Proce

8 minut czytania

Koci Ogon

Ta mała, skórzana proca ozdobiona jest w tylnej części wizerunkiem kota. Proca została wykonana dla małego, przebiegłego złodzieja z Waterdeep, zwanego Pesker Kociak. Zwinny i energiczny człowieczek wszędzie nosił swoją broń, zatkniętą z tyłu spodni. Przypadkowo napotkanym osobom zwykle zdawało się, że jest to krótki ogon. Gdy Pesker dowiedział się o swoim przezwisku, postanowił ozdobić swoją procę wizerunkiem kota. A gdy w roku 1211 KD Pesker musiał uciekać przed swoimi wrogami z Waterdeep, zostawił tam większość swojego dobytku, w tym również tę procę.

Parametry

Obrażenia: +1 (pociski)
Premia do ataku: +1
Zręczność: premia +1
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Pocisk
Typ broni: jednoręczna

Zwinny Ogon Kota (Serce Furii)

Ta mała, skórzana proca ozdobiona jest w tylnej części wizerunkiem kota. Proca została wykonana dla małego, przebiegłego złodzieja z Waterdeep, zwanego Pesker Kociak. Zwinny i energiczny człowieczek wszędzie nosił swoją broń, zatkniętą z tyłu spodni. Przypadkowo napotkanym osobom zwykle zdawało się, że jest to krótki ogon. Gdy Pesker dowiedział się o swoim przezwisku, postanowił ozdobić swoją procę wizerunkiem kota. A gdy w roku 1211 KD Pesker musiał uciekać przed swoimi wrogami z Waterdeep, zostawił tam większość swojego dobytku, w tym również tę procę.

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
Premia do ataku: +3
Zręczność: premia +3
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Pocisk
Typ broni: jednoręczna

Wróbel

Na tej skórzanej procy znajdują się farbowane wzory przypominające pióra wróbla. Była ona własnością kapłanki Lathandera o imieniu Galaida. Kapłanka ta przemierzała Zachodnie Śródziemie Faerunu, pomagając ludziom chorym i potrzebującym, którzy zamieszkiwali na tych obszarach. Galaida nie była pacyfistką, lecz gdy tylko było to możliwe starała się unikać walki. Lekka buława i proca były jej jedyną bronią do obrony przed bandytami, ogrami i innymi złoczyńcami, którzy od czasu do czasu pokazywali się we wioskach, które odwiedzała. Mimo jej dobrego serca i pokojowego nastawienia stała się celem przestępców, którzy urządzili na nią zasadzkę w stodole. Bez większego trudu zgładzili kapłankę, po czym uciekli do lasu.

Parametry

Obrażenia: +3 (pociski)
Premia do ataku: +3
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Pocisk
Typ broni: jednoręczna

Słoneczny Wróbel (Serce Furii)

Na tej skórzanej procy znajdują się farbowane wzory przypominające pióra wróbla. Była ona własnością kapłanki Lathandera o imieniu Galaida. Kapłanka ta przemierzała Zachodnie Śródziemie Faerunu, pomagając ludziom chorym i potrzebującym, którzy zamieszkiwali na tych obszarach. Galaida nie była pacyfistką, lecz gdy tylko było to możliwe starała się unikać walki. Lekka buława i proca były jej jedyną bronią do obrony przed bandytami, ogrami i innymi złoczyńcami, którzy od czasu do czasu pokazywali się we wioskach, które odwiedzała. Mimo jej dobrego serca i pokojowego nastawienia stała się celem przestępców, którzy urządzili na nią zasadzkę w stodole. Bez większego trudu zgładzili kapłankę, po czym uciekli do lasu.

Parametry

Obrażenia: +5 (pociski)
Premia do ataku: +5
Specjalne:
Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Leczenie Średnich Ran 1x/dzień
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Pocisk
Typ broni: jednoręczna

Proca

Proce istnieją od zarania dziejów. Wykonywane są ze skórzanego rzemienia przytwierdzonego z obu stron do łatki, w którą wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad głową. Kiedy ta kręci się z odpowiednią szybkością, rzucający wypuszcza jeden ze końców, wyrzucając pocisk w kierunku celu.

Parametry

Waga: 0
Wymagany atut: Prosta broń, Pocisk
Typ broni: jednoręczna

Proca +1

Proce istnieją od zarania dziejów. Wykonywane są ze skórzanego rzemienia przytwierdzonego z obu stron do łatki, w którą wkłada się pocisk. Procarz chwyta oba końce rzemienia i kręci procą ponad głową. Kiedy ta kręci się z odpowiednią szybkością, rzucający wypuszcza jeden ze końców, wyrzucając pocisk w kierunku celu.

Parametry

Obrażenia: +1 (pociski)
Premia do ataku: +1
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta broń, Pocisk
Typ broni: jednoręczna

Proca Większej Odporności +5

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Obrażenia: +5 (pocisk)
Premia do ataku: +5
Specjalne:
Odporność na magię 3/-
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Proca Odporności +1

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Obrażenia: +1 (pocisk)
Premia do ataku: +1
Specjalne:
Odporność na magię 1/-
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Proca Bólu +5

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Obrażenia: +9 (pocisk)
Premia do ataku: +5
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Proca Celności +5

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Obrażenia: +5 (pocisk)
Premia do ataku: +7
Specjalne:
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Proca Zręczności +3

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Obrażenia: +3 (pocisk)
Premia do ataku: +3
Specjalne:
Zręczność: +1
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Proca Obrońcy +1

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Obrażenia: +1 (pocisk)
Premia do ataku: +1
Specjalne:
Obrona: Premia ochronna +2
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Proca Odporności Na Zaklęcia

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Specjalne:
Odporność na magię 1/-
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Proca Wysokiej Jakości

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Premia do ataku: +1
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Proca +5

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Obrażenia: +5 (pocisk)
Premia do ataku: +5
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Proca +4

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Obrażenia: +4 (pocisk)
Premia do ataku: +4
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Proca +3

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Obrażenia: +3 (pocisk)
Premia do ataku: +3
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Proca +2

Proce istniały od zarania udokumentowanych dziejów. Najprostsza proca składa się z paska skóry albo rzemienia z woreczkiem, w który wkłada się pocisk, ale ten egzemplarz został jednak zaklęty. Broń trzyma się za oba końce paska i kręci ponad swoją głową. Po osiągnięciu największej prędkości, puszcza się jeden z końców, uwalniając tym samym pocisk.

Parametry

Obrażenia: +3 (pocisk)
Premia do ataku: +3
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Miotana
Typ broni: jednoręczna

Lewa Ręka Ciemności

Na północny wschód od wielkiego drzewnego miasta Kuldahar leży Dolina Cieni, pełna krypt i grobowców, wśród których podobno pochowany jest Kresselack Czarny Wilk. Niemal 30 lat temu drużyna poszukiwaczy przygód weszła do Doliny Cieni i powróciła z wieloma relikwiami i skarbami złupionymi w grobowcach. Jednym z takich okazów jest Lewa Ręka Ciemności, której zastosowania nie od razu się domyślono. Uważano, że jest zaledwie bandażem zdjętym z mumii i użyto jej do owinięcia złotego naszyjnika leżącego w jednym z sarkofagów.

Poszukiwacze przygód zaraz po powrocie do Kuldahar wyrzucili bandaż, w który owinięty był naszyjnik, żartując przy tym, że może posłużyć jakiemuś chłopcu jako proca. Pewien mieszkający w Kuldahar chłopiec usłyszał tę uwagę i przez długie lata korzystał z procy do polowań, jednocześnie czyniąc z niej talizman przynoszący szczęście. Nie wiadomo, czy wiedział, że bandaż ma właściwości magiczne; celność ciskanych z niego kamieni przypisywał swoim naturalnym zdolnościom, a nie procy.

W rzeczywistości, Lewa Ręka Ciemności jest kawałkiem bandaża, który znajdował się na lewej dłoni jednego z podwładnych Kresselacka. Ów podwładny został wskrzeszony w grobowcu swego pana jako mumia i strzegł go przed intruzami. Gdy w bandażu umieści się kamień i rozkręci się nim z całej siły, kamień poleci wprost na przeciwnika. Oprócz tego, dopóki bandaż trzymany jest w dłoni, używająca go postać jest odporna na choroby, zarówno zwykłe, jak i te pochodzenia magicznego.

Parametry

Obrażenia: + 1 (Pociski)
Premia do ataku: +1
Specjalne:
Podczas używania postać jest niewrażliwa na Choroby
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta Broń, Pociski
Typ broni: jednoręczna

Lewa Ręka Ciemności Rol-Sayida (Serce Furii)

Na północny wschód od wspaniałego miasta Kuldahar leży Dolina Cieni, miejsce pełne krypt i grobowców gdzie prawdopodobnie pochowany jest Kresselack, Czarny Wilk. Prawie trzydzieści lat temu grupa poszukiwaczy przygód wyniosła ze znajdujących się tam grobowców wiele relikwii oraz skarbów. Jedną z tych cennych rzeczy była Lewa Ręka Ciemności Rol-Sayida. Jej prawdziwe przeznaczenie nie zostało jednak z początku odkryte. Sądzono, iż jest to kawałek starego bandaża pochodzący z mumii i dlatego też użyto go do zawinięcia złotego naszyjnika znalezionego w jednym z sarkofagów.

Zaraz po powrocie do miasta Kuldahar, poszukiwacze przygód wyrzucili niepotrzebny kawałek bandaża żartując przy tym, że w razie potrzeby może posłużyć jakiemuś chłopcu jako proca. Traf chciał, iż jeden z chłopców mieszkających w mieście usłyszał tę rozmowę i zatrzymał procę, która służyła mu zarówno w czasie polowania, jak również miała przynosić mu szczęście przez następnych kilka lat. Nie wiadomo czy chłopiec ten wiedział o magicznych właściwościach bandaża, jednak niezwykłą celność procy przypisywał raczej swoim umiejętnością niż niezwykłym cechom broni.

W rzeczywistości Lewa Ręka Ciemności Rol-Sayida jest bandażem pochodzącym z lewej ręki jednego z poruczników Kresselacka, który zmartwychwstał w postaci mumii w grobowcu swojego pana i pełnił rolę strażnika strzegącego grobowca przed intruzami. Jeśli z bandaża tego wystrzelony zostanie kamień, z pewnością trafi on w nieprzyjaciela. Ponadto, osoba, która trzyma bandaż w dłoni jest odporna na wszelkie choroby, zarówno magiczne jak i te zwyczajne.

Parametry

Obrażenia: +5 (pocisk)
Premia do ataku: +5
Specjalne:
Posiadacz przedmiotu jest odporny na choroby
Moc zaklęcia: można rzucać zaklęcie Uleczenie Choroby 6x/dzień
Moc zaklęcia: można rzucać zaklęcie Symbol Beznadziejności 1x/dzień
Waga: 0
Wymagany atut: Prosta broń, Pocisk
Typ broni: jednoręczna

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...