cześć zmarłej żony, Geloise. Gdy Arioth zmarł ze starości, jego ostatnim życzeniem było, aby jego ekwipunek sprzedać na aukcji w miejscowości Essembra, a zdobyte pieniądze rozdać mieszkańcom tej wioski.

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
Premia do ataku: +3
Swoboda Ruchu: właściciel jest odporny na zaklęcia utrudniające poruszanie się
Waga: 10
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Szaleństwo Hagnena

Ta ciężka kusza nie została nazwana przez jej krasnoludzkiego projektanta, Hagnena Odestone'a, lecz przez jego żonę Miraennę, która to wpadła na pomysł założenia na kuszę cięciwy ze smoczego jelita, a następnie testowała jej celność oraz szybkość strzału. Nie był to jednak powód do kłótni dla pary małżeńskiej. Wręcz przeciwnie, zgodność małżonków we wszystkich sprawach, od prowadzenia domu do prowadzenia rachunków, była wręcz legendarna i często przytaczana pośród członków klanu. Wkrótce po tym jak Hagnen zginął w wielkim trzęsieniu ziemi w roku 1275 KD, żona jego postanowiła godnie pożegnać imię swojego męża i dokończyć ostatnią magiczną broń, która leżała nieskończona w warsztacie Hagnena. Po skończeniu pracy, Miraenna najwyraźniej opuściła klan krasnoludzki i wyruszyła na południe pozbywając się wcześniej nazwiska Odestone i wszelkich wynalazków.

Pośród innych wynalazków Hagnena znajduje się lekka kusza, która również nosi jego imię – widziano ją wielokrotnie w północnych stronach.

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
Premia do ataku: +3
Waga: 10
Wymagany atut: Prosta broń, kusza
Typ broni: dwuręczna

Szaleństwo Hagnena Odestone’a (Serce Furii)

Ta ciężka kusza nie została nazwana przez jej krasnoludzkiego projektanta, Hagnena Odestone'a, lecz przez jego żonę Miraennę, która to wpadła na pomysł założenia na kuszę cięciwy ze smoczego jelita, a następnie testowała jej celność oraz szybkość strzału. Nie był to jednak powód do kłótni dla pary małżeńskiej. Wręcz przeciwnie, zgodność małżonków we wszystkich sprawach, od prowadzenia domu do prowadzenia rachunków, była wręcz legendarna i często przytaczana pośród członków klanu. Wkrótce po tym jak Hagnen zginął w wielkim trzęsieniu ziemi w roku 1275 KD, żona jego postanowiła godnie pożegnać imię swojego męża i dokończyć ostatnią magiczną broń, która leżała nieskończona w warsztacie Hagnena. Po skończeniu pracy, Miraenna najwyraźniej opuściła klan krasnoludzki i wyruszyła na południe pozbywając się wcześniej nazwiska Odestone i wszelkich wynalazków.

Pośród innych wynalazków Hagnena znajduje się lekka kusza, która również nosi jego imię – widziano ją wielokrotnie w północnych stronach.

Parametry

Obrażenia: +5 (pociski)
Premia do ataku: +5
Waga: 10
Wymagany atut: Prosta broń, kusza
Typ broni: dwuręczna

Żelazny Arbalet

Największym sprzymierzeńcem zabójcy, poza umiejętnościami, jest jego broń. Najlepiej, aby wybrany przez niego oręż, na przykład kusza, mógł zadawać śmiertelne rany z jak największej odległości. Jednakże, nawet najlepsi zabójcy potrzebują pomocy w przeprowadzeniu skutecznego ataku z dużej odległości. Właśnie dlatego "Żelazny Arbalet" lub inne podobne do niego rodzaje kuszy są najlepszą bronią dla przyszłych zabójców. "Żelazny Arbalet" został umagiczniony, aby podnieść umiejętności strzeleckie właściciela i zwiększyć szansę na trafienie celu. W sprawnych rękach, broń ta może pozbawić ofiarę życia, na długo zanim ktokolwiek zdoła dotrzeć do zabójcy i schwytać go.

Parametry

Obrażenia: +6 (pociski)
Premia do ataku: +6
Waga: 14
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Mitrylowy Arbalet (Serce Furii)

Największym sprzymierzeńcem zabójcy, poza umiejętnościami, jest jego broń. Najlepiej, aby wybrany przez niego oręż, na przykład kusza, mógł zadawać śmiertelne rany z jak największej odległości. Jednakże, nawet najlepsi zabójcy potrzebują pomocy w przeprowadzeniu skutecznego ataku z dużej odległości. Właśnie dlatego "Mitrylowy Arbalet" lub inne podobne do niego rodzaje kuszy są najlepszą bronią dla przyszłych zabójców. "Mitrylowy Arbalet" został umagiczniony, aby podnieść umiejętności strzeleckie właściciela i zwiększyć szansę na trafienie celu. W sprawnych rękach, broń ta może pozbawić ofiarę życia, na długo zanim ktokolwiek zdoła dotrzeć do zabójcy i schwytać go.

Parametry

Obrażenia: +7 (pociski)
Premia do ataku: +7
Specjalne:
Ukrywanie się: +3
Waga: 14
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Morderczy Miotacz

"Morderczy Miotacz" to wykonany przez krasnoludy arbalet, widywany w Dolinie Lodowego Wichru przez co najmniej sto lat. Grupy krasnoludów pojawiają się w tundrze niezbyt często, a gdy już to nastąpi, zwykle oznacza to, że przygotowują się do bitwy. Przywódca klanu Warcrest zawsze miał blisko siebie bystrookiego wojownika uzbrojonego w arbalet. Jego rozkazy były proste – strzelać do najciężej uzbrojonego przeciwnika, który zbliża się do króla.

Po tym jak klan Warcrest został unicestwiony podczas długotrwałego konfliktu z barbarzyńcami, część wojowników z Bryn Shander używała tego Miotacza do ćwiczeń. Później, wszyscy oni również zginęli w drodze do Redwaters.

Parametry

Obrażenia: +2 (pociski)
Premia do ataku: +2
Waga: 10
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Opancerzony Morderczy Miotacz (Serce Furii)

"Pancerny Morderczy Miotacz" to wykonany przez krasnoludy arbalet, widywany w Dolinie Lodowego Wichru przez co najmniej sto lat. Grupy krasnoludów pojawiają się w tundrze niezbyt często, a gdy już to nastąpi, zwykle oznacza to, że przygotowują się do bitwy. Przywódca klanu Warcrest zawsze miał blisko siebie bystrookiego wojownika uzbrojonego w arbalet. Jego rozkazy były proste – strzelać do najciężej uzbrojonego przeciwnika, który zbliża się do króla.

Po tym jak klan Warcrest został unicestwiony podczas długotrwałego konfliktu z barbarzyńcami, część wojowników z Bryn Shander używała tego Miotacza do ćwiczeń. Później, wszyscy oni również zginęli w drodze do Redwaters.

Parametry

Obrażenia: +4 (pociski)
Premia do ataku: +4
Premia ochronna: +2
Waga: 10
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Wyrzutnia Zguby

Dragu Łamacz Stali, duergarski mistrz rzemieślniczy, stworzył tę Wyrzutnię Zagłady. Jest to bardzo ciężkie i skomplikowane urządzenie, które kształtem i sposobem działania przypomina kuszę. Jego łęczysko zbudowane jest ze sprężystego stopu metalu, na łożu, natomiast, znajduje się mnóstwo dźwigni, sprężyn, śrub oraz podłużny pojemnik z twardej skóry i obrotowy stalowy element. Pomimo złożonej konstrukcji ta Wyrzutnia Zagłady ma i tak prostszą budowę niż niezwykle skomplikowana Diabelska Wyrzutnia – kolejny wynalazek mistrza Dragu.

Dzięki pojemnikowi na bełty, który umieszczony jest równolegle do łoża, Wyrzutnia Zagłady strzela dwa razy szybciej niż zwykła ciężka kusza.

Parametry

Obrażenia: +2 (pocisk)
Premia do ataku: +3
Specjalne:
Szybkość: dwukrotny atak w czasie jednej rundy
Waga: 18
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Wyrzutnia Zguby Dragu (Serce Furii)

Dragu Łamacz Stali, duergarski mistrz rzemieślniczy, stworzył tę Wyrzutnię Zguby. Jest to bardzo ciężkie i skomplikowane urządzenie, które kształtem i sposobem działania przypomina kuszę. Jego łęczysko zbudowane jest ze sprężystego stopu metalu, na łożu, natomiast, znajduje się mnóstwo dźwigni, sprężyn, śrub oraz podłużny pojemnik z twardej skóry i obrotowy stalowy element. Pomimo złożonej konstrukcji, Wyrzutnia Zguby ma i tak prostszą budowę niż niezwykle skomplikowana Diabelska Wyrzutnia – kolejny wynalazek mistrza Dragu.

Dzięki pojemnikowi na bełty, który umieszczony jest równolegle do łoża, wyrzutnia strzela trzy razy szybciej niż zwykła ciężka kusza.

Parametry

Obrażenia: +3 (pocisk)
Premia do ataku: +4
Specjalne:
Szybkość: trzykrotny atak w czasie jednej rundy
Waga: 18
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Diabelska Wyrzutnia

Dragu Łamacz Stali, duergarski mistrz rzemieślniczy, stworzył Diabelską Wyrzutnię. Jest to bardzo ciężkie i skomplikowane urządzenie, które kształtem i sposobem działania przypomina kuszę. Jego łęczysko zbudowane jest ze sprężystego stopu metalu, na łożu, natomiast, znajduje się mnóstwo dźwigni, sprężyn, śrub oraz podłużny pojemnik z twardej skóry i obrotowy stalowy element.

Zbudowanie Diabelskiej Wyrzutni było próbą stworzenia broni miotającej pociski, która umożliwiłaby krasnoludzkim żołnierzom pokonanie liczniejszego wojska z dużej odległości. Niestety, broń ta okazała się droga w produkcji i zbyt skomplikowana aby wyposażyć w nią całą armię. Miotacz jest jednak niezwykle skuteczny – dzięki pojemnikowi na bełty, który umieszczony jest równolegle do łoża, strzela trzy razy szybciej niż zwykła ciężka kusza.

Parametry

Obrażenia: +2 (pocisk)
Premia do ataku: +3
Specjalne:
Szybkość: trzykrotny atak w czasie jednej rundy
Waga: 20
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Diabelska Wyrzutnia Dragu (Serce Furii)

Dragu Łamacz Stali, duergarski mistrz rzemieślniczy, stworzył Diabelską Wyrzutnię. Jest to bardzo ciężkie i skomplikowane urządzenie, które kształtem i sposobem działania przypomina kuszę. Jego łęczysko zbudowane jest ze sprężystego stopu metalu, na łożu, natomiast, znajduje się mnóstwo dźwigni, sprężyn, śrub oraz podłużny pojemnik z twardej skóry i obrotowy stalowy element.

Zbudowanie Diabelskiej Wyrzutni było próbą stworzenia broni miotającej pociski, która umożliwiłaby krasnoludzkim żołnierzom pokonanie liczniejszego wojska z dużej odległości. Niestety, broń ta okazała się droga w produkcji i zbyt skomplikowana aby wyposażyć w nią całą armię. Miotacz jest jednak niezwykle skuteczny – dzięki pojemnikowi na bełty, który umieszczony jest równolegle do łoża, strzela cztery razy szybciej niż zwykła ciężka kusza.

Parametry

Obrażenia: +3 (pocisk)
Premia do ataku: +4
Specjalne:
Szybkość: czterokrotny atak w czasie jednej rundy
Waga: 20
Wymagany atut: Prosta Broń, Kusza
Typ broni: dwuręczna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...