Jeżeli w miejscu, w którym znaleźć można dany amulet czy naszyjnik, widnieje "---", oznacza to, że są one powszechnie dostępne w sklepach bądź można natrafić na nie często w różnych lokacjach. Podane są również miejsca, w których można znaleźć co ciekawsze przedmioty z podstawowej wersji gry.
Amulet bariery
Ten potężny amulet został wykonany w 727 roku KD przez mistrza zauroczeń Celemona z Calimportu, który zdołał przygotować dziesięć podobnych artefaktów, zanim został zabity przez zawistnych rywali. Próbowali oni odkryć tajniki procesu tworzenia amuletów. Niestety, nie byli równie utalentowani jak Celemon, dlatego w wyniku popełnionej pomyłki spowodowali wybuch, zabijając siebie samych i niszcząc przy tym laboratorium mistrza razem z tajemną formułą. Ten egzemplarz amuletu należał do elfiego maga-wojownika o imieniu Pelan Rainwind. Zaginął około 840 roku KD, kiedy jego właściciel poległ z rąk olbrzymów w górach Grzbietu Świata.
- Właściwości: jednocześnie rzuca na użytkownika zaklęcia Kamienna skóra i Klosz niewrażliwości mniejszej
- Waga: 1
- Może używać: Mag (jedno, dwu- i wieloklasowiec)
- Miejsce: łup z Vaarglana w Samotnej Kniei
Amulet metaczarów: "Wzmacniacz"
Przedmiot z podstawowej wersji gry.
- Miejsce:
- łup z Alfeusza w Samotnej Kniei
- ma go predefiniowana postać – Arris Cathimon
Amulet ochrony +1
Przedmiot z podstawowej wersji gry.
- Miejsce: kupka kości na drugim poziomie Wyspy Wielkiego Gada
Amulet zwierciadła z czarnego lodu
Jest to przedmiot okręcony zwojami serpentyn na rogach i wepchnięty na swoje miejsce przez Tiernona, który obecnie można nosić wokół szyi. Wciąż spełnia tę samą rolę, co prawdziwe zwierciadło z czarnego lodu, ale teraz waży znacznie mniej. Odbicia w zwierciadle wydają się natomiast zarówno wyrazistsze, jak i jednocześnie bardziej matowe.
Moc zwierciadła z czarnego lodu leży w jego zdolności mącenia wzroku atakującego. Wystarczy zacząć je nosić, a zdolności obronne właściciela znacznie wzrastają, jako że napastnicy błyskawicznie odkryją, iż tam, gdzie był posiadacz zwierciadła, nie ma zgoła nikogo. Koncentrując się jednakże na zwierciadle, właściciel może zmienić sposób, w jaki inni nań patrzą. Uczyni to poprzez rozmazanie własnego odbicia, aby ciężej było weń trafić; może też podzielić swoje odbicie na kilkanaście pomniejszych wizerunków, co jeszcze bardziej myli napastników. Zwierciadło dysponuje tylko ograniczoną ilością energii, pozwalającej na dokonywanie takich sztuczek, ale gdy moc Lustrzanego Odbicia i Rozmycia zostaną zużyte, bierne właściwości obronne wciąż pozostają.
- Właściwości:
- klasa pancerza: +3 przeciw broniom strzeleckim
- klasa pancerza: +2 przeciw fizycznym atakom wręcz z wyjątkiem ataków bronią obuchową
- +3 do rzutów obronnych przeciwko magii oraz różdżkom, berłom i laskom
- rzuca Rozmycie
- rzuca Lustrzane odbicie
- Waga: 0
- Może używać: wszyscy
- Miejsce: otrzymasz go od Tiernona na pierwszym poziomie Posępnego Mrozu po powrocie od Wieszczki, jeżeli masz minimum 15 inteligencji lub 15 mądrości i przyniesiesz mu Zwierciadło z czarnego lodu
Krew Kossutha
Bóg ognia, Kossuth, w Zapomnianych Krainach rzadko przybiera fizyczną postać. W tych rzadkich przypadkach, gdy to się zdarza, konsekwencją zawsze jest destrukcja. Został przyzwany w 801 roku KD przez dużą liczbę wiernych wyznawców, którzy tłumaczyli, że potrzebują jego pomocy do pokonania ogromnej ośmiornicy, zagrażającej świątyni na wybrzeżu. Kossuth zjawił się w słupie ogromnego ognia i stoczył walkę z potężną nadprzyrodzoną bestią. Wcielenie boga pokonało ośmiornicę, jednak potwór zdołał zadać Kossuthowi obrażenia. Boski ogień szalał po ciele istoty i utkwił w jednym z oczu, szybko przekształcając się w dziwaczną czarną kulę rozświetloną od środka płomieniem.
- Właściwości:
- wszystkie czasy rzucania pomniejszone o 2
- wszystkie obrażenia od ognia zadane przez postać powiększone o 20%
- Waga: 0
- Może używać: wszyscy
- Miejsce: łup z Remorhaza na drugim poziomie Posępnego Mrozu
Naszyjnik z muszelkami
Naszyjniki to ozdobna, metalowa biżuteria zwykle wykonana ze srebra, złota, platyny lub innych cennych metali, w których dodatkowo osadzone są kamienie szlachetne. Naszyjnik jest zawsze noszony na szyi i może mieć bardzo różną długość.
- Waga: 1
- Miejsce: ---
Pieszczota Selune
Ten prosty amulet został pobłogosławiony przez kapłankę Selune, bogini księżyca. Ma on moc panowania nad klątwą likantropii, jednak nie jest w stanie jej zdjąć.
- Właściwości: powstrzymuje Emmericha przed przemianą w wilkołaka
- Waga: 0
- Miejsce: otrzymasz go od Kierana w Samotnej Kniei, kiedy oznajmisz mu, że Emmerich jest wilkołakiem
Skarabeusz Dobrej Woli
Ten amulet ma formę rzeźbionego chrząszcza i można go spotkać na terenach wokół Mulhorand. Ten konkretny egzemplarz został wykonany przez kapłankę Nepthys o imieniu Ani Haloua. Używała go w negocjacjach z miejscowymi przedsiębiorcami oraz ludnością. Uważa się, że również inne podobne skarabeusze krążą po Krainach. Upodobali je sobie szczególnie kapłani Waukeen.
- Właściwości: może rzucać na posiadacza czar Przyjaciele raz dziennie
- Waga: 1
- Może używać: Kapłan (jedno, dwu- i wieloklasowiec)
- Miejsce: do kupienia u Orricka Szarego w Kuldahar
Talizman Czarnego Wilka
Przedmiot z podstawowej wersji gry.
- Miejsce:
- ma go predefiniowana postać – Arris Cathimon
- ma go predefiniowana postać – Callie
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz