Koncentracja a Przerwanie

1 minuta czytania

Koncentracja

Koncentracja postaci określa prawdopodobieństwo przerwania jej ataku lub zaklęcia podczas walki. Każdy punkt Stanowczości zwiększa Koncentrację postaci, która porównywana jest z wartością Przerwania ataku. Podobnie jest w przypadku rzutów na atak. Przerwania wymagają losowych rzutów, określających skuteczność Przerwania. Jeśli Koncentracja przewyższa Przerwanie, jest ono mniej prawdopodobne.

Uwaga: Każdy punkt Stanowczości powyżej 10 zwiększa Koncentrację o 3, a każdy poniżej 10 zmniejsza o 3.

Przerwanie

Przerwanie określa prawdopodobieństwo przerwania czynności przeciwnika – rzut na Przerwanie porównywany jest do Koncentracji postaci.

Uwaga: Wartość Przerwania zależna jest od broni, której używasz.

Jak to dokładniej działa?

Rzut wykorzystuje wartość Przerwania warunkowaną wykorzystywaną bronią, która jest następnie przeciwstawiana Koncentracji celu (ta zależna jest od jego Stanowczości). Do wyniku rzutu w zakresie 1-100 dodawana jest wartość Przerwania, a odejmowana wartość Koncentracji. Jeśli końcowy wynik wynosi 51 lub więcej, bieżąca czynność postaci atakowanej zostanie przerwana.

W skrócie:

Skuteczność przerwania ataku = [Losowanie (1-100)] + [wartość Przerwania atakującego] – [wartość Koncentracji atakowanego]

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...