W porównaniu do podstawowej wersji gry Złodziej doczekał się zwiększenia maksymalnego poziomu doświadczenia oraz nowych umiejętności.
Maksymalny poziom
W teorii 8,000,000 punktów doświadczenia, w praktyce 4,400,000 / poziom 30.
Trak0 na poziom
Poziom | 1-2 | 3-4 | 5-6 | 7-8 | 9-10 | 11-12 | 13-14 | 15-16 | 17-18 | 19-20 | 21+ |
Trak0 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 |
Rzuty obronne na poziom
Poziom | Paraliż/Trucizny/Śmierć | Berła/Różdżki/Laski | Petryfikacja/Polimorfia | Zionięcia | Czary |
---|---|---|---|---|---|
1-4 | 13 | 14 | 12 | 16 | 15 |
5-8 | 12 | 12 | 11 | 15 | 13 |
9-12 | 11 | 10 | 10 | 14 | 11 |
13-16 | 10 | 8 | 9 | 13 | 9 |
17-20 | 9 | 6 | 8 | 12 | 7 |
21+ | 8 | 4 | 7 | 11 | 5 |
Skryty atak
To umiejętność opcjonalna, która może zastąpić Cios w plecy. Aby tak się stało, musisz wybrać tę opcję w programie służącym do konfiguracji. Kiedy Skryty atak jest aktywny, Złodziej atakujący nieprzyjaciela z boku lub z tyłu może jednokrotnie zadać mu dodatkowe 1k6 obrażeń na każde cztery poziomy doświadczenia (tzn. na 8. poziomie możesz zadać 3k6 dodatkowych obrażeń, a na 23. 6k6 obrażeń). Aby wyprowadzić ten atak, nie musisz być ukryty lub się skradać (choć umiejętności te mogą ci pomóc w zajęciu dogodnej pozycji). Uderzenia krytyczne nie podwajają obrażeń zadanych w wyniku Skrytego ataku.
Unik
Na 7. poziomie Złodziej zdobywa umiejętność unikania ciosów, które normalnie zraniłyby inne postacie. Za każdym razem, kiedy zostanie trafiony zaklęciem, którego można uniknąć (Ognista kula, Błyskawica itd.), wykona rzut obronny przeciwko zionięciu, aby zupełnie zanegować jego efekty. Jeśli rzut obronny się nie powiedzie, to czar działa tak jak zazwyczaj, włączając w to możliwość wykonania standardowego rzutu obronnego, pozwalającego uniknąć połowy obrażeń (jeśli dany czar na to pozwala). Zdolność robienia uników staje się bardziej skuteczna wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów doświadczenia, dając dodatkowe premie do rzutu obronnego przeciwko zionięciu (wyłącznie na potrzeby Uniku). Należy pamiętać o tym, że Złodziej nie może unikać własnych zaklęć, dlatego wieloklasowcy powinni dobrze się zastanowić, zanim rzucą Ognistą kulę wprost pod swoje stopy.
Druzgocące uderzenie
Na 5. poziomie Złodziej zyskuje umiejętność wykonywania szczególnie skutecznych ataków, dzięki czemu może unieszkodliwić przeciwnika udanym Skrytym atakiem, obniżając jego szanse na uderzenie i wyrządzenie obrażeń. Efekt Druzgocącego uderzenia dodaje się do normalnych obrażeń zadanych w wyniku Skrytego ataku. Zdolność ta staje się skuteczniejsza wraz z uzyskiwaniem kolejnych poziomów doświadczenia: co cztery poziomy bohatera ofiara dostaje modyfikatory -1 do szansy na uderzenie i do obrażeń. Istota trafiona Druzgocącym uderzeniem odzyska normalną szansę na uderzenie i poprzednią ilość zadawanych obrażeń po upływie jednej tury od uderzenia.
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz