szczury_wroclawia_szpital

Długie Miecze

Ostrze Armageddonu 2002

*Ostrze Armageddonu 2002 jest nową, ulepszoną wersją Ostrza Armageddonu Testera Ścieżki Krytycznej. Miecz ten ma takie samie zalety, co jego poprzednik, lecz działa w zestawie reguł 3E.

*Nie stosować do testowania grywalności. Nie zastosowanie się do zakazu zagrożone jest uprowadzeniem przez kosmitów oraz poddaniem cię testom.

Klęska Śmierci

Delnar był bojaźliwym magiem, który nigdy nie interesował się poszukiwaniem przygód. Przez większość swojego życia mieszkał z matką i zajmował się głównie studiami nad tworzeniem magicznych przedmiotów. Niestety, jego matka miała zwyczaj przeszkadzać mu w kluczowym momencie rzucania zaklęć, co często miało tragiczne konsekwencje. "Klęska Śmierci" jest efektem kolejnej, nieudanej próby Delnara na stworzenie czegoś użytecznego.

Broń ta jest doprawdy zagadkowa. W czasie walki nie zadaje prawie żadnych obrażeń, lecz ulecza wyznaczony cel. Jej zdolność do leczenia jest jednak tak niewielka, że szkoda nawet wysiłku na wykonanie zamachu ostrzem. W każdym razie, jej nazwa – "Klęska Śmierci" – związana jest właśnie z tym, że przy jej pomocy nie sposób nikogo pozbawić życia.

Niewiadomo też jaki był zamiar Delnara w czasie tworzenia tej broni. Niektórzy twierdzą, że działa ona tak jak powinna, lecz większość śmieje się z tego niedorzecznego pomysłu.

Parametry

Obrażenia: brak
Premia do ataku: -4
Typ obrażeń: brak
Specjalne:
Leczy 1k4 punktów obrażeń przy każdym uderzeniu
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Leczące Ostrze Delnara (Serce Furii)

Delnar był bojaźliwym magiem, który nigdy nie interesował się poszukiwaniem przygód. Przez większość swojego życia mieszkał z matką i zajmował się głównie studiami nad tworzeniem magicznych przedmiotów. Niestety, jego matka miała zwyczaj przeszkadzać mu w kluczowym momencie rzucania zaklęć, co często miało tragiczne konsekwencje. "Leczące Ostrze Delnara" jest efektem kolejnej, nieudanej próby stworzenia czegoś użytecznego.

Broń ta jest doprawdy zagadkowa. W czasie walki nie zadaje prawie żadnych obrażeń, lecz ulecza wyznaczony cel. Jej zdolność do leczenia jest jednak tak niewielka, że szkoda nawet wysiłku na wykonanie zamachu ostrzem. W każdym razie, jej nazwa – Leczące Ostrze Delnara – związana jest właśnie z tym, że przy jej pomocy nie sposób nikogo pozbawić życia.

Niewiadomo też jaki był zamiar Delnara w czasie tworzenia tej broni. Niektórzy twierdzą, że działa ona tak jak powinna, lecz większość śmieje się z tego niedorzecznego pomysłu.

Parametry

Obrażenia: brak
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: brak
Specjalne:
Leczy 2k4 punktów obrażeń przy każdym uderzeniu
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Dykhasta

Starożytne legendy krasnoludzkie wspominają czasy, gdy najszlachetniejszym z metali nie była stal krasnoludzka, ani żelazo z meteorytu, ani mitryl, lecz dykhast – stop tak twardy, że krawędź ostrza nigdy nie tępiła się, a powierzchnia jego była tak doskonała i błyszcząca, że można ją było zobaczyć nawet ze sporej odległości. Najstarsze krasnoludy z rozrzewnieniem wspominają ostrza z dykhastu i pogardliwie spluwają na samo wspomnienie współczesnych "słabych i nic nie wartych" metali, z których wykonuje się broń i zbroje.

Są jednak pogłoski mówiące, że w starożytnej i tajemnej świątyni zwanej Chogoh Kyn nadal wyrabia się ostrza z dykhastu, tak jak w dawnych, minionych czasach. Cena podobno jest wysoka, lecz dla prawdziwego konesera doskonałość i chwała jakie niesie ze sobą dykhast jest nie do przecenienia.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 4
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Ostrze z błyszczącego dykhastu: prawdopodobieństwo 1% na oślepienie celu (rzut na wytrzymałość neguje)
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Miecz Lśniącego Dykhastu (Serce Furii)

Starożytne legendy krasnoludzkie wspominają czasy, gdy najszlachetniejszym z metali nie była stal krasnoludzka, ani żelazo z meteorytu, ani mitryl, lecz dykhast – stop tak twardy, że krawędź ostrza nigdy nie tępiła się, a powierzchnia jego była tak doskonała i błyszcząca, że można ją było zobaczyć nawet ze sporej odległości. Najstarsze krasnoludy z rozrzewnieniem wspominają ostrza z dykhastu i pogardliwie spluwają na samo wspomnienie współczesnych "słabych i nic nie wartych" metali, z których wykonuje się broń i zbroje.

Są jednak pogłoski mówiące, że w starożytnej i tajemnej świątyni zwanej Chogoh Kyn nadal wyrabia się ostrza z dykhastu, tak jak w dawnych, minionych czasach. Cena podobno jest wysoka, lecz dla prawdziwego konesera doskonałość i chwała jakie niesie ze sobą dykhast jest nie do przecenienia.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 6
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Ostrze z błyszczącego dykhastu: prawdopodobieństwo 5% na oślepienie celu (rzut na wytrzymałość neguje)
Waga: 6
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Wysokiej Jakości

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz +1

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz +2

Wiele lat temu pewien przedsiębiorczy mag wynalazł sposób na masowe umagicznianie pancerzy i oręża. Wiadomo, że ten długi miecz pochodzi z jego pracowni, gdyż na jego rękojeści wyryto symbol byka.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
+1 punkt obrażeń od zimna
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Miecz Z Doliny Myrloch

Powszechnie uważa się, że ten piękny miecz został wykuty przez istoty fae. Legendy głoszą, iż wykonano go w chłodnych głębinach Myrloch, jeziora leżącego w środku Gwynneth, na wyspach Moonshae. Miecz ma nieziemski wygląd i jest prawdopodobnie bardzo stary. Jedynym, który podobno miał się nim posługiwać, był półelfi bard o imieniu Daen Winterbush. Niektórzy twierdzą, że znalazł on miecz przez przypadek, a potem nagle poczuł przypływ niezwykłej weny twórczej i wrażliwości na otaczający go świat. Przez czterdzieści lat podróżował i zasłynął jako twórca wielu niepowtarzalnych melodii w Faerunie. Mówi się, że z czasem Daen pogrążył się w melancholii powodowanej przez nędzę i ubóstwo, z którymi stykał się w swoich podróżach. Podobno kowale fae z Wysp Moonshae z radością powitali go w sercu Myrloch.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Specjalne:
jeżeli jest używany, dodaje +20 do Wiedzy (tajemnej)
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Księżycowe Ostrze Selune

Ostrze tego miecza wykuto z blado białego metalu. Jest lekko przezroczyste i otoczone przyćmioną, mętną poświatą. Krawędź ostrza wydaje się być zupełnie tępa, niezdolna do przecięcia nawet najbardziej miękkich przedmiotów. Jednak w walce miecz jest groźną i niebezpieczną bronią. Księżycowe Ostrze przenika zbroję i uderza cel bezpośrednio. Wysysa energię z niego życiową nie zostawiając żadnych widocznych ran, chyba że celem jest istota nieumarła. Nieumarli zranieni tym ostrzem odnoszą podwójne obrażenia, a ich ciała zdają się topić.
Księżycowe Ostrza Selune są ulubioną bronią kapłanek Selune. Zazwyczaj przyznaje się je zaledwie garstce wybranych kapłanek, które z wyjątkowym zaangażowaniem i poświęceniem służą swemu kościołowi. Ten konkretny miecz otrzymała Emma Księżycowe Ostrze za swoje niezwykłe oddanie kościołowi Sune.

Ze względu na swoją naturę, tym mieczem nie można atakować z zaskoczenia.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: magiczne
Specjalne:
Zadaje podwójne obrażenia nieumarłym
Waga: 2
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duże Miecze
Rodzaj: jednoręczna

Długi Miecz Ogłuszenia +2

Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Ogłuszenie: 25% szans na ogłuszenie ofiary na 1/2 rundy (udany rzut na odporność neguje)
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Lodowej Korozji +2

Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Mróz: 25% szans na zadanie +1k6 obrażeń od chłodu
Korozja: 25% szans na zadanie +1k6 obrażeń od kwasu
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Zranienia +1

Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 1
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Zranienie: dodatkowy punkt obrażeń co rundę przez 10 rund (udany rzut na odporność neguje)
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Elektrycznego Ognia +1

Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Płomień: 25% szans na zadanie +1k6 obrażeń od ognia
Porażenie: 25% szans na zadanie +1k6 obrażeń od elektryczności
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Ochrony Przed Magią

Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Ochrona przed zaklęciami: niewrażliwość na efekty zaklęcia Zauroczenie Osoby
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Jadu

Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Jad: +2 obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, udany rzut na odporność neguje
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz +5

Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz +4

Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 4
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz +3

Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma jednoznacznego określenia dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W przypadku tych dłuższych, sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Ogień Bhaala

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych. Klinga tego miecza pokryta jest wszelkiego rodzaju tajemnymi symbolami.

Parametry

Obrażenia: 1k8 +3 (2k4 obrażeń od ognia)
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
15% szans na ogłuszenie celu
Waga: 4
Opóźnienie: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Płomienny Miecz Obrońcy +5

Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma obowiązującego szablonu dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W drugim przypadku sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Obrona: premia ochronna +3
Płomień: +1k6 obrażeń od ognia
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Ogłuszający Długi Miecz Korozji +3

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Korozja: 50% szans na +2k6 obrażeń od kwasu
Ogłuszenie: Rzut na wytrzymałość albo cel zostaje ogłuszony na 1/2 rundy
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Kwasowej Furii

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: Sieczne
Specjalne:
Żrący wybuch: +2k6 obrażeń od kwasu i 10% szans na dodatkowe 2k10 obrażeń od kwasu
Jad: +2 punkty obrażeń od trucizny co sekundę przez 6 sekund, rzut na wytrzymałość neguje efekt
Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Mrozu +5

Ten rodzaj miecza często nazywany jest dwusiecznym, wojennym albo wojskowym, choć niekiedy długi miecz posiada jednosieczną klingę. Nie ma obowiązującego szablonu dla długich mieczy; ich wykonanie i długość różnią się zależnie od kultury i czasów, w których zostały wykute. Najbardziej charakterystyczną cechą tych mieczy jest ich długość, wahająca się od 90 do 120 centymetrów. W drugim przypadku sama klinga osiąga 1 metr długości. Większość długich mieczy posiada obusieczne ostrze i zaostrzony czubek, jednakże ten typ oręża służy do zadawania ran ciętych, nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Mróz: +1k6 obrażeń od zimna
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Wampiryczny +4

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 4
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Wampiryczny: 1k4 PŻ wyssanych z ofiary i czasowo przekazanych użytkownikowi (udany rzut na wytrzymałość neguje)
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Szybkości +1

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 1
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Szybkość: 1 dodatkowy atak na rundę
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz +1: Upuszczacz Krwi

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Wampiryczny: 1k4 PŻ wyssanych z ofiary i czasowo przekazanych użytkownikowi (0 po rzucie na wytrzymałość)
Zranienie: Zadaje 1 dodatkowy punkt obrażeń na rundę przez 10 rund (rzut na wytrzymałość neguje efekt)
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Błyskawic +2

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Porażenie: 50% szans na +1k6 obrażeń od elektryczności
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Odporności +1

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Odporność na magię 1/-
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Długi Miecz Wampiryczny

Do tej kategorii zalicza się miecze obosieczne, miecze wojenne i miecze wojskowe. Często spotyka się też długie miecze o jednosiecznym ostrzu. Nie istnieje jedna wersja tego typu broni; sposób jej wykonania i gabaryty zależą od kultury, a nawet regionu, gdzie wykuto ostrze. Ich cechą wspólną jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Choć większość długich mieczy ma zaostrzony koniec, zaprojektowano je z myślą o zadawaniu ran siecznych, a nie kłutych.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: Sieczne
Specjalne:
Wampiryczny: 1k4 PŻ wyssanych z ofiary i czasowo przekazanych użytkownikowi (udany rzut na wytrzymałość neguje)
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży miecz
Typ broni: jednoręczna

Serce

Nie masz pojęcia skąd wzięło się to krasnoludzkie ostrze, choć na jego powierzchni widać wyraźną inskrypcję "". Masz całkowitą pewność, że widzisz je po raz pierwszy. Kiedy jednak go dotykasz, wydaje ci się dziwnie znajome. Klinga wygląda na używaną od kilku pokoleń, ponieważ nosi liczne szczerby i zadrapania. Promieniuje w dłoniach niewielkim chłodem. Głowisz się, w jaki sposób znalazło się na niej twoje imię.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: Sieczne
Specjalne:
Odporność na zimno 1/-
Waga: 3
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Złote Serce (Serce Furii)

Nie wiadomo skąd się wziął ten wykuty przez krasnoludy miecz, lecz na ostrzu wyryte jest . Jesteś pewien, że nigdy wcześniej go nie widziałeś, lecz gdy bierzesz go do ręki wydaje się dziwnie znajomy. Ostrze wygląda tak jakby przetrwało już kilka pokoleń, widać na nim też liczne nacięcia i zadrapania. Emanuje od niego również lekki chłód.

Miecz ten zostawiły tutaj poprzednie oddziały, które przejęły Odciętą Dłoń od sił Chimery i dzięki temu został on wzbogacony całym ich doświadczeniem. Jego zadaniem jest pomóc ci w przedarciu się przez obszar opanowany przez legiony.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 5
Premia do ataku: + 5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Siła: +2
Zręczność: +2
Premia do punktów życia: maksymalnie +25 punktów życia
Efekt stały: Swoboda Ruchu
Efekt stały: Przyspieszenie
Waga: 1
Wymagany atut: Broń bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Ostrze Upiora

Upiory kurhanów odróżniają się od innych pomniejszych przedstawicieli ich rodzaju na różne sposoby. Prawdopodobnie, dla poszukiwacza przygód najistotniejsze jest to, że zazwyczaj uzbrojone są w broń, której używały za życia i rzadko posługują się swoim śmiercionośnym dotykiem.

Zdarza się jednak, że olbrzymia nienawiść i nienaturalna moc, jaką noszą w sobie te istoty, przenika do oręża, którym się posługują. Tego typu przedmiot może być szczególnie niebezpieczny, jeśli oprócz ciosu zaklętą bronią, ofiara odczuje klątwę upiora.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Rodzaj obrażeń: sieczne
Specjalne:
Rzucenie zaklęcia: 66% szans rzucenia czaru Zguba na cel
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Ostrze Upiora Kurhanu (Serce Furii)

Upiory Kurhanów różnią się od innych upiorów w kilku istotnych sprawach. Dla przeciętnego poszukiwacza przygód najważniejszą różnicą jest chyba to, że Upiory Kurhanów korzystają z broni, którą władały za życia i raczej nie wykorzystują swojej umiejętności wysysania życia z nieprzyjaciół.

Jednakże, niekiedy ich szaleńcza nienawiść i nienaturalna moc Upiorów Kurhanu przenika na broń, którą się posługują. Wówczas, broń ta może być wyjątkowo niebezpieczna, gdyż klątwa upiora zostaje dodana do innych zaklęć, w które w niej zawarto. Ostrze to jest przykładem takiej broni.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Rzucenie zaklęcia: przy celnym trafieniu, cel znajduje się pod wpływem zaklęcia Zguba (rzut na siłę woli neguje)
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

”Cera Sumat”, Święty Mściciel

"Święty Mściciel" jest podstawową bronią paladynów przeciw siłom zła. Niewiele istot w Sferach Niższych zdecydowałoby się zmierzyć ze świętym wojownikiem władającym taką bronią. Kiedyś był to tylko zwykły, żelazny miecz, lecz dzięki odwadze i wierze jednego człowieka, stał się czymś znacznie więcej.

Ostrze tego "Świętego Mściciela" świeci w delikatnym złotym kolorze. Na rękojeści widnieje wyryty złotymi literami napis "Cera Sumat" co oznacza "Sześcioro, już uciszonych". Cera Sumat zyskał swoje imię dzięki wysiłkowi starego księcia Kholsa Ehlda, człowieka prawie osiemdziesięcioletniego, który podjął się zadania, którego obawiali się najdzielniejsi wojownicy trzech królestw. A wszystko to z powodu płaczu pewnego dziecka.

Czasy w jakich żył stary Książe Ehld był to okres wielkich zmian, a poddani Bane'a byli coraz silniejsi i niszczyli wszystko co stanęło im na drodze. Całe królestwa bały się ich gniewu, a sprzeciwienie się im oznaczało śmierć. Wielu więc wolało nie mówić nic i odwracało oczy od popełnianych okrucieństw.

W tych ciężkich czasach, najbardziej okrutnymi z wszystkich sług Bane'a byli członkowie pewnej grupy, którzy nazwali się Zagubionymi Wyznawcami. Ich dusze przepełnione były chciwością i nienawiścią, a siły, którymi władali były bardzo potężne. Rozkoszowali się walką, swoją potęgą i mimo wielkiej ilości już przelanej krwi, ciągle im było mało.

Zagubieni Wyznawcy wspólnie doprowadzili do upadku Srebrnego Dworu. Najpierw zabili króla, a następnie zmienili nazwę tego pięknego miejsca na Zapomniane Królestwo. Później ożywili zwłoki króla z odciętą głową i wysłali je na ulice miasta, gdzie mordowały wszystkich przypadkowo spotkanych ludzi. Następnie sprowadzili deszcz ognia na miasto i okoliczne tereny, co spowodowało, że ziemia w królestwie stała się zupełnie jałowa. Mówi się nawet, że ucztowali w głównej sali pałacu gdy cały kraj płonął, a toast czarą wina wznosili w chwili gdy wrzaski umierających były najgłośniejsze.

Tylko jedna osoba ocaliła swoje życie. W ostatnim podłym akcie, Zagubieni Wyznawcy ocalili pięcioletnią córeczkę króla aby samotnie rządziła spalonym królestwem. Nazwali ją Płaczącą Królową, rzucili wokół niej zaklęcia uniemożliwiające jej opuszczenie pustej stolicy i zostawili ją skazując na śmierć głodową. Chwilowo usatysfakcjonowani, Zagubieni Wyznawcy rozstali się i każdy wyruszył swoją drogą potępienia i kolejnych ofiar zabijanych w imieniu Bane'a.

Stary Książe Ehld jako pierwszy pokonał magiczne zaklęcia i przedostał się do Zapomnianego Królestwa, gdzie znalazł Płaczącą Królową na tronie jej ojca. Książe zbliżył się do małej dziewczynki i poprosił aby przyjęła go do siebie na służbę. Dodał też, że przynosi jedzenie, wodę i przeprosił za tak późne przybycie spowodowane jego podeszłym wiekiem. Bliska śmierci dziewczynka patrzyła jak Książe przysięgał na swój miecz i honor, że ci którzy dopuścili się tych haniebnych czynów zostaną za nie stosownie ukarani. Dopiero po jakimś czasie Płacząca Królowa znalazła właściwe słowa aby podziękować dzielnemu rycerzowi.

Ehld natychmiast opuścił salę tronową i rozpoczął poszukiwania Zagubionych Wyznawców. Królowa przestała płakać i już nigdy więcej nie miała ku temu powodów.

Przez sześć lat Ehld podróżował po ziemiach Faerunu oraz między sferami w poszukiwaniu szóstki. Gdy wreszcie ich odnalazł, prosił każdego z nich aby powrócił do Zapomnianego Królestwa i odpowiedział za swoje czyny. Wszyscy wyśmiali starca noszącego równie stary miecz. Dopiero w czasie walki przekonali się, że jest niezwykle niebezpiecznym przeciwnikiem, a następnie wszyscy po kolei padali martwi na ziemię. Wydarzenia te zapisane zostały w kamieniu umieszczonym w gałce miecza, a z zapisków księcia wyczytać można żal związany z tym, że nie udało mu się wcześniej nawrócić Zagubionych Wyznawców ze ścieżki, którą kroczyli.

Po tym jak ostatni z szóstki odpowiedział za swoje zbrodnie, Ehld powrócił do Płaczącej Królowej i złożył swój miecz u jej stóp. Ostrze, które dawniej było zużyte i zmatowiałe, teraz świeciło niemal tak jasno jak słońce. Natomiast kamień znajdujący się w gałce pokryty był zapisem podróży starego księcia. Ehld odłączył kamień od miecza, przymocował do łańcucha i wręczył go królowej. Następnie poprosił ją aby nosiła go jako przestrogę przed złem panującym na świecie oraz jako znak nadziei, że jeśli kroczy się właściwą drogą i wsłuchuje w głos serca można pokonać każde zło tego świata.

Książe dożył sędziwego wieku 107 lat i przeżył nawet samą królową. Wziął wówczas swój miecz, opuścił Zapomniane Królestwo i podobno wyruszył na północ. W między czasie Królestwo wróciło do dawnej świetności, jego nazwa została zmieniona, a los Cera Sumat i medalionu Zagubionych Wyznawców został zupełnie zapomniany. Tak było do czasu twojego pojawienia się w Kuldahar i ponownego połączenia medalionu i Świętego Mściciela, które po raz ostatni zmierzą się z Zagubionymi Wyznawcami.

Historia Ehlda i Cera Sumat była opowieścią o innych czasach i o zupełnie innym bohaterze. Teraz nadszedł twój czas i twoja opowieść. Jeśli wśród twoich sprzymierzeńców znajduje się paladyn, to starożytne ostrze jest twoje i niech służy ci w walce z siłami zła.

A jeśli twoje serce jest szczere, być może ponownie ocalisz tę ziemię przed zniszczeniem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Świętość: +2k6 przeciw złym istotom
Odporność: +15 do odporności na zaklęcia
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Rozproszenie Magii, bez ograniczenia dziennego
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Płomień Cera Sumat (Serce Furii)

"Święty Mściciel" jest podstawową bronią paladynów przeciw siłom zła. Niewiele istot w Sferach Niższych zdecydowałoby się zmierzyć ze świętym wojownikiem władającym taką bronią. Kiedyś był to tylko zwykły, żelazny miecz, lecz dzięki odwadze i wierze jednego człowieka, stał się czymś znacznie więcej.

Ostrze tego "Świętego Mściciela" świeci na delikatny złoty kolor. Na rękojeści widnieje wyryty złotymi literami napis "Cera Sumat" co oznacza "Sześcioro, już uciszonych". Cera Sumat zyskał swoje imię dzięki wysiłkowi starego księcia Kholsa Ehlda, człowieka prawie osiemdziesięcioletniego, który podjął się zadania, którego obawiali się najdzielniejsi wojownicy trzech królestw. A wszystko to z powodu płaczu pewnego dziecka.

Czasy w jakich żył stary Książe Ehld był to okres wielkich zmian, a poddani Bane'a byli coraz silniejsi i niszczyli wszystko co stanęło im na drodze. Całe królestwa bały się ich gniewu, a sprzeciwienie się im oznaczało śmierć. Wielu więc wolało nie mówić nic i odwracało oczy od popełnianych okrucieństw.

W tych ciężkich czasach, najbardziej okrutnymi z wszystkich sług Bane'a byli członkowie pewnej grupy, którzy nazwali się Zagubionymi Wyznawcami. Ich dusze przepełnione były chciwością i nienawiścią, a siły, którymi władali były bardzo potężne. Rozkoszowali się walką, swoją potęgą i mimo wielkiej ilości już przelanej krwi, ciągle im było mało.

Zagubieni Wyznawcy wspólnie doprowadzili do upadku Srebrnego Dworu. Najpierw zabili króla, a następnie zmienili nazwę tego pięknego miejsca na Zapomniane Królestwo. Później ożywili zwłoki króla z odciętą głową i wysłali je na ulice miasta, gdzie mordowały wszystkich przypadkowo spotkanych ludzi. Następnie sprowadzili deszcz ognia na miasto i okoliczne tereny, co spowodowało, że ziemia w królestwie stała się zupełnie jałowa. Mówi się nawet, że ucztowali w głównej sali pałacu gdy cały kraj płonął, a toast czarą wina wznosili w chwili gdy wrzaski umierających były najgłośniejsze.

Tylko jedna osoba ocaliła swoje życie. W ostatnim podłym akcie, Zagubieni Wyznawcy ocalili pięcioletnią córeczkę króla aby samotnie rządziła spalonym królestwem. Nazwali ją Płaczącą Królową, rzucili wokół niej zaklęcia uniemożliwiające jej opuszczenie pustej stolicy i zostawili ją skazując na śmierć głodową. Chwilowo usatysfakcjonowani, Zagubieni Wyznawcy rozstali się i każdy wyruszył swoją drogą potępienia i kolejnych ofiar zabijanych w imieniu Bane'a.

Stary Książe Ehld jako pierwszy pokonał magiczne zaklęcia i przedostał się do Zapomnianego Królestwa, gdzie znalazł Płaczącą Królową na tronie jej ojca. Książe zbliżył się do małej dziewczynki i poprosił aby przyjęła go do siebie na służbę. Dodał też, że przynosi jedzenie, wodę i przeprosił za tak późne przybycie spowodowane jego podeszłym wiekiem. Bliska śmierci dziewczynka patrzyła jak Książe przysięgał na swój miecz i honor, że ci którzy dopuścili się tych haniebnych czynów zostaną za nie stosownie ukarani. Dopiero po jakimś czasie Płacząca Królowa znalazła właściwe słowa aby podziękować dzielnemu rycerzowi.

Ehld natychmiast opuścił salę tronową i rozpoczął poszukiwania Zagubionych Wyznawców. Królowa przestała płakać i już nigdy więcej nie miała ku temu powodów.

Przez sześć lat Ehld podróżował po ziemiach Faerunu oraz między sferami w poszukiwaniu szóstki. Gdy wreszcie ich odnalazł, prosił każdego z nich aby powrócił do Zapomnianego Królestwa i odpowiedział za swoje czyny. Wszyscy wyśmiali starca noszącego równie stary miecz. Dopiero w czasie walki przekonali się, że jest niezwykle niebezpiecznym przeciwnikiem, a następnie wszyscy po kolei padali martwi na ziemię. Wydarzenia te zapisane zostały w kamieniu umieszczonym w gałce miecza, a z zapisków księcia wyczytać można żal związany z tym, że nie udało mu się wcześniej nawrócić Zagubionych Wyznawców ze ścieżki, którą kroczyli.

Po tym jak ostatni z szóstki odpowiedział za swoje zbrodnie, Ehld powrócił do Płaczącej Królowej i złożył swój miecz u jej stóp. Ostrze, które dawniej było zużyte i zmatowiałe, teraz świeciło niemal tak jasno jak słońce. Natomiast kamień znajdujący się w gałce pokryty był zapisem podróży starego księcia. Ehld odłączył kamień od miecza, przymocował do łańcucha i wręczył go królowej. Następnie poprosił ją, aby nosiła go jako przestrogę przed złem panującym na świecie oraz jako znak nadziei, że jeśli kroczy się właściwą drogą i wsłuchuje w głos serca można pokonać każde zło tego świata.

Książe dożył sędziwego wieku 107 lat i przeżył nawet samą królową. Wziął wówczas swój miecz, opuścił Zapomniane Królestwo i podobno wyruszył na północ. W między czasie Królestwo wróciło do dawnej świetności, jego nazwa została zmieniona, a los Cera Sumat i medalionu Zagubionych Wyznawców został zupełnie zapomniany. Tak było do czasu twojego pojawienia się w Kuldahar i ponownego połączenia medalionu i Świętego Mściciela, które po raz ostatni zmierzą się z Zagubionymi Wyznawcami.

Historia Ehlda i Cera Sumat była opowieścią o innych czasach i o zupełnie innym bohaterze. Teraz nadszedł twój czas i twoja opowieść. Jeśli wśród twoich sprzymierzeńców znajduje się paladyn, to starożytne ostrze jest twoje i niech służy ci w walce z siłami zła.

A jeśli twoje serce jest szczere, być może ponownie ocalisz tę ziemię przed zniszczeniem.

Parametry

Obrażenia: 1k8 + 10
Premia do ataku: +10
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Świętość: +2k6 przeciw złym istotom
Odporność: +30 do odporności na zaklęcia
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Rozproszenie Magii, bez ograniczenia dziennego
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: jednoręczna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...