riese

Zdrowie a Wytrzymałość

Zdrowie

Zdrowie to współczynnik określający żywotność postaci. Można je odzyskać tylko podczas odpoczynku lub dzięki kilku Talentom. Obrażenia, które nie zostają pochłonięte przez Redukcję Obrażeń, mają bezpośredni wpływ na Wytrzymałość i Zdrowie postaci. Jeśli wartość Zdrowia postaci spadnie do zera, znajdzie się ona w Agonii lub zginie (w zależności od ustawień poziomu trudności). Postać w Agonii, której zdrowie spadnie do zera, zawsze zginie, bez względu na poziom trudności. Zdrowie postaci nie regeneruje się po zakończeniu walki, ale jego wartość jest znacznie wyższa niż wartość Wytrzymałości.

Wytrzymałość

Wytrzymałość odpowiada możliwości udziału postaci w walce. Obrażenia, które nie zostają pochłonięte przez Redukcję Obrażeń, mają bezpośredni wpływ na Wytrzymałość i Zdrowie postaci. Mikstury i magia lecznicza mogą przywracać Wytrzymałość podczas walki. Jeśli jej wartość spadnie do zera, postać straci przytomność (ale nie zginie, jeżeli tym samym wartość Zdrowia nie spadła do zera). Aby umożliwić jej dalszą walkę, należy użyć zdolności Podniesienie. W przeciwnym wypadku postać odzyska pełnię Wytrzymałości (lub tyle, na ile pozwala jej Zdrowie) po zakończeniu walki.

Agonia

Postać znajdzie się w tym stanie, jeśli jej Zdrowie spadnie do zera. Odzyska ona jeden punkt zdrowia po zakończeniu walki, ale przy jednoczesnej redukcji wszelkich rodzajów Obrony i Celności. Jeśli postać ta zostanie ponownie powalona i utraci ostatni punkt Zdrowia, natychmiast ginie.

Śmierć

Na niektórych poziomach trudności postać, której Zdrowie spadnie do zera, zginie. Zabita postać nie może zostać przywrócona do życia.

poe

W skrócie

Gdy postać otrzyma obrażenia, traci punkty Wytrzymałości. Następnie ich część (1/4) zostaje przeliczona na odpowiednią liczbę punktów Zdrowia, które również traci dany bohater. Oznacza to, że postać, która w wyniku potyczki otrzyma 20 punktów obrażeń – straci 20 punktów Wytrzymałości i 5 punktów Zdrowia. Jeżeli dana postać straci 100% wytrzymałości, padnie nieprzytomna, zostanie również pozbawiona 25% punktów Zdrowia. Utrata 100% Zdrowia oznacza Agonię lub (przy odpowiednich ustawieniach trudności) natychmiastową Śmierć.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...