Druidzi są animistami, którzy łączą się z mocą duchową, przepływającą przez proste, żywe istoty Eory – rośliny, zwierzęta, a czasem nawet żywe kamienie. Druidzi oddają cześć, choć niekoniecznie religijną, światu przyrody i żywo interesują się zgłębianiem jej tajemnic. Większość kultur postrzega druidów jako pewną grupę pierwotnych magów, jednak wśród Glanfatan, na Naasitaq i w wielu kulturach wiejskich mogą oni zajmować wysokie, wpływowe stanowiska.
Druid jest jedną z klas magicznych, jednak posiada dwie unikalne cechy. Nie musi uczyć się czarów oraz może w trakcie walki przybrać postać zwierzęcia. Wyboru formy zwierzęcej dokonuje się podczas tworzenia postaci i nie da się jej później zmienić. Druid, przyjmując kształt zwierzęcia, otrzymuje bonusy do statystyk związanych z walką wręcz. W normalnej postaci dysponuje bardzo małą liczbą punktów zdrowia i wytrzymałości oraz jest pozbawiony obrony.
Druid od początku rozgrywki ma dostęp do wszystkich czarów. Podczas awansowania na kolejne poziomy automatycznie uczy się wszystkich nowych zaklęć. Pozostaje jednak w dalszym ciągu ograniczenie co do liczby zaklęć danego poziomu rzucanych między odpoczynkami.
Zdolności specjalne
| Zdolność | Opis | Dostępność |
|---|---|---|
Przemiana |
Pozwala druidowi na zmianę swojej formy w hybrydę jego normalnego ciała i ciała zwierzęcia albo ducha żywiołów, zyskując jego styl ataku i pomniejsze zdolności specjalne. Druidzi zaczynają z określoną zwierzęcą formą i mogą znaleźć kolejne później w świecie (chociaż nauczenie się ich często jest ograniczone przez poziom). Przemiana trwa, dopóki druid jej nie wyłączy albo walka się nie zakończy (3/odpoczynek). Kiedy druid rośnie w siłę, jego słabsze zaklęcia zmieniają użycia z x/odpoczynek na x/potyczkę. Druidzi w swoich specjalnych formach nie mogą używać broni, ale zawsze mogą rzucać zaklęcia. | Automatycznie na 1 poziomie. |
Przemiana: Niedźwiedź |
Czerpie z naturalnej więzi druida z niedźwiedziem, umożliwiając mu tymczasowe przyjęcie jego formy, która ma wysoką Redukcję Obrażeń i razi wrogów potwornym rykiem. | Wariant umiejętności: Przemiana. |
Druidzki Niedźwiedzi Ryk |
Druid przemieniony w niedźwiedzia wydaje z siebie przerażający ryk, powodując Przestrach u przeciwników w obszarze działania. | Umiejętność przemiany: Niedźwiedź |
Przemiana: Dzik |
Czerpie z naturalnej więzi druida z dzikiem, umożliwiając mu tymczasowe przyjęcie jego formy, która pozwala zregenerować utraconą Wytrzymałość i zadaje obrażenia okresowe w zwarciu. | Wariant umiejętności: Przemiana. |
Druidzka Regeneracja Dzika |
Przemiana w dzika umożliwia druidom ciągłą – choć skromną – regenerację Wytrzymałości. | Umiejętność przemiany: Dzik |
Przemiana: Jeleń |
Czerpie z naturalnej więzi druida z jeleniem, umożliwiając mu tymczasowe przyjęcie jego formy, która zwiększa wszystkie rodzaje obrony i pozwala atakować grupy wrogów w zwarciu przy pomocy Jeleniej Rzezi. | Wariant umiejętności: Przemiana. |
Druidzka Jelenia Rzeź |
Druid w postaci jelenia może brawurowo zaatakować na dużym obszarze. Każdy pomyślny atak w zwarciu oznacza wówczas dodatkowe uderzenie o zmniejszonej sile, wymierzone we wrogów w promieniu 1 m od pierwotnego celu. | Umiejętność przemiany: Jeleń |
Przemiana: Wilk |
Czerpie z naturalnej więzi druida z wilkiem, umożliwiając mu tymczasowe przyjęcie jego formy, która pozwala na szybsze ruchy i atak z Powaleniem. | Wariant umiejętności: Przemiana. |
Powalenie |
Potężnie popycha wroga, powalając go, ale powodując tylko niewielkie obrażenia. | Umiejętność przemiany: Wilk |
Przemiana: Kot |
Czerpie z naturalnej więzi druida z kotem, umożliwiając mu tymczasowe przyjęcie jego formy, która pozwala na szybsze ataki i krótkotrwałe ataki błyskawiczne. | Wariant umiejętności: Przemiana. |
Kocia Wściekłość |
Chwilowo przyspiesza tempo ataku druida przemienionego w kota. | Umiejętność przemiany: Kot |
Czary Druida |
Co drugi poziom doświadczenia, zaczynając od 1, druid uzyskuje dostęp do wszystkich czarów danego poziomu postaci. | Poziomy: 1,3,5,7,9,11,13,15. |
Talenty klasowe
| Talent | Opis |
|---|---|
Dziki Cios |
Na pierwszym poziomie doświadczenia wszyscy druidzi otrzymują talent Dziki Cios – muszą jednak ustalić, jakiego typu obrażenia chcą zadawać (Ogień, Kwas, Zimno, Porażenie). Obrażenia te dodawane są do każdego udanego ataku. |
Potężniejszy Dziki Cios |
Zwiększa siłę Dzikiego Ciosu druida, powiększając zadawane obrażenia. |
Dodatkowa Przemiana |
Dzięki więzi druida z naturą, otrzymuje on dodatkową możliwość przemiany na odpoczynek. |
Dodatkowy czar pierwszego poziomu |
Druid zyskuje możliwość rzucenia dodatkowego czaru poziomu pierwszego. |
Dodatkowy czar drugiego poziomu |
Druid zyskuje możliwość rzucenia dodatkowego czaru poziomu drugiego. |
Dodatkowy czar trzeciego poziomu |
Druid zyskuje możliwość rzucenia dodatkowego czaru poziomu trzeciego. |
Dodatkowy czar czwartego poziomu |
Druid zyskuje możliwość rzucenia dodatkowego czaru poziomu czwartego. |
Przemiana
Przemiana: Niedźwiedź
Druidzki Niedźwiedzi Ryk
Przemiana: Dzik
Druidzka Regeneracja Dzika
Przemiana: Jeleń
Przemiana: Wilk
Powalenie
Przemiana: Kot
Kocia Wściekłość
Czary Druida
Dziki Cios
Dodatkowy czar pierwszego poziomu
Komentarze
Dodaj komentarz