Brutale. Szaleńcy. Berserkerzy. Choć mieszczanie często używają terminu "barbarzyńcy" z pogardą, to ci prowincjonalni wojownicy cieszą się szacunkiem ich własnych społeczności. Zawdzięczają to zaciekłości i popłochowi, jaki wywołują na polu bitwy. Barbarzyńcy odgrywają w niektórych kulturach szczególną, niemal religijną rolę, jednak w wielu miejscach taki barbarzyński brak dyscypliny i strachu jest typowy dla wojowników.
Barbarzyńca jest najbardziej bazującą na sile klasą w całej grze. Charakteryzuje się bardzo dużą ilością zdrowia oraz wytrzymałości, niskim poziomem obrony i słabą celnością. Najlepiej sprawdza się w walce przeciwko kilku przeciwnikom jednocześnie. Bardzo dobre efekty osiąga w duecie z wojownikiem lub paladynem, którzy przyjmują na siebie większość ciosów, by barbarzyńca mógł spokojnie zadawać obrażenia.
Umiejętności barbarzyńcy można podzielić na dwie grupy – bezpośrednie oraz wspomagające. Zdolności bezpośrednie przeważnie polegają na potężnym ataku, który dodatkowo osłabia przeciwników. Do umiejętności wspomagających zalicza się efekty obszarowe, dzięki którym barbarzyńca może obniżyć statystyki przeciwników na stosunkowo dużym obszarze. Wszystkie umiejętności odnawiają się po zakończeniu każdej walki.
Zdolności specjalne
Zdolność | Opis | Dostępność |
---|---|---|
Masakra | Potężny atak barbarzyńcy uderza także inne cele wokół przeciwnika. Każdy pomyślny atak oznacza dodatkowe uderzenie o zmniejszonej sile, wymierzone we wrogów w pobliżu pierwotnego celu. | Automatycznie na 1 poziomie. |
Szał | Barbarzyńca wpada w szał, który przyznaje tymczasową, potężną premię do Mocy, Kondycji i Tempa Ataku, ale powoduje zmniejszenie Odbicia. Podczas trwania szału, wartości Wytrzymałości i Zdrowia barbarzyńcy są niewidoczne. | Na 1 poziomie. |
Barbarzyński Ryk | Potworny ryk wywołuje Przestrach u wrogów w obszarze działania. | Na 1 poziomie. |
Dziki Opór | Barbarzyńca skupia swą niezłomną determinację, regenerując znaczną część Wytrzymałości. | Na 3 poziomie. |
Skrwawienie | Raniony barbarzyńca gwałtownie odpowiada ciosem, otrzymując premię do obrażeń, dopóki Wytrzymałość nie przekracza 50%. | Na 3 poziomie. |
Dziki Sprint | Pozwala przeprowadzić brawurowy atak bez zatrzymania ruchu związanego z Nawiązaniem Walki oraz zwiększa obronę przeciwko atakom związanym z Odstąpieniem od Walki. | Na 3 poziomie. |
Żądza Krwi | Rozbudza niepohamowaną żądzę krwi, która zwiększa Szybkość barbarzyńcy, jeśli zabije przynajmniej dwóch wrogów. | Na 5 poziomie. |
Brutalna Siła | Barbarzyńca uderza tak potężnie, że przełamuje standardową obronę przeciwnika. Atak, który normalnie wymierzony jest przeciwko Odbiciu, zostanie skierowany na Hart, jeśli jego wartość jest niższa. | Na 5 poziomie. |
Samotnie Przeciw Wszystkim | Barbarzyńca dzielnie odpiera ataki wszystkich napastników. Otrzymuje premię do zadawanych obrażeń, jeśli w walce bierze udział dwóch lub więcej przeciwników. Barbarzyńca nie może zostać oflankowany, dopóki przeciwników jest mniej niż czterech. | Na 5 poziomie. |
Gruba Skóra | Dodatkowo wzmacnia naturalnie grubą skórę barbarzyńcy, zwiększając Redukcję Obrażeń. | Na 7 poziomie. |
Zagrożenie | Sama obecność barbarzyńcy przeraża wrogów tak bardzo, że aż robi im się niedobrze. Póki barbarzyńca stoi w miejscu, wywołuje u przeciwników Mdłości. | Na 7 poziomie. |
Głód Krwi | Po zabiciu przeciwnika, Barbarzyńca nie musi czekać na Odzyskanie Gotowości, lecz może niezwłocznie zaatakować ponownie. | Na 7 poziomie. |
Mściwa obrona | Ostateczna zemsta barbarzyńcy, który przy zerowej Wytrzymałości wykonuje pełne ataki, masakrujące wszystkich w zasięgu. | Na 9 poziomie. |
Barbarzyński Wrzask | Okropny krzyk wywołuje Przerażenie u wrogów w obszarze działania. | Na 9 poziomie. |
Serce Furii | Barbarzyńca atakuje wszystkich napastników nawałnicą szybkich ciosów. Przeciwnicy w pobliżu zostają zaatakowani każdą z dzierżonych broni, otrzymując dodatkowe obrażenia – jeżeli to możliwe, spowodowana zostaje Masakra. | Na 11 poziomie. |
Oko Cyklonu (BM I) | Przeciwnicy słabsi o więcej niż 1 poziom nie mogą nawiązać walki z barbarzyńcą. Nie chroni to jednak barbarzyńcy przed atakami bezpośrednimi. | Na 11 poziomie. |
Smoczy Skok (BM I) | Korzystając z rezerw intensywnej spirytualnej mocy, barbarzyńca skacze wysoko w powietrze, by po chwili spaść na swoich wrogów, wywołując u nich Skołowanie. | Na 13 poziomie. |
Barbarzyński Odwet (BM II) | Barbarzyńca instynktownie uderza każdego, kto trafi go w zwarciu. Zadaje tym samym obrażenia bazowe. | Na 13 poziomie. |
Echo Krzyku (BM II) | Barbarzyńca ukierunkowuje swój gniew w postaci fali energii, która powoduje obrażenia miażdżone i oszałamia trafione cele. Jeżeli krzyk natrafi na przeszkodę, obije się od niej. | Na 15 poziomie. |
Talenty klasowe
Talent | Opis |
---|---|
Precyzyjna Masakra | Barbarzyńca uczy się, jak wyprowadzać najdziksze uderzenia, poprawiając Celność drugorzędnych ataków Masakry. |
Większy Szał | Dzięki wewnętrznej wściekłości barbarzyńca otrzymuje dodatkowe premie podczas działania Szału. |
Mocarny Sprint | Ataki barbarzyńcy stają się jeszcze gwałtowniejsze. Prędkość Dzikiego Sprintu wzrasta. |
Niezłomny Opór | Wzmacnia Dziki Opór, zapewniając premię do wszystkich rodzajów obrony. |
Barbarzyński Cios | Barbarzyńca zadaje potężny cios, skutkujący dodatkowymi Trafieniami Krytycznymi i powodujący dodatkowe obrażenia od Trafień Krytycznych zarówno przy pierwszym ciosie, jak i przy trafieniach Masakry, która uderza na większym obszarze. |
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz