Wojownicy tworzą front armii zawodowych w całych Wschodnich Rubieżach. Choć najczęściej spotyka się ich w kulturach posiadających zorganizowaną strukturę wojskową, bywają także wędrownymi najemnikami, ochroniarzami i innymi typami żołdaków. Wojowników łączy ich silne skupienie na wytrzymałości i obronie w zwarciu.
Wojownik jest najbardziej wszechstronną postacią w grze, przynajmniej w walce w zwarciu. Idealnie sprawdza się z tarczą, mieczem dwuręcznym, dwoma sztyletami czy nawet włócznią. Jest to również jedna z najmniej skomplikowanych klas – do jej opanowania potrzeba stosunkowo mało czasu. Wszystko to czyni z wojownika idealny wybór dla graczy początkujących lub tych, którzy nie od razu wiedzą, jaką dokładnie klasą chcą grać. Ta postać wybacza wiele błędów, a zabawa nią jest ciekawa od samego prologu aż po ostatnie misje.
Wojownik charakteryzuje się bardzo dużą liczbą punktów życia i wytrzymałości oraz doskonałą obroną. Podczas awansów możesz wybierać spośród wielu różnych zdolności i talentów. Wiele z nich to umiejętności pasywne, które nie wymagają ingerencji gracza, a więc są bardzo dobre dla graczy początkujących lub tych, którzy nie chcą tracić czasu na klikanie poszczególnych zdolności podczas walki. Wojownik dysponuje także atakami specjalnymi, masz ich przeważnie na jedno lub dwa użycia. Odnawiają się na zakończenie walki.
Zdolności specjalne
Zdolność | Opis | Dostępność |
---|---|---|
Trwałe Wytchnienie | Wojownik powoli, choć nieustannie odzyskuje Wytrzymałość podczas walki. | Automatycznie na 1 poziomie. |
Powalenie | Potężnie popycha wroga, powalając go, ale powodując tylko niewielkie obrażenia. | Na 1 poziomie. |
Metodyczny Atak | Wojownik skupia się na naukach pobranych podczas szkolenia, chwilowo zwiększając swoją Celność. | Na 1 poziomie. |
Obrońca | Wojownik przyjmuje bardziej zachowawczą taktykę, skupiając się na obronie. Otrzymuje premię do Odbicia i może nawiązać walkę nawet z trzema przeciwnikami naraz, ale kosztem Tempa Ataku. | Na 3 poziomie. |
Pewna Ręka | Stabilizuje rękę wojownika, przekształcając część Draśnięć w Trafienia i zwiększając minimalne obrażenia zadawane przez broń białą. | Na 3 poziomie. |
Postawa Obronna | Wojownik poświęca całą swą energię na obronę sprzymierzeńców. Obniża Celność, ale zwiększa Odbicie u pobliskich sprzymierzeńców. | Na 3 poziomie. |
Specjalizacja w broni: Poszukiwacz Przygód | Zwiększa obrażenia zadawane przez wojownika od: halabard, estoków, kiścieni, różdżek i łuków bojowych. | Na 5 poziomie. |
Specjalizacja w broni: Rycerz | Zwiększa obrażenia zadawane przez wojownika od: toporów bojowych, mieczy, morgenszternów i kusz. | Na 5 poziomie. |
Specjalizacja w broni: Szlachcic | Zwiększa obrażenia zadawane przez wojownika od: sztyletów, rapierów, buław i bereł. | Na 5 poziomie. |
Specjalizacja w broni: Chłop | Zwiększa obrażenia zadawane przez wojownika od: siekier, włóczni, kosturów bojowych i łuków myśliwskich. | Na 5 poziomie. |
Specjalizacja w broni: Zbir | Zwiększa obrażenia zadawane przez wojownika od: szabli, stiletto, maczug, pistoletów i garłaczy. | Na 5 poziomie. |
Specjalizacja w broni: Żołnierz | Zwiększa obrażenia zadawane przez wojownika od: mieczy oburęcznych, pik, młotów bojowych, arbaletów i arkebuzów. | Na 5 poziomie. |
Energiczna Obrona | Zdeterminowany wojownik stara się odbić wszystkie nadchodzące ciosy, chwilowo zwiększając wartość wszystkich rodzajów Obrony. | Na 5 poziomie. |
Przyciągnięcie | Wojownik gwałtownie naciera na przeciwnika, przyciągając go do siebie w zasięg walki w zwarciu. | Na 5 poziomie. |
Nieugiętość | Wojownik czerpie siłę ze swojego nieustraszonego ducha, odzyskując 50% Wytrzymałości utraconej w wyniku ataku. | Na 7 poziomie. |
Pancerna Łaska | Wojownik sprawnie korzysta z pancerzy ciężkich i ograniczających swobodę ruchów, tym samym zmniejszając negatywny wpływ na Odzyskiwanie Gotowości. | Na 7 poziomie. |
Oczyszczenie | Powoduje szeroki zamach bronią, powalający przeciwników. | Na 7 poziomie. |
Obrona Krytyczna | Wojownik dokłada starań, by odeprzeć najmocniejsze ciosy, przekształcając część otrzymanych Trafień Krytycznych w zwykłe Trafienia, a zwykłych Trafień w Draśnięcia. | Na 9 poziomie. |
Niezłomność | Wojownik nie godzi się z porażką. Przy zerowej Wytrzymałości wstaje na nogi, otrzymuje połowę swojej maksymalnej Wytrzymałości i tymczasową premię do Obrony i Redukcji Obrażeń. | Na 11 poziomie. |
Narażenie (BM I) | Wojownik ustawia się na drodze ataków skierowanych na sojuszników. Końcowa suma obrażeń z ataku na pobliskiego sojusznika zostaje podzielona, a wojownik przyjmuje na siebie połowę w formie obrażeń bazowych. | Na 11 poziomie. |
Kruszący Cios (BM I) | Wojownik wykonuje atak podstawowy, który zadaje dodatkowe obrażenia i zmniejsza bazową Redukcję Obrażeń przeciwnika. | Na 13 poziomie. |
Szarża (BM II) | Wojownik szybko biegnie przez pole bitwy, zadając obrażenia miażdżone wszystkim stojącym mu na drodze. | Na 13 poziomie. |
Aktywowana Niewrażliwość (BM II) | Jeśli wojownik zostanie trafiony, otrzymując obrażenia równe co najmniej 10% całkowitej Wytrzymałości, wówczas zyskuje krótkotrwałą niewrażliwość na ten typ obrażeń. | Na 15 poziomie. |
Talenty klasowe
Talent | Opis |
---|---|
Dodatkowe Powalenie | Umożliwia wojownikowi dodatkowe użycie Powalenia podczas walki. |
Szybka Regeneracja | Podnosi odporność wojownika, zwiększając tempo Trwałego Wytchnienia. |
Czujny Obrońca | Poprawia spostrzegawczość wojownika w trybie Obrońcy, przyznając premię do wszystkich rodzajów obrony. |
Mistrzostwo w broni | Zwiększa umiejętność posługiwania się wybranym rodzajem broni. Mistrzostwo przyznaje 10% premii do zadawanych obrażeń. Premia dodawana jest do standardowej premii ze Specjalizacji w broni.
Dostępne Mistrzostwa w broni: Poszukiwacz Przygód, Rycerz, Szlachcic, Chłop, Zbir, Żołnierz. |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz