Toporki rzucane i ręczne

10 minut czytania

Toporek

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń (walka bezpośrednia): sieczne
Typ obrażeń (miotane): pociski (kłute)
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Topory
Typ broni: jednoręczna

Powracający Toporek +2

Ten magiczny toporek jest nie tylko doskonale wyważony, ale został również obdarzony magicznymi właściwościami. W rezultacie jest bardziej śmiercionośny i precyzyjny niż jakakolwiek zwykła broń tego typu.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +2
Premia do ataku: +2
Typ obrażeń (walka bezpośrednia): sieczne
Typ obrażeń (miotane): pociski (kłute)
Specjalne:
wraca do ręki właściciela po rzuceniu
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Toporek

Toporek to w zasadzie mniejsze wydanie topora bojowego. Posiada mniejszą, lżejszą głownię i krótsze stylisko. Dzięki temu można zadawać nim ciosy z zabójczą szybkością i dokładnością. Chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, żeby używać toporka jako broni podstawowej, jego niewielki ciężar czyni go idealną broń do drugiej ręki lub do uderzania z odlewu.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topory
Typ broni: jednoręczna

Toporek Wysokiej Jakości

Toporek to w zasadzie mniejsze wydanie topora bojowego. Posiada mniejszą, lżejszą głownię i krótsze stylisko. Dzięki temu można zadawać nim ciosy z zabójczą szybkością i dokładnością. Chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, żeby używać toporka jako broni podstawowej, jego niewielki ciężar czyni go idealną broń do drugiej ręki lub do uderzania z zamachu.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topory
Typ broni: jednoręczna

Powracający Topór Kwasu

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Na ostrzu wyryto runy zwiększające jego skuteczność w walce.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: walka bezpośrednia (sieczne)
Umagicznienie: +5
Specjalne:
Powracający: wraca do użytkownika
Korozja: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od kwasu
Pewne trafienie: umagicznienie +5 do atakowania stworzeń, które zranić można tylko bronią magiczną
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Toporek Zmącenia +1

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Na ostrzu wyryto runy zwiększające jego skuteczność w walce.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +1
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: walka bezpośrednia (sieczne)
Specjalne:
Powracający: wraca do użytkownika
Zmącenie: 50% szans na zmącenie. Wszyscy nieumarli i pozasferowcy trafieni bronią muszą rzucać na odporność lub zostaną zniszczeni
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Ostry Toporek

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Na ostrzu wyryto runy zwiększające jego skuteczność w walce.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:
Ostry: zwiększa szansę zadania krytycznego ciosu
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Toporek Zabójca Magów

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Na ostrzu wyryto runy zwiększające jego skuteczność w walce.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: walka bezpośrednia (sieczne)
Specjalne:
Powracający: wraca do użytkownika
Rozproszenie Magii: 25% szans rzucenia zaklęcia Rozproszenie Magii na ofiarę (udany rzut na siłę woli neguje)
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Powracający Toporek

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Na ostrzu wyryto runy zwiększające jego skuteczność w walce.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: walka bezpośrednia (sieczne)
Specjalne:
Powracający: wraca do użytkownika
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Toporek +1

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Na ostrzu wyryto runy zwiększające jego skuteczność w walce.

Parametry

Obrażenia: 1k6 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: walka bezpośrednia (sieczne)
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Toporek Porażających Wybuchów

Toporek ten nie tylko został doskonale wywarzony do rzucania, ale poddano go także działaniu magicznych zaklęć. W efekcie, stał się groźniejszy i celniejszy niż jakakolwiek inna, nie-magiczna broń tego rodzaju.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: zwarcie (sieczne)
Umagicznienie: +5
Specjalne:
Pewne trafienie: broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Powracająca: wraca do ręki rzucającego
Porażający Wybuch: +1k6 obrażeń od elektryczności i 10% szans na dodatkowe 1k10 obrażeń od elektryczności
Waga: 3
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Toporek Mistrzostwa +1

Toporek ten nie tylko został doskonale wywarzony do rzucania, ale poddano go także działaniu magicznych zaklęć. W efekcie, stał się groźniejszy i celniejszy niż jakakolwiek inna, nie-magiczna broń tego rodzaju..

Parametry

Obrażenia: 1k6
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Pewne trafienie: broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Waga: 5
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Toporek Wysokiej Jakości

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Typ obrażeń: bezpośrednie (sieczne)
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Mistyczny Toporek

Toporek to lekka odmiana topora bojowego, służąca głównie do ciskania w przeciwnika z pewnej odległości. Ciężar ostrza jest równoważony do pewnego stopnia przez ostry szpic, skierowany do tyłu. Krótkie stylisko jest zwykle ostro zakończone zarówno u dołu, jak i u góry. Broń poryto runami mocy, co zwiększa jej wartość bojową.

Parametry

Obrażenia: 1k6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Umagicznienie: +5
Specjalne:
Powracająca: Wraca do ręki rzucającego
Porażający wybuch: +1k6 obrażeń od elektryczności i 10% szans na dodatkowe +1k10 obrażeń od elektryczności
Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Waga: 4
Wymagany atut: Broń bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Pocałunek Chmury

Topór ten stworzył mistrz sztuki kowalskiej, krasnolud Magmar Ironsmelt. Mówi się, że poświęcił on całe swoje życie na studiowaniu różnorodnych technik kowalskich, by stworzyć tę broń. Magmar pracował przez trzydzieści dni i trzydzieści nocy w zaciszu swojego składu, a jedynymi towarzyszami byli mu jednostajny stukot kowalskiego młota i ogłuszający ryk pieca. Trzydziestej nocy Magmar wykończył "Pocałunek Chmury", jak nazwał swój topór, po czym nagle padł martwy na ziemię. Nie cichną jednak głosy, że chociaż podczas jego pogrzebu dało się odczuć wielki szacunek jakim darzyli go inni kowale, ponad tłumem dawały się słyszeć chichoty i śmiechy, będące nieodłącznym elementem toczonych rozmów. Wydaje się, że ostatnie dzieło Magmara nie było tak wspaniałe, jak wszyscy tego oczekiwali. W rzeczywistości była to raczej prosta i mało wartościowa broń wykonana w kuźni krasnoluda, nie mówiąc już, że było to w zasadzie jedyne dzieło wykonane przez tego mistrza kowali.

Przez wiele lat ta dawno zapomniana broń wisiała na ścianie klanu Wytapiaczy Żelaza, do pamiętnego dnia, kiedy horda goblinów zaatakowała to miejsce. W końcowym momencie bitwy jeden ranny krasnolud chwycił w desperacji leżący gdzieś na uboczu "Pocałunek Chmury" i cisnął nim w nacierającą hordę. Ku jego zdziwieniu, "Pocałunek Chmury" przemienił się w Błyskawicę, która pędząc w kierunku goblinów rosła w siłę, zadając śmiertelne ciosy z niespotykaną celnością. Krasnolud rzucał toporem tak szybko, jak tylko mógł, a ten wracał do niego, pozostawiając na swej drodze same dogorywające ciała. Ponad wszelką wątpliwość, fakt ten powinien stać się częścią legendy, ale jak to z każdą legendą bywa, by mogła ona przetrwać, musi istnieć ktoś, kto będzie ją opowiadał. Niestety, tamtego dnia poległ cały klan Wytapiaczy Żelaza, a wraz z nim ów nieznany z imienia krasnolud.

Parametry

Rzut:

Obrażenia: 1k6 +3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: Elektryzujące
Specjalne:
Powracanie: powraca do użytkownika
Błyskawica: wyrządza szkody wszystkim obiektom, które znajdą się w zasięgu toru lotu elektryzującego pocisku.

W zwarciu:

Obrażenia: 1k6 +3
Premia do ataku: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Odganiacz Burz (Serce Furii)

Topór ten stworzył mistrz sztuki kowalskiej, krasnolud Magmar Ironsmelt. Mówi się, że poświęcił on całe swoje życie na studiowaniu różnorodnych technik kowalskich, by stworzyć tę broń. Magmar pracował przez trzydzieści dni i trzydzieści nocy w zaciszu swojego składu, a jedynymi towarzyszami byli mu jednostajny stukot kowalskiego młota i ogłuszający ryk pieca. Trzydziestej nocy Magmar wykończył "Odganiacza Burz", jak nazwał swój topór, po czym nagle padł martwy na ziemię. Nie cichną jednak głosy, że chociaż podczas jego pogrzebu dało się odczuć wielki szacunek jakim darzyli go inni kowale, ponad tłumem dawały się słyszeć chichoty i śmiechy, będące nieodłącznym elementem toczonych rozmów. Wydaje się, że ostatnie dzieło Magmara nie było tak wspaniałe, jak wszyscy tego oczekiwali. W rzeczywistości była to raczej prosta i mało wartościowa broń wykonana w kuźni krasnoluda, nie mówiąc już, że było to w zasadzie jedyne dzieło wykonane przez tego mistrza kowali.

Przez wiele lat ta dawno zapomniana broń wisiała na ścianie klanu Wytapiaczy Żelaza, do pamiętnego dnia, kiedy horda goblinów zaatakowała to miejsce. W końcowym momencie bitwy jeden ranny krasnolud chwycił w desperacji leżący gdzieś na uboczu "Odganiacz burz" i cisnął nim w nacierającą hordę. Ku jego zdziwieniu, "Odganiacz burz" przemienił się w Błyskawicę, która pędząc w kierunku goblinów rosła w siłę, zadając śmiertelne ciosy z niespotykaną celnością. Krasnolud rzucał toporem tak szybko, jak tylko mógł, a ten wracał do niego, pozostawiając na swej drodze same dogorywające ciała. Ponad wszelką wątpliwość, fakt ten powinien stać się częścią legendy, ale jak to z każdą legendą bywa, by mogła ona przetrwać, musi istnieć ktoś, kto będzie ją opowiadał. Niestety, tamtego dnia poległ cały klan Wytapiaczy Żelaza, a wraz z nim ów nieznany z imienia krasnolud.

Parametry

Rzut:

Obrażenia: 2k6
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: elektryzujące
Specjalne:
Powracający: powraca do ręki rzucającego
Elektryczna Kula: wyrządza szkody wszystkim obiektom, które znajdą się w promieniu półtora metra

W zwarciu:

Obrażenia: 1k6 +5
Premia do ataku: +5
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 4
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Wyjec

Pochodzenie tej broni nie jest znane, lecz uważa się, że powstała w wyniku jakiegoś żartu. Wyjec wygląda jak zwykły toporek. Jednak po rzuceniu, lecąc do celu, wydaje przenikliwy 'okrzyk'. Przy skutecznym trafieniu, cel dozna dodatkowych akustycznych obrażeń.

Wyjec nie jest bronią subtelną i nie powinien być używany przy tajnych, wymagających dyskrecji operacjach. Dzięki niemu właściciel zyskuje jednak odporność na zaklęcie Cisza.

Parametry

Obrażenia: 1k6 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń (w zwarciu): sieczne
Typ obrażeń (miotane): pociski (kłute)
Specjalne:
Sieczne: prawdopodobieństwo 50% na dodatkowe obrażenia sieczne +1k6
Moc zaklęcia: odporność na zaklęcie Cisza
Powracanie: wraca do właściciela
Waga: 1
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Wyjący Topór (Serce Furii)

Pochodzenie tej broni nie jest znane, lecz uważa się, że powstała w wyniku jakiegoś żartu. Wyjec wygląda jak zwykły toporek. Jednak po rzuceniu, lecąc do celu, wydaje przenikliwy 'okrzyk'. Przy skutecznym trafieniu cel dozna dodatkowych akustycznych obrażeń.

Wyjący Topór nie jest bronią subtelną i nie powinien być używany przy tajnych, wymagających dyskrecji operacjach. Dzięki niemu właściciel zyskuje jednak odporność na zaklęcie Cisza.

Parametry

Obrażenia: 1k6 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń (w zwarciu): sieczne
Typ obrażeń (miotane): pociski (kłute)
Specjalne:
Sieczne: +3k6 obrażeń siecznych
Moc zaklęcia: odporność na zaklęcie Cisza
Powracanie: wraca do właściciela
Waga: 1
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Stylisko Ponad Ostrzem

Nie ma wątpliwości, że Dullcobble Tweed był najgorszym cieślą w historii tego fachu i chyba jeszcze gorszym wytwórcą broni. Jednak jego ciągłe przechwałki na temat ogromnej wiedzy i zdolności jakie niby posiadał w końcu zirytowały kolegów po fachu, którzy zażądali aby wykonał on toporek godny swoich wydumanych umiejętności. Dullcobble oczywiście zgodził się, lecz w głębi duszy był przerażony, że nie podoła zadaniu.

Nasz domorosły cieśla wielokrotnie próbował wykonać powierzone mu zadanie, lecz większość jego toporków kończyło jako drewno opałowe przy kominku. Na dzień przed wyznaczonym terminem jego jedyną bronią był asymetryczny topór, którego stylisko było znacznie przeciążone. Dullcobble wiedział, że broń ta mogła uczynić z niego pośmiewisko całej społeczności i dlatego wynajął dzikiego maga, który miał zmienić jego nieszczęsny toporek w sprawną i funkcjonalną broń. Mag niewiele mówiąc wziął zapłatę i obiecał zwrócić gotowe dzieło o świcie następnego dnia. Gdy Dullcobble obudził się, jego nieszczęsny toporek leżał przed drzwiami, zupełnie taki sam jak poprzedniego dnia. Nie było wyjścia, musiał teraz przedstawić swoją broń kolegom po fachu.

Gdy wszedł on do miejskiej sali spotkań, wygląd toporka wzbudził powszechną wesołość oraz kpinę. Tak go to rozwścieczyło, że rzucił toporem w stronę szyderców i ze zdumieniem patrzył jak stylisko obraca się ponad ostrzem i roztrzaskuje filar podpierający sufit, który następnie zawala się. Dullcobble został uderzony kawałkiem spadającego drewna i stracił przytomność, lecz pozostałym udało się wyjść z opresji bez szwanku.

Uderzenie w głowę okazało się dosyć poważne, dlatego też Dullcobble zyskał miano miejscowego idioty, choć prawdę mówiąc wcześniej cieszył się podobną opinią. Toporek zaś rzucono na wóz kupiecki podążający na północ i od tego czasu ślad po nim zaginął. Jakich zaklęć użył mag na toporku nie wiadomo, lecz spowodowały one, że stylisko trafia cel jako pierwsze i powoduje obrażenia miażdżące, a nie sieczne.

Parametry

Obrażenia: 1k6 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: W zwarciu (obuchowe)
Typ obrażeń: Pociski (obuchowe)
Specjalne:
Powracanie: Wraca do właściciela
Waga: 3
Wymagany atut: Broń bojowa, topór
Typ broni: jednoręczna

Topór Dullcobble’a (Serce Furii)

Nie ma wątpliwości, że Dullcobble Tweed był najgorszym cieślą w historii tego fachu i chyba jeszcze gorszym wytwórcą broni. Jednak jego ciągłe przechwałki na temat ogromnej wiedzy i zdolności jakie niby posiadał w końcu zirytowały kolegów po fachu, którzy zażądali aby wykonał on toporek godny swoich wydumanych umiejętności. Dullcobble oczywiście zgodził się, lecz w głębi duszy był przerażony, że nie podoła zadaniu.

Nasz domorosły cieśla wielokrotnie próbował wykonać powierzone mu zadanie, lecz większość jego toporków kończyło jako drewno opałowe przy kominku. Na dzień przed wyznaczonym terminem jego jedyną bronią był asymetryczny topór, którego stylisko było znacznie przeciążone. Dullcobble wiedział, że broń ta mogła uczynić z niego pośmiewisko całej społeczności i dlatego wynajął maga, który miał zmienić jego nieszczęsny toporek w sprawną i funkcjonalną broń. Mag niewiele mówiąc wziął zapłatę i obiecał zwrócić gotowe dzieło o świcie następnego dnia. Gdy Dullcobble obudził się, jego nieszczęsny toporek leżał przed drzwiami, zupełnie taki sam jak poprzedniego dnia. Nie było wyjścia, musiał teraz przedstawić swoją broń kolegom po fachu.

Gdy wszedł on do miejskiej sali spotkań, wygląd toporka wzbudził powszechną wesołość oraz kpinę. Tak go to rozwścieczyło, że rzucił toporem w stronę szyderców i ze zdumieniem patrzył jak stylisko obraca się ponad ostrzem i roztrzaskuje filar podpierający sufit, który następnie zawala się. Dullcobble został uderzony kawałkiem spadającego drewna i stracił przytomność, lecz pozostałym udało się wyjść z opresji bez szwanku.

Uderzenie w głowę okazało się dosyć poważne, dlatego też Dullcobble zyskał miano miejscowego idioty, choć prawdę mówiąc wcześniej cieszył się podobną opinią. Toporek zaś rzucono na wóz kupiecki podążający na północ i od tego czasu ślad po nim zaginął. Jakich zaklęć użył mag na toporku nie wiadomo, lecz spowodowały one, że stylisko trafia cel jako pierwsze i powoduje obrażenia obuchowe, a nie sieczne.

Parametry

Obrażenia: 1k6 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: w zwarciu (obuchowe)
Typ obrażeń: pociski (obuchowe)
Specjalne:
Powracanie: wraca do właściciela
Waga: 3
Wymagany atut: broń bojowa, topór
Typ broni: jednoręczna

Aurylicki Topór Lodowy

Ten toporek wygląda normalnie poza tym, że jest w całości wykonany z lodu. Umieszczono na nim symbol Auril – płatek śniegu w rombie.

Parametry

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: chłód
Wymagany atut: Broń Bojowa, Topór
Typ broni: jednoręczna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...