Spis treści
Talenty zdobywa się co drugi poziom postaci i zawsze jest to tylko jeden punkt do wykorzystania. Większość z nich to umiejętności pasywne, zapewniające określone bonusy oraz premie do statystyk postaci. Często wzmacniają wybrane wcześniej zdolności, zwiększając ich efekt czy obszar działania.
Talenty dzielą się na cztery główne grupy: klasowe, ofensywne, defensywne i użytkowe. Pierwsza grupa, jak sama nazwa wskazuje, stanowi talenty unikalne dla klasy postaci, którą grasz. W tym przypadku, kolejne talenty pojawiają się w miarę zdobywania nowych poziomów. Pozostałe trzy grupy zawierają po kilkanaście talentów dostępnych dla wszystkich klas od 1 lub 4 poziomu doświadczenia.
W "Pillars of Eternity" pojawiają się również talenty specjalne, które są ściśle powiązane z fabułą i wyborami dokonanymi przez gracza podczas zabawy.
Talenty ofensywne
Talent | Opis |
---|---|
Biegłość w broni: Poszukiwacz Przygód | Uczy postać posługiwania się halabardą, estokiem, kiścieniem, różdżką i łukiem bojowym, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
Biegłość w broni: Rycerz | Uczy postać posługiwania się toporem bojowym, mieczem, morgenszternem i kuszą, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
Biegłość w broni: Szlachcic | Uczy postać posługiwania się sztyletem, rapierem, buławą, berłem i laską, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
Biegłość w broni: Chłop | Uczy postać posługiwania się siekierą, włócznią, kosturem bojowym i łukiem myśliwskim, dodając celności przy użyciu tych rodzajów broni, a także podczas walki bez broni. |
Biegłość w broni: Zbir | Uczy postać posługiwania się szablą, stiletto, maczugą, pistoletem i garłaczem, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
Biegłość w broni: Żołnierz | Uczy postać posługiwania się mieczem dwuręcznym, piką, młotem bojowym, arbaletem i arkebuzem, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
Dziki Atak | Poprzez wyjątkowo zaciekły atak, postać może poświęcić Celność w zwarciu na rzecz znaczącego zwiększenia zadawanych obrażeń. |
Trujący Cios | Postać nakłada mieszankę roślinnych i zwierzęcych toksyn na swoją broń, co umożliwia zadawanie ciosów powodujących rozłożone w czasie, dodatkowe obrażenia od trucizny. |
Strzelec Wyborowy | Zwiększa Celność postaci używającej broni dystansowej przeciwko przeciwnikom w dużej odległości. |
Strzelec | Zwiększa prędkość przeładowywania kusz, arbaletów i wszystkich broni palnych. |
Niebezpieczny Przyrząd | Zwiększa obrażenia zadawane narzędziami (różdżką, laską lub berłem), ale z każdym atakiem zadaje również niewielkie obrażenia bazowe użytkownikowi. |
Styl walki – dwie bronie | Specjalistyczny trening zwiększa Tempo Ataku postaci trzymającej broń w każdej ręce. |
Styl Jednoręczny | Jeśli postać używa jednoręcznej broni do walki wręcz, część Draśnięć zamieniana jest na Trafienia. |
Styl Dwuręczny | Przyznaje premię do zadawanych obrażeń przy korzystaniu z broni dwuręcznej. |
Zabójca Bestii | Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Bestiom. |
Zguba Pierwotnych | Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Pierwotnym. |
Pogromca Duchów | Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Duchom. |
Uświęcanie | Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim nośnikom dusz. |
Łowca Dzikich | Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Dzikim wrogom. |
Przerywające Ciosy | Atak skutkujący zadaniem obrażeń zwiększa szansę na spowodowanie Przerwania. |
Odsłonięcie | Poświęcenie Tempa Ataku w zwarciu dla pominięcia części Redukcji Obrażeń celu. |
Kłujący Strzał | Poświęcenie Tempa Ataku z dystansu dla uzyskania zwiększonego pominięcia Redukcji Obrażeń. |
Krwawa Rzeź | Niektóre trafienia w przecinków o niskiej Wytrzymałości zamieniane są w Trafienia Krytyczne, zaś wszystkie Trafienia Krytyczne powodują dodatkowe obrażenia. |
Talenty defensywne
Talent | Opis |
---|---|
Trzymaj Szereg | Uczy postać nowych strategii obronnych, zwiększając limit przeciwników, z którymi można Nawiązać Walkę o 1. |
Refleks Węża | Zwiększa wartość obrony Refleksu. |
Hart Niedźwiedzia | Zwiększa wartość obrony Hartu. |
Wola Byka | Zwiększa wartość obrony Woli. |
Mentalna Twierdza | Wzmacnia obronę postaci przeciwko Zauroczeniu, Zamętowi, Zdominowaniu, Przestrachowi i Przerażeniu. |
Kontrola Ciała | Wzmacnia obronę postaci przeciwko Paraliżowi, Skamienieniu, Mdłościom, Ogłuszeniu i Osłabieniu. |
Nieugiętość | Wzmacnia obronę postaci przeciwko Oślepieniu, Oszołomieniu, Okulawieniu, Powaleniu i Unieruchomieniu. |
Ostrożny Atak | Postać atakuje z pozycji obronnej, pilnując, by się nie odsłonić. Traci przy tym na Szybkości, ale na rzecz zwiększonego Odbicia. |
Styl walki – broń i tarcza | Premie do Odbicia używanej tarczy ulegają zwiększeniu i przyznają taką samą premię do Refleksu postaci. |
Zgrany Odwrót | Przyznaje premię do wszystkich rodzajów obrony przeciwko atakom przy Odstąpieniu Walki. |
Znakomite Odbicie | Zwiększa Odbicie postaci. |
Talenty użytkowe
Talent | Opis |
---|---|
Szybki Biegacz | Postać staje się bardziej żwawa, zwiększając swoje Tempo Ruchu, oraz bardziej odporna na ataki związane z Odstąpieniem od Walki. |
Głębokie Kieszenie | Umożliwia korzystanie z dwóch dodatkowych przedmiotów podręcznych. |
Arsenał | Umożliwia korzystanie z dodatkowego zestawu broni. |
Strzał w Biegu | Zmniejsza stopień spowolnienia odzyskiwania gotowości podczas ruchu przy użyciu broni dystansowych. |
Potomek Ognia | Zwiększa obrażenia od ognia i Redukcję Obrażeń od ognia. |
Serce Burzy | Zwiększa obrażenia od elektryczności i Redukcję Obrażeń od elektryczności. |
Duch Rozkładu | Zwiększa obrażenia od kwasu i Redukcję Obrażeń od kwasu. |
Tajemnice Mrozu | Zwiększa obrażenia od zimna i Redukcję Obrażeń od zimna. |
Szybka Podmiana | Skraca czas odzyskiwania gotowości po zmianie broni lub zaklęć w grymuarze. |
Szycie Ran | Umożliwia przywrócenie umiarkowanej ilości własnego zdrowia. |
Łapiduch | Umożliwia przywrócenie niewielkiej ilości zdrowia sprzymierzeńca. |
Talenty specjalne
Talent | Opis | Sposób zdobycia |
---|---|---|
Druga skóra | Trening otrzymany od Rycerzy Tygla zwiększa wartości obronne twojego pancerza. | Wykonanie zadania "Stalowe wiatry" dla Rycerzy Tygla. |
Bezlitosna Ręka | Trening otrzymany od Doemenelów pozwala ci powodować większe obrażenia przy trafieniach krytycznych. | Wykonanie zadania "Zmiana warty" dla Rodu Doemenelów. |
Sprawiedliwość Tłumu | Dwunastka wie, jak radzić sobie z wrogami: rzucić się na nich przeważającymi siłami. Teraz ty też wiesz. | Wykonanie zadania "Skarb pod jeziorem" dla Rodu Doemenelów. |
Skrwawiony Myśliwy | Tajemna wiedza Kłów pozwala ci łatwiej podejść skrycie ofiarę oraz uniknąć obrażeń, jeśli ofiara cię zauważy. | Wykonanie zadania "Lodowe więzienie" i uratowanie Alwah w Południowych Mrozach. |
Pieśń Niebios | Poznane tajemnice świata ptaków wyostrzyły twoje zmysły i wzmocniły odporność na błyskawice. | Wykonanie zadania "Pieśni dzikich ostępów" w Staropieśni – musisz pozwolić Delemowi zjeść wszystkie trzy ptaki. |
Dziki Bieg | Glanfatańskie sposoby umożliwiają ci uniknięcie unieruchomienia i ataków przy odstąpieniu od walki. | Wykonanie zadania "Na łasce plemion" w Północnej Głuszy – musisz stanąć po stronie Kłów. |
Badacz Lochów | Dyrwoodzcy szabrownicy wymyślili parę sposobów na zakradanie się do engwitańskich ruin. | Wykonanie zadania "Na łasce plemion" w Północnej Głuszy – musisz stanąć po stronie najemników. |
Łuskołamacz | Ujawnia wrażliwe miejsca pojedynczego smoka, na krótki czas zmniejszając jego redukcję obrażeń, celność i wszystkie rodzaje obrony. | Podczas wykonywania zadania "Władca podziemi" w Bezkresnych Ścieżkach Od Nuy – musisz powiedzieć Falanroed prawdę o smoczym planie. |
Boskie talenty
Talent | Opis | Sposób zdobycia |
---|---|---|
Łaska Hylei | Błogosławieństwo Hylei. Zwiększa o 1 Percepcję i Wiedzę. | Wybierz Hylei podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Łaska Beratha | Błogosławieństwo Beratha. Zwiększa o 1 Stanowczość i o 5 obronę przeciwko Paraliżowi i Skamienieniu. | Wybierz Beratha podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Łaska Skaena | Błogosławieństwo Skaena. Zwiększa o 1 Zręczność i Przetrwanie. | Wybierz Skaena podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Łaska Galawaina | Błogosławieństwo Galawaina. Zwiększa o 1 Moc i Atletykę. | Wybierz Galawaina podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Łaska Rymrganda | Błogosławieństwo Rymrganda. Zwiększa o 1 Kondycję i Przetrwanie. | Wybierz Rymrganda podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Łaska Waela | Błogosławieństwo Hylei. Zwiększa o 1 Intelekt i o 10 obronę przeciwko Mdłościom. | Wybierz Waela podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Talenty klasowe – wybierz swoją klasę postaci!
Talenty międzyklasowe – dostępne w dodatku Biała Marchia cz. I
Talent | Opis |
---|---|
Blask Akolity | Zróżnicowana wiara w bogów umożliwia tej postaci wyzwolenie fali energii duchowej podobnej do Świętego Blasku kapłana. |
Podstępny Atak Ucznia | Pozwala postaci na naśladowanie brutalnych, nieplanowanych ciosów Podstępnego Ataku łotrzyka, wykorzystując chwile, w których przeciwnik się odsłania. |
Piętno Kandydata | Postać dostraja się do otaczającej ją przyrody niczym druid – w ten sposób jest w stanie skupić swoją moc na przeciwniku i wywołać efekt zaklęcia Piętno Natury. |
Urok Tajemnicy | Pomimo mocy słabej jak u świeżo upieczonego enigmatyka, postać jest w stanie tymczasowo Zauroczyć przeciwnika. Jednakże dosięgnięcie umysłu ofiary wymaga czasu, więc z umiejętności tej nie można skorzystać na początku walki. |
Skupienie Galanta | Żarliwa wiara postaci przejawia się w formie aury o właściwościach zbliżonych do Żarliwego Skupienia paladyna. |
Cierpienie Nowicjusza | Postać nabrała mocy duchowej i zwiększonej odporności na ból typowych dla mnichów. Ataki bez użycia broni zadają zwiększone obrażenia i z upływem czasu stają się silniejsze. |
Szał Cudzoziemca | Koncentruje moc potężnego gniewu barbarzyńcy, zwiększając Tempo Ataku, Moc i Kondycję, ale zarazem obniżając Odbicie i ukrywając wartości Wytrzymałości oraz Zdrowia postaci. |
Pociski Iluzjonisty | Postać jest magiem-samoukiem, potrafi więc rzucić jedno z najpopularniejszych zaklęć we Wschodnich Rubieżach – Pomniejsze Pociski Minoletty. Ponieważ nie używa magicznego grymuaru, zaklęcie nie jest tak silne, jak u maga. |
Rymowane Przywołanie | Ta rymowanka jest odpowiednikiem umiejętności przywołania szkieletów przez pieśniarza, ale można z niej korzystać niezbyt często i dopiero po pewnym czasie trwania potyczki. |
Okaleczający Strzał Biegacza | Łowcy potrafią ranić przeciwnika tak, by go okaleczyć. Technikę tę potrafią naśladować inne postaci, w formie słabszej wersji Okaleczającego Strzału. |
Odzyskiwanie Gotowości Weterana | Naśladując zdyscyplinowanych wojowników, postać jest w stanie odpowiednio dostosować tempo walki, odzyskując z upływem czasu Wytrzymałość. |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz