Pillars of Eternity

Przypomnę tym, którzy niezbyt ogarniają realia "Dungeons and Dragons", że aasimarowie to śmiertelni potomkowie istot niebiańskich, których natura zaciążyła na wyglądzie i charakterze tych planokrwistych. Inaczej mówiąc, niebiańskie oblicze, świecąca aura, czy też skrzydła wzbogacają prezencję aasimarów, zaś ich motywacją oraz celem życia z reguły jest chęć czynienia dobra, jak na córuchny i synów aniołków przystało.

project eternity, godlike

Ze względu na odmienne od "DeDekowych" założenia odnośnie duchowej strony świata, aasimarowie z "Project: Eternity" (zwani tam z angielskiego – "godlike") różnią się genezą od ich "smokolochowych" odpowiedników. W świecie "Wieczności" nie mamy do czynienia ze zbawieniem pośmiertnych w rozumieniu "a la chrześcijańskim", tutaj po śmierci dusze denata transmigruje do świata żywych, by zreinkarnować się w nowym ciele.

Pillars of Eternity
project eternity

"Eternity" wciąż jeszcze znajduje się na etapie preprodukcji, stąd pewnie przyjdzie nam jeszcze "trochę" poczekać na jakiś konkretny, prezentujący w całej okazałości możliwości graficzne gry screen czy też gameplay. Nie ma się temu zanadto co dziwić, w końcu prace trwają ledwie od kilku miesięcy. Obsidiani, co jest godne pochwały, co jakiś czas (z reguły co dwa tygodnie) wypuszczają krótkie, nazwijmy to raporty odnośnie postępu prac nad grą. Czy to w związku z grafiką, silnikiem "Wieczności", czy też kwestii związanych z rozwiązaniami mechanicznymi bądź z lore. Społeczność na bieżąco to komentuje i ma wpływ na niektóre decyzje twórców. Tym razem uchylono rąbka tajemnicy odnośnie krasnoludów i drzwi.

Pillars of Eternity

Project Eternity – nowe grafiki

Dodał: , · Komentarzy: 5

Praca nad "Project: Eternity" wre w najlepsze. Nawet po zakończeniu zbiórki środków pieniężnych na Kickstarterze, wciąż pojawiają się nowe informacje, propozycje do przedyskutowania. Skupiały się one w głównej mierze na stronie koncepcyjnej tytułu, choćby na takich sprawach jak nowe podejście Obsidianów do tzw. "punktów życia", czy też kwestiach związanych z uzbrojeniem ochronnym. Niemniej do tej pory nie dane nam było ujrzeć jakiś konkretnych efektów ich pracy, wszystko co mogliśmy poznać, pozostawało jedynie słowną, bądź pisaną informacją. A wiadomo – obraz wart jest więcej niż tysiąc słów, czyż nie?

project eternity

Chyba wreszcie i sami producenci doszli do tego wniosku, publikując kilka grafik. Najbardziej interesujące spośród nich, moim zdaniem, są dwie. Mianowicie, te przedstawiające trójwymiarowe modele postaci: jeden jaki będziemy mogli obserwować walcząc, bądź przemieszczając się po świecie gry; drugi, zdecydowanie bardziej szczegółowy, prezentujący wizerunek bohatera w panelu ekwipunku. Co ciekawe, można na nich zaobserwować dwa różne zestawy pancerzy, w ten sposób graficy chcieli pokazać styl, w jakim projektowane będzie uzbrojenie. Moim zdaniem prezentują się całkiem, całkiem... Dokładniej wypowiem się w artykule podsumowujących dotychczas zebrane informacje, który to powinien ukazać się jakoś po świętach. Oprócz wspomnianych wyżej grafik, zaserwowano także kilka nowych "concept artów", a także screen z kilku piętrowym budynkiem. Pozostaje mi teraz nic innego, jak zaprosić czytelników do dyskusji oraz obejrzenia grafik w rozszerzeniu newsa – zapraszam zatem!

Pillars of Eternity

Obsidian zebrał już niecałe 2,8 milinów dolarów za pośrednictwem serwisu Kickstarter i udostępnił pierwszy screen swojej produkcji. Oto on:

project eternity

Obrazek przedstawia wejście do starożytnej elfickiej świątyni. To jednak nie wszystko, co ujawnili twórcy, bo w aktualizacji (dwudziestej już) "Projectu Eternity" dowiemy się więcej o lokacjach, państwach, bóstwach, ludach i pewnym narkotyku, które pojawią się w grze. Między innymi dowiadujemy się, że społeczność zamieszkująca Imperium Aedyr oznacza "Lud Jelenia" i składa się z ludzi oraz elfów. Część z nich mieszka w niepodległym Wolnym Palatynie Dyrwood, którego władcy toczą wojnę z imperium o region Eir Glanfath, który w przeszłości był starożytnym elfickim królestwem, a stał się ruiną pełną "biamhaców" – duchów wiatru. Aedyrczycy wyznają rozmaite bóstwa, między innymi Eothasa (bóg światła i skupienia) i Magran (bogini wojny i ognia). Z kolei Orlanie do lud mieszkający na północy i południu, gdzie panuje surowy klimat.

Pillars of Eternity

"Project Eternity" wywołał spore zamieszanie wśród graczy. Kickstarter okazał się dobrym pomysłem, chrapkę na klasycznego RPG-a ma dużo osób (w prawdzie nie powinno to dziwić, bo ile można grać w gry nastawione głównie na akcję?), a więc Obsidianowi nie pozostało nic innego, jak ujawniać kolejne progi pieniężne, nagrody dla graczy za wsparcie i jakieś ciekawe informacje. Dziś mamy do czynienia z ostatnimi dwoma.

project eternity

Osoby, które wpłacą przynajmniej 165 dolarów (około 519 złotych) na "Project Eternity" – przyznacie, że jest to dosyć duża kwota – dostaną za darmo sporych rozmiarów rozszerzenie, podobne do tych wydawanych sprzed laty, kiedy nie było "głupich" i krótkich DLC. Tym samym dowiedzieliśmy się, że Obsidian ma coś takiego w planach – dodatek ma ukazać sie pół roku po premierze podstawki i reszta graczy będzie musiała za niego zapłacić. To jednak nie wszytko, bo twórcy ogłosili współpracę z Brianem Fargo, pracującym przy "Wasteland 2". Teraz po wpłaceniu 165 dolarów, gracze dostaną także cyfrową edycję "Wasteland 2". Zbiórkę pieniędzy możecie obserwować pod tym linkiem – do jej końca został już tylko tydzień, a kwota dobija do 2,5 mln dolarów. Jak myślicie – ile łącznie Obsidian zbierze pieniędzy?

Pillars of Eternity

Project Eternity – Będzie polska wersja!

Dodał: , · Komentarzy: 5

Obsidian zapytał w tej ankiecie o to, w jakich językach powinien pojawić się "Project Eternity", oprócz tych już zapowiedzianych (angielski, hiszpański, niemiecki i francuski). Dzięki dużemu zainteresowaniu produkcją przez Polaków możemy świętować – gra ukaże się w polskiej wersji językowej!

project eternity

Obsidian nawiązał współpracę nie tylko z dystrybutorem polskim, ale też rosyjskim, gdyż ta wersja także zebrała sporą ilość głosów. Nie wiadomo jednak, kim jest polski wydawca – pewnie dowiemy się o tym w późniejszym terminie. Twórcy zdradzili jednak, co innego. Zgadniecie? Tak, kolejne progi...

Pillars of Eternity

Obsidian zebrał już 2,2 miliona dolarów na "Project Eternity" – RPG-a w starym, ale świetnym stylu, nastawionego na fabułę, dialogi i relacje z towarzyszami. Warto także nadmienić, że grę wsparło ponad 50 tysięcy osób.

project eternity

Tym samym twórcy ujawnili kolejny próg – 2,4 miliona dolarów, który według mnie jest trochę śmieszny. Mianowicie zostanie dodany system rzemiosła, pozwalający na gromadzenie różnych surowców i przedmiotów oraz robienie z nich przydatnych rzeczy. Czy tylko ja uważam, że powinno to się znaleźć w grze nawet, gdyby nie zebrała ona 2,4 miliona dolarów? Moje podejrzenie jest następujące – Obsidian nie ma chyba już pomysłów na kolejne progi.

Ale to nie wszystko, bo twórcy chcąc odwdzięczyć się graczom stworzą nowy loch o nazwie "The Endless Paths of Od Nua". Obecnie liczy on trzy piętra, ale po każdych 2,5 tysiącach osób, które wesprą "Project Eternity", zostanie dodany kolejny poziom.

I jak wam się podobają pomysły Obsidanu w związku z zachęceniem graczy na wsparcie ich produkcji?

Pillars of Eternity

Studio Obsidian niedawno poinformowało graczy o tym, że ich gra nie będzie posiadała zabezpieczeń DRM i pojawi się na Macu. Ale takie informacje zostały podane przy kwocie 1,6 milionów dolarów, kiedy twórcy zobowiązali się także udostępnić graczom, którzy zapłacą co najmniej 140 dolarów wersję beta (gdy tylko powstanie), a osobom, które wpłacili przynajmniej 25 dolarów wybór między dostaniem wersji cyfrowej gry na Steam a wolną od DRM-ów edycję na GOG-u. Za to dając twórcom 50 dolarów gracze mają otrzymać klucz do gry, ścieżkę dźwiękową, cyfrową wersję Książki Kolekcjonera, tapety w różnych rozdzielczościach i formatach, mapę świata gry i dzwonki na telefon, a za 80 dolarów wszystko wymienione, drugi klucz do gry i elektroniczną kopię poradnika. Ale to, jak wspominałem, Obsidian ujawnił przy kwocie 1,6 milionów dolarów, a ja o tym napisałem ze względu na to, że taka informacja nie pojawiła się u nas na stronie. Przejdźmy więc teraz do świeższych wieści – Obsidian zebrał 1,8 miliona dolarów i zdradził kolejne szczegóły o swej nadchodzącej produkcji.

project eternity
Pillars of Eternity

Na "Project Eternity" zebrano już ponad 1,5 miliona dolarów. Twórcy postanowili więc podzielić się z graczami kolejną dawką informacji.

project eternity

Na razie produkcja jest na wczesnym etapie realizacji, w trakcie tworzenia znajduje się system RPG, ale pewne rzeczy są już pewne. Do takich należą rasy – w pewnym sensie. Nie podano wszystkich, ale tę część, która powinna się pojawić. Wśród nich znajdują się rasy standardowe (człowiek, elf, krasnolud), ale także nowe, określane jako "dziwne". Poszczególni przedstawiciele jednej z ras będą jednak się różnili między sobą. Rozróżnienie będzie polegało na odmienności narodowej i etnicznej, ale także pojawią się różnice w wyglądzie, co ma doprowadzać do poważnych konfliktów.

Pillars of Eternity

"Project Etenity", o którym pisaliśmy tutaj, zebrał w niecałe 24 godziny wymaganą przez twórców kwotę do rozpoczęcia realizacji produkcji. Teraz Obsidian przedstawił swoje przyszłe cele, dotyczące gry, jeśli zbiorą odpowiednią ilość pieniędzy.

project eternity

Jeśli dostaną przynajmniej 1,4 miliona dolarów, możemy liczyć na nową klasę, rasę i towarzysza. Przy kwocie 1,6 miliona dolarów gra doczeka się wersji na Maki oraz nowego istotnego wątku fabularnego z zadaniami, lokacjami, wyjątkowymi przedmiotami i NPC-ami. 1,8 milionów dolarów oznacza kolejnego towarzysza, klasę i rasę, a przy 2 milionach gracz dostanie do dyspozycji własny dom, gdzie będzie mogła odpoczywać jego drużyna oraz będzie mógł przechowywać swój ekwipunek. 2,2 miliony dolarów to przede wszystkim nowa frakcja, region (w którym znajdziemy nowe misje, NPC-ów i unikalne przedmioty) oraz wsparcie dla Linuksa.

Wczytywanie...