piorun_kulisty

Paladyn

Norbert "Wolvertino" Rędzia wtorek, 14 lipca 2015
poe, paladyn

Paladyni to wojowniczy fanatycy, w pełni oddani konkretnemu bogu, władcy lub nawet stylowi życia. Można ich spotkać wszędzie tam, gdzie grupa czcicieli o podobnych poglądach założyła społeczność wojowników oddanych swojej sprawie. Pośród osób, które podzielają ich poglądy na świat, paladyni wywołują podziw, szacunek, ale i dozę strachu. Wielu paladynów zajmuje najważniejsze stanowiska w armiach i w wojskach zaciężnych. Jednak w ogniu bitwy ich fanatyzm często bierze górę nad służbową hierarchią – i zdrowym rozsądkiem.

Paladyn wspomaga swoje ataki magią. Podobnie jak wojownik, charakteryzuje się bardzo dużą liczbą punktów życia i wytrzymałości oraz doskonałą obroną. Ważną rzeczą jest także konieczność wyboru zakonu, do jakiego przynależy paladyn. Zakon wpływa na to, z jakimi premiami do określonych cech charakteru rozpoczynasz rozgrywkę. W kilku miejscach w grze możesz zyskać dzięki temu nowe opcje dialogowe lub wybrać inne zakończenie zadania, ale zmiany, jakie wprowadza ten wybór, są jedynie kosmetyczne.

Paladyn podczas potyczki dysponuje zarówno umiejętnościami do walki w zwarciu, jak i magią. Warto jednak zaznaczyć, że magia pełni tutaj rolę pomocniczą. Bardzo trudno stworzyć paladyna, który będzie przede wszystkim skupiony na czarach. Większość umiejętności odnawia się na zakończenie każdego starcia, więc nie ma konieczności tak częstego odpoczynku, jak w przypadku klas typowo magicznych.

Zakony paladynów

Każdy paladyn jest członkiem jakiegoś zakonu, wybieranego podczas tworzenia postaci. Zakon definiuje po dwa pożądane i niepożądane sposoby zachowania. Stopień, w jakim udaje się mu do nich stosować, reprezentowany jest przez wzmocnienie lub osłabienie mocy paladyna. Opisywane zmiany są raczej symboliczne.

Zakon paladynów Cechy pożądane Cechy niepożądane
Tarczownicy św. Elcgi Dyplomacja i Dobroć Agresja i Okrucieństwo
Posępni Piechurzy Agresja i Okrucieństwo Dyplomacja i Dobroć
Życzliwi Wędrowcy Uczciwość i Pasja Zwodniczość i Okrucieństwo
Rycerze Złotego Paktu Racjonalność i Spokój Pasja i Agresja
Paladyni Darcozzich Cwaniactwo i Pasja Okrucieństwo i Spokój

Zdolności specjalne

Zdolność Opis Dostępność
poe, paladyn Wiara i Przekonanie Paladyni posiadają wrodzoną premię do wszystkich współczynników obrony. Automatycznie na 1 poziomie.
poe, paladyn Płomienie Poświęcenia Kolejne ataki paladyna dodają 100% obrażeń od ognia. Na 1 poziomie.
poe, paladyn Nakładanie Rąk Siła wiary paladyna umożliwia mu uzdrawianie dotykiem, przywracając znaczną ilość Wytrzymałości paladynowi lub towarzyszowi znajdującemu się w zasięgu. Na 1 poziomie.
poe, paladyn Żarliwe Skupienie Niezmącona siła przekonań paladyna precyzuje zamiary sprzymierzeńców, poprawiając ich Celność. Na 3 poziomie.
poe, paladyn Żarliwa Szarża Daje paladynowi i sojusznikom natchnienie do gwałtownej szarży, zwiększając ich szybkość ruchów. Na 3 poziomie.
poe, paladyn Gorliwa Wytrwałość Wypełnia paladyna i sojuszników niewzruszoną pewnością siebie, podnosząc redukcję obrażeń. Na 3 poziomie.
poe, paladyn Inspiracja Gdy paladyn pokona przeciwnika, wszyscy członkowie drużyny zyskują premię do obrony. Na 5 poziomie.
poe, paladynWyzwalające Wezwanie Kiedy paladyn używa na sojuszniku Wyzwalającego Wezwania, sprzymierzeniec otrzymuje premię do celności. Na 5 poziomie.
poe, paladynZaprzysięgły Wróg Kieruje na wroga słuszny gniew paladyna, przyznając premię do Celności i obrażeń zadawanych temu przeciwnikowi aż do czasu zakończenia walki lub śmierci celu. Na 5 poziomie.
poe, paladynOczyszczenie Niegodnych Paladyn tymczasowo likwiduje wszelkie korzystne efekty, działające na pojedynczego przeciwnika. Efekty zaczynają działać ponownie, kiedy Oczyszczenie Niegodnych zanika. Na 7 poziomie.
poe, paladynOżywcze Wezwanie Wzywa nieprzytomnego towarzysza do powstania, dając mu potężny, ale krótkotrwały zastrzyk Wytrzymałości, której połowa wkrótce znika. Na 7 poziomie.
poe, paladynWzmacniające Wezwanie Rozkazuje towarzyszowi podwoić starania, zwiększając wartość odbicia. Na 9 poziomie.
poe, paladynDusza Sprawiedliwości Zwiększa obronę paladyna przeciwko truciznom, chorobom, oczarowaniu, zdominowaniu, przestraszeniu i efektom przerażenia. Na 9 poziomie.
poe, paladynSkoordynowane Ataki Sojusznik znajdujący się najbliżej paladyna i atakujący ten sam cel otrzymuje premię do Celności. Na 9 poziomie.
poe, paladynNaglące Wezwanie Nawołuje sprzymierzeńca do pośpiechu, zwiększając jego tempo ataku. Na 11 poziomie.
paladynLeczenie Łańcuchowe (BM I) Paladyn wybiera pojedynczego sojusznika do wyleczenia, ale efekt działania przeskakuje pomiędzy sprzymierzeńcami nawet sześciokrotnie (wliczając pierwotne trafienie). Na 11 poziomie.
paladynŚwięte Całopalenie (BM I) Paladyn skupia swoją wiarę i zaczyna płonąć błętkiem ognia. Z każdym rozbłyskiem płomieni paladyn otrzymuje niewielkie obrażenia bazowe, zaś przeciwnicy w zasięgu otrzymują obrażenia od ognia. Natomiast sojusznicy otrzymują niewielką ilość Wytrzymałości. Na 13 poziomie.
paladynWyrzeczenie (BM II) Dzięki sile woli paladyn może zniszczyć dowolnego ducha lub przywołaną istotę mającą poziom niższy niż paladyn. Z kolei duchy i przywołane stworzenia na tym samym lub wyższym poziomie otrzymają obrażenia bazowe. Na 13 poziomie.
paladynOto Męczennik (BM II) Paladyn bierze na cel upadłego sprzymierzeńca i tworzy nad nim pulsujące światło, które zwiększa szybkość i Redukcję Obrażeń pobliskich sojuszników, zmniejszając je u przeciwników. Światło znika, jeśli sprzymierzeniec zostanie ożywiony. Jeśli paladyn straci przytomność, umiejętność ta zostaje automatycznie użyta na paladynie. Na 15 poziomie.

Talenty klasowe

Talent Opis
poe, paladynKrytyczne Skupienie Sprzymierzeńcy czerpią siłę z żarliwości paladyna. Żarliwe Skupienie, wpływające na sprzymierzeńców, przekształca 5% zwykłych trafień w Trafienia Krytyczne.
poe, paladynGłęboka Wiara Sprawia, że wiara paladyna jest bardziej intensywna, zwiększając premie obronne wiary i przekonania.
poe, paladynWiększe Nakładanie Rąk Siła wiary paladyna umożliwia mu uzdrawianie dotykiem, przywracając znaczną ilość Wytrzymałości paladynowi lub towarzyszowi znajdującemu się w zasięgu.
poe, paladynGwałtowne Płomienie Zwiększa obrażenia zadawane przez Płomienie Poświęcenia.
poe, paladynNiezmącona Wiara Wierzenia paladyna pozwalają zneutralizować negatywny wpływ reputacji na wiarę i przekonanie.
poe, paladynOchronny Dotyk (Tarczownicy św. Elcgi) Kiedy paladyn Tarczowników św. Elcgi używa na sojuszniku Nakładania Rąk, sprzymierzeniec otrzymuje premię do celności.
poe, paladynOchronne Płomienie (Tarczownicy św. Elcgi) Płomienie Poświęcenia paladyna Tarczowników św. Elcgi dodają premię do odbicia.
poe, paladynCzarna Ścieżka (Posępni Piechurzy) Paladyn Posępnych Piechurów, pokonując przeciwnika, powoduje przestrach u innych wrogów.
poe, paladynPamiętaj Pole Rakham (Posępni Piechurzy) Płomienie Poświęcenia paladyna Posępnych Piechurów zadają dodatkowe 50% obrażeń od kwasu.
poe, paladynDziwna Litość (Życzliwi Wędrowcy) Paladyn Życzliwych Wędrowców, pokonując przeciwnika, sprawia, że jego sojusznicy odzyskują wytrzymałość.
poe, paladynMiecz i Pasterz (Życzliwi Wędrowcy) Płomienie Poświęcenia paladyna Życzliwych Wędrowców regenerują sprzymierzeńcom wytrzymałość.
poe, paladynWięź Obowiązku (Rycerze Złotego Paktu) Kiedy paladyn Rycerzy Złotego Paktu używa na sojuszniku wyzwalającego wezwania, sprzymierzeniec otrzymuje znaczną premię przeciwko zauroczeniu, zamętowi i zdominowaniu.
poe, paladynWytrwałe Płomienie (Rycerze Złotego Paktu) Paladyn Rycerzy Złotego Paktu może zwiększyć obrażenia od ognia, pochodzące ze zdolności Płomieni Poświęcenia.
poe, paladynInspirujące Wyzwolenie (Paladyni Darcozzich) Kiedy paladyn Darcozzich użyje Inspiracji, sprzymierzeniec otrzymuje premię do celności.
poe, paladynOgnie Pałacu Darcozzich (Paladyni Darcozzich) Kiedy paladyni Darcozzich używają Płomieni Poświęcenia, zyskują słabą płomienną tarczę.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...