Wielkie miecze

4 minuty czytania

Poniżej oprócz nowego ekwipunku podane są również miejsca, w których można znaleźć co ciekawsze przedmioty z podstawowej wersji gry.

dziedzictwo amaunatora Dziedzictwo Amaunatora

Ten lśniący mosiężny i niezwykle stary miecz pochodzi sprzed co najmniej trzech tysięcy lat przed Kalendarzem Dolin /KD/. Został wykonany przez Pouldinusa, arcymaga z Netheril, jako dar dla przyjaciela wojownika. Był nim Kalamnin, zagorzały wyznawca Amaunatora, surowego, zawziętego boga, który obecnie jest niemalże zapomniany przez mędrców. Amaunator był bogiem praw i słońca. Wymagał od swoich wyznawców ścisłego przestrzegania zasad, które stanowił. Kalamnin starał się jak mógł najlepiej przestrzegać praw Amaunatora w swych peregrynacjach. Miecz zaginął, kiedy Kalamnin poległ w bitwie za sprawą hordy nikodemonów. Czarnoksiężnik, który ich przywołał, niejaki Ylmandi, przechowywał miecz w swojej rodzinie aż do upadku Netheril.

kres pikinierów Kres pikinierów

Wyszczerbiony i zmatowiały miecz, niegdyś wielokrotnie używany przez Kath Tahla, rozbójnika i bandytę grasującego w zachodnich krainach. Kath uwielbiał niszczyć straż obywatelską chłopów, wysyłając w ten sposób czytelne ostrzeżenie do innych społeczności. W tym właśnie celu posługiwał się tym mieczem. Kiedy zdenerwowani obrońcy usiłowali stworzyć zaporę z pik, Kath i inni ciężkozbrojni wkraczali w sam środek walki, siekąc gdzie popadnie i na strzępy rozwalając zapory obronne przeciwników. Kiedy już chłopi zaczynali się rozpraszać, wówczas najeźdźcy wkraczali z kawalerią i rozgramiali wroga. Kath został pokonany przez rywalizującego z nim rozbójnika, Marhapa Czarnobrodego, który zniszczył jego armię.

  • Obrażenia: 1k10 +3
  • TraK0: +3
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 8
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 14
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: do kupienia u Conlana w Kuldahar

miecz cynika Miecz Cynika

W roku 834 KD, pewien czarodziej znany jako Legedain Mądrzejszy schwytał znamienitego złodzieja, który akurat włamywał się do jego wieży. Rzezimieszkiem okazał się być cyniczny włamywacz o imieniu Ilfain Czarne Pióro. Legedain był już w podeszłym wieku, a jego słabowite ciało zaczynało już dawać mu się we znaki. Aby znaleźć wyjście z tej sytuacji, uciekł się do czaru znanego jako Magiczna wibracja. W ten sposób sprawił, aby umysł Ilfaina wniknął w jeden z klejnotów, które posiadał. Następnie dusza Legedaina przeszła do ciała młodego elfa. Klejnot pozostał na półce. Po stu latach Legedain postanowił coś z nim zrobić. Wykonał miecz dla swojego młodego i aroganckiego ochroniarza, Gundaka, a umysł Ilfaina przemieścił z klejnotu do owego miecza. Ilfain, który za życia miał wysoko rozwinięty zmysł krytyczny, zaczął telepatycznie krytykować poczynania Gundaka w jakiejś potyczce. Gundak zdenerwował się na miecz i porzucił go w jakiejś ulicy. Przechodził on z rąk do rąk, ale każdy z jego posiadaczy wkrótce pozbywał się go. W miarę upływu czasu przylgnęła doń obecna nazwa.

  • Obrażenia: 2k4 +4
  • TraK0: +4
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
  • Waga: 4
  • Opóźnienie: 5
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
  • Minimalna siła: 6
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: do kupienia u Ediona Caradoka w wieży na Wyspie Grobów

miecz półtoraręczny +1 Miecz półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym: "Kondar"

Na pierwszy rzut oka ten miecz niczym nie różni się od innych. Jednak jeśli znajdzie się on w pobliżu jakiejś istoty zmiennokształtnej, jego ostrze rozgrzewa się od budzącej się mocy. Nazwa tej broni wywodzi się od pierwszego właściciela, a jej historia, choć w większości dawno temu zapomniana, jest związana z fałszem i zdradą. Plotka głosi, że Kondar zapłacił za ten miecz wielką sumę złota, ale dzięki niemu udało mu się potem ujawnić prawdziwe oblicza tych, którzy chcieli go zdradzić.

  • Obrażenia: 2k4 +1, +3 przeciw zmiennokształtnym
  • TraK0: +1
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Waga: 8
  • Opóźnienie: 7
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 10
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: bok martwego smoka na drugim poziomie Wyspy Wielkiego Gada

miecz półtoraręczny +2, miecz półtoraręczny +2: 'dający życie' Miecz półtoraręczny +2: "Dający życie"

Przedmiot z podstawowej wersji gry.

miecz półtoraręczny +3, miecz półtoraręczny +3: 'obrońca' Miecz półtoraręczny +3: "Obrońca"

Przedmiot z podstawowej wersji gry.

oburęczny miecz wysokiej jakości Oburęczny miecz wysokiej jakości

Przedmiot z podstawowej wersji gry.

  • Miejsce: do kupienia u Quinna Srebrnego Palca w Świątyni Waukeen w Samotnej Kniei

ręka posępnego mrozu Ręka Posępnego Mrozu

Broń ta została uformowana twoimi rękoma, prowadzonymi przez krasnoluda Tiernona. Wykuto ją z lodu zdjętego ze ścian Posępnego Mrozu. Stąd miecz ten ma w sobie coś z właściwości lodowca i przejął też część twoich sił, stając się bronią budzącą grozę. Mimo że wykonany został z lodu, jest tylko trochę chłodny w dotyku i nie topi się, nawet jeżeli wystawiony jest na działanie najgorętszych płomieni.

  • Obrażenia: 1k10 +4
  • TraK0: +4
  • Typ obrażeń: sieczne
  • Specjalne:
  • Waga: 10
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 2-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 14
  • Zasięg: 2
  • Miejsce: tę broń wykona dla ciebie Tiernon na pierwszym poziomie Posępnego Mrozu

zabójca trolli Zabójca trolli

Czarodziej Epp Nieroztropny wykonał ten miecz dla swego zaufanego druha, Farla Greenboga. Farl był sprytnym łowcą, który poświęcił życie na wypędzaniu trolli z północnych krańców Faerunu. Mając Eppa przy boku, Farl potrafił bardzo sprawnie przeganiać te bestie na południe. Farl został zamordowany, kiedy znienacka dopadła go grupa trollich szamanów. Epp odpowiedział na wołanie o pomoc o parę chwil za późno. Czarodziej pomścił śmierć przyjaciela, a z głębin moczarów udało mu się wydobyć miecz.

  • Obrażenia: 2k4 +1, +4 przeciwko trollom
  • TraK0: +1, +4 przeciwko trollom
  • Typ obrażeń: sieczne (1k4) oraz ogień (1k4)
  • Waga: 8
  • Opóźnienie: 6
  • Rodzaj biegłości: wielkie miecze
  • Typ broni: 1-ręczna
  • Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
  • Minimalna siła: 11
  • Zasięg: 1
  • Miejsce: do kupienia u Conlana w Kuldahar

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...