Spis treści
Talenty zdobywa się co drugi poziom postaci i zawsze jest to tylko jeden punkt do wykorzystania. Większość z nich to umiejętności pasywne, zapewniające określone bonusy oraz premie do statystyk postaci. Często wzmacniają wybrane wcześniej zdolności, zwiększając ich efekt czy obszar działania.
Talenty dzielą się na cztery główne grupy: klasowe, ofensywne, defensywne i użytkowe. Pierwsza grupa, jak sama nazwa wskazuje, stanowi talenty unikalne dla klasy postaci, którą grasz. W tym przypadku, kolejne talenty pojawiają się w miarę zdobywania nowych poziomów. Pozostałe trzy grupy zawierają po kilkanaście talentów dostępnych dla wszystkich klas od 1 lub 4 poziomu doświadczenia.
W "Pillars of Eternity" pojawiają się również talenty specjalne, które są ściśle powiązane z fabułą i wyborami dokonanymi przez gracza podczas zabawy.
Talenty ofensywne
| Talent | Opis |
|---|---|
Biegłość w broni: Poszukiwacz Przygód |
Uczy postać posługiwania się halabardą, estokiem, kiścieniem, różdżką i łukiem bojowym, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
Biegłość w broni: Rycerz |
Uczy postać posługiwania się toporem bojowym, mieczem, morgenszternem i kuszą, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
Biegłość w broni: Szlachcic |
Uczy postać posługiwania się sztyletem, rapierem, buławą, berłem i laską, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
Biegłość w broni: Chłop |
Uczy postać posługiwania się siekierą, włócznią, kosturem bojowym i łukiem myśliwskim, dodając celności przy użyciu tych rodzajów broni, a także podczas walki bez broni. |
Biegłość w broni: Zbir |
Uczy postać posługiwania się szablą, stiletto, maczugą, pistoletem i garłaczem, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
Biegłość w broni: Żołnierz |
Uczy postać posługiwania się mieczem dwuręcznym, piką, młotem bojowym, arbaletem i arkebuzem, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
Dziki Atak |
Poprzez wyjątkowo zaciekły atak, postać może poświęcić Celność w zwarciu na rzecz znaczącego zwiększenia zadawanych obrażeń. |
Trujący Cios |
Postać nakłada mieszankę roślinnych i zwierzęcych toksyn na swoją broń, co umożliwia zadawanie ciosów powodujących rozłożone w czasie, dodatkowe obrażenia od trucizny. |
Strzelec Wyborowy |
Zwiększa Celność postaci używającej broni dystansowej przeciwko przeciwnikom w dużej odległości. |
Strzelec |
Zwiększa prędkość przeładowywania kusz, arbaletów i wszystkich broni palnych. |
Niebezpieczny Przyrząd |
Zwiększa obrażenia zadawane narzędziami (różdżką, laską lub berłem), ale z każdym atakiem zadaje również niewielkie obrażenia bazowe użytkownikowi. |
Styl walki – dwie bronie |
Specjalistyczny trening zwiększa Tempo Ataku postaci trzymającej broń w każdej ręce. |
Styl Jednoręczny |
Jeśli postać używa jednoręcznej broni do walki wręcz, część Draśnięć zamieniana jest na Trafienia. |
Styl Dwuręczny |
Przyznaje premię do zadawanych obrażeń przy korzystaniu z broni dwuręcznej. |
Zabójca Bestii |
Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Bestiom. |
Zguba Pierwotnych |
Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Pierwotnym. |
Pogromca Duchów |
Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Duchom. |
Uświęcanie |
Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim nośnikom dusz. |
Łowca Dzikich |
Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Dzikim wrogom. |
Przerywające Ciosy |
Atak skutkujący zadaniem obrażeń zwiększa szansę na spowodowanie Przerwania. |
Odsłonięcie |
Poświęcenie Tempa Ataku w zwarciu dla pominięcia części Redukcji Obrażeń celu. |
Kłujący Strzał |
Poświęcenie Tempa Ataku z dystansu dla uzyskania zwiększonego pominięcia Redukcji Obrażeń. |
Krwawa Rzeź |
Niektóre trafienia w przecinków o niskiej Wytrzymałości zamieniane są w Trafienia Krytyczne, zaś wszystkie Trafienia Krytyczne powodują dodatkowe obrażenia. |
Talenty defensywne
| Talent | Opis |
|---|---|
Trzymaj Szereg |
Uczy postać nowych strategii obronnych, zwiększając limit przeciwników, z którymi można Nawiązać Walkę o 1. |
Refleks Węża |
Zwiększa wartość obrony Refleksu. |
Hart Niedźwiedzia |
Zwiększa wartość obrony Hartu. |
Wola Byka |
Zwiększa wartość obrony Woli. |
Mentalna Twierdza |
Wzmacnia obronę postaci przeciwko Zauroczeniu, Zamętowi, Zdominowaniu, Przestrachowi i Przerażeniu. |
Kontrola Ciała |
Wzmacnia obronę postaci przeciwko Paraliżowi, Skamienieniu, Mdłościom, Ogłuszeniu i Osłabieniu. |
Nieugiętość |
Wzmacnia obronę postaci przeciwko Oślepieniu, Oszołomieniu, Okulawieniu, Powaleniu i Unieruchomieniu. |
Ostrożny Atak |
Postać atakuje z pozycji obronnej, pilnując, by się nie odsłonić. Traci przy tym na Szybkości, ale na rzecz zwiększonego Odbicia. |
Styl walki – broń i tarcza |
Premie do Odbicia używanej tarczy ulegają zwiększeniu i przyznają taką samą premię do Refleksu postaci. |
Zgrany Odwrót |
Przyznaje premię do wszystkich rodzajów obrony przeciwko atakom przy Odstąpieniu Walki. |
Znakomite Odbicie |
Zwiększa Odbicie postaci. |
Talenty użytkowe
| Talent | Opis |
|---|---|
Szybki Biegacz |
Postać staje się bardziej żwawa, zwiększając swoje Tempo Ruchu, oraz bardziej odporna na ataki związane z Odstąpieniem od Walki. |
Głębokie Kieszenie |
Umożliwia korzystanie z dwóch dodatkowych przedmiotów podręcznych. |
Arsenał |
Umożliwia korzystanie z dodatkowego zestawu broni. |
Strzał w Biegu |
Zmniejsza stopień spowolnienia odzyskiwania gotowości podczas ruchu przy użyciu broni dystansowych. |
Potomek Ognia |
Zwiększa obrażenia od ognia i Redukcję Obrażeń od ognia. |
Serce Burzy |
Zwiększa obrażenia od elektryczności i Redukcję Obrażeń od elektryczności. |
Duch Rozkładu |
Zwiększa obrażenia od kwasu i Redukcję Obrażeń od kwasu. |
Tajemnice Mrozu |
Zwiększa obrażenia od zimna i Redukcję Obrażeń od zimna. |
Szybka Podmiana |
Skraca czas odzyskiwania gotowości po zmianie broni lub zaklęć w grymuarze. |
Szycie Ran |
Umożliwia przywrócenie umiarkowanej ilości własnego zdrowia. |
Łapiduch |
Umożliwia przywrócenie niewielkiej ilości zdrowia sprzymierzeńca. |
Talenty specjalne
| Talent | Opis | Sposób zdobycia |
|---|---|---|
Druga skóra |
Trening otrzymany od Rycerzy Tygla zwiększa wartości obronne twojego pancerza. | Wykonanie zadania "Stalowe wiatry" dla Rycerzy Tygla. |
Bezlitosna Ręka |
Trening otrzymany od Doemenelów pozwala ci powodować większe obrażenia przy trafieniach krytycznych. | Wykonanie zadania "Zmiana warty" dla Rodu Doemenelów. |
Sprawiedliwość Tłumu |
Dwunastka wie, jak radzić sobie z wrogami: rzucić się na nich przeważającymi siłami. Teraz ty też wiesz. | Wykonanie zadania "Skarb pod jeziorem" dla Rodu Doemenelów. |
Skrwawiony Myśliwy |
Tajemna wiedza Kłów pozwala ci łatwiej podejść skrycie ofiarę oraz uniknąć obrażeń, jeśli ofiara cię zauważy. | Wykonanie zadania "Lodowe więzienie" i uratowanie Alwah w Południowych Mrozach. |
Pieśń Niebios |
Poznane tajemnice świata ptaków wyostrzyły twoje zmysły i wzmocniły odporność na błyskawice. | Wykonanie zadania "Pieśni dzikich ostępów" w Staropieśni – musisz pozwolić Delemowi zjeść wszystkie trzy ptaki. |
Dziki Bieg |
Glanfatańskie sposoby umożliwiają ci uniknięcie unieruchomienia i ataków przy odstąpieniu od walki. | Wykonanie zadania "Na łasce plemion" w Północnej Głuszy – musisz stanąć po stronie Kłów. |
Badacz Lochów |
Dyrwoodzcy szabrownicy wymyślili parę sposobów na zakradanie się do engwitańskich ruin. | Wykonanie zadania "Na łasce plemion" w Północnej Głuszy – musisz stanąć po stronie najemników. |
Łuskołamacz |
Ujawnia wrażliwe miejsca pojedynczego smoka, na krótki czas zmniejszając jego redukcję obrażeń, celność i wszystkie rodzaje obrony. | Podczas wykonywania zadania "Władca podziemi" w Bezkresnych Ścieżkach Od Nuy – musisz powiedzieć Falanroed prawdę o smoczym planie. |
Boskie talenty
| Talent | Opis | Sposób zdobycia |
|---|---|---|
Łaska Hylei |
Błogosławieństwo Hylei. Zwiększa o 1 Percepcję i Wiedzę. | Wybierz Hylei podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Łaska Beratha |
Błogosławieństwo Beratha. Zwiększa o 1 Stanowczość i o 5 obronę przeciwko Paraliżowi i Skamienieniu. | Wybierz Beratha podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Łaska Skaena |
Błogosławieństwo Skaena. Zwiększa o 1 Zręczność i Przetrwanie. | Wybierz Skaena podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Łaska Galawaina |
Błogosławieństwo Galawaina. Zwiększa o 1 Moc i Atletykę. | Wybierz Galawaina podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Łaska Rymrganda |
Błogosławieństwo Rymrganda. Zwiększa o 1 Kondycję i Przetrwanie. | Wybierz Rymrganda podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Łaska Waela |
Błogosławieństwo Hylei. Zwiększa o 1 Intelekt i o 10 obronę przeciwko Mdłościom. | Wybierz Waela podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Talenty klasowe – wybierz swoją klasę postaci!
Talenty międzyklasowe – dostępne w dodatku Biała Marchia cz. I
| Talent | Opis |
|---|---|
Blask Akolity |
Zróżnicowana wiara w bogów umożliwia tej postaci wyzwolenie fali energii duchowej podobnej do Świętego Blasku kapłana. |
Podstępny Atak Ucznia |
Pozwala postaci na naśladowanie brutalnych, nieplanowanych ciosów Podstępnego Ataku łotrzyka, wykorzystując chwile, w których przeciwnik się odsłania. |
Piętno Kandydata |
Postać dostraja się do otaczającej ją przyrody niczym druid – w ten sposób jest w stanie skupić swoją moc na przeciwniku i wywołać efekt zaklęcia Piętno Natury. |
Urok Tajemnicy |
Pomimo mocy słabej jak u świeżo upieczonego enigmatyka, postać jest w stanie tymczasowo Zauroczyć przeciwnika. Jednakże dosięgnięcie umysłu ofiary wymaga czasu, więc z umiejętności tej nie można skorzystać na początku walki. |
Skupienie Galanta |
Żarliwa wiara postaci przejawia się w formie aury o właściwościach zbliżonych do Żarliwego Skupienia paladyna. |
Cierpienie Nowicjusza |
Postać nabrała mocy duchowej i zwiększonej odporności na ból typowych dla mnichów. Ataki bez użycia broni zadają zwiększone obrażenia i z upływem czasu stają się silniejsze. |
Szał Cudzoziemca |
Koncentruje moc potężnego gniewu barbarzyńcy, zwiększając Tempo Ataku, Moc i Kondycję, ale zarazem obniżając Odbicie i ukrywając wartości Wytrzymałości oraz Zdrowia postaci. |
Pociski Iluzjonisty |
Postać jest magiem-samoukiem, potrafi więc rzucić jedno z najpopularniejszych zaklęć we Wschodnich Rubieżach – Pomniejsze Pociski Minoletty. Ponieważ nie używa magicznego grymuaru, zaklęcie nie jest tak silne, jak u maga. |
Rymowane Przywołanie |
Ta rymowanka jest odpowiednikiem umiejętności przywołania szkieletów przez pieśniarza, ale można z niej korzystać niezbyt często i dopiero po pewnym czasie trwania potyczki. |
Okaleczający Strzał Biegacza |
Łowcy potrafią ranić przeciwnika tak, by go okaleczyć. Technikę tę potrafią naśladować inne postaci, w formie słabszej wersji Okaleczającego Strzału. |
Odzyskiwanie Gotowości Weterana |
Naśladując zdyscyplinowanych wojowników, postać jest w stanie odpowiednio dostosować tempo walki, odzyskując z upływem czasu Wytrzymałość. |
Biegłość w broni: Poszukiwacz Przygód
Skrwawiony Myśliwy
Łuskołamacz









Blask Akolity
Podstępny Atak Ucznia
Piętno Kandydata
Urok Tajemnicy
Skupienie Galanta
Cierpienie Nowicjusza
Szał Cudzoziemca
Pociski Iluzjonisty
Rymowane Przywołanie
Odzyskiwanie Gotowości Weterana
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz