Mnisi przynależą do różnych zakonów walczących, które powstały w ostatnich stuleciach w Ixamitlu i we Wschodnich Rubieżach. Choć nauki większości zakonów pochodzą od Cierpliwego Założyciela (Tletaka), to aspekty takie jak moralność i etyka oraz przedmiot szczególnego nacisku znacznie różnią się od siebie w poszczególnych zakonach. Wszystkie ludy szanują mnichów za ich niewiarygodną dyscyplinę, jednak uważają ich za nieco dziwnych i nieprzewidywalnych – wręcz nie całkiem zdrowych na umyśle. Nawet najemnicy i inni awanturnicy nie są pewni, co o nich myśleć.
Mnich jest wojownikiem, używającym jako broni jedynie swoich pięści. Jego główną zaletę stanowi duża liczba punktów zdrowia, wytrzymałości oraz bardzo dobre zdolności klasowe. Możesz wyposażyć go w broń, jednak nie wszystkie zdolności i talenty będą zapewniać wtedy równie wysokie premie. Jest dość odporny na ataki przeciwnika, chociaż nie zawdzięcza tego pancerzowi, tylko swojej zręczności.
Mnich do aktywowania umiejętności potrzebuje ran, zdobywanych poprzez otrzymywanie obrażeń. Większość umiejętności wymaga określonej liczby ran. Otrzymane rany należy wykorzystywać na bieżąco, w przeciwnym wypadku po pewnym czasie zaczną osłabiać postać. Umiejętności skupiają się przede wszystkim na zadawaniu bezpośrednich obrażeń przeciwnikowi.
Zdolności specjalne
Zdolność | Opis | Dostępność |
---|---|---|
Niepojęte Cierpienie | Mnich osiąga głębsze zrozumienie swoich możliwości dzięki wytrwałemu znoszeniu trudów istnienia. Podstawowe obrażenia bez broni są znacznie wyższe niż u innych postaci i wzrastają trwale co trzy poziomy. | Automatycznie na 1 poziomie. |
Szybkie Ciosy | Mnich atakuje przeciwnika szaleńczym gradem ciosów, tymczasowo zwiększając Tempo Ataku. | Na 1 poziomie. |
Dosięgnięcie | Wykorzystuje więź cierpienia między wszystkimi istotami. Mnich potężnym ciosem trafia pierwszy cel, powodując dodatkowe obrażenia miażdżone. Wrogowie, znajdujący się w stożku za celem, również odnoszą obrażenia miażdżone i tracą Moc. | Na 1 poziomie. |
Kołowrót | Mnich jest w stanie przemienić swój ból fizyczny w czystą energię, a następnie skierować ją przeciw napastnikom. Wszelkie rany zadane mnichowi dodają proporcjonalną premię obrażeń od ognia do obrażeń z walki wręcz. | Na 3 poziomie. |
Długi Krok | Intensywna praktyka i lata nauki umożliwiają mnichowi płynne ruchy podczas walki, zwiększając jego Tempo Ruchów. | Na 3 poziomie. |
Siła Cierpienia | Potężny atak, który w razie powodzenia odrzuca cel na sporą odległość. Cel wpada po drodze na innych wrogów i odbija się od twardych powierzchni, co kończy się Powaleniem. | Na 3 poziomie. |
Niepojęte Cierpienie 2 | Wzmacnia umiejętność Niepojęte Cierpienie. | Automatycznie na 4 poziomie. |
Ogłuszający Cios | Uderzenie wymierzone w głowę, które osłabia reakcję przeciwnika. Trafieni wrogowie zostają Ogłuszeni. | Na 5 poziomie. |
Przejrzysta Udręka | Cierpienie oczyszcza ciało mnicha, skracając o połowę czas trwania nowych i istniejących niekorzystnych efektów. | Na 5 poziomie. |
Zwierciadło Duszy | Siła woli mnicha pozwala na odbicie w stronę źródła połowy pocisków wymierzonych wyłącznie w niego. | Na 5 poziomie. |
Próba Cierpienia | Wytrwałość daje mnichowi zastrzyk intuicji, a wraz z nim premię do Hartu, Refleksu i Woli za każdym razem, gdy niekorzystny efekt wygasa. | Na 7 poziomie. |
Paraliżujący Ból | Za każdym razem, gdy mnich zostaje Raniony, wytwarza falę uderzeniową, która zadaje niewielkie obrażenia i potencjalnie przerywa działania przeciwników w zasięgu. | Na 7 poziomie. |
Dwoistość Ziemskiej Obecności | Mnich otrzymuje dwie zdolności podtrzymywane, które pozwalają na przerzucanie premii do Odbicia na inne rodzaje obrony. | Na 7 poziomie. |
Długotrwały Ból | Mnich jest w stanie rzucać energią z pięści, zadając obrażenia na odległość. | Na 7 poziomie. |
Dwoistość Ziemskiej Obecności – Odbicie | Mnich skupia się na świecie fizycznym, zyskując premię do Odbicia. | Wariant umiejętności: Dwoistość Ziemskiej Obecności. |
Dwoistość Ziemskiej Obecności – inne rodzaje obrony | Mnich skupia się na świecie duchowym, zyskując premię do Hartu, Refleksu i Woli. | Wariant umiejętności: Dwoistość Ziemskiej Obecności. |
Niepojęte Cierpienie 3 | Wzmacnia umiejętność Niepojęte Cierpienie. | Automatycznie na 7 poziomie. |
Osłabiające Ciosy | Celując w określone miejsca ciała wroga, mnich jest w stanie wywołać fizyczne osłabienie. Trafienia Krytyczne powodują Osłabienie ofiary. | Na 9 poziomie. |
Niepojęte Cierpienie 4 | Wzmacnia umiejętność Niepojęte Cierpienie. | Automatycznie na 10 poziomie. |
Ścieżka Flagelanta | Przenosi mnicha z oszałamiającą prędkością w stronę wybranego celu, uderzając wrogów w promieniu 2 m. Podczas ruchu ignorowane są Nawiązanie i Odstąpienie od Walki oraz przyznana zostaje premia do wszystkich typów obrony. Skuteczne trafienie przeciwnika zmniejsza jego obronę. | Na 11 poziomie. |
Żelazne Koło (BM I) | Ból powodowany przez rany zadane mnichowi pozwala wzmocnić Redukcję Obrażeń będących wynikiem ataków przeciwnika. | Na 11 poziomie. |
Dwudzielna Dusza (BM I) | Mnich medytuje przez krótką chwilę pod wpływem swojego bólu, przywołując dwa ucieleśnienia cierpienia – jedno złożone z ognia, a drugie z lodu. | Na 13 poziomie. |
Podniebny Kopniak (BM II) | Mnich wyrzuca cel w powietrze, po czym gwałtowanie sprowadza go na ziemię, powodując Powalenie. | Na 13 poziomie. |
Rezonujący Dotyk (BM II) | Uderzenia mnicha rezonują między mnichem i celem. Każde kolejne uderzenie zwiększa siłę rezonansu. W wybranym przez mnicha momencie, rezonans ten może wyrządzić potężne obrażenia bazowe celom będącym pod jego wpływem. | Na 15 poziomie. |
Talenty klasowe
Talent | Opis |
---|---|
Lekkie Rany | Szybkie Ciosy mnicha nabierają energii, powodując dodatkowe obrażenia od elektryczności. |
Uderzenie Pioruna | Szybkie Ciosy mnicha nabierają energii, powodując dodatkowe obrażenia od elektryczności. |
Umartwienie Duszy | Mnich zadaje sobie obrażenia bazowe, powodując powstanie rany. |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz