Czary kapłana

10 minut czytania

Spis treści

Poziom 1

Zbroja Wiary

zbroja wiary

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Redukcja Obrażeń: +4 przez 30 s (podst.)

Tworzy namacalną tarczę wiary wokół sprzymierzeńców w obszarze działania, zwiększając ich Redukcję Obrażeń.

Kolce Potępienia

kolce potępienia

Szybkość: średnia
Zasięg: 12 m
Efekty: Cel: 20-30 (podst.) Kłute, Wszystkie Obrony: -5 przez 10 s (podst.); Obrona: Hart (Celność: +10)

Zsyła na przeciwnika karę za grzechy, zmniejszając wartości Odbicia, Hartu, Refleksu i Woli.

Błogosławieństwo

błogosławieństwo

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Celność: +5, Obrażenia: x1,1 przez 20 s (podst.)

Prośba o wstawiennictwo bogów – zwiększa Celność wszystkich sojuszników w obszarze działania.

Boska Groza

boska groza

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 1,25 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (wróg): Przestraszenie: 15 s (podst.); Obrona: Wola (Celność: +15)

Sieje postrach w niegodziwych sercach, zmniejszając Celność wszystkich w obszarze działania.

Zatrzymanie

zatrzymanie

Szybkość: wysoka
Zasięg: 10 m
Efekty: Cel: Unieruchomienie: 10 s (podst.); Obrona: Wola (Celność: +10)

Chwilowo unieruchamia pojedynczego przeciwnika.

Święta Medytacja

święta medytacja

Szybkość: wysoka
Zasięg: 10 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Koncentracja: +30, Wola: +15 przez 30 s (podst.)

Kapłan oczyszcza swój umysł, obdarzając towarzyszy jasnością umysłu i zwiększając ich premię do Koncentracji i Woli.

Modlitwa o Odwagę

modlitwa o odwagę

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Obrona (Przestraszenie, Przerażenie): +50 przez 30 s (podst.)

Wzmacnia odwagę towarzyszy w obszarze działania, przyznając im dodatkową odporność na ataki powodujące Przestraszenie lub Przerażenie oraz skracając czas trwania tych przypadłości, jeśli już są aktywne.

Pomniejsze Przywrócenie Wytrzymałości

pomniejsze przywrócenie wytrzymałości

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 1,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Wytrzymałość: +14,5

Duża część boskiej siły postaci rzucającej zaklęcie przywraca znaczącą ilość Wytrzymałości wszystkim sprzymierzeńcom w obszarze działania.

Wycofanie

wycofanie

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Efekty: Cel (przyjaciel): Niewidzialność: 20 s (podst.), Tarcza 999999 pkt. z efektem unieruchomienia: 20 s (podst.), Wytrzymałość: +80,7 przez 20 s (podst.)

Otacza cel sferą chroniącą przed obrażeniami i regenerującą Wytrzymałość.

Poziom 2

Boskie Piętno

boskie piętno

Szybkość: średnia
Zasięg: 2,5 m
Przerwanie: 0,5 s (średnie)
Efekty: Cel: 40-50 (podst.) Ogień, Odbicie: -25 przez 10 s (podst.); Obrona: Wola (Celność: +15)

Wyznacza cel zemsty, zadając obrażenia od ognia i zmniejszając wartość Odbicia.

Święta Moc

święta moc

Szybkość: średnia
Zasięg aury: 1,3 m (podst.)
Efekty: Aura (przyjaciel): Moc: +3, Stanowczość: +7 przez 30 s (podst.)

Tworzy strefę boskiej przychylności, zwiększając Moc i Stanowczość sprzymierzeńców w obszarze działania.

Święta Projekcja

święta projekcja

Szybkość: wysoka
Obszar działania: długość 14,8 m
Przerwanie: 0,5 s (średnie)
Efekty:

  • Cel (przyjaciel): Wytrzymałość: +24,2; Obrona: Refleks (Celność: +15)
  • Cel (wróg): Obrażenia: 24,2 (Zimno); Obrona: Refleks (Celność: +15)

Tworzy niespiesznie sunące ucieleśnienie kapłańskiej wiary, które przywraca Wytrzymałość towarzyszy i mrozi przeciwników.

Ziarno Wątpliwości

ziarno wątpliwości

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 1,75 m (podst.)
Przerwanie: 0,5 s (średnie)
Efekty: Obszar działania (wróg): Oszołomienie: 20 s (podst.); Obrona: Wola (Celność: +15)

Sieje niepewność w podświadomości wszystkich wrogów w obszarze działania, zmniejszając ich Szybkość.

Modlitwa Przeciw Niemocy

modlitwa przeciw niemocy

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Obrona (Mdłości, Osłabienie): +50 przez 30 s (podst.)

Wzmacnia zdrowie sprzymierzeńców w obszarze działania, przyznając premię przeciwko atakom wywołującym Mdłości lub Osłabienie oraz skracając czas trwania tych przypadłości, jeśli już są aktywne.

Odpychająca Pieczęć

odpychająca pieczęć

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: Niebezpieczeństwo promień 1,85 m
Przerwanie: 0,5 s (średnie)
Zasięg aury: 1,3 m (podst.)
Efekty: Niebezp. obszar działania: Powalenie: 10 s (podst.); Obrona: Hart

Umieszcza na podłożu magiczną pieczęć, która powala przeciwników.

Lekkie Przywrócenie Wytrzymałości

lekkie przywrócenie wytrzymałości

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 1,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Wytrzymałość: +21,8

Odrobina boskiej siły postaci rzucającej zaklęcie przywraca nieco Wytrzymałości wszystkim sprzymierzeńcom w obszarze działania.

Poświęcona Ziemia

poświęcona ziemia

Szybkość: średnia
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.) od rzucającego
Efekt obszarowy: 20 s (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Wytrzymałość: +8,5 przez 10 s (podst.)

Tworzy długotrwały krąg uzdrawiający, regenerując Wytrzymałość sprzymierzeńca.

Stłumienie Nieszczęść

stłumienie nieszczęść

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Niekorzystne efekty zawieszone przez 15 s (podst.)

Tłumi szkodliwe czynniki dzięki sile woli, czasowo zawieszając niekorzystne efekty wywierane na sprzymierzeńcach w obszarze działania.

Poziom 3

Krąg Obronny

krąg obronny

Szybkość: średnia
Zasięg: 10 m
Obszar działania: Niebezpieczeństwo promień 7,4 m
Zasięg aury: 5 m (podst.)
Efekty: Niebezp. obszar działania: Wszystkie Obrony: +15 przez 10 s (podst.)

Tworzy rozległą strefę boskiego schronienia, przyznając towarzyszom premię do wszystkich rodzajów Obrony.

Bezwład

bezwład

Szybkość: średnia
Zasięg: 10 m
Obszar działania: promień 1,25 m (podst.)
Przerwanie: 0,5 s (średnie)
Efekty: Obszar działania (wróg): Celność w Zwarciu: -15, Zamiana +15% Krytyków na Trafienia przez 30 s (podst.); Obrona: Wola (Celność: +15)

Niezłomna wiara wzbudza wątpliwości przeciwników w obszarze działania, obniżając ich Celność w zwarciu i zakres Trafień Krytycznych.

Złowieszcze Błogosławieństwo

złowieszcze błogosławieństwo

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Zamiana +20% Trafień na Krytyki: 30 s (podst.)

Wzmacnia pewność siebie towarzyszy broni, zwiększając ich szanse na Trafienie Krytyczne.

Kolumna Wiary

kolumna wiary

Szybkość: średnia
Zasięg: 10 m
Obszar działania: Cel + promień 1,25 m (podst.)
Przerwanie: 0,5 s (średnie)
Efekty:

  • Cel: 30-40 (podst.) Miażdżone; Obrona: Refleks (Celność: +10)
  • Obszar działania (wróg): Powalenie: 10 s (podst.); Obrona: Hart (Celność: +15)

Przywołuje kolumnę boskiego sądu, miażdżąc i powalając wrogów w obszarze działania.

Modlitwa Przeciw Bezsilności

modlitwa przeciw bezsilności

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Obrona (Okulawienie, Unieruchomienie): +50 przez 30 s (podst.)

Uwalnia sprzymierzeńców spod wpływu odczuwanych ograniczeń, przyznając premię przeciwko atakom, które powodują Okulawienie lub Unieruchomienie oraz skracając czas trwania tych przypadłości, jeśli już są aktywne.

Średnie Przywrócenie Wytrzymałości

średnie przywrócenie wytrzymałości

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 1,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Wytrzymałość: +31,5

Część boskiej siły postaci rzucającej zaklęcie przywraca umiarkowaną ilość Wytrzymałości wszystkim sprzymierzeńcom w obszarze działania.

Ochronna Pieczęć

ochronna pieczęć

Szybkość: średnia
Zasięg: 10 m
Obszar działania: Niebezpieczeństwo promień 1,85 m (podst.)
Przerwanie: 0,5 s (średnie)
Zasięg aury: 1,3 m (podst.)
Efekty: Niebezp. obszar działania: 40-50 (podst.) Elektryczność; Obrona: Refleks

Tworzy magiczną pieczęć, która razi wrogów energią elektryczną.

Czujna Obecność

czujna obecność

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Wytrzymałość: +35 przez +0,01 s, jeśli Wytrzymałość jest poniżej 20%

Błogosławi towarzyszy wsparciem życzliwej duszy, wywołując efekt leczniczy, kiedy ich Wytrzymałość jest niska.

Poziom 4

Rygiel Wrót Śmierci

rygiel wrót śmierci

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Efekty: Cel (przyjaciel): Zapobieganie śmierci: 20 s (podst.)

Chroni poważnie ranną postać przed spadkiem zdrowia do zera, co spowodowałoby śmierć. Postać nadal może stracić przytomność z powodu utraty Wytrzymałości.

Adoracja Wiernych

adoracja wiernych

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty:

  • Obszar działania (przyjaciel): Moc: +4, Celność w zwarciu, z dystansu: +20 przez 30 s (podst.); Obrona: Wola
  • Obszar działania (wróg): Moc: -10, Celność w zwarciu, z dystansu: -20 s przez 30 s (podst.); Obrona: Wola

Mag chwilowo porzuca wiedzę tajemną na rzecz mocy bojowych. Zyskuje premię do Odbicia, Celności, Mocy, Kondycji i Zręczności, ale traci umiejętność rzucania zaklęć lub zmiany grymuaru na czas trwania czaru.

Modlitwa o Rozwagę

modlitwa o rozwagę

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Obrona (Oszołomienie, Zamęt): +50 przez 30 s (podst.)

Obdarza sprzymierzeńców w obszarze działania rozwagą, przyznając premię przeciwko atakom powodującym Zamęt lub Oszołomienie oraz skracając czas trwania tych przypadłości, jeśli już są aktywne.

Duże Przywrócenie Wytrzymałości

duże przywrócenie wytrzymałości

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 1,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Wytrzymałość: +46

Duża część boskiej siły postaci rzucającej zaklęcie przywraca znaczącą ilość Wytrzymałości wszystkim sprzymierzeńcom w obszarze działania.

Paląca Pieczęć

paląca pieczęć

Szybkość: średnia
Zasięg: 10 m
Obszar działania: Niebezpieczeństwo promień 3,7 m
Przerwanie: 0,5 s (średnie)
Zasięg aury: 2,5 m (podst.)
Efekty: Niebezp. obszar działania: 20-35 (podst.) Ogień, Oślepienie: 15 s (podst.); Obrona: Refleks

Umieszcza na podłożu magiczną pieczęć, która wybucha płomieniami, powodując poparzenia i oślepienie przeciwników.

Jaśniejący Blask

jaśniejący blask

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Przerwanie: 0,5 s (średnie)
Efekty: Obszar działania: (wróg) Wszystkie Obrony: -10 przez 9 s (podst.), Obrażenia: 72,6 (Ogień) przez 9 s (podst.); Obrona: Wola (Celność: +15)

Tworzy jaśniejące źródło światła, utrudniające przeciwnikom w zasięgu wszelką obronę i powodujące periodyczne obrażenia od ognia.

Triumf Krzyżowców

triumf krzyżowców

Szybkość: średnia
Zasięg: 10 m
Obszar działania: promień 1,25 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Wytrzymałość: +200 na wygraną przez 60 s (podst.)

Słuszny gniew udziela się sprzymierzeńcom. Gdy jeden z nich zadaje zabójczy cios, odzyskuje Wytrzymałość.

Poziom 5

Dar Zwycięzcy

dar zwycięzcy

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Efekty: Cel (przyjaciel): Moc, Percepcja: +10, Redukcja Obrażeń: +5 przez 30 s (podst.)

Boska przychylność daje sprzymierzeńcowi premię do Mocy, Percepcji i wszystkich Redukcji Obrażeń.

Kolumna Świętego Ognia

kolumna świętego ognia

Szybkość: średnia
Zasięg: 10 m
Obszar działania: promień 1,25 m (podst.)
Przerwanie: 0,5 s (średnie)
Efekty: Obszar działania: 50-60 (podst.) Ogień; Obrona: Refleks (Celność: +15)

Wyzwala płonącą kolumnę słusznego gniewu, zadając przeciwnikom w obszarze działania obrażenia od ognia.

Modlitwa Przeciwko Uwięzieniu

modlitwa przeciwko uwięzieniu

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Obrona (Paraliż, Skamienienie): +50 przez 30 s (podst.)

Wzbudza potrzebę wyzwolenia u sojuszników w obszarze działania, przyznając premię przeciwko atakom, które powodują Paraliż lub Skamienienie oraz skracając czas trwania tych przypadłości, jeśli już są aktywne.

Krytyczne Przywrócenie Wytrzymałości

krytyczne przywrócenie wytrzymałości

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 1,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Wytrzymałość: +66,6

Znaczna część boskiej siły postaci rzucającej zaklęcie przywraca dużą ilość Wytrzymałości wszystkim sprzymierzeńcom w obszarze działania.

Podniesienie Pokonanych

podniesienie pokonanych

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 1,25 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Podniesienie z 60,5 pkt. Wytrzymałości

Daje pokonanym przyjaciołom drugą szansę, przywracając im przytomność i niewielką ilość Wytrzymałości.

Zbawienie Czasem

zbawienie czasem

Szybkość: średnia
Zasięg: 10 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Czas trwania aktywnych korzystnych efektów: +10

Prośba do bogów o więcej czasu, skutkująca przedłużeniem działania u sprzymierzeńców w zasięgu wszystkich korzystnych efektów, które są akurat aktywne.

Tarcze dla Wiernych

tarcze dla wiernych

Szybkość: średnia
Zasięg: 10 m
Obszar działania: promień 1,75 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Odbicie: +25 przez 30 s (podst.)

Przywołuje potężną świętą tarczę, która przyznaje premię do Odbicia wszystkim sojusznikom w obszarze działania.

Poziom 6

Oczyszczający Ogień

oczyszczający ogień

Szybkość: średnia
Zasięg: 10 m + Przeskok 3 m
Obszar działania: Cel (wróg) + przeskoki (2)
Przerwanie: 0,5 s (średnie)
Efekty:

  • Cel (wróg): Obrażenia: 60,5 (Ogień) przez 5 s (podst.), Czas trwania aktywnych korzystnych efektów: -5 przez 5 s (podst.), Częstotliwość Obrażeń Periodycznych: x2 przez 5 s (podst.); Obrona: Odbicie
  • Przeskoki (wróg): Obrażenia: 60,5 (Ogień) przez 5 s (podst.), Czas trwania aktywnych korzystnych efektów: -5 przez 5 s (podst.), Częstotliwość Obrażeń Periodycznych: x2 przez 5 s (podst.); Obrona: Odbicie

Kapłan ciska we wroga kulą świętego ognia, która neutralizuje jego obronę i przyspiesza zagładę. Powoduje ciągłe obrażenia od ognia, trwające 5 sekund. Przyspiesza taktowanie wszystkich korzystnych efektów, działających na ofiarę (z wyjątkiem leczniczych), a także efektów obrażeń ciągłych. Kula przeskakuje jeszcze na maksymalnie dwóch przeciwników, znajdujących się w pobliżu.

Korony dla Wiernych

korony dla wiernych

Szybkość: średnia
Zasięg: 10 m
Obszar działania: promień 1,25 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Percepcja, Intelekt: +6, Stanowczość: +25 przez 30 s (podst.)

Korona boskiej chwały zdobi sprzymierzeńców w obszarze działania, przyznając im premię do Percepcji, Intelektu i Stanowczości.

Pomniejsze Wstawiennictwo

pomniejsze wstawiennictwo

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Wytrzymałość: +30,3, Czas trwania aktwytnych niekorzystnych efektów: -5

Prosi o boskie wstawiennictwo, przywracające Wytrzymałość i skracające czas trwania negatywnych efektów na sprzymierzeńcach w obszarze działania.

Modlitwa Przeciwko Zdradzie

modlitwa przeciwko zdradzie

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty: Obszar działania (przyjaciel): Obrona (Zauroczenie, Zdominowanie): +50 przez 30 s (podst.)

Wzmacnia lojalność drużyny, przyznając premię przeciwko atakom skutkującym Zauroczeniem lub Zdominowaniem. Skraca czas trwania tych stanów, jeśli już są aktywne.

Iskra Godziwych Dusz

iskra godziwych dusz

Szybkość: średnia
Zasięg: 2,5 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekty:

  • Obszar działania (sprzymierzeniec): Obszar działania (wróg): 30 s (podst.)
  • Obszar działania (wróg): 12-20 (podst.) Elektryczność

Wyzwala w sprzymierzeńcach potężny zapał, który wytwarza aurę, zadającą obrażenia od elektryczności pobliskim wrogom.

Poziom 7 – dostępne w dodatku Biała Marchia cz. I

Niewielkie Ucieleśnienie

kapłan

Szybkość: średnia
Efekty: Rzucający: Obrażenia w zwarciu +20%, Obrażenia z dystansu +20%, Moc +8, Zręczność +8, Kondycja +8, Percepcja +8, Maks. Wytrzymałość +40, Stanowoczość +8, Intelekt +8 przez 30 s (podst.)

Kapłan zaczyna lśnić nadprzyrodzonym blaskiem, wynikającym z nasycenia energią. Kapłan staje się pomniejszym wcieleniem swojego bóstwa i otrzymuje premie do wszystkich Cech, Wytrzymałości, Zdrowia i obrażeń zadawanych bronią.

Zmartwychwstanie

kapłan

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: Cel (przyjaciel) + promień 1,5 m (podst.)
Efekty: Cel (przyjaciel): Podniesienie z 125 (podst.) pkt. Wytrzymałości, Zapobieganie śmierci przez 20 s (podst.) Obszar działania (przyjaciel): Wytrzymałość +75 (podst)

Pojedynczy sojusznik zostaje przywrócony do życia i uzdrowiony, otrzymuje również efekt Rygla Wrót Śmierci. Czar leczy też pobliskich sojuszników.

Burza Świętego Ognia

kapłan

Szybkość: niska
Zasięg: 15 m
Obszar działania: promień 5 m (podst.)
Efekt obszarowy: 9 s (podst.)
Przerwanie 0,5 s (średnie)
Efekty: Obszar działania: Ogień (podst. 24-30), Obrona: Refleks (Celność +10)

Potworny deszcz ognia spada na obszar działania, powodując długotrwałe obrażenia od ognia u wszystkich w zasięgu.

Poziom 8 – dostępne w dodatku Biała Marchia cz. II

Dłoń Dobroci i Nędzy

kapłan

Szybkość: wysoka
Zasięg: 5 m
Czas trwania: 10 s

Kapłan przywołuje promień światła, który leczy sojuszników i parzy przeciwników.

Symbole Magrany

kapłan

Szybkość: średnia
Zasięg: 3 m
Obszar działania: promień 2,5 m (podst.)
Efekt obszarowy: 20 s (podst.)

Rysuje na ziemi symbol Magrany, powodując u przeciwników periodyczne obrażenia od ognia oraz Oślepienie.

Czujny Strażnik

kapłan

Szybkość: średnia
Zasięg: 5 m
Obszar działania: promień 6 m (podst.)

Wiara kapłana staje się opoką niezłomności dla sprzymierzeńców. Kiedy sojusznik straci przytomność podczas walki, zostanie natychmiast ożywiony i odzyska nieco Wytrzymałości.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...