Podczas tworzenia postaci w "Pillars of Eternity", przychodzi czas na wybór terytorium, z którego pochodzi bohater oraz wykonywane przez niego wcześniej zajęcie. Określając pochodzenie geograficzne, warto kierować się wybraną wcześniej klasą postaci, by dawało ono bonus do najważniejszych cech. Pochodzenie warunkuje także ekwipunek, z jakim rozpoczynasz rozgrywkę. Wybierając swoją biografię, warto przemyśleć przyszły rozwój swojej postaci, ponieważ rzutuje ona na dodatkowy bonus do umiejętności.
Pochodzenie
Pochodzenie | Opis | Premia |
---|---|---|
Aedyr | Imperium Aedyrskie stanowi obecnie największą potęgę tej części świata. Rozciąga się po obu stronach równika i ma klimat tropikalny. Imperium to posiada kolonie w wielu częściach świata, ale jego centralną częścią jest Aedyr Większy – teren zamieszkany w większości przez ludzi i elfy. | Stanowczość +1 |
Archipelag Martwego Ognia | Archipelag Martwego Ognia obejmuje swym zasięgiem dziesiątki osad aumauan, tereny zamieszkałe przez naród Naasitaq oraz setki zajętych przez piratów wysp, rozciągających się wzdłuż morza południowego. Jest domem krasnoludów tundrowych oraz innych ras. Dla wędrowców zmierzających na wschód Archipelag Martwego Ognia jest "ostatnim przystankiem" – dalej rozciąga się ocean zamieszkały przez potworne istoty morskie, które uniemożliwiają dalszą podróż. | Zręczność +1 |
Równiny Ixamitlu | Równiny Ixamitlu leżą na północny wschód od Eir Glanfath. Pokrywają je bezkresne i żyzne sawanny, które uprawiają tutejsi ludzie oraz orlanie. Choć kultura Ixamitlu jest jedną z najstarszych na świecie, nie ma zapędów imperialistycznych i nie rozprzestrzeniła się w znacznym stopniu od kilku tysięcy lat. | Stanowczość +1 |
Stara Vailia | Stara Vailia – niegdyś koronny klejnot mórz południowych – dziś szczątki imperium wojowniczych narodów kupieckich. Kraje Starej Vailii, w których szeregach służy wielu ludzi i krasnoludów dumnych ze swego bogatego dziedzictwa kulturowego, ciągle stanowią siły, z którymi należy się liczyć. | Intelekt +1 |
Rauatai | Zatoka, choć zdominowana przez naród aumauan z Rauatai, jest domem także dla innych narodów, między innymi orlan i krasnoludów. Kraje te, choć porównywalnie młode, należą do najbardziej zaawansowanych kolonii na wschodzie. Zatoka to ziemia dająca bogactwa i zasoby tym, którzy potrafią po nie sięgnąć, choć całe wybrzeże często pustoszą gwałtowne sztormy. | Kondycja +1 |
Żyjące Ziemie | To górzysty obszar położony na dużej północnej wyspie, znanej przede wszystkim z różnorodnej flory i fauny. Pogoda jest tam nieprzewidywalna, a poszczególne doliny często posiadają zupełnie odmienne ekosystemy. Żyjące Ziemie są domem wielu różnych ras, które zamieszkują liczne kolonie na wyspie oraz stworzyły niezależne osady. | Moc +1 |
Wędrująca Biel | Wędrująca Biel, ogromny, spękany bezmiar polarnego lodu na południu, zamieszkują blade elfy oraz niewielkie kolenie śmiałych odkrywców, wyrzutków i awanturników. Choć na terenie Bieli nie rosną właściwie żadne rośliny, jest ona domem dla wielu odpornych gatunków niebezpiecznych zwierząt, które żywią się stworzeniami morskimi lub polują na siebie nawzajem, by przeżyć. | Percepcja +1 |
Biografia
Biografia | Opis | Premia |
---|---|---|
Artysta | Zawsze pragnąłeś wyrazić siebie w twórczy sposób. Inne zajęcia oraz ich sztywna kontrola nigdy nie sprawiały ci satysfakcji. | Wiedza +2 |
Arystokrata | Całe życie spędziłeś wśród szlachty. Jadłeś obfite posiłki i uczestniczyłeś w kosztownych przyjęciach, zaś podczas rozmów nieustannie wypływał temat pochodzenia i więzów krwi. | Wiedza +2 |
Duchowny | Bogobojność i modlitwa to główne wartości twojego życia. Do tego samego zachęcasz innych. | Wiedza +2 |
Kupiec | Handlujesz towarami z całego świata, oddając je najróżniejszym nabywcom. | Wiedza +1 Mechanika +1 |
Mistyk | Nigdy nie umiałeś wyjaśnić, w jaki sposób wszechświat wytycza ścieżkę twojego życia. W każdym podjętym przez ciebie działaniu wyczuwasz wpływ jakiejś kosmicznej siły. | Wiedza +2 |
Myśliciel | Najlepiej czujesz się we własnej głowie, gdy możesz analizować naturę świata i jego mieszkańców. | Wiedza +2 |
Myśliwy | Żyjesz dla wywołanego pościgiem dreszczyku emocji. Podstawą twojej egzystencji jest odbieranie życia dzikim istotom, niezależnie od tego, czy robisz to dla chwały, czy dla pieniędzy. | Skradanie się +1 Przetrwanie +1 |
Najemnik | Twój sposób na życie to miecz i bitwa. Problemy rozwiązujesz przez wyciągnięcie broni i użycie siły. | Atletyka +1 Wiedza +1 |
Naukowiec | Zasady rządzące światem są dla ciebie zestawem alchemicznych receptur, które tylko czekają na odkrycie i wykorzystanie. | Wiedza +1 Mechanika +1 |
Niewolnik | Nigdy nie zaznałeś wolności – zawsze pętały cię kajdany. Przez całe życie zawsze ktoś mówił ci, co masz robić. | Atletyka +1 Przetrwanie +1 |
Odkrywca | Nie umiesz się oprzeć syreniemu śpiewowi horyzontu. Nieustannie zastanawiasz się, co leży za kolejnym wzgórzem lub falą, a celem twojego życia jest poznawanie. | Wiedza +1 Przetrwanie +1 |
Odszczepieniec | Zyskałeś opinię rozrabiaki. Często mówi się, że nie szanujesz autorytetów oraz że przejawiasz niechęć do zasad. | Skradanie się +1 Wiedza +1 |
Osadnik | Z grupą innych osób założyłeś kolonię w odległym zakątku świata. | Przetrwanie +2 |
Rabuś | Całe życie spędziłeś po niewłaściwej stronie prawa. Bierzesz, co chcesz, a przedmioty należące do kogoś innego zwykle stają się twoimi. | Skradanie się +1 Atletyka +1 |
Rzemieślnik | Całe dotychczasowe życie spędziłeś na doskonaleniu swojego rzemiosła. Przygotowujesz się i szkolisz, mając nadzieję, że dopracujesz umiejętności i będziesz mógł wykonywać zwykłe prace. | Atletyka +1 Mechanika +1 |
Uczony | Nieustannie dążysz do poszerzania wiedzy. Każde jej ziarnko przechowujesz niby cenny kruszec, a czas, którego nie spędzasz na nauce, jest czasem straconym. | Wiedza +2 |
Wagabunda | Nigdy całkowicie nie pasujesz do otoczenia. Każde nowe miasto jest jedynie miejscem krótkiego odpoczynku, zanim wyruszysz w dalszą drogę. Lepiej czujesz się w drodze, zwiedzając świat. | Skradanie się +1 Przetrwanie +1 |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz