Mikstury

12 minut czytania

Butelka Braeghu

Braehg to wstrętna mieszanina krwi dzika, szczypty rzadkich ziół oraz mleka. Natychmiastowe wypicie całej buteleczki tej mikstury powoduje znaczny przypływ siły... ale w większości przypadków powoduje również mdłości.

Parametry

Spowolnienie trucizny po wypiciu
Siła: +2
Czas działania: 3 godziny
Waga: 1

Butelka Braegh (Serce Furii)

Braehg to wstrętna mieszanina krwi dzika, szczypty rzadkich ziół oraz mleka. Natychmiastowe wypicie całej buteleczki tej mikstury zapewnia odważnemu pijącemu potężny przypływ fizycznej siły... lecz także prawie na pewno przyprawi go o mdłości.

Parametry

Spowolnienie Trucizny po wypiciu
Siła: +4
Czas działania: 3 godziny
Waga: 1

Napar Mumii

Kapłani Horusa-Re z dalekiego Mulhorand byli pierwszymi, którzy stworzyli ten ratujący życie eliksir. Cuchnący ekstrakt zrobiony jest z gotowanych, zużytych bandaży mumii i wysuszonych szczątków zwierzęcych. Efektem jest napar, który po wypiciu neutralizuje efekty chorób.

Parametry

Leczy choroby
Waga: 1

Eliksir Oczyszczenia

Ta elficka mikstura leczy pijącego z wszystkich nękających go chorób.

Parametry

Leczenie chorób
Waga: 1

Eliksir Zdrowia

Eliksir zdrowia jest silną miksturą leczniczą, która oczyszcza organizm ze wszystkich zanieczyszczeń. Po pierwsze, neutralizuje wszystkie trucizny. Po drugie, leczy 10 punktów życia.

Parametry

Przywraca 10 punktów życia
Waga: 1

Eliksir Uzdrowienia

Po zażyciu w całości, mikstura ta przywraca 9 punktów życia. Efekt jest natychmiastowy, a użyta mikstura ulega zniszczeniu.

Parametry

Przywraca 9 punktów życia
Waga: 1

Mikstura Dodatkowego Leczenia

Po wypiciu, mikstura ta przywraca 18 punktów życia. Działanie jest natychmiastowe. W efekcie mikstura ulega zniszczeniu.

Parametry

Specjalne:
Leczy 18 punktów życia
Waga: 1

Elfickie Wino Uzdrowienia

W butelce znajduje się elfickie wino, które ma takie właściwości podobne do mikstury leczenia. W czasie jednego z lokalnych festynów, kapłani z Dłoni Seldarine pili zbyt ochoczo i przez przypadek dodali beczkę elfickiego wina do składnika przeznaczonego na mikstury leczenia.

Parametry

Przywraca 2k8 punktów życia
Waga: 1

Esencja Duchowa

Tę drogocenną miksturę wytwarza się przez chwytanie i destylację dusz trolli. Zwykle podejmują się tego tylko potężni nekromanci i magowie, uzyskując potężną miksturę uzdrawiającą, potrafiącą w mgnieniu oka leczyć nawet poważne rany.

Parametry

Leczy 25 punktów życia
Waga: 1

Antidotum

Jak na to wskazuje nazwa, ta mikstura neutralizuje wszelkiego rodzaju trucizny. Może zostać użyta tylko raz.

Parametry

Neutralizuje trucizny
Waga: 1

Antidotum

Jak nazwa wskazuje, eliksir ten rzekomo neutralizuje wszelkie trucizny osłabiające pijącego. Organizm zostaje w mgnieniu oka oczyszczony, a mikstury można użyć tylko raz. Kolor tego eliksiru wydaje się być nieco dziwny.

Parametry

Leczenie zatruć
Waga: 1

Mikstura Wolności

Ta mikstura działa po wypiciu, jak czar Swoboda Ruchu. Osoba, która ją wypije, stanie się całkowicie odporna na czary i efekty, ograniczające swobodę działania. Mikstura działa przez 10 tur.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Swoboda Ruchu
Waga: 1

Mikstura Siły

Ta mikstura wypełnia członki postaci magiczną energią, od której nabrzmiewają mięśnie. Efekt utrzymuje się przez ok. 20 tur.

Parametry

Siła: +1
Waga: 1

Mikstura Siły Wzgórzowego Olbrzyma

Po wypiciu tej mikstury postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie, modyfikatory do trafienia i zadawanych obrażeń. Mikstura oddziałuje na postać przez 10 tur.

Parametry

Siła: +2
Waga: 1

Mikstura Siły Kamiennego Olbrzyma

Po wypiciu tej mikstury postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie, modyfikatory do trafienia i zadawanych obrażeń. Mikstura oddziałuje na postać przez 10 tur.

Parametry

+3 do Siły
Waga: 1

Mikstura Siły Lodowego Olbrzyma

Po wypiciu tej mikstury postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie, modyfikatory do trafienia i zadawanych obrażeń. Mikstura oddziałuje na postać przez 10 tur.

Parametry

Siła: +4
Waga: 1

Mikstura Siły Ognistego Olbrzyma

Po wypiciu tej mikstury postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie, modyfikatory do trafienia i zadawanych obrażeń. Mikstura oddziałuje na postać przez 10 tur.

Parametry

Siła: +5
Waga: 1

Mikstura Siły Chmurnego Olbrzyma

Po wypiciu tej mikstury postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie, modyfikatory do trafienia i zadawanych obrażeń. Mikstura oddziałuje na postać przez 10 tur.

Parametry

Siła: +6
Waga: 1

Mikstura Siły Burzowego Olbrzyma

Po wypiciu tej mikstury postać zyskuje siłę olbrzyma, a co za tym idzie, modyfikatory do trafienia i zadawanych obrażeń. Mikstura oddziałuje na postać przez 10 tur.

Parametry

Siła: +7
Waga: 1

Mikstura Zręczności

Ta mikstura podnosi zręczność osoby, która ją wypije, co ma wpływ na klasę pancerza i wszystkie ataki strzeleckie przez 15 tur.

Parametry

Zręczność: +1
Waga: 1

Mikstura Heroizmu

Ta mikstura jest wyposażona w potężną moc magiczną, dzięki której można chwilowo zwiększyć poziom pijącego. Efekt taki trwa aż przez 10 tur, przez co mikstura staje się naprawdę potężnym sprzymierzeńcem w śmiertelnej walce. Może być używana tylko przez wojowników.

Parametry

Punkty życia: +10
Premia do ataku: +2
Czas trwania: 10 tur
Waga: 1

Mikstura Niewidzialności

Ta mikstura czyni postać niewidzialną tak, jakby była ona pod wpływem działania drugopoziomowego czaru maga o tej samej nazwie. Działania bojowe przerywają efekt niewidzialności. Przy braku walki działanie mikstury trwa 12 godzin.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Niewidzialność
Waga: 1

Mikstura Wchłaniania

Po zażyciu mikstura chronić będzie pijącego od ataków, absorbując większość ciosów zadających obrażenia obuchowe – przez barierę przedostają się tylko te najsilniejsze. Zapewnia ona również +10 do odporności na elektryczność. Oba efekty utrzymują się przez 10 tur.

Parametry

Klasa pancerza: +10 przeciwko atakom obuchowym
Odporność: 2/- na elektryczność
Czas trwania: 10 tur
Waga: 1

Mikstura Niewrażliwości

Ta mikstura daje bardzo wysoką odporność na wszystkie rodzaje ataków, oraz oraz znacznie poprawia modyfikatory do rzutów obronnych. Działa przez 5 tur i może być używana tylko przez wojowników. Ze szczelnie zamkniętej buteleczki wydobywa się dziwna woń.

Parametry

Premia do pancerza: +10
Rzuty obronne: +5
Waga: 1

Mikstura Złodziejskiego Mistrzostwa

Mikstura ta czasowo zmienia pijącego w złodziejskiego mistrza. Jej efekt to poprawienie umiejętności: otwieranie zamków i kradzież kieszonkowa, a utrzymuje się on przez 3 godziny.

Parametry

Specjalne:
+8 do Otwierania zamków
+8 do Kradzieży kieszonkowej
Czas trwania: 3 godziny
Waga: 1

Wyciąg Thrymowy

Ta gęsta ciecz, destylowana jest z gruczołów nieżywych polarnych robaków. Substancja ta pomaga tym olbrzymim istotom utrzymać ciepło w dalekich i niegościnnych krainach północy. Wypicie płynu wprost z robaka jest prawie zawsze śmiertelne, dlatego alchemicy próbują przedestylować tę substancję do postaci, w której będzie już względnie bezpieczna do wypicia. Jednakowoż mikstura, nawet w obecnej postaci, może okazać się zabójcza.

Parametry

Jeżeli pijącemu nie powiedzie się rzut na odporność (-4 do rzutu), otrzymuje 8k6 obrażeń od ognia. Oprócz tego zyskuje 20/- odporności na zimno na 4 rundy.

Olej Wściekłego Płomienia

Po kontakcie z powietrzem olej momentalnie wybucha ogniem, zadając 5k6 obrażeń (połowę po rzucie na refleks) wszystkim znajdującym się w zasięgu osobom. Można nim rzucać na odległość do 12 metrów; po uderzeniu w ziemię eksploduje ogniem.

Parametry

5k6 obrażeń od ognia (połowa po rzucie na refleks)
Obszar działania: w promieniu 6 metrów
Zasięg: 12 metrów
Waga: 1

Mikstura Wybuchów

Ta mikstura eksploduje ogniem po rozbiciu buteleczki. Trzymaj ją w bezpiecznym miejscu albo spotka cię szybki koniec.

Parametry

Obrażenia: 6k6 (połowa po rzucie na refleks)
Obszar działania: w promieniu 6 metrów
Waga: 1

Mikstura Ognistego Oddechu

Mikstura ognistego oddechu w magiczny sposób zmienia gardło i przełyk, umożliwiając pijącemu "zionięcie" ogniem. Płomienie zadają 3k6 obrażeń lub połowę przy udanym rzucie obronnym przeciw zionięciu.

Uwaga: By jej spożycie odniosło właściwy skutek, mikstura ta, w czasie użycia, musi znajdować się w przegródce podręcznego przedmiotu. Użyta w inny sposób może powodować niestrawność.

Parametry

3k6 obrażeń od ognia (połowa po rzucie na refleks)
Waga: 1

Mikstura Większego Przywrócenia

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Posiadacz znajduje się pod wpływem zaklęcia Większe Przywrócenie
Waga: 1

Mikstura Mniejszego Przywrócenia

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Posiadacz znajduje się pod wpływem zaklęcia Mniejsze Przywrócenie
Waga: 1

Mikstura Zdjęcia Klątwy

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Zdjęcie Klątwy
Waga: 1

Mikstura Opóźnienia Trucizny

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Opóźnienie Trucizny
Waga: 1

Mikstura Korowej Skóry

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Korowa Skóra
Waga: 1

Mikstura Boskiej Mocy

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Przywołanie Boskiej Mocy
Waga: 1

Mikstura Mniejszej Bariery Żywiołów

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Mniejsza Bariera Żywiołów
Waga: 1

Mikstura Pomocy

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Pomoc
Waga: 1

Mikstura Sanktuarium

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Sanktuarium
Waga: 1

Mikstura Pancerza Wiary

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Pancerz Wiary
Waga: 1

Mikstura Rozproszenia Magii

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Rozproszenie Magii
Waga: 1

Mikstura Duchowego Pancerza

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Zbroja Ducha
Waga: 1

Mikstura Wampirycznego Dotknięcia

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Wampiryczne Dotknięcie
Waga: 1

Eliksir Szczęścia

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Szczęście
Waga: 1

Mikstura Dotyku Ghula

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Dotyk Ghula
Waga: 1

Mikstura Ujawnienia Niewidzialnego

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Ujawnienie Niewidzialnego
Waga: 1

Mikstura Zwinności Kota

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Zwinność Kota
Waga: 1

Mikstura Ochrony Przed Petryfikacją

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Ochrona przed Petryfikacją
Waga: 1

Mikstura Mniejszego Lustrzanego Odbicia

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Mniejsze Lustrzane Odbicie
Waga: 1

Mikstura Porażającego Uścisku

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Porażający Uścisk
Waga: 1

Mikstura Tarczy

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Tarcza
Waga: 1

Mikstura Ochrony Przed Złem

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Ochrona przed Złem
Waga: 1

Mikstura Ugłosowienia

Eliksiry najczęściej można znaleźć w ceramicznych, krystalicznych, szklanych, bądź też metalowych buteleczkach lub flakonikach. Buteleczki, podobnie jak i inne pojemniki, zawierają na ogół wystarczającą ilość płynu, by korzystająca z nich osoba mogła liczyć na pożądany efekt.

Parametry

Postać, która wypiła miksturę, znajduje się pod wpływem zaklęcia Ugłosowienie
Waga: 1

Mikstura Świętego Przeniesienia

Mikstury są zazwyczaj przechowywane w ceramicznych, kryształowych, szklanych albo metalowych buteleczkach. Zawierają one wystarczająco dużo płynu, aby objąć swym działaniem jedną osobę.

Parametry

Specjalne:
Mądrość: +2
Zręczność: -1
Czas trwania: stały
Waga: 1

Mikstura Wzmocnienia Aury

Mikstury są zazwyczaj przechowywane w ceramicznych, kryształowych, szklanych albo metalowych buteleczkach. Zawierają one wystarczająco dużo płynu, aby objąć swym działaniem jedną osobę.

Parametry

Inteligencja: +1
Odporność: 1/- przeciw magii
Czas trwania: stały
Waga: 1

Mikstura Przeniesienia Życia

Mikstury są zazwyczaj przechowywane w ceramicznych, kryształowych, szklanych albo metalowych buteleczkach. Zawierają one wystarczająco dużo płynu, aby objąć swym działaniem jedną osobę.

Parametry

Siła: +1
Kondycja: -1
Czas trwania: stały
Waga: 1

Mikstura Magicznego Wchłaniania

Mikstury są zazwyczaj przechowywane w ceramicznych, kryształowych, szklanych albo metalowych buteleczkach. Zawierają one wystarczająco dużo płynu, aby objąć swym działaniem jedną osobę.

Parametry

Odporność: 2/- przeciw magii
Czas trwania: stały
Waga: 1

Mikstura Przeniesienia Siły

Mikstury są zazwyczaj przechowywane w ceramicznych, kryształowych, szklanych albo metalowych buteleczkach. Zawierają one wystarczająco dużo płynu, aby objąć swym działaniem jedną osobę.

Parametry

Specjalne:
+1 do Zręczności
-1 do Siły
Czas trwania: stały
Waga: 1

Mikstura Kondycji

Mikstury są zazwyczaj przechowywane w ceramicznych, kryształowych, szklanych albo metalowych buteleczkach. Zawierają one wystarczająco dużo płynu, aby objąć swym działaniem jedną osobę.

Parametry

Specjalne:
+1 do Kondycji
Czas trwania: stały
Waga: 1

Mikstura Odporności Na Magię

Mikstury są zazwyczaj przechowywane w ceramicznych, kryształowych, szklanych albo metalowych buteleczkach. Zawierają one wystarczająco dużo płynu, aby objąć swym działaniem jedną osobę.

Parametry

Specjalne:
Odporność na Magię 1/-
Czas trwania: stały
Waga: 1

Mikstura Większej Odporności

Mikstury są zazwyczaj przechowywane w ceramicznych, kryształowych, szklanych albo metalowych buteleczkach. Zawierają one wystarczająco dużo płynu, aby objąć swym działaniem jedną osobę.

Parametry

Specjalne:
Odporność na ataki sieczne 1/-
Odporność na ataki kłute 1/-
Czas trwania: stały
Waga: 1

Mikstura Odporności

Mikstury są zazwyczaj przechowywane w ceramicznych, kryształowych, szklanych albo metalowych buteleczkach. Zawierają one wystarczająco dużo płynu, aby objąć swym działaniem jedną osobę.

Parametry

Specjalne:
Odporność na ataki obuchowe 1/-
Czas trwania: stały
Waga: 1

Mikstura Zmiany Działania

Mikstury są zazwyczaj przechowywane w ceramicznych, kryształowych, szklanych albo metalowych buteleczkach. Zawierają one wystarczająco dużo płynu, aby objąć swym działaniem jedną osobę.

Parametry

Specjalne:
+1 do Charyzmy na stałe
-1 do Zręczności na stałe
Waga: 1

Mikstura Czystego Zamysłu

Wytworzono bardzo niewiele tych mikstur, a użyte przez twórców receptury zaginęły. Mikstury powstały w czasach Netherilu, na użytek wyższych rangą kapłanów. Miały za zadanie pozbawiać hartu ducha, w zamian za wzrost umiejętności kapłańskich.

Parametry

Specjalne:
-2 do Kondycji
+1 do Mądrości
Czas trwania: stały
Waga: 1

Wywar Histachii

Płyn ten, przygotowany przez jedną z kapłanek yuan-ti, jest miksturą z jadu yuan-ti oraz różnych ziół i korzeni, w tym korzenia mandragory.

Parametry

Istoty ludzkie, które wypiją tę miksturę będą musiały wykonać rzut na wytrzymałość z modyfikatorem -4. Jeśli rzut zakończy się powodzeniem, osoba ta zostanie ciężko chora i wkrótce umrze, chyba że zastosowane zostanie zaklęcie Neutralizacja Trucizny lub inne antidotum. Jeśli zaś rzut zakończy się niepowodzeniem, wówczas użytkownik ulegnie transformacji do postaci yuan-ti histachii. Transformacja może zostać odwrócona jedynie przy pomocy tak potężnego zaklęcia jak Rozproszenie Magii. Proces ten jest jednak niezwykle szokujący i powoduje trwałą utratę jednego punktu inteligencji.

Istoty nieludzkie, które wypiją ten napar również muszą wykonać rzut na wytrzymałość z modyfikatorem -4. Jeśli rzut zakończy się powodzeniem postać utraci przytomność i zapadnie na śmiertelną chorobę na okres jednej tury. Natomiast ci, którym rzut się nie powiedzie zostaną poddani działaniu toksyn zawartych w miksturze i padną martwi.

Waga: 1

Zanieczyszczony Wywar Histachii

Płyn ten, przygotowany przez jedną z kapłanek yuan-ti, jest miksturą z jadu yuan-ti oraz różnych ziół i korzeni, w tym zasadzonego przez ciebie korzenia mandragory.

Parametry

Każdy kto wypije ten magiczny wywar zostanie przemieniony w specjalne yuan-ti histachii na okres czterech godzin. W tym czasie zachowa on pełną sprawność umysłową i kontrolę nad swoim dobytkiem, lecz poza tym niczym nie będzie różnił się od pozostałych histachii.

Waga: 1

Niezaklęty Wywar Histachii

Płyn ten, przygotowany przez jedną z kapłanek yuan-ti, jest miksturą z jadu yuan-ti oraz różnych ziół i korzeni, w tym korzenia mandragory. Utracił już swoje właściwości magiczne oraz moc.

Parametry

Jeśli ten kto wypije wywar nie zdoła wykonać skutecznego rzutu na wytrzymałość, wówczas zapadnie na chorobę na okres trzech rund. W przeciwnym wypadku nie poniesie żadnych dokuczliwych konsekwencji.

Waga: 1

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...