Rasy

6 minut czytania

Gra oferuje podczas tworzenia postaci 6 grywalnych ras. Oprócz tych typowych, jak: Człowiek, Elf, Krasnolud, będziemy mogli też wcielić się w dość unikalne, jak: Aumauanin, Boski czy Orlanin. Każda z nich dodatkowo posiada szereg podras, jeszcze bardziej urozmaicających możliwe do stworzenia postaci.

Historia Eory pełna jest eksploracji oraz kulturowych konkubinatów, przez co wiele ras i podras przemieszało się ze sobą. Nie zawsze przebiegało to w pełnych szacunku pokojowych warunkach – czasem waśnie kończyły się ludobójstwami, a wiele z nich mocno zakorzeniło w mieszkańcach krainy liczne stereotypy rasowe.

Mieszanie się ras jest praktycznie niemożliwe, współżycie seksualne między nimi nigdy nie kończy się poczęciem. Dużo łatwiej może do tego dojść pomiędzy podrasami. Wyjątkiem pozostają Boscy, którzy cierpią na bezpłodność.

Człowiek

człowiek

Ludzie są najbardziej rozpowszechnioną rasą w Jelenioborzu, Imperium Aedyrskim, Starej Vailii oraz Republikach Vailiańskich. Słyną z siły fizycznej i silnej woli, chociaż posturą nie dorównują ogromnym aumauanom.

  • Stanowczość: +1
  • Moc: +1

Człowiek z równin

Ludzie z równin (Thyrtanie) to najliczniejszy osiadły lud z Jelenioborza, który zamieszkuje tę okolicę od niemal 2000 lat. Zazwyczaj osiedlają się na skrajach elfich lasów, a pracują na otwartych równinach – stąd ich nazwa. Większość ludzi w Jelenioborzu jest Thyrtanami.

  • Zdolność: Duch Walki – raz na potyczkę zyskują premię do Celności i obrażeń w 5 sekund po utracie połowy Wytrzymałości.

Człowiek znad oceanu

Ludzie znad oceanu (Calbandranie) pochodzą z okolic równika po drugiej stronie globu. Obecnie są najliczniejszą grupą ludzi w tamtym rejonie, ale dotarli również do innych odległych zakątków świata. Ludzie znad oceanu są kulturą dominującą w Republikach Vailiańskich i często spotyka się ich w Jelenioborzu.

  • Zdolność: Duch Walki – raz na potyczkę zyskują premię do Celności i obrażeń w 5 sekund po utracie połowy Wytrzymałości.

Człowiek z sawanny

Ludzie z sawanny (Natlanie) pochodzą z krainy położonej na południe od równika. Z wyjątkiem kilku natlańskich grup, które przesiedliły się na północ, pozostają oni w tamtym rejonie od ponad dziesięciu tysięcy lat. Nazwa "Natlanie" dosłownie oznacza "pierwotni". Ludzie z sawanny dość licznie osiedlili się w Readceras, rzadko zaś spotyka się ich z Jelenioborzu i Republikach Vailiańskich.

  • Zdolność: Duch Walki – raz na potyczkę zyskują premię do Celności i obrażeń w 5 sekund po utracie połowy Wytrzymałości.

Aumauanin

aumauanin

Potężni aumauanie są największą z cywilizowanych ras i często występują w oceanach lub ich pobliżu. Nie są to istoty typowo wodne, lecz lubią wodę i wiele z ich cywilizacji takich jak Rauatai, opiera się na przewadze morskiej. Słyną ze swej niezrównanej siły.

  • Moc: +2

Aumauanin przybrzeżny

Aumauan przybrzeżnych, często uważanych za rasę wojowniczą, spotyka się w nabrzeżnych regionach półkuli północnej – na ziemiach, które podbili, wyganiając Thyrtan (ludzi z równin), Natlan (ludzi z sawanny) i społeczności orlańskie. Ich kultura ma charakter bardziej scentralizowany i miejski niż u ich wyspiarskich kuzynów, choć obie grupy odbywają podróże morskie. Aumauanie przybrzeżni są bardzo rzadko spotykani w Jelenioborzu, a ci, którzy się tam zapuszczają, są zwykle najemnikami, ochroniarzami lub żołnierzami.

  • Zdolność: Górująca Postura – aumauanie przybrzeżni otrzymują premię do ochrony przeciwko Powaleniu i Ogłuszeniu.

Aumauanin wyspiarski

Aumauanie wyspiarscy pochodzą z Archipelagu Martwego Ognia, tysiąc mil na południe od Republik Vailiańskich. Aumauanie wyspiarscy, choć pod względem fizycznym zbliżeni do swych przybrzeżnych kuzynów, posiadają zupełnie inny kolor skóry – są żółto-brązowi, zaś przybrzeżni niebiesko-zieloni. Aumauanie wyspiarscy, choć niezbyt liczni w Jelenioborzu i na okolicznych terenach, są spotykani częściej niż przybrzeżni, którzy stanowią prawdziwą rzadkość. W Jelenioborzu bywają robotnikami, rybakami lub żeglarzami.

  • Zdolność: Uzbrojony po Zęby – umożliwia wyspiarskiemu aumauaninowi korzystanie z dodatkowego zestawu broni.

Krasnolud

krasnolud

Pod względem przemierzonych terenów i liczby założonych kolonii, krasnoludy są największymi obieżyświatami Eory. Powszechnie spotykane w Jelenioborzu, Republikach Vailiańskich i niemal wszystkich skolonizowanych ziemiach. Krasnoludy słyną z dużej siły oraz uporu.

  • Moc: +2
  • Zręczność: -1
  • Kondycja: +1

Krasnolud górski

Krasnoludy górskie (Aptapowie) pochodzą z kontynentu położonego na wschód od Jelenioborza i rozprzestrzeniły się w tamtym rejonie. W przeciwieństwie do równie niewysokich orlan, których często podbijano, Aptapowie zawsze stawiali bezpośredni opór zagrożeniom ze strony większych istot i woleli wzmacniać swoje domostwa, niż uciekać. Krasnoludy górskie często spotyka się w Republikach Vailiańskich, zaś w Jelenioborzu i Readceras są rzadziej widywane.

  • Zdolność: Krzepa – krasnoludy górskie otrzymują premię do obrony przeciwko Zatruciu i Chorobie.

Krasnolud tundrowy

Większość krasnoludów tundrowych (Enutaników) mieszka na odległej wyspie Naasitaq, położonej na południu. Skalistą tundrę oraz pokryte śniegiem lasy dzielą z migrującymi bladymi elfami i przybrzeżnymi statkami aumauan. Podobnie jak w przypadków północnych kuzynów, w naturze Enutaników leży zamiłowanie do odkryć. Krasnoludy tundrowe dość często spotyka się w Republikach Vailiańskich, rzadko zaś w Jelenioborzu.

  • Zdolność: Instynkt Łowcy – krasnoludy tundrowe zyskują +15 Celności przeciwko wszelkim istotom Dzikim lub Pierwotnym.

Elf

elf

Elfy są rasą dominującą na obszarach Eir Glanfath i Wędrującej Bieli oraz bardzo rozpowszechnioną w Jelenioborzu i Aedyrze. Znane są z szybkości i inteligencji, ale również ze skłonności do izolowania się.

  • Zręczność: +1
  • Percepcja: +1

Elf leśny

Elfy leśne (Sceltrfolc) pochodzą z dalekiej północy dzisiejszego terytorium Aedyru. Później emigrowały do południowych lasów kontynentu, a obecnie zamieszkują je na całym obszarze położonym na południe od równika. Wieść niesie, że zawędrowały również przez morze do Eir Glanfath. Mimo tego, że elfy leśne z Aedyru i elfy z Eir Glanfath mają identyczną fizjonomię, stworzyły dwie oddzielne kultury i postrzegają się wzajemnie jako całkowicie odrębne grupy.

  • Zdolność: Przewaga Odległości – elfy leśne otrzymują premię do Celności, Odbicia i Refleksu przeciwko wszelkim wrogom z odległości powyżej 4 m.

Elf blady

Nie wiadomo dokładnie, kiedy elfy blade (Glamfellen) przybyły na południowe tereny podbiegunowe. Wiadomo tylko, że mieszkają tam od przynajmniej 12000 lat – świadczą o tym ich nieprzerwane kontakty z kupcami aumauańskimi. Blade elfy należą do najbardziej osiadłych grup etnicznych w znanym świecie. Migrują jedynie w obrębie regionu podbiegunowego i niezbyt często zapuszczają się dalej na północ. Ponieważ rzadko pojawiają się w północnych krainach, postrzegane są jako rasa egzotyczna (o ile w ogóle widywana).

  • Zdolność: Odporność na Żywioły – wszystkie blade elfy mają zwiększoną Redukcję Obrażeń od ognia i zimna.

Orlanin

orlanin

Orlanie są najmniejszą z cywilizowanych ras (jednak wiele innych nie uznaje ich za cywilizowanych). Orlan można łatwo rozpoznać ze względu na duże uszy oraz dwukolorową skórę i owłosione ciało. Spotyka się ich często w Eir Glanfath, na terenie Równin Ixamitlu, a także częściowo w Jelenioborzu. Znane są z nieprzeciętnych zdolności mentalnych oraz szybkości.

  • Stanowczość: +1
  • Moc: -1
  • Percepcja: +2

Orlanin osiadły

W Readceras i Republikach Vailiańskich orlanie osiadli często są niewolnikami. Jednym z warunków układu pomiędzy Jelenioborzem a ludami z Eir Glanfath było uwolnienie orlańskich niewolników. I chociaż dotrzymano danego słowa, wielu orlan osiadłych w dalszym ciągu mieszka w Jelenioborzu jako służba kontraktowa.

  • Zdolność: Pomniejsze Zagrożenie – atakując wroga, który jest również celem towarzysza z drużyny, orlanie osiadli zamieniają część ich Trafień na Trafienia Krytyczne.

Orlanin dziki

Dzicy orlanie powszechnie występują w regionach położonych w głębi Eir Glanfath. W przeciwieństwie do ich osiadłych braci, dzikich orlan rzadko widuje się w Jelenioborzu, Readceras lub Republikach Vailiańskich.

  • Zdolność: Niezachwiana Wola – w przypadku bycia celem ataku na Wolę, dzicy orlanie zyskują tymczasową premię do wszystkich rodzajów obrony.

Boski

boski

Boscy to dzieci zwykłych istot rozumnych, ale pobłogosławione fizycznymi cechami kojarzonymi z bogami (choć nie wszyscy uznają to za błogosławieństwo). Cechy te przejawiają się w różnych postaciach i nieraz wiążą się z mocami mistycznymi. Częstą cechą jest nietypowy kształt głowy, więc boscy nie są w stanie nosić ochronnych nakryć głowy, gdyż ciężko im jakieś dopasować. Ze względu na niezwykłą naturę i bezpłodność, częstokroć traktuje się boskich z mieszaniną podziwu i strachu.

  • Zręczność: +1
  • Intelekt: +1

Boski śmierci

Boscy śmierci cieszą się najmniejszym zaufaniem spośród wszystkich istot swojej rasy. Ich oczy, a czasem nawet całe twarze pokrywają dziwne narośle, nadając im złowrogi wygląd. Narośle te są przeźroczyste, ale tylko dla boskich – maskując rysy ich twarzy przed innymi. Boskich śmierci często zabija się po narodzinach, ponieważ wiele kultur uznaje ich za zwiastunów zagłady.

  • Zdolność: Zaproszenie Śmierci – obrażenia zadawane przez boskiego śmierci są zwiększone, kiedy atakuje on przeciwnika mającego niespełna 15% Wytrzymałości.

Boski ognia

Ciała boskich ognia często przypominają gorący metal, spalone drewno lub kamień, a z pęknięć w ich skórze wydobywają się nieszkodliwe płomienie. W Archipelagu Martwego Ognia boscy ognia są obiektem czci i strachu. Wielu miejscowych wierzy, że posiadają oni moc budzenia wulkanów i że zabicie jednego z nich może takie przebudzenie wywołać. W Jelenioborzu boscy ognia często postrzegani są jako oznaka błogosławieństwa Magrany, bogini wojny i ognia.

  • Zdolność: Bitewny Hart – poniżej 50% Wytrzymałości boscy ognia świecą jak roztopiony metal, zyskując zwiększoną Redukcję Obrażeń i powodując niewielkie obrażenia od ognia u każdej istoty, która trafia ich podczas walki w zwarciu.

Boski księżyca

Boscy księżyca są akceptowani w większym stopniu niż ich kuzyni. Choć kolor ich skóry oraz narośl przypominająca księżyc mogą wydawać się dziwne, inne istoty zwykle uznają ich wygląd za znośny. Żeglarze wierzą, że boscy księżyca przynoszą szczęście, chociaż nie ma zgody co do tego, jakiego rodzaju.

  • Zdolność: Srebrny Przypływ – w trakcie potyczki, kiedy ich Wytrzymałość spada poniżej 75%, 50% i 25%, boscy księżyca wzywają falę leczniczego, księżycowego światła, która przywraca Wytrzymałość zarówno im, jak i sprzymierzeńcom.

Boski natury

Boscy natury wydają się łączyć cechy ludzi i zwierząt. Często pokryci są roślinami, mchem lub grzybami. Dało to początek powszechnemu przekonaniu, że są oni chorzy i z tego powodu wielu z nich zabija się po narodzinach. Boskimi natury żywo interesuje się wiele obrządków druidycznych ze względu na ich ogólną ciekawość odnośnie dusz zamieszkujących ciała zwierząt, rośliny i kamienie.

  • Zdolność: Studnia Życia – premia do Mocy, Kondycji i Zręczności, jeśli Wytrzymałość spadnie poniżej 50%.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...