Spis treści
Talenty zdobywa się co drugi poziom postaci i zawsze jest to tylko jeden punkt do wykorzystania. Większość z nich to umiejętności pasywne, zapewniające określone bonusy oraz premie do statystyk postaci. Często wzmacniają wybrane wcześniej zdolności, zwiększając ich efekt czy obszar działania.
Talenty dzielą się na cztery główne grupy: klasowe, ofensywne, defensywne i użytkowe. Pierwsza grupa, jak sama nazwa wskazuje, stanowi talenty unikalne dla klasy postaci, którą grasz. W tym przypadku, kolejne talenty pojawiają się w miarę zdobywania nowych poziomów. Pozostałe trzy grupy zawierają po kilkanaście talentów dostępnych dla wszystkich klas od 1 lub 4 poziomu doświadczenia.
W "Pillars of Eternity" pojawiają się również talenty specjalne, które są ściśle powiązane z fabułą i wyborami dokonanymi przez gracza podczas zabawy.
Talenty ofensywne
Talent | Opis |
---|---|
![]() |
Uczy postać posługiwania się halabardą, estokiem, kiścieniem, różdżką i łukiem bojowym, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
![]() |
Uczy postać posługiwania się toporem bojowym, mieczem, morgenszternem i kuszą, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
![]() |
Uczy postać posługiwania się sztyletem, rapierem, buławą, berłem i laską, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
![]() |
Uczy postać posługiwania się siekierą, włócznią, kosturem bojowym i łukiem myśliwskim, dodając celności przy użyciu tych rodzajów broni, a także podczas walki bez broni. |
![]() |
Uczy postać posługiwania się szablą, stiletto, maczugą, pistoletem i garłaczem, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
![]() |
Uczy postać posługiwania się mieczem dwuręcznym, piką, młotem bojowym, arbaletem i arkebuzem, dodając Celności przy użyciu tych rodzajów broni. |
![]() |
Poprzez wyjątkowo zaciekły atak, postać może poświęcić Celność w zwarciu na rzecz znaczącego zwiększenia zadawanych obrażeń. |
![]() |
Postać nakłada mieszankę roślinnych i zwierzęcych toksyn na swoją broń, co umożliwia zadawanie ciosów powodujących rozłożone w czasie, dodatkowe obrażenia od trucizny. |
![]() |
Zwiększa Celność postaci używającej broni dystansowej przeciwko przeciwnikom w dużej odległości. |
![]() |
Zwiększa prędkość przeładowywania kusz, arbaletów i wszystkich broni palnych. |
![]() |
Zwiększa obrażenia zadawane narzędziami (różdżką, laską lub berłem), ale z każdym atakiem zadaje również niewielkie obrażenia bazowe użytkownikowi. |
![]() |
Specjalistyczny trening zwiększa Tempo Ataku postaci trzymającej broń w każdej ręce. |
![]() |
Jeśli postać używa jednoręcznej broni do walki wręcz, część Draśnięć zamieniana jest na Trafienia. |
![]() |
Przyznaje premię do zadawanych obrażeń przy korzystaniu z broni dwuręcznej. |
![]() |
Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Bestiom. |
![]() |
Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Pierwotnym. |
![]() |
Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Duchom. |
![]() |
Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim nośnikom dusz. |
![]() |
Przyznaje premię do obrażeń zadawanych wszelkim Dzikim wrogom. |
![]() |
Atak skutkujący zadaniem obrażeń zwiększa szansę na spowodowanie Przerwania. |
![]() |
Poświęcenie Tempa Ataku w zwarciu dla pominięcia części Redukcji Obrażeń celu. |
![]() |
Poświęcenie Tempa Ataku z dystansu dla uzyskania zwiększonego pominięcia Redukcji Obrażeń. |
![]() |
Niektóre trafienia w przecinków o niskiej Wytrzymałości zamieniane są w Trafienia Krytyczne, zaś wszystkie Trafienia Krytyczne powodują dodatkowe obrażenia. |
Talenty defensywne
Talent | Opis |
---|---|
![]() |
Uczy postać nowych strategii obronnych, zwiększając limit przeciwników, z którymi można Nawiązać Walkę o 1. |
![]() |
Zwiększa wartość obrony Refleksu. |
![]() |
Zwiększa wartość obrony Hartu. |
![]() |
Zwiększa wartość obrony Woli. |
![]() |
Wzmacnia obronę postaci przeciwko Zauroczeniu, Zamętowi, Zdominowaniu, Przestrachowi i Przerażeniu. |
![]() |
Wzmacnia obronę postaci przeciwko Paraliżowi, Skamienieniu, Mdłościom, Ogłuszeniu i Osłabieniu. |
![]() |
Wzmacnia obronę postaci przeciwko Oślepieniu, Oszołomieniu, Okulawieniu, Powaleniu i Unieruchomieniu. |
![]() |
Postać atakuje z pozycji obronnej, pilnując, by się nie odsłonić. Traci przy tym na Szybkości, ale na rzecz zwiększonego Odbicia. |
![]() |
Premie do Odbicia używanej tarczy ulegają zwiększeniu i przyznają taką samą premię do Refleksu postaci. |
![]() |
Przyznaje premię do wszystkich rodzajów obrony przeciwko atakom przy Odstąpieniu Walki. |
![]() |
Zwiększa Odbicie postaci. |
Talenty użytkowe
Talent | Opis |
---|---|
![]() |
Postać staje się bardziej żwawa, zwiększając swoje Tempo Ruchu, oraz bardziej odporna na ataki związane z Odstąpieniem od Walki. |
![]() |
Umożliwia korzystanie z dwóch dodatkowych przedmiotów podręcznych. |
![]() |
Umożliwia korzystanie z dodatkowego zestawu broni. |
![]() |
Zmniejsza stopień spowolnienia odzyskiwania gotowości podczas ruchu przy użyciu broni dystansowych. |
![]() |
Zwiększa obrażenia od ognia i Redukcję Obrażeń od ognia. |
![]() |
Zwiększa obrażenia od elektryczności i Redukcję Obrażeń od elektryczności. |
![]() |
Zwiększa obrażenia od kwasu i Redukcję Obrażeń od kwasu. |
![]() |
Zwiększa obrażenia od zimna i Redukcję Obrażeń od zimna. |
![]() |
Skraca czas odzyskiwania gotowości po zmianie broni lub zaklęć w grymuarze. |
![]() |
Umożliwia przywrócenie umiarkowanej ilości własnego zdrowia. |
![]() |
Umożliwia przywrócenie niewielkiej ilości zdrowia sprzymierzeńca. |
Talenty specjalne
Talent | Opis | Sposób zdobycia |
---|---|---|
![]() |
Trening otrzymany od Rycerzy Tygla zwiększa wartości obronne twojego pancerza. | Wykonanie zadania "Stalowe wiatry" dla Rycerzy Tygla. |
![]() |
Trening otrzymany od Doemenelów pozwala ci powodować większe obrażenia przy trafieniach krytycznych. | Wykonanie zadania "Zmiana warty" dla Rodu Doemenelów. |
![]() |
Dwunastka wie, jak radzić sobie z wrogami: rzucić się na nich przeważającymi siłami. Teraz ty też wiesz. | Wykonanie zadania "Skarb pod jeziorem" dla Rodu Doemenelów. |
![]() |
Tajemna wiedza Kłów pozwala ci łatwiej podejść skrycie ofiarę oraz uniknąć obrażeń, jeśli ofiara cię zauważy. | Wykonanie zadania "Lodowe więzienie" i uratowanie Alwah w Południowych Mrozach. |
![]() |
Poznane tajemnice świata ptaków wyostrzyły twoje zmysły i wzmocniły odporność na błyskawice. | Wykonanie zadania "Pieśni dzikich ostępów" w Staropieśni – musisz pozwolić Delemowi zjeść wszystkie trzy ptaki. |
![]() |
Glanfatańskie sposoby umożliwiają ci uniknięcie unieruchomienia i ataków przy odstąpieniu od walki. | Wykonanie zadania "Na łasce plemion" w Północnej Głuszy – musisz stanąć po stronie Kłów. |
![]() |
Dyrwoodzcy szabrownicy wymyślili parę sposobów na zakradanie się do engwitańskich ruin. | Wykonanie zadania "Na łasce plemion" w Północnej Głuszy – musisz stanąć po stronie najemników. |
![]() |
Ujawnia wrażliwe miejsca pojedynczego smoka, na krótki czas zmniejszając jego redukcję obrażeń, celność i wszystkie rodzaje obrony. | Podczas wykonywania zadania "Władca podziemi" w Bezkresnych Ścieżkach Od Nuy – musisz powiedzieć Falanroed prawdę o smoczym planie. |
Boskie talenty
Talent | Opis | Sposób zdobycia |
---|---|---|
![]() |
Błogosławieństwo Hylei. Zwiększa o 1 Percepcję i Wiedzę. | Wybierz Hylei podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
![]() |
Błogosławieństwo Beratha. Zwiększa o 1 Stanowczość i o 5 obronę przeciwko Paraliżowi i Skamienieniu. | Wybierz Beratha podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
![]() |
Błogosławieństwo Skaena. Zwiększa o 1 Zręczność i Przetrwanie. | Wybierz Skaena podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
![]() |
Błogosławieństwo Galawaina. Zwiększa o 1 Moc i Atletykę. | Wybierz Galawaina podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
![]() |
Błogosławieństwo Rymrganda. Zwiększa o 1 Kondycję i Przetrwanie. | Wybierz Rymrganda podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
![]() |
Błogosławieństwo Hylei. Zwiększa o 1 Intelekt i o 10 obronę przeciwko Mdłościom. | Wybierz Waela podczas wykonywania zadania "Gwiezdna Rada". |
Talenty klasowe – wybierz swoją klasę postaci!
Talenty międzyklasowe – dostępne w dodatku Biała Marchia cz. I
Talent | Opis |
---|---|
![]() |
Zróżnicowana wiara w bogów umożliwia tej postaci wyzwolenie fali energii duchowej podobnej do Świętego Blasku kapłana. |
![]() |
Pozwala postaci na naśladowanie brutalnych, nieplanowanych ciosów Podstępnego Ataku łotrzyka, wykorzystując chwile, w których przeciwnik się odsłania. |
![]() |
Postać dostraja się do otaczającej ją przyrody niczym druid – w ten sposób jest w stanie skupić swoją moc na przeciwniku i wywołać efekt zaklęcia Piętno Natury. |
![]() |
Pomimo mocy słabej jak u świeżo upieczonego enigmatyka, postać jest w stanie tymczasowo Zauroczyć przeciwnika. Jednakże dosięgnięcie umysłu ofiary wymaga czasu, więc z umiejętności tej nie można skorzystać na początku walki. |
![]() |
Żarliwa wiara postaci przejawia się w formie aury o właściwościach zbliżonych do Żarliwego Skupienia paladyna. |
![]() |
Postać nabrała mocy duchowej i zwiększonej odporności na ból typowych dla mnichów. Ataki bez użycia broni zadają zwiększone obrażenia i z upływem czasu stają się silniejsze. |
![]() |
Koncentruje moc potężnego gniewu barbarzyńcy, zwiększając Tempo Ataku, Moc i Kondycję, ale zarazem obniżając Odbicie i ukrywając wartości Wytrzymałości oraz Zdrowia postaci. |
![]() |
Postać jest magiem-samoukiem, potrafi więc rzucić jedno z najpopularniejszych zaklęć we Wschodnich Rubieżach – Pomniejsze Pociski Minoletty. Ponieważ nie używa magicznego grymuaru, zaklęcie nie jest tak silne, jak u maga. |
![]() |
Ta rymowanka jest odpowiednikiem umiejętności przywołania szkieletów przez pieśniarza, ale można z niej korzystać niezbyt często i dopiero po pewnym czasie trwania potyczki. |
![]() |
Łowcy potrafią ranić przeciwnika tak, by go okaleczyć. Technikę tę potrafią naśladować inne postaci, w formie słabszej wersji Okaleczającego Strzału. |
![]() |
Naśladując zdyscyplinowanych wojowników, postać jest w stanie odpowiednio dostosować tempo walki, odzyskując z upływem czasu Wytrzymałość. |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz