Obrona

1 minuta czytania

W "Pillars of Eternity" istnieją cztery rodzaje obrony: Odbicie, Hart, Refleks i Wola. Każdy z nich odpowiedzialny jest za ochronę przed innymi typami ataków. Z każdym kolejnym poziomem doświadczenia wszystkie postaci otrzymują liniowe premie do wszystkich rodzajów obrony (+3 punkty), jednak każda z nich jest również zależna od Cech danej postaci. Oprócz tego wpływ na obronę mogą mieć zaklęcia, zdolności, przypadłości i przedmioty.

Hart

Hart odpowiada za obronę przed atakami na narządy wewnętrzne postaci (np. trucizny, choroby).

Jest zależny od Mocy i Kondycji postaci.

Odbicie

Odbicie jest rodzajem obrony, chroniącej przed atakami bezpośrednimi oraz dystansowymi, które nie są atakami obszarowymi.

Jest zależne od Percepcji i Stanowczości postaci. Duży wpływ na Odbicie ma również używanie tarczy.

Refleks

Refleks umożliwia obronę w postaci uników przed atakami obszarowymi o charakterze fizycznym (np. wybuchy lub pioruny).

Jest zależny od Zręczności i Percepcji postaci.

Wola

Wola odpowiada za obronę przed atakami opartymi na sile umysłu (np. zaklęcia, które paraliżują cel).

Jest zależny od Intelektu i Stanowczości postaci.

Obrona a klasa postaci

Niezależnie od klasy postaci na pierwszym poziomie wartość Hartu, Refleksu i Woli wynosi 20 punktów.

Nieco inaczej jest z Odbiciem, którego wartość początkową definiuje już wybrana przez gracza klasa postaci.

Klasa postaci Bazowe Odbicie
Mnich, Paladyn, Pieśniarz, Wojownik 25
Druid, Enigmatyk, Łowca 20
Barbarzyńca, Kapłan, Łotrzyk 15
Mag 10

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...