W "Pillars of Eternity" istnieją cztery rodzaje obrony: Odbicie, Hart, Refleks i Wola. Każdy z nich odpowiedzialny jest za ochronę przed innymi typami ataków. Z każdym kolejnym poziomem doświadczenia wszystkie postaci otrzymują liniowe premie do wszystkich rodzajów obrony (+3 punkty), jednak każda z nich jest również zależna od Cech danej postaci. Oprócz tego wpływ na obronę mogą mieć zaklęcia, zdolności, przypadłości i przedmioty.
Hart
Hart odpowiada za obronę przed atakami na narządy wewnętrzne postaci (np. trucizny, choroby).
Jest zależny od Mocy i Kondycji postaci.
Odbicie
Odbicie jest rodzajem obrony, chroniącej przed atakami bezpośrednimi oraz dystansowymi, które nie są atakami obszarowymi.
Jest zależne od Percepcji i Stanowczości postaci. Duży wpływ na Odbicie ma również używanie tarczy.
Refleks
Refleks umożliwia obronę w postaci uników przed atakami obszarowymi o charakterze fizycznym (np. wybuchy lub pioruny).
Jest zależny od Zręczności i Percepcji postaci.
Wola
Wola odpowiada za obronę przed atakami opartymi na sile umysłu (np. zaklęcia, które paraliżują cel).
Jest zależny od Intelektu i Stanowczości postaci.
Obrona a klasa postaci
Niezależnie od klasy postaci na pierwszym poziomie wartość Hartu, Refleksu i Woli wynosi 20 punktów.
Nieco inaczej jest z Odbiciem, którego wartość początkową definiuje już wybrana przez gracza klasa postaci.
Klasa postaci | Bazowe Odbicie |
---|---|
Mnich, Paladyn, Pieśniarz, Wojownik | 25 |
Druid, Enigmatyk, Łowca | 20 |
Barbarzyńca, Kapłan, Łotrzyk | 15 |
Mag | 10 |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz