Każdy w trakcie swojej wielkiej przygody musi czasem odpocząć. Jest to istotne nie tylko ze względu na regenerowanie zdrowia i usunięcie okaleczeń, ale także odnowienie umiejętności, czarów oraz talentów z użyciem raz na dzień.
Obozowanie
Spać możesz w każdej bezpiecznej lokacji. Wystarczy wtedy kliknąć odpowiedni przycisk i, jeżeli w okolicy nie ma zagrożeń, bohaterowie będą mieli 8-godzinną przerwę kosztem jednego zestawu obozowego. Dlatego przed wyruszeniem w drogę, warto pamiętać o ich zakupieniu.
Zestaw obozowy wymagany jest do rozbicia obozu w głuszy i podziemiach. W skład takiego zestawu wchodzą przedmioty niezbędne do rozbicia obozu, przygotowania jedzenia, opatrzenia ran i ogólnie do odpoczynku. Wiele sklepów sprzedaje takie zestawy, a czasem można je znaleźć w porzuconych pojemnikach lub ekwipunku wrogów. Poziom trudności gry ogranicza ilość zestawów obozowych, które można przenosić. Na niższym poziomie trudności można ich przenosić więcej.
Ilość zestawów obozowych możliwych do przenoszenia na poziom gry:
- Niski – 6 zestawów
- Średni – 4 zestawy
- Wysoki – 2 zestawy
Twierdza
Ulepszenie | Bonus |
---|---|
Plac treningowy | Moc +3 |
Biblioteka | Wiedza +2 |
Forum | Intelekt +3 |
Żywy labirynt | Skradanie się +2 |
Warsztat | Zręczność +3 |
Baszty | Percepcja +3 |
Leśne szlaki | Kondycja +3, Atletyka +2 |
Gajówka | Przetrwanie +2 |
Dom wynalazcy | Mechanika +2 |
Kaplica | Stanowczość +3 |
Aby móc spać w Caed Nua, musisz odremontować Jasny Dwór, natomiast żeby korzystać z poszczególnych bonusów, musisz najpierw wybudować ulepszenie.
Gospody
Gospoda Dracogen, Jeleni Bród
Pokój | Bonus | Koszt | |
Stara stajnia | - | 30 SzM | |
Gniazdo żmija | Zręczność +2 | 120 SzM | |
Jama draka | Moc +1, Kondycja +2 |
150 SzM | |
Leże smoka | Moc +2, Kondycja +2, Intelekt +2 |
200 SzM |
Pod Czarnym Ogarem, Złocona Dolina
Pokój | Bonus | Koszt | |
Noclegownia | – | 0 SzM | |
Odpoczynek Rzemieślnika | Percepcja +1, Mechanika +1 | 110 SzM | |
Duma Jeleniego Brodu | Stanowczość +2 | 150 SzM |
Gęś i Lis, Miedziane Aleje, Zatoka Buntu
Pokój | Bonus | Koszt | |
Noclegownia | – | 25 SzM | |
Izba kupiecka | Percepcja +1, Stanowczość +1 | 120 SzM | |
Izba łucznicza | Atletyka +1, Mechanika +1 | 140 SzM | |
Komnata Cudów Świata | Intelekt +1, Wiedza +2 | 150 SzM | |
Lisia nora | Zręczność +2, Skradanie się +1 | 160 SzM |
Pod Osmoloną Beczułką, Paprotny Brzeg, Zatoka Buntu
Pokój | Bonus | Koszt | |
Bandycka Ostoja | Percepcja +2, Przetrwanie +1 | 150 SzM | |
Izba Szlachecka | Intelekt +4 | 170 SzM |
Słony Maszt, Dar Ondry, Zatoka Buntu
Pokój | Bonus | Koszt | |
Noclegownia | – | 25 SzM | |
Błyszcząca Perła | Kondycja +1, Atletyka +2 | 140 SzM | |
Szeroka Rufa | Zręczność +1, Percepcja +1 | 180 SzM |
Niebiańska Latorośl, Gawęda, Bliźniacze Wiązy
Pokój | Bonus | Koszt | |
Wytchnienie wędrowca | Stanowczość +1, Przetrwanie +1 | 140 SzM | |
Niebiańska komnata | Moc +2, Kondycja +2, Stanowczość +2 | 200 SzM |
Spoczynek Grefa, Krzepa, Biała Marchia
Pokój | Bonus | Koszt | |
Miedziana płotka | Zręczność +2 | 50 SzM | |
Srebrny sum | Zręczność +2, Moc +2 | 100 SzM | |
Złoty wieloryb | Zręczność +2, Moc +2, Kondycja +2 | 150 SzM |
Kary za zmęczenie
Nieznaczne zmęczenie
Wszystkie Obrony: -5, Celność -10, Maks. Wytrzymałość -10%
Poważne zmęczenie
Wszystkie Obrony: -10, Celność -20, Maks. Wytrzymałość -25%
Skrajne zmęczenie
Wszystkie Obrony: -15, Celność -30, Maks. Wytrzymałość -50%
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz