Wielkie miecze

13 minut czytania

Wielki Miecz

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów.

Parametry

Obrażenia: 2k6
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 15
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz Wysokiej Jakości

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów.

Parametry

Obrażenia: 2k6
Premia do ataku: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 15
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz +1

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.

Parametry

Obrażenia: 1k10 +1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 12
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz +5

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze pragnęli udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie, rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni trzeba było użyć obu rąk. Wielkich mieczy używa się głównie do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie przydatny, ponieważ zostały mu nadane magiczne właściwości.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 12
Wymagany atut: Broń Bojowa, Wielki Miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz +4

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze pragnęli udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie, rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni trzeba było użyć obu rąk. Wielkich mieczy używa się głównie do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie przydatny, ponieważ zostały mu nadane magiczne właściwości.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 4
Premia do ataku: +4
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 12
Wymagany atut: Broń Bojowa, Wielki Miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz +3

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze pragnęli udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie, rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni trzeba było użyć obu rąk. Wielkich mieczy używa się głównie do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie przydatny, ponieważ zostały mu nadane magiczne właściwości.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 12
Wymagany atut: Broń Bojowa, Wielki Miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz +2

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze pragnęli udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie, rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni trzeba było użyć obu rąk. Wielkich mieczy używa się głównie do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie przydatny, ponieważ zostały mu nadane magiczne właściwości.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Waga: 12
Wymagany atut: Broń Bojowa, Wielki Miecz
Typ broni: dwuręczna

Błogosławiony Wielki Miecz +2

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Może rzucić zaklęcie Błogosławieństwo raz dziennie
Waga: 12
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz Płomienia +1

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Płomień: 50% szans na zadanie +1k6 obrażeń od ognia
Waga: 12
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz Pewnego Ciosu

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.

Parametry

Obrażenia: 2k6
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Pewne trafienie: Umagicznienie +5 do atakowania stworzeń, które zranić można tylko bronią magiczną
Waga: 12
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz Bezdusznych +5

Morderczy Rycerze Xvima uznawani są we wszystkich niemal królestwach za niezwykle śmiercionośnych wojowników. Jedną z przyczyn takiej o nich opinii jest fakt, że są spokrewnieni z demonami. Kolejną przyczyną jest z pewnością wprawa, z jaką używają specjalnie dla nich wykutych wielkich mieczy zwanych "Cudownymi Mieczami Bezduszności". Konstrukcja tego typu broni pozwala rozdzielać uzbrojonych przeciwników i rozbijać ich formację. W sprawnych rękach Morderczego Rycerza Xvima, ten szczególny miecz potrafi rozpruwać ciało ofiary i dosłownie wysysać z niej życiową krew. "Cudowny Miecz Bezduszności" jest podstawową bronią rycerzy z tego zakonu.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Wampiryczna: 2k4 punktów życia wyssanych z ofiary i czasowo przekazanych użytkownikowi (rzucie na wytrzymałość neguje)
Waga: 12
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz Szału +5

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Rodzaj obrażeń: sieczne
Specjalne:
Cięcie: +1d6 od obrażeń siecznych
Waga: 12
Wymagany atut: Broń wojenna, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz Prawości +2

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +2
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Święty: +2k6 obrażeń przeciwko złym stworzeniom
Praworządny: +2k6 obrażeń przeciwko chaotycznym stworzeniom
Waga: 12
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna
Wymagana minimalna siła: 18

Wielki Miecz Cnoty

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.

Parametry

Obrażenia: 2k6
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Praworządny: +2k6 obrażeń przeciwko chaotycznym stworzeniom
Święty: +2k6 obrażeń przeciwko złym stworzeniom
Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Płomień: +1k6 obrażeń od ognia
Waga: 12
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz: Mroźny Obrońca

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.

Parametry

Obrażenia: 2k6
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Premia ochronna: +3
Mróz: +2k6 obrażeń od zimna
Pewne trafienie: Broń traktuje się jako +5, by mogła ranić stworzenia wrażliwe jedynie na broń magiczną
Waga: 12
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz Płomienia +3

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 3
Premia do ataku: +3
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Płomień: +1k6 obrażeń od ognia
Waga: 12
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz Obrońcy

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze starali się udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni potrzebna była siła obu rąk. Wielkie miecze służą najczęściej do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie cenny, ponieważ nadano mu właściwości magiczne.

Parametry

Obrażenia: 2k6
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Premia ochronna: +1
Waga: 12
Wymagany atut: Broń bojowa, Wielki miecz
Typ broni: dwuręczna
Wymagana minimalna Siła: 18

Wędrujące Niebo

Saga Wędrującego Nieba to opowieść o domowym ognisku opowiadana przez wielu skaldów Północy. Opowieść ilustruje na przykładzie wytrwałość i siłę barbarzyńskiego ducha.

Gdy oddziały Arcymaga Arakona przemierzały Dolinę Lodowego Wichru, Plemię Niedźwiedzia zostało zaatakowane jako jedno z pierwszych. W obliczu przytłaczającej przewagi przeciwnika barbarzyńcy walczyli z męstwem, lecz nie mogli równać się z siłami Arakona. Hreidgar, jeden z najstarszych myśliwych i wojowników plemienia, został ogłuszony w czasie bitwy, a gdy odzyskał przytomność, wokół siebie ujrzał szczątki swych towarzyszy. Po jego żonie i dzieciach nie było śladu. Bez słowa Hreidgar wziął swój wielki miecz i podążył tropem armii Arakona, zdeterminowany, by uratować ich i pomścić poległych.

Hreidgar jako jeden z pierwszych przysiągł walczyć u boku barbarzyńskiego szamana Jerroda, gdy ten zjednoczył plemiona przeciwko Arakonowi. Bez wytchnienia służył mu w bitwach, które później nastąpiły, nawet najczarniejszego dnia, gdy Arakon wypuścił piekielne armie w bój przeciwko Jerrodwi i jego plemionom. W każdej bitwie Hreidgar stanowił jedność ze swoim wielkim mieczem i wyjąc niczym wichura, zmuszał swych nieprzyjaciół do odwrotu... i śmierci. Gdy jednak Arakon został w końcu pokonany, Hreidgar nie odnalazł nawet śladu po swej żonie i dzieciach.

Hreidgar kontynuował swoje poszukiwania, a jego wieloletnia wędrówka zaprowadziła go nad ogromne urwiska Lodowca Reghed podczas Pory Deszczu Włóczni, na Morze Ruchomego Lodu, gdzie żeglował z Plemieniem Wieloryba i walczył z łowcami niewolników z południa, a następnie do ostatecznego celu, mieściny o nazwie Punkt Enholma, gdzie wraz z garstką obrońców miasta walczył przeciwko armii Kresselacka Czarnego Wilka. Mówi się, że Hreidgar walczył tak zaciekle, że Kresselack ustąpił pola na cześć wojownika – lecz dopiero po zadaniu mu śmiertelnego ciosu.

Krwawiąc z licznych ran, Hreidgar powędrował wiele mil na północ od miasteczka zanim upadł na kolana. Ostatkiem sił wbił swój miecz w lód i powiedział, że w końcu znalazł to, czego szukał. "Niech niebo wędruje – ogłosił – gdyż moje wędrówki już się skończyły".

Gdy mieszkańcy mieściny przyszli nazajutrz zabrać ciało wojownika, znaleźli Hreidgara, lecz jego miecz zniknął. Podobno ten miecz wędruje teraz tak jak niebo, odnajdując inne osoby, które czeka długa podróż... i prowadzi je do ich ostatecznego celu, czymkolwiek on jest.

Parametry

Obrażenia: 2k6 +1
Premii do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Może raz rzucić zaklęcie Zagłada
Wymagany atut: Broń Bojowa, Wielki Miecz
Waga: 12

Saga O Wędrującym Niebie (Serce Furii)

Saga o Wędrującym Niebie jest opowieścią o miłości i rodzinnych stronach powtarzaną przez wielu bardów z północnych stron. Opowieść ta jest doskonałym przykładem wytrwałości oraz siły ducha barbarzyńców.

Klan Niedźwiedzia był jednym z pierwszych plemion, które spotkało się z legionami arcymaga Arakona przemierzającymi Dolinę Lodowego Wichru. Mimo, iż barbarzyńcy walczyli niezwykle dzielnie, nie byli w stanie przeciwstawić się przeważającym siłom Arakona. W czasie bitwy, jeden z najbardziej doświadczonych myśliwych i wojowników klanu, Hreidgar, został ranny i stracił przytomność. Gdy się wreszcie obudził, ujrzał wokół szczątki swoich towarzyszy, a jego żona i dzieci zniknęły bez śladu. Bez żadnego słowa Hreidgar pochwycił swój potężny miecz i podążył w ślad za armią Arakona, zdecydowany za wszelką cenę odzyskać rodzinę i pomścić poległych.

Hreidgar jako jeden z pierwszych przyłączył się do barbarzyńskiego szamana Jerroda, który zjednoczył plemiona we wspólnej walce z armią Arakona. Hreidgar uczestniczył w wielu ciężkich bitwach i nie zrezygnował z walki nawet w najtrudniejszych chwilach gdy Arakon wysłał przeciw zjednoczonym plemionom armie z piekła rodem. W każdej kolejnej bitwie Hreidgar i jego miecz stanowili jedność i niczym wiatr uderzali w nieprzyjaciela zadając mu śmiertelne rany. Niestety, nawet mimo ostatecznego zwycięstwa nad legionami Arakona, Hreidgar nie zdołał odnaleźć swojej rodziny.

On jednak nie zaprzestał poszukiwań, a w trakcie swoich podróży przemierzył wielkie klify lodowca Reghedów w Porze Padających Włóczni, był również na morzu Ruchomego Lodu gdzie żeglował wraz z klanem Wielkiego Wieloryba i toczył walki z handlarzami niewolników z południa. Następnie dotarł do końcowego miejsca swoich podróży, niewielkiego miasta Enholm's Point, gdzie wraz z garstką mieszkańców stawił czoła armii Kresselacka Czarnego Wilka. Wieść niesie, że Hreidgar walczył tak dzielnie i zawzięcie, że Kresselack, aby oddać hołd bohaterskiemu wojownikowi, ustąpił pola na jego cześć, wcześniej jednak zadając śmiertelny cios, który miał zakończyć życie bohatera.

Ciężko ranny Hreidgar wyruszył ponoć na północ od Enholm's Point, idąc jeszcze wiele mil zanim w końcu wycieńczony padł na kolana. Ostatkiem sił, stary i znużony życiem wojownik wbił ostrze swego miecza w pokrytą lodem ziemie mówiąc, że w końcu znalazł to czego szukał. "Niech niebo dalej wędruje gdyż moje podróże dobiegły już końca". Takie były jego ostatnie słowa.

Gdy nazajutrz mieszkańcy Enholm's Point wrócili po ciało wojownika, znaleźli Hreidgara w tym samym miejscu, lecz miecza jego już tam nie było. Mówi się, że miecz ten wędruje teraz wraz z niebem, szukając innych wędrowców przed którymi daleka droga i prowadząc ich do upragnionego celu, gdziekolwiek by on nie był.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 5
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Po skutecznym trafieniu cel znajdzie się pod wpływem zaklęcia Zagłada
Moc zaklęcia: posiadacz jest odporny na zaklęcia Zabijanie yjących, Krzywda oraz Palec Śmierci
Waga: 12
Wymagany atut: Broń Bojowa, Duży Miecz
Typ broni: dwuręczna

Wielki Miecz: Zabójca Nieumarłych +2

Wielki miecz pochodzi w prostej linii od miecza długiego. Płatnerze zawsze pragnęli udoskonalać istniejące typy oręża. Próby ulepszenia długiego miecza zaowocowały wydłużeniem jego klingi. W efekcie, rękojeść także musiała zostać wydłużona, gdyż do poprawnego użycia tej broni trzeba było użyć obu rąk. Wielkich mieczy używa się głównie do atakowania jeźdźców i przełamywania formacji pikinierów. Ten egzemplarz jest szczególnie przydatny, ponieważ zostały mu nadane magiczne właściwości.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 2
Premia do ataku: +2
Umagicznienie: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Zguba: +2 do ataku i +2k6 +2 obrażeń przeciw nieumarłym
Płonący Wybuch: +1k6 obrażeń od ognia i 10% szans na dodatkowe 1k10 obrażeń od ognia
Waga: 12
Wymagany atut: Broń Bojowa, Wielki Miecz
Typ broni: dwuręczna

Skrzydlaty Koszmar

Ten potężny miecz wykonany został z myślą o kimś bardzo silnym i jest równie elegancki, co odrażający. Ostrze jest wprawdzie oblane metalem, lecz jego główną część zbudowano z ludzkich kości. Ponadto, jego rękojeść oraz pochwa wykonane zostały z wyprawionej ludzkiej skóry i mięsa.

Po takim makabrycznym czynie, miecz wracał z powrotem do nieba. Te okaleczone dzieci były niechętnie utrzymywane przez swoich właścicieli i zwykle były sprzedawane dla szybkiego zysku, co pozwalało im uchronić się przed koszmarem niewolnictwa.

Pochodzenie miecza nie jest do końca znane. Jedynie arystokraci Mulhorandi przekazują pewną historię na jego temat z pokolenia na pokolenie. Według legendy, za każdym razem gdy niewolnica Mulhorandi urodziła dziewczynkę, w czasie pełni księżyca wznosiła modły do starożytnego faraona Tyrisha z prośbą o pomoc. Wysłuchawszy modlitw, Tyrish zsyłał tę broń, która "powoli schodziła z nieba". Początkowo nie była ona dłuższa niż zwykły sztylet. Następnie kobieta robiła z niej użytek, poważnie okaleczając swoje dziecko. Po takim makabrycznym czynie, broń wracała z powrotem do nieba. Te okaleczone dzieci były niechętnie utrzymywane przez swoich właścicieli i zwykle mogły wykupić swoją wolność i uchronić się przed koszmarem niewolnictwa. Rany zadane dzieciom, przynajmniej te fizyczne, z czasem goiły się.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne
Zguba: premia do ataku +3 oraz +2k6+3 do obrażeń przeciw ludziom
Waga: 12
Wymagany atut: Broń Bojowa, Wielki Miecz
Typ broni: dwuręczna

Uderzenie Pioruna (Serce Furii)

Ten potężny miecz wykonany został z myślą o kimś bardzo silnym i jest równie elegancki, co odrażający. Ostrze jest wprawdzie oblane metalem, lecz jego główną część zbudowano z ludzkich kości. Ponadto, jego rękojeść oraz pochwa wykonane zostały z wyprawionej ludzkiej skóry i mięsa.

Pochodzenie miecza nie jest do końca znane. Jedynie kobiety Mulhorandi przekazują pewną historię na jego temat z pokolenia na pokolenie. Według legendy, za każdym razem, gdy niewolnica Mulhorandi urodziła dziewczynkę, przy pełni księżyca wznosiła modły do starożytnego faraona Tyrisha z prośbą o pomoc. Wysłuchawszy modlitw, Tyrish zsyłał ten miecz, który "powoli schodził z nieba", a kobieta robiła z niego użytek okaleczając swoje dziecko. Po takim makabrycznym czynie, miecz wracał z powrotem do nieba. Te okaleczone dzieci były niechętnie utrzymywane przez swoich właścicieli i zwykle były sprzedawane dla szybkiego zysku, co pozwalało im uchronić się przed koszmarem niewolnictwa.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne
Zguba: premia do ataku +3 oraz +2k6+3 do obrażeń przeciw ludziom
Porażający Wybuch: obrażenia od elektryczności +1k6 oraz prawdopodobieństwo na 10% na dodatkowe obrażenia +1k10
Waga: 12
Wymagany atut: Broń Bojowa, Wielki Miecz
Typ broni: dwuręczna

Topór Rzeźniczy

Ten miecz przypominający topór nie jest zbyt wyszukaną bronią i wykonany został tylko w jednym celu – pozbawiania życia nieprzyjaciół. Jego 120 centymetrowe ostrze zrobione jest ze zwykłej stali, a rękojeść oraz garda nie posiadają żadnych elementów ozdobnych i mają charakter czysto funkcjonalny. W sumie, miecz wydaje się tani i nie warty zachodu.

Jednak prawdziwą jego wartość możemy odkryć w czasie bitwy. Pomimo sporej wielkości jest zaskakująco lekki i poręczny. Jego magiczne ostrze jest w stanie przebić każdą zbroję i zawsze uderza zabierając całą siłę życiową celu. Niestety miecz ten nie jest w stanie wyrządzić szkody istotom bez zdefiniowanych sił życiowych, na przykład nieumarłym i konstruktom.

Został on pierwotnie wykonany dla Pobożnego Dwelnara, wojownika, który miał ambicję zostać paladynem. Dwelnar zażyczył sobie, aby ostrze było proste i nie rzucające się w oczy, co miało odzwierciedlać jego skromność. Broń miała dowieść swojej wartości jedynie w czasie bitwy. Niestety, jego wrogowie wkrótce poznali jej specyfikę i wysłali do walki przeciw niemu całą hordę nieumarłych. Dwelnar szybko padł martwy, a jego miecz zaginął bez wieści.

PPARAMETRY:

Obrażenia: 2k6 + 1
Premia do ataku: +1
Umagicznienie: +1
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Wspaniała Moc: w czasie ataku posiadana przez cel premia do pancerza i do tarczy nie jest brana pod uwagę
Waga: 10
Wymagany atut: Broń Bojowa, Wielki Miecz
Typ broni: dwuręczna

Szaleństwo Dwelnara (Serce Furii)

Szaleństwo Dwelnara to nie jakaś marna broń. Została wykonana tylko w jednym celu: zabijania. Ten 120 centymetrowy miecz wykuto z bardzo jasnej stali. Rękojeść i garda są w pełni funkcjonalne, jednak sam miecz wydaje się tani i nieszczególny.

Jednak prawdziwą jego wartość możemy odkryć w czasie bitwy. Pomimo sporej wielkości jest zaskakująco lekki i poręczny. Jego magiczne ostrze jest w stanie przebić każdą zbroję i zawsze uderza zabierając całą siłę życiową celu. Niestety miecz ten nie jest w stanie wyrządzić szkody istotom bez zdefiniowanych sił życiowych, na przykład nieumarłym i konstruktom.

Został on pierwotnie wykonany dla Pobożnego Dwelnara, wojownika, który miał ambicję zostać paladynem. Dwelnar zażyczył sobie, aby ostrze było proste i nie rzucające się w oczy, co miało odzwierciedlać jego skromność. Broń miała dowieźć swojej wartości jedynie w czasie bitwy. Niestety, jego wrogowie wkrótce poznali jej specyfikę i wysłali do walki przeciw niemu całą hordę nieumarłych. Dwelnar szybko padł martwy, a jego miecz zaginął bez wieści.

Parametry

Obrażenia: 2k6 + 2
Premia do ataku: +5
Umagicznienie: +5
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Wspaniała Moc: W czasie ataku posiadana przez cel premia do pancerza i do tarczy nie jest brana pod uwagę
Waga: 10
Wymagany atut: Broń Bojowa, Wielki Miecz
Typ broni: dwuręczna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...