Niedawno napotkani we Wschodnich Rubieżach Glanfantanie nazywali kiedyś enigmatyków "brishalgwinami" ("łowcami umysłów"). Enigmatycy posiadają zdolność bezpośredniego kontaktu i manipulacji duszą oraz umysłem innej osoby, używając esencji sprzymierzeńca lub wroga do skupienia swojej magii. Choć większa część enigmatyków wciąż zamieszkuje Wschodnie Rubieże, to można spotkać ich już niemal na całym znanym świecie. Z czasem zyskali większą akceptację, ale generalnie nie cieszą się zaufaniem – szczególnie wśród osób niewykształconych.
Enigmatyk jest postacią wyposażoną w nadnaturalne zdolności psychiczne, dzięki którym nie tylko potrafi kontaktować się ze światem duchowym, ale także na niego wpływać. Może w ten sposób osłabić przeciwnika lub nawet zadać mu obrażenia bezpośrednie. Klasa ta charakteryzuje się niskim poziomem wytrzymałości i zdrowia. Wysoki jest za to wskaźnik odbicia.
Zdolności enigmatyka podzielone są na sześć poziomów, z których każdy odblokowywany jest co drugi poziom postaci. Umiejętnie wykorzystane, będą w decydujący sposób wpływać na przebieg całej walki. Postać musi jednak wspomagać się bronią konwencjonalną, najlepiej dystansową. Klasa ta polecana jest osobom bardziej doświadczonym, gracz powinien rozważnie dobierać kolejne czary, zarówno podczas awansów, jak i bitwy.
Enigmatyk do rzucenia zaklęcia potrzebuje odpowiedniego poziomu skupienia. Jego aktualny stan wyświetla się w prawym dolnym rogu ikonki postaci. W momencie rozpoczęcia walki Skupienie znajduje się na maksymalnym poziomie, a każdy czar zabiera jego określoną ilość. Aby uzupełnić stan skupienia, należy zaatakować przeciwnika z włączoną zdolnością duchowy bicz. Enigmatyk wyssie część duszy z przeciwnika, zwiększając tym samym poziom własnego skupienia. Skupienie odnawia się do maksymalnego poziomu po każdej walce.
Zdolności specjalne
Zdolność | Opis | Dostępność |
---|---|---|
Skupienie | Skupienie to paliwo, którego enigmatycy potrzebują, aby używać swoich mocy. Enigmatycy zaczynają walkę z niewielką ilością Skupienia, ale ich bardziej zaawansowane techniki wymagają dużego wydatku. Dodatkowo, wielokrotne użycie nawet słabej mocy szybko zużywa Skupienie enigmatyka, co zmusza go do powrotu do fizycznej walki, aby odbudować zasoby. Skupienie zdobywa się poprzez zadawanie obrażeń przeciwnikom za pomocą broni dystansowych i do walki wręcz. Nie wahaj się więc wysłać swojego enigmatyka do walki z użyciem tradycyjnych broni, aby budować pulę Skupienia. Kiedy osiągnie ona swoje maksimum, wrodzona premia enigmatyka do obrażeń zostaje wyłączona, ponieważ nie mogą wyssać już więcej Skupienia z przeciwników. | Automatycznie na 1 poziomie. |
Duchowy Bicz | Na bliski dystans bronie enigmatyków generują pole pasożytniczej energii, która atakuje duszę celu. Tryb Duchowego Bicza zwiększa ilość zadawanych obrażeń i generuje Skupienie dla enigmatyka. | Na 1 poziomie. |
Moce | Moce wymagają Skupienia oraz celu w pobliżu innego niż sam enigmatyk i to takiego „zamieszkanego” przez duszę. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że enigmatyk musi zawsze wycelować swoją moc w pobliskiego sojusznika albo wroga. Nie jest możliwe wycelowanie jej w samego siebie, odległy cel albo wolną przestrzeń. Enigmatycy mają wiele mocy, zadających obrażenia pojedynczemu celowi, takich, które osłabiają przeciwników, oraz mocy, które przeskakują z celu na cel. | Poziomy: 1,3,5,7,9,11,13,15. |
Talenty klasowe
Talent | Opis |
---|---|
Mentalny Odwet | Uderzenie odwetowe ogłusza wroga, jeśli spróbuje ataku na Wolę enigmatyka. |
Kąśliwy Bicz | Duchowy Bicz uderza mocniej, zadając dodatkowe obrażenia. |
Chłonący Bicz | Moc pochłaniania Duchowego Bicza ulega zwiększeniu, powodując szybszą regenerację Skupienia. |
Brutalna Reakcja | Wzmacnia siłę Mentalnego Odwetu enigmatyka, powodując niewielkie obrażenia bazowe przy każdym trafieniu. |
Większe Skupienie | Zwiększa maksymalne Skupienie enigmatyka. |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz