FAQ

5 minut czytania

project eternity, bitwa
1. Czym jest "Project Eternity"?

"Project Eternity" to drużynowy RPG w konwencji fantasy, zainspirowany grami powstałymi na silniku Infinity ("Baldur's Gate 1 i 2", "Icewind Dale 1 oraz 2", a także "Planescape: Torment"), którego akcja umiejscowiona została w świecie wykreowanym przez Obsidian Entertainment. Kamera ma sztywną, aksonometryczną (wysoki kąt) perspektywę (z możliwością przybliżania!). Środowisko gry to dwuwymiarowe tła łączone z trójwymiarowymi postaciami i efektami wizualnymi.

Zespół pracujący nad "Project Eternity" skupił się na trzech założeniach, mających oddać uczucia towarzyszące zabawie z grami na silniku Infinity, a które tak bardzo ukochali sobie gracze:

  • Unikatowe, piękne, dynamiczne środowisko, zachęcające oraz nagradzające eksplorację.
  • Fabuła, która zarówno oddaje osobiste przeżycia bohatera, jak i ukazuje daleko idące konsekwencje czynów, z wiarygodnymi postaciami oraz frakcjami, kreującymi dylematy angażujące uwagę gracza.
  • Bawiące, a zarazem wymagające, taktyczne starcia, których poziom trudności można zwiększyć używając przeznaczonych ku temu dodatkowych opcji.
project eternity
2. Co znaczy określenie "drużynowy RPG" w "Project Eternity"?

Po rozpoczęciu gry, gracz może stworzyć bohatera bądź bohaterkę, wybierając spośród sześciu ras, kilku narodowości, jedenastu klas, jak i spośród licznych życiorysów. W czasie gry można poszerzyć drużynę do maksymalnie sześciu postaci. Do dodatkowych bohaterów zalicza się zarówno ośmiu towarzyszy zaprojektowanych i napisanych przez Obsidian, jak i tych zbudowanych od podstaw przez gracza w Holu Awanturników.

project eternity
3. A jak prezentuje się walka?

Starcia w "Project Eternity" będą wzbudzały podobne uczucia do tych toczonych w grach na silniku Infinity, wliczając w to system "czasu rzeczywistego z aktywną pauzą". System walki sprawia, że czynności wykonywane przez bohaterów dzieją się jednocześnie, niemniej gracz ma możność zatrzymania gry w dowolnym momencie. Gracz wybiera jedną bądź kilka postaci z drużyny, wydaje im rozkazy, np. wskazując cel dla samopowtarzających się czynności, takich jak standardowy atak, albo aktywuje jedną z limitowanych umiejętności bitewnych, jak na przykład zaklęcia.

Na wzór gier napędzanych silnikiem Infinity, "Project Eternity" umożliwi graczowi określenie sytuacji, w których gra ma automatycznie się zatrzymać (np. kiedy jeden z członków drużyny padnie nieprzytomny). Ta opcja zawiera również przełącznik aktywujący tryb "powolnej walki", który może być użyty wraz z opcją pauzy albo bez niej. W tym trybie gracz zmienia tempo toczącego się starcia, aż do całkowitego spauzowania gry.

4. Jakimi rasami możemy grać?

Gracz może wybierać spośród sześciu głównych ras znanych w tej cześć świata: ludzi, elfów, krasnoludów, orlan, aumaua oraz aasimarów1. Orlanie, aumaua i aasimarowie występują tylko w świecie "Project Eternity", niemniej można zaobserwować pewne podobieństwa pomiędzy aasimarami a "planotkniętymi" z innych systemów. Orlanie są niskimi humanoidami, których charakterystyczną cechą fizyczną jest podwójny odcień skóry, znaczne owłosienie ciała i długie uszy. Aumaua są wielkimi, ziemnowodnymi humanoidami, odznaczającymi się dużą różnorodnością zabarwienia skóry, wydłużonymi głowami oraz występowaniem częściowej błony pławnej między palcami rąk i stóp.

project eternity

Aasimarowie nie są oddzielnym ludem, to swoisty fenomen, dotykający każdej rasy. Wielu ludzi uważa, że osoby tego rodzaju zostały odmienione przez bogów jeszcze przed urodzeniem. Charakterystyczny wygląd aasimarów jest powodem, który sprawia, że trzymają się z dala od ludzi, a relacje, jakie łączą ich z rozmaitymi personami, są tak różnorodne, jak kulturowo zróżnicowane są te osoby.

Gracz może wybierać pomiędzy grupami etnicznymi charakterystycznymi dla każdej rasy. W ten sposób elfy rozróżniamy na śnieżne i leśne, krasnoludy na górskie oraz borealne, orlanów na dzikich i walecznych, aumaua dzielą się zaś na wyspiarzy i mieszkańców wybrzeża. Ludzie podzieleni są na trzy grupy etniczne: żyjących na równinach, sawannie i tych związanych z oceanem. Aasimarów można znaleźć wśród przedstawicieli wszystkich ras, ich fizys stawia je obok wszelkich podziałów.

5. A klasy bohaterów?

Postacie mogą przynależeć do jednej spośród jedenastu klas: barbarzyńcy, zaklinacza, ciphera, druida, wojownika, mnicha, paladyna, kapłana, łowcy, łotrzyka lub czarodzieja. "Podstawowa czwórka" (wojownik, łotrzyk, kapłan, czarodziej) jest najbardziej zbliżona do ich odpowiedników z "papierowych" gier. Pozostałe klasy (barbarzyńcy, druida, mnicha, paladyna, łowcy) są tylko nieco podobne do ich "papierowych" odpowiedników, różnic zaś ma być naprawdę dużo. Cipher i zaklinacz to zupełnie nowe klasy, specyficzne dla świata "Project Eternity".

Tradycyjnie klasy różnią się "klikalnością" – niektóre wymagają mniej wysiłku przy prowadzeniu, inne więcej. Np. taki wojownik jest łatwiejszy w "obsłudze" niż czarodziej. Niemniej system rozwoju pozwala graczom zamieszać w tym, stworzyć dla przykładu wojownika, który korzysta z wielu wymagających aktywowania zdolności, a z drugiej strony – bardziej pasywnego maga. Wyważenie klas jest dla nas ważne, niemniej chcemy, aby grając każdą klasą, można było poczuć charakterystyczny dla niej styl, jak i również by była ona komplementarna w stosunku do innych.

6. W jakim stylu graficznym będzie utrzymana gra?

Styl grafik jest całkiem realistyczny, prezentuje, szczególnie w środowisku zewnętrznym, nieco stonowaną, naturalną paletę kolorów. Proporcje postaci są również utrzymane w realistycznym stylu. Ekwipunek został tak zaprojektowany, by proporcjami odpowiadać historycznym, ziemskim odpowiednikom, z naciskiem aby ich forma nie mijała się z funkcją. Niemniej, ponieważ ta gra to fantasy, otoczenie też będzie fantastyczne, z nieziemską architekturą, niezwykłymi materiałami, olśniewającymi kolorami, a także, gdy to będzie konieczne, pięknymi zdobieniami.

project eternity
7. A co wiadomo o realiach i fabule gry?

Akcja "Project Eternity" została umiejscowiona w świecie wykreowanym przez Obsidian Entertainment, w którym dusze śmiertelników związane zostały z pradawnym, a także przedziwnym, cyklem życia i reinkarnacji, a wielu wierzy, że na jego pieczy stoją bogowie. Chociaż przekonania rozmaitych kultur, jak i jednostek, na temat natury i celu tego cyklu są różnorodne, dopiero niedawno śmiertelnicy za pomocą "nauki animacji" (nauki o duchu – dop. Ranger) uzyskali znaczący postęp w badaniach nad jego podstawowymi mechanizmami.

project eternity

Fabuła rozgrywa się w małym kraju półkuli południowej, znanym jako Dyrwood. Dyrwood to silnie zalesiony, nadmorski region, w którym osiedlili się przybysze z zamorskich imperiów kolonialnych i których połączyły niełatwe relacje z autochtonami, plemionami orlan i elfów, strzegącymi położonych wewnątrz dzikich, leśnych ostępów pradawnych ruin – Eír Glanfath. Starożytny Eir Glanfath był istnym tyglem ras, wznoszących za pomocą substancji zwanej adrą, skomplikowane w konstrukcji, często masywne, budowle. Chociaż los, jaki spotkał pradawnych Glanfathijan, jest nieznany, to pozostałości niebezpiecznych i obszernych ruin wskazują, że posiedli swego czasu wiedzę o mechanizmach dusz. Pragnienie zdobycia tej wiedzy jest powodem, dla którego wszystkie okoliczne mocarstwa tak desperacko pragną zbadać i złupić pozostałości miasta Glanfathan, popadając przy tym w konflikty, zarówno z autochtonami, jak i ze sobą wzajemnie.

Głównym bohaterem (bądź bohaterką) opowieści jest nowo przybyła do Dyrwood osoba, która była świadkiem przedziwnego, nadnaturalnego zdarzenia. Wydarzenie postawiło ją w trudnym płożeniu, szereg problemów, jaki na nią spadł przy tej okazji, zmusza ją do wędrówek po nieznanym świecie, celem ich rozwiązania.

8. Jaki silnik napędza "Project Eternity"?

Silnik Unity, wzbogacony o rozwiązania zaprojektowane przez Obsidian Entertainment.

9. Na jakich platformach dostępna będzie gra?

Wypuścimy "Project Eternity" na pecetowe systemy – Windows, Mac i Linuks. Pobrać grę będzie można ze strony Steama i GoGa.

project eternity
10. Czy "Project Eternity" będzie wykorzystywał formy zabezpieczeń w stylu DRMów (digital rights management)?

Wersja GoGowa jest wolna od zabezpieczeń DRM. Steamowa wersja działa tak, jak każda inna steamowa gra, czyli nie posiada żadnych dodanych DRMów. Nie ma więc żadnych onlinowych utrudnień, ani nałożonych przez nas DRMów.

11. Na jakie języki zostanie przełożona zawartość gry?

Poza wersją angielską, "Project Eternity" ukaże się w języku francuskim, niemieckim, hiszpańskim, polskim i rosyjskim.

12. Jakie będziecie wspierać rozdzielczości ekranu?

"Project Eternity" będzie wpierał rozdzielczość 1280x720 i w górę. Plansze są generowane w wysokich rozdzielczościach i obsługiwać będą szeroki zakres skalowania.

13. Co jeszcze fajnego i ciekawego zawrzecie w grze?

Dzięki wsparciu ze strony fanów, gracze będą mieli dostęp zarówno do domu gracza, jak też i do kompletnej twierdzy. Dodatkowo czeka ich ekstrapolacja 15-poziomowego mega-podziemia, Nieskończonych Ścieżek Od Nua. Dla graczy lubiących bardziej ekstremalną rozgrywkę, przygotowaliśmy trzy dodatkowe tryby gry: "eksperta" (wyłącza wspomagające gracza opcje),"ścieżkę potępionych" (znacznie zwiększa poziom trudności i złożoności spotkań) i "próbę żelaza" (pozwala tylko raz zapisać grę, śmierć drużyny = koniec gry, opcje jej zapisywania zostały usunięte).


  1. Użyłem dobrze znanego wszystkim graczom DnD terminu "aasimar", gdyż uważam, że lepiej oddaje znaczenie użytego w oryginale pojęcia "godlike", niż jego polskie, dosłowne tłumaczenie "boski".

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...