Łotrzyk

4 minuty czytania

łotrzyk, poe

Łotrzykowie to bezwzględni zabójcy, którzy przerażają brutalnością swoich ataków. Można ich spotkać zarówno w ciemnych, bocznych alejkach, jak i w samym sercu pola bitwy. Łotrzykowie, mimo nieprzewidywalności i braku dyscypliny, często wykorzystywani są jako oddziały szturmowe lub atakujące z zaskoczenia – ich miażdżące ataki kruszą szeregi i morale wroga. W miastach łotrzykowie łączą się zwykle w duże grupy, gdzie łatwo im znaleźć zatrudnienie w charakterze najemników lub płatnych osiłków.

Łotrzyk jest jedną z najciekawszych, najbardziej wszechstronnych, ale także najwięcej wymagających od gracza klas w "Pillars od Eternity". Jako cichy zabójca wykorzystuje swoją zręczność oraz umiejętność skradania się do zaatakowania przeciwnika od tyłu i zadania mu potężnych obrażeń. Posiada małą liczbę punktów życia oraz wytrzymałości. Jest to klasa przeznaczona dla bardziej doświadczonych graczy.

Większość umiejętności łotrzyka odnawia się po zakończeniu każdej walki. Styl gry tą klasą jest bardzo specyficzny. Do pełnego wykorzystania zdolności wymagane jest podejście niezauważonym do przeciwnika. W pewien sposób wymusza to samotne wypady. Wszystko to sprawia, że gra łotrzykiem jest dużo mniej dynamiczna niż w przypadku innych klas. Z drugiej strony jest to prawdopodobnie jedyna klasa, którą można przejść całą grę samotnie, bez żadnego towarzysza.

Zdolności specjalne

Zdolność Opis Dostępność
poe, łotrzyk Podstępny Atak Wykorzystuje zdolność łotrzyka do niepostrzeżonego podejścia do celu. Dodaje premię do obrażeń podczas ataków na cel Oślepiony, Oflankowany, Okulawiony, Sparaliżowany, Skamieniały, Powalony, Unieruchomiony, Ogłuszony lub Osłabiony oraz w przypadku, gdy dowolny cel zostaje trafiony w ciągu dwóch sekund od rozpoczęcia walki. Automatycznie na 1 poziomie.
poe, łotrzyk Druzgocący Cios Atak wpływa na zdolność poruszania się przeciwnika, zadając dodatkowe obrażenia i powodując Okulawienie trafionego wroga. Na 1 poziomie.
poe, łotrzyk Oślepiający Cios Nieczysty atak zadający dodatkowe obrażenia i oślepiający przeciwnika. Na 1 poziomie.
poe, łotrzyk Zuchwały Atak Łotrzyk bez wahania rzuca się w wir walki, co obniża jego możliwości Odbicia, ale zwiększa Celność i obrażenia zadawane przy pomocy broni. Na 3 poziomie.
poe, łotrzyk Ucieczka Umożliwia łotrzykowi przerwanie walki i uniknięcie kolejnego ataku poprzez odskok w wybrane miejsce. Na 3 poziomie.
poe, łotrzyk Nieczysta Walka Wykorzystując różne podstępne techniki walki, łotrzyk zamienia część swoich Trafień w Trafienia Krytyczne. Na 3 poziomie.
poe, łotrzyk Riposta Łotrzyk aktywnie szuka okazji do kontry. Ataki przeciwnika na Odbicie i Chybienie mają szansę wywołać Natychmiastowy Pełny Kontratak. Wymaga używania broni białej. Na 5 poziomie.
poe, łotrzyk Ostateczny Cios Łotrzyk próbuje wykończyć rannego przeciwnika precyzyjnym, śmiercionośnym ciosem z użyciem premii do Celności – tym większej, im więcej Wytrzymałości stracił przeciwnik. Na 5 poziomie.
poe, łotrzyk Zwinne Uniki Łotrzyk nabiera wyjątkowej sprawności w unikaniu ataków, zamieniając w Chybienia wiele Draśnięć, będących wynikiem ataku na Refleks. Na 7 poziomie.
poe, łotrzykKoordynacja Pozycji Jednym szybkim ruchem łotrzyk zamienia się miejscami z pobliskim celem, przerywając walkę. Jeśli celem jest sprzymierzeniec, zamiana jest natychmiastowa, jeśli zaś przeciwnik – niezbędne jest Trafienie przeciwko Refleksowi wroga. Na 7 poziomie.
poe, łotrzykGłębokie Rany Dzięki umiejętności zadawania bólu wszystkie obrażenia cięte, kłute i miażdżone, spowodowane przez łotrzyka, zadają też periodyczne obrażenia bazowe. Na 9 poziomie.
poe, łotrzykZabójcze Ciosy Pozwala na oszacowanie położenia celu, zwiększając skuteczność Podstępnego Ataku, jeśli cel spełnia przynajmniej dwa warunki, umożliwiające taki atak. Na 9 poziomie.
poeNiszczycielski Cios Łotrzyk celuje w czułe miejsce, zadając dodatkowe obrażenia i powodując Osłabienie. Na 11 poziomie.
poe, łotrzykPrzerażający Cios Łotrzyk usiłuje zneutralizować przeciwnika, uderzając w miejsca kluczowe dla jego zdolności do walki. Zadaje dodatkowe obrażenia, powoduje Osłabienie i Okulawienie. Na 11 poziomie.
łotrzykChmura Dymu (BM I) Łotrzyk tworzy niewielką chmurę dymu, który powoduje krótkotrwałe Rozkojarzenie u pobliskich przeciwników. Na 11 poziomie.
łotrzykŻywica (BM I) Łotrzyk wykonuje atak podstawowy, który zadaje dodatkowe obrażenia i ma szansę spowodować Ogłuszenie przeciwnika. Na 13 poziomie.
łotrzykKrok w Cień (BM II) Przechodząc przez świat cienia, łotrzyk pozornie teleportuje się w różne pozycje na polu bitwy, powracając w końcu do punktu wyjścia, kiedy efekt przemija. Na 13 poziomie.
łotrzykPozorna Śmierć (BM II) Łotrzyk pada na ziemię i udaje obezwładnienie, odzyskując Wytrzymałość i wyczekując odpowiedniego momentu na powrót do walki. kiedy wstaje, na krótką chwilę staje się niewidzialny. Na 15 poziomie.

Talenty klasowe

Talent Opis
poe, łotrzykGarda Zwiększa zdolność koncentracji łotrzyka, zmniejszając punkty karne do Odbicia podczas Zuchwałego Ataku.
poe, łotrzykGruchoczący cios Poszerza wiedzę o anatomii, zwiększając obrażenia zadawane przez Ostateczny Cios.
poe, łotrzykBezwzględna Walka Usprawnia zdolności manewrowe łotrzyka, zwiększając procent trafień przekształcanych w Trafienia Krytyczne podczas Nieczystej Walki.
poe, łotrzykZakrycie Całunem Umożliwia postaci tymczasową niewidzialność. Przeciwnicy nie są w stanie wykryć niewidzialnych postaci, a ataki wyprowadzane podczas trwania automatycznie stają się Atakami Podstępnymi. Atak, rzucenie zaklęcia lub użycie umiejętności specjalnej bądź przedmiotu zakończy niewidzialność.
poe, łotrzykCios w Plecy Radykalnie zwiększa obrażenia zadawane przy ataku wyprowadzonym podczas skradania się lub niewidzialności. Łotrzyk może korzystać z broni białej lub dystansowej, ale musi znajdować się w promieniu 2 m od celu.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...