riese

Rękawice

Karwasze

Karwasze to szerokie obręcze z metalu lub skóry, zwykle noszone na przedramionach. Używa się ich, jako wzmocnienia i dodatkowej ochrony dla przedramion i nadgarstków.

Karwasze Ochrony +2

Zwykle karwasze służą do wzmocnienia i ochrony przedramion. Tej parze nadano jednak właściwości magiczne, zapewniające noszącemu ochronę pancerza bez ograniczeń narzucanych przez zbroję. Karwasze tego rodzaju są wysoko cenione przez czarodziejów i czarowników, którzy do praktykowania sztuki magicznej potrzebują całkowitej swobody ruchów.

Parametry

Premia do pancerza: +2
Waga: 2

Karwasze Ochrony +3

Zwykle karwasze służą do wzmocnienia i ochrony przedramion. Tej parze nadano jednak właściwości magiczne, zapewniające noszącemu ochronę pancerza bez ograniczeń narzucanych przez zbroję. Karwasze tego rodzaju są wysoko cenione przez czarodziejów i czarowników, którzy do praktykowania sztuki magicznej potrzebują całkowitej swobody ruchów.

Parametry

Premia do pancerza: +3
Waga: 2

Karwasze Ochrony +4

Zwykle karwasze służą do wzmocnienia i ochrony przedramion. Tej parze nadano jednak właściwości magiczne, zapewniające noszącemu ochronę pancerza bez ograniczeń narzucanych przez zbroję. Karwasze tego rodzaju są wysoko cenione przez czarodziejów i czarowników, którzy do praktykowania sztuki magicznej potrzebują całkowitej swobody ruchów.

Parametry

Premia do pancerza: +4
Waga: 2

Karwasze Łucznictwa

'Obrońca Doliny'
Szykując się do niebezpiecznego spotkania z wrogim władcą, król Wielkiej Doliny zażyczył sobie ochrony najlepszych łuczników, którzy mieli wesprzeć jego gwardię przyboczną. Wszyscy łucznicy, wyposażeni w zaczarowane łuki i karwasze, ukryli się w pewnej odległości od miejsca spotkania. Jak przewidywano, wrogie oddziały próbowały pojmać króla. Przeciwnicy nie spodziewali się jednak, że ukryci łucznicy wykażą się tak zdumiewającą celnością. Król zdołał umknąć nie draśnięty, a żadnemu z wrogów nie udało się nawet do niego zbliżyć.

Parametry

Premia do ataku: +2 (tylko bronie strzeleckie)
Waga: 2

Rękawice Niezdarności

'Niezdarne Rękawice Elandera'
Występny Elander opracował te zaklęte rękawice z myślą o pokonaniu swojego rywala. Niestety, jego złośliwość obróciła się przeciwko niemu, gdy pewnego razu pomylił je z inną parą.

Parametry

Premia do ataku: -10
Zręczność: -2
Specjalne: można je zdjąć tylko z pomocą czaru Zdjęcie Klątwy
Waga: 2

Rękawice Biegłości

Te magiczne rękawice podnoszą umiejętności posługiwania się bronią. Ułatwiają używanie nawet uprzednio nieznanych rodzajów broni.

Parametry

Premia do ataku: +1
Waga: 2

Rękawice Mistrzostwa

'Dziedzictwo Mistrzów'
Te rękawice – marzenie wszystkich młodych wojowników – należały niegdyś do pewnej królewskiej rodziny z Threskel. Kryły one część legendarnego kunsztu bojowego książąt, zapewniając noszącej je osobie znajomość wszelkich rodzajów broni białej. Wszystko wskazuje na to, iż większość wcześniejszych właścicieli tych rękawic skończyła nienajlepiej. Zapewniają one umiejętności, ale nie mogą obdarzyć swojego właściciela mądrością.

Parametry

Premia do ataku: +1
Obrażenia: +2
Waga: 1

Karwasze Lodowej Perły

Powiadają, że te wspaniałe karwasze wykonano nie tak dawno w górach Grzbietu Świata. Na wybrzeżu Morza Ruchomego Lodu żył pewien mistrz odrzucania imieniem Prashnak, który znany był z niezwykłego uporu. Ponoć wiele kłopotów sprawiały mu wałęsające się w okolicy trolle, które musiał nieustannie odpędzać od swojej dobrze zaopatrzonej chaty. Czarodziej wykorzystywał do walki z trollami kwasowe burze, ale w końcu nieustanne ataki zaczęły go męczyć. W dodatku, trolle zaczęły się robić coraz bardziej bezczelne.

Po kilku miesiącach studiowania magii uwiądu, przywoływania żywiołaków i magicznych metod zamrażania, Prashnak był w końcu gotowy do przeprowadzenia eksperymentu. Po przywołaniu żywiołaków wody, mistrz odrzucania odparował niektóre składniki ciała potworów, a następnie je zamroził. W ten sposób powstały przerażające lodowe rzeźby. Trolle, nie grzeszące lotnością umysłu, przeraziły się tych rzeźb i podobno przestały nękać okolicę. Ponieważ eksperyment się powiódł, Prashnak kontynuuje swoje badania do dziś. Nie wiadomo, co prawda, kto odważył się ukraść mu karwasze, wiadomo jedynie, że od kilku lat nikt o nich nie słyszał.

Parametry

Premia do pancerza: +4
Zręczność: -2
Specjalne:
Raz dziennie można rzucać zaklęcie Mniejsze Związanie Sfer: Żywiołak Wody
Raz dziennie można rzucać zaklęcie Stożek Zimna
Raz dziennie można rzucać zaklęcie Plugawy Uwiąd
Waga: 3

Szyte Rękawice Elfów

Rękawice te zostały wykonane z najwyższej jakości materiału i futer dostępnych w krainie. Zostały uszyte ręcznie przez zdolnych elfickich krawców i cieszyły się dużym wzięciem wśród ludu zamieszkującego Dłoń Seldarine. Przybysze z innych stron także upodobali sobie te rękawice, jako że dostarczają one sporo ciepła i chronią przez srogim chłodem Północy.

Parametry

Specjalne:
Odporność: 1/- na Chłód
Waga: 2

Rękawice Ze Skóry Yeti

Te podszyte futrem rękawice zostały uszyte ze skór Yeti.

Parametry

Specjalne:
Odporność: 1/- na Chłód
Waga: 1

Rękawice Ze Skóry Śnieżnego Wilka

Te podszyte futrem rękawice zostały uszyte ze skór śnieżnego wilka.

Parametry

Specjalne:
Odporność: 1/- na Chłód
+1 do Charyzmy
Waga: 1

Opaski Z Brązu

Te opaski z brązu zostały umagicznione w taki sposób, aby przyciągały ciosy zadawane przez nieprzyjaciela i przejmowały ich energię. Spełniają zatem podobną rolę jak kolczuga, lecz oczywiście nie są tak niewygodne.

Parametry

Premia do pancerza: +5 (nie magiczny)
Waga: 1

Opaski Nieugiętości (Serce Furii)

Te Niezwyciężone Opaski zostały umagicznione w taki sposób, aby przyciągały ciosy zadawane przez nieprzyjaciela i przejmowały ich energię. Spełniają zatem podobną rolę jak kolczuga, lecz oczywiście nie są tak niewygodne.

Parametry

Premia do pancerza: +5 (nie magiczny)
Specjalne:
Zmniejszenie obrażeń 10/+2
Waga: 1

Opaski Skupienia

W zachowanych pismach Kamjin-Doha z Kara-Tur można przeczytać, że prawdziwy mistrz broni nie może polegać na skórzanych osłonach, łańcuchach czy też pancerzu, lecz musi tak dopracować swoje umiejętności, aby uderzenia nigdy do niego nie dochodziły. Oznacza to, że mistrz musi przewidzieć ruchy nieprzyjaciela równie pewnie, jak ruchy własnej ręki. Do tego należy skupić się na przeciwniku, nawet w ferworze walki. Te skórzane opaski służą właśnie do tego celu.

Te Opaski Skupienia, które pierwotnie wykorzystywane były do szkolenia studentów w Kamjin-Doh, zaczynają świecić księżycowym światłem, gdy tylko zapadnie na nie zmierzch. Mając je na sobie odczuwa się lekki, uspokajający wpływ na umysł, co uwrażliwia zmysły i percepcję wojownika i pozwala mu wcześnie odczytać intencje wroga. Jeśli już nieprzyjaciel zdoła zadać cios, co zdarza się bardzo rzadko, opaski pozwalają ich właścicielowi zrzucić z siebie ból (co według doktryny Kamjin-Doh nazywa się "rozproszeniem") i przenieść go tam gdzie jego miejsce, czyli na nieprzyjaciela.

Wiele takich opasek było rozrzuconych w różnych miejscach Faerunu, na skutek zniszczenia Kamjin-Doh przez Mistrza Brzytwy. Mówi się też, że sam Mistrz Brzytwy wszedł w posiadanie kilku z nich, lecz miejsce, w którym się znajdują jest nie znane.

Parametry

Specjalne:
Zmniejszenie obrażeń 5/+1
Waga: 1

Opaski Mistrza (Serce Furii)

Gdy ostatni kensai z Kamjin-Doh, Mistrz Brzytwy, został zabity na polach zachodniego Kara-Tur, te zwykłe skórzane opaski zostały zerwane z jego ramion, a ramiona wyrwane z barków, co było karą za zniszczenie Kamjin-Doh. Nie wiadomo dokładnie kto go pokonał, lecz plotki w Kara Tur mówią, że zabójcami były duchy trzech wojowników z Kamjin-Doh, którzy wrócili z zaświatów, aby położyć kres zbrodniom zbuntowanego kensai.

Okazało się, że te kiedyś zwykłe opaski skupienia, które Mistrz Brzytwy nosił jako uczeń, przesiąknięte krwią i hańbą, już nie świeciły tak jasno, jak dawniej. Wraz z tym, jak mistrz tracił zdolność koncentracji, opaski zaczynały gnić. Mimo to, nadal posiadają w sobie moc, siłę i zaciekłość Mistrza Brzytwy.

Jeśli założysz te opaski, nigdy nie zapomnij o ich przeznaczeniu, nie zapomnij też o skupieniu, ani o zasięgu twojego nieprzyjaciela. Zawsze pamiętaj o tych najważniejszych rzeczach, a będą ci dobrze służyć podczas walki.

Parametry

Specjalne:
Zmniejszenie obrażeń 15/+3
Waga: 1

Lwy Arkamadisa

W latach 910 do 946 KD, krainy położone na wschód od gór Grzbiet Świata były często nawiedzane przez wysłanników arcymaga Arkamadisa. Jak sądzono miał on powiązania z Arrakonem, niedoszłym zdobywcą ziem barbarzyńców w Dolinie Lodowego Wichru. Sam Arkamadis był równie mocno zainteresowany podbiciem ludów zamieszkujących tereny wokół jego wierzy, Whitestone Talon.

Arkamadis nosił parę karwaszów podczas większości wypraw na północy. Niezależnie od przebrania jakie zakładał, zawsze można go było rozpoznać dzięki karwaszom, które wykonane zostały z grubego, wypolerowanego brązu, a na każdej z nich znajdował się wizerunek rozwścieczonego lwa. Arkamadis utracił swoje karwasze, gdy krasnoludy z Cytadeli Adbar rozbiły jego rozrastające się imperium i zrównały z ziemią Whitestone Talon przy pomocy maszyn oblężniczych.

Parametry

Premia ochronna: +3
Magiczna Moc: można rzucać zaklęcie Siła Byka 1x/dzień
Waga: 1

Wielkie Lwy Arkamadisa (Serce Furii)

W latach 910 do 946 KD, krainy położone na wschód od gór Grzbiet Świata były często nawiedzane przez wysłanników arcymaga Arkamadisa. Jak sądzono miał on powiązania z Arrakonem, niedoszłym zdobywcą ziem barbarzyńców w Dolinie Lodowego Wichru. Sam Arkamadis był równie mocno zainteresowany podbiciem ludów zamieszkujących tereny wokół jego wierzy, Whitestone Talon.

Arkamadis nosił parę karwaszów podczas większości wypraw na północy. Niezależnie od przebrania jakie zakładał, zawsze można go było rozpoznać dzięki karwaszom, które wykonane zostały z grubego, wypolerowanego brązu, a na każdej z nich znajduje się wizerunek rozwścieczonego lwa. Arkamadis utracił swoje karwasze, gdy krasnoludy z Cytadeli Adbar rozbiły jego rozrastające się imperium i zrównały z ziemią Whitestone Talon przy pomocy maszyn oblężniczych.

Parametry

Premia ochronna: +5
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Siła Byka 2x/dzień
Waga: 1

Karwasze Rakavika

Mistrz inwokacji Rakavik Savell był człowiekiem małomównym. Przebywał w towarzystwie zbirów, bandytów, morderców i wszelkiego rodzaju przestępców, którzy bardziej cenili wyraziste czyny niż piękną mowę. Rakavik był inteligentnym człowiekiem i wynalazł te karwasze ochronne, gdyż wiedział, że wszystkim będzie się wydawać, iż służą one wyłącznie do ochrony dłoni. Kiedy przeciwnicy sądzili, że Rakavikowi skończyły się zaklęcia, nie musiał sięgać po magiczną różdżkę lub laskę, aby przeprowadzić szybki atak. Po prostu wykonywał pozornie nie groźny gest rękami, który uaktywniał te wypolerowane, stalowe karwasze. Mimo iż mają one przeszło dwieście lat, ich pokrycie nadal jest ciemne i błyszczące.

Rakavik zmarł w roku 1012 KD w trakcie nieudanego napadu w Suzail. Od tamtego czasu karwasze wielokrotnie już zmieniały właścicieli.

Parametry

Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Magiczny Pocisk 2x/dzień
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Lodowy Sztylet 1x/dzień
Waga: 1

Udoskonalone Karwasze Rakavika (Serce Furii)

Mistrz inwokacji Rakavik Savell był człowiekiem małomównym. Przebywał w towarzystwie zbirów, bandytów, morderców i wszelkiego rodzaju przestępców, którzy bardziej cenili wyraziste czyny niż piękną mowę. Rakavik był inteligentnym człowiekiem i wynalazł te karwasze ochronne, gdyż wiedział, że wszystkim będzie się wydawać, iż służą one wyłącznie do ochrony dłoni. Kiedy przeciwnicy sądzili, że Rakavikowi skończyły się zaklęcia, nie musiał sięgać po magiczną różdżkę lub laskę aby przeprowadzić szybki atak. Po prostu wykonywał pozornie niegroźny gest rękami, który uaktywniał te wypolerowane, stalowe karwasze. Mimo iż mają one przeszło dwieście lat, ich pokrycie nadal jest ciemne i błyszczące.

Rakavik zmarł w roku 1012 KD w trakcie nieudanego napadu w Suzail. Od tamtego czasu karwasze wielokrotnie już zmieniały właścicieli.

Parametry

Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Magiczny Pocisk 1x/dzień
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Pociski Mocy Mordenkainena 1x/dzień
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Lanca Zmącenia 1x/dzień
Waga: 1

Karwasze Tamjana

Czarodziej z Neverwinter, Tamjan Piekarz miał ogromny potencjał aby zostać doskonałym magiem – tak przynajmniej twierdzili jego nauczyciele. Niestety, bardzo dużo czasu zabierały mu obowiązki związane z prowadzeniem i rozwijaniem rodzinnej piekarni. Chcąc wyrobić firmie dobrą opinię, Tamjan tak zaczarował wyroby ojca, aby nigdy nie traciły świeżości. Starał się jednak poświęcać jak najwięcej czasu sprawom dla niego ważniejszym i podróżował często i do Luskan i do Silverymoon. Niestety z powodu pracy u ojca, której tak bardzo nie lubił, Tamjan stał się obiektem żartów i kpin w kręgach czarodziejów na całej północy. W końcu, zdesperowany, postanowił wynająć bandytów, którzy mieli napaść go w czasie podróży z ojcem do Luskan. Młody mag miał nadzieję, że incydent ten tak wystraszy ojca, że zrezygnuje on z założenia sieci piekarni w północnych stronach. Niestety bandyci okazali się nieco nadgorliwi w wypełnieniu powierzonego im zadania. Dopiero wiele tygodni później zwiadowcy z Neverwinter zdołali odnaleźć jedynie magiczne karwasze Tamjana leżące w kałuży roztopionego śniegu.

Karwasze wykonane zostały z drewna sosny oraz ze skóry i dodatkowo posiadają stalowe wzmocnienia. Nie ma na nich żadnych zdobień, za wyjątkiem subtelnych zaokrągleń elementów stalowych.

Parametry

Premia ochronna: +1
Waga: 1

Wzmocnione Karwasze Tamjana (Serce Furii)

Czarodziej z Neverwinter, Tamjan Piekarz miał ogromny potencjał aby zostać doskonałym magiem – tak przynajmniej twierdzili jego nauczyciele. Niestety, bardzo dużo czasu zabierały mu obowiązki związane z prowadzeniem i rozwijaniem rodzinnej piekarni. Chcąc wyrobić firmie dobrą opinię, Tamjan tak zaczarował wyroby ojca aby nigdy nie traciły świeżości. Starał się jednak poświęcać jak najwięcej czasu sprawom dla niego ważniejszym i podróżował często i do Luskan i do Silverymoon. Niestety z powodu pracy u ojca, której tak bardzo nie lubił, Tamjan stał się obiektem żartów i kpin w kręgach czarodziejów na całej północy. W końcu, zdesperowany, postanowił wynająć bandytów, którzy mieli napaść go w czasie podróży z ojcem do Luskan. Młody mag miał nadzieję, że incydent ten tak wystraszy ojca, że zrezygnuje on z założenia sieci piekarni w północnych stronach. Niestety bandyci okazali się nieco nadgorliwi w wypełnieniu powierzonego im zadania. Dopiero wiele tygodni później zwiadowcy z Neverwinter zdołali odnaleźć jedynie magiczne karwasze Tamjana leżące w kałuży roztopionego śniegu.

Karwasze wykonane zostały z drewna sosny oraz ze skóry i dodatkowo posiadają stalowe wzmocnienia. Nie ma na nich żadnych zdobień, za wyjątkiem subtelnych zaokrągleń elementów stalowych.

Parametry

Premia ochronna: +5
Waga: 1

Uderzenie Błyskawicy

Kiedy wysoko wtajemniczony mnich kogoś uderzy, ofiary tego ataku często mówią, że czuli się tak, jakby trafił w nich pocisk błyskawicy.

Karwasze znane jako Siła Błyskawicy są cennym przedmiotem należącym do mnichów. Ponieważ wysoko wtajemniczony mnich rzadko używa broni innej, niż własne dłonie i stopy, karwasze te dają możliwość takiego rażenia, jakiego podczas bitw w krainach rzadko można doświadczyć. Pozwala ona ponadto wprawnemu mnichowi na zwiększenie prędkości ataku, dzięki czemu może on poradzić sobie nawet z przeważającymi siłami wroga.

Parametry

Specjalne:
Prędkość: jeden dodatkowy atak na rundę
Waga: 1

Siła Błyskawicy (Serce Furii)

Kiedy wysoko wtajemniczony mnich kogoś uderzy, ofiary tego ataku często mówią, że czuli się tak, jakby trafił w nich pocisk błyskawicy.

Karwasze znane jako Siła Błyskawicy są cennym przedmiotem należącym do mnichów. Ponieważ wysoko wtajemniczony mnich rzadko używa broni innej, niż własne dłonie i stopy, karwasze te dają możliwość takiego rażenia, jakiego podczas bitw w krainach rzadko można doświadczyć. Pozwala ona ponadto wprawnemu mnichowi na zwiększenie prędkości ataku, dzięki czemu może on poradzić sobie nawet z przeważającymi siłami wroga.

Parametry

Specjalne:
Prędkość: dodatkowo dwa ataki na rundę
Waga: 1

Amulet Zasklepiania Ran

Ten magiczny kamień wygląda dokładnie tak samo jak inne tego typu. Osoba, w której jest posiadaniu, nigdy nie musi obawiać się otwartych, krwawiących ran, gdyż zaklęcie nie dopuszcza do ich powstawania. Dodatkowo, podwaja ono normalne tempo leczenia lub przyspiesza leczenie gojących się wolniej ran.

Parametry

Specjalne:
Gdy jest używany, zapobiega postępującej utracie krwi po trafieniu bronią powodującą efekt Zranienia.
Zwiększona regeneracja
Waga: 1

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...