Spis treści
- Wejście do Wyspy Wielkiego Gada
- Wyspa Wielkiego Gada – pierwszy poziom
- Wyspa Wielkiego Gada – drugi poziom
- Wyspa Wielkiego Gada – trzeci poziom
- Wyspa Wielkiego Gada – czwarty poziom
Wejście do Wyspy Wielkiego Gada
- Miejsce przybycia
- Wrak statku
- Wyspa Wielkiego Gada – pierwszy poziom
Zaraz po przybyciu możesz pogadać z Beornenem i Jornem. Nie mają zbyt wiele ciekawego do powiedzenia, poza tym, że ten drugi może cię uleczyć za kasę. Weź z pobliskich beczek łącznie 10 sztuk Płonącej oliwy (możesz się domyślić, jakie stwory na ciebie czekają).
Wejdź po schodach i idź w prawo. Zostaniesz zaatakowany przez Wielkie Śnieżne Trolle i Większe Lodowe Trolle. Nic trudnego na tym etapie – pamiętaj, że te pierwsze musisz dobijać. Jedynym twoim zmartwieniem może być to, że wataha stworów spróbuje cię otoczyć. Wystarczy wtedy wycofać się do schodów i eliminować je pojedynczo.
Kawałek dalej natkniesz się Skragi. To kolejna wersja trolla – ich również nie trzeba dobijać. Gdy dotrzesz do skraju wyspy, skieruj się w dół, a natkniesz się na wrak statku. Znajdziesz w nim losowo: Szatę Namjiego / Zbrojną Szatę.
Idąc w górę natkniesz się jeszcze na Pazury Góry Lodowej, które są zwykłymi Niedźwiedziami polarnymi, tylko z nieco lepszą możliwością zadawania obrażeń. Nic specjalnego. Na samej górze dojdziesz w końcu do Golemów lodowych strażników. Początkowo są neutralne, ale jak zbliżysz się do drzwi, od razu cię zaatakują. To jednak nieco gorsze wersje niż te, z którymi walczyłeś wcześniej – przede wszystkim nie mają możliwości ogłuszenia cię. Szybko się z nimi rozpraw, po czym otworzą się wrota, przez które oczywiście przejdź. Przedtem pamiętaj, żeby odpocząć i rzucić na siebie wszystkie buffy.
Wyspa Wielkiego Gada – pierwszy poziom
- Wejście do Wyspy Wielkiego Gada
- Zwłoki
- Wyspa Wielkiego Gada – drugi poziom
Tuż przy progu zostaniesz zaatakowany przez Większe Lodowe Trolle, Wielkie Śnieżne Trolle, Lodowcowe Yeti i Padlinożerców kości. Ze wszystkich stworów dobrze sprzątnąć najpierw yeti, bowiem rzuca na dzień dobry "Stożek zimna". Generalnie nie powinieneś mieć żadnych problemów w walce.
Ogólnie rzecz biorąc na tym poziomie walczysz tylko z tymi czterema grupami stworów – nie ma żadnej specjalnej taktyki, po prostu musisz się przedrzeć.
Za drugim zakrętem leżą zwłoki, a w nich 7 Płonących oliw i losowo: Płaszcz Niewidzialności / Zbroja łuskowa Ogiena.
Gdy dojdziesz do końca, odpocznij i rzuć ponownie wszystkie buffy, po czym wkrocz na kolejny poziom.
Wyspa Wielkiego Gada – drugi poziom
- Wyspa Wielkiego Gada – pierwszy poziom
- Żywiołak wody
- Skarby
- Xactile
- Wyspa Wielkiego Gada – trzeci poziom
Na tym poziomie poruszaj się bardzo powoli. Stworów jest mnóstwo i łatwo mogą cię osaczyć. Rozwal komitet powitalny, po czym idź powolutku w lewo. W sadzawce czeka na ciebie Żywiołak wody. Nieprzyjemny to przeciwnik, bowiem nie da się go zaatakować w walce wręcz. Musisz pozbyć się go bronią strzelecką lub magią – uwaga na spore odporności stwora.
Idąc dalej w dół natkniesz się na kolejną sadzawkę z Żywiołakiem wody. Gdy pozbędziesz się okolicznych stworów, przejdź ogonem wielkiego stwora na drugą stronę lokacji. Tutaj zostaniesz zaatakowany przez różne szkielety – Zimne kości, Lodowate kości i Zamarznięte kości. Dwa ostatnie rzucają w ciebie lodowymi zaklęciami i przy zbliżeniu się zadają obrażenia od zimna. W razie problemów wycofaj się przed most i załatwiaj je pojedynczo.
Za mostem czeka jeszcze kilku Padlinożerców kości. Dookoła są cztery kupki ze skarbami, a w nich 1524 Sztuki złota, Amulet ochrony +1, Kolczuga +2, Królewska łza, Różdżka błyskawic i Szmaragd.
Idąc dalej w dół będziesz musiał rozwalić kolejne szkielety. Czekają na ciebie jeszcze dwie kupki kości, a w nich Mikstura heroizmu, Mikstura siły wzgórzowego olbrzyma, Mikstura tłumienia magii, Pierścień infrawizji: "Laska Ślepego", Pierścień ochrony +2 i Starożytna zbroja. Nieco poniżej stoi ostatnia sadzawka z Żywiołakiem wody.
Załatw po drodze kolejne szkielety, a przy głowie smoka skręć w prawo. Rozwal kilku Padlinożerców kości, po czym przeszukaj bok smoka, aby znaleźć Miecz półtoraręczny +1, +3 przeciw zmiennokształtnym: "Kondar", Mitrylową pełną zbroję płytową +2, Pawęż +1, Płaszcz ochrony +2 i Rękawice siły ogra: "Ręce Takkoka".
Idź teraz po lewej stronie głowy smoka, a dotrzesz do Xactile i czterech Szkieletów Strażników – co ciekawe, są do ciebie przychylnie (no, przynajmniej neutralnie) nastawieni. Pogadaj z kapłanką i wypytaj ją o wszystko – może cię uleczyć z ran za opłatą. Jeśli chcesz, sprzątnij towarzystwo. Za sahuaginką znajduje się sarkofag zabezpieczony pułapką o poziomie detekcji i rozbrojenia 80, uruchamiającą Magiczny pocisk, a w nim losowo: Pierścień Błędnych Ogników / Zbroja żałobna.
Odpocznij, rzuć na siebie buffy i idź na kolejny poziom lokacji.
Wyspa Wielkiego Gada – trzeci poziom
- Wyspa Wielkiego Gada – drugi poziom
- Skarby
- Jajo smoka
- Wyspa Wielkiego Gada – czwarty poziom
Większość przeciwników na tym poziomie to zwyczajne mięso armatnie. Na dzień dobry zostaniesz zaatakowany przez trzech Vodyanoi i dwóch Sahuaginów – wojownika oraz kapłana. Żaden z tych stworów nie stanowi problemu. Ostatni dwaj naparzają w ciebie z dystansu tylko po to, aby wciągnąć cię w jedną z trzech pułapek w tym pomieszczeniu. Pierwsza od dołu o poziomie detekcji i rozbrojenia 80 uruchamia Śmierdzącą chmurę, druga przy podwójnym przejściu o poziomie detekcji i rozbrojenia 80 uruchamia Unieruchomienie osoby, natomiast ostatnia przy dużym przejściu o poziomie detekcji i rozbrojenia 90 uruchamia Uśpienie.
Sahuagin kapłan zostawia po sobie Ogniste bełty Sekolah. Idź w prawo przez podwójne przejście. Tutaj czekają na ciebie kolejni przeciwnicy, w tym Żywiołak wody w sadzawce. Załatw go i uważaj na dwie pułapki w tym pomieszczeniu. Górna prowadząca przez podwójne przejście o poziomie detekcji i rozbrojenia 80 uruchamia trująco-mącące strzałki, a dolna przy dużym przejściu i poziomie detekcji i rozbrojenia 90 uruchamia Zmiennobarwną kulę.
Przejdź przez kolejne podwójne przejście, rozwal tutejszych przeciwników i rozbrój jedyną pułapkę o poziomie detekcji i rozbrojenia 90, uruchamiającą Unieruchomienie osoby.
W trzech kulach znajdziesz skrytki, a w nich łącznie 7 sztuk Ognistych bełtów Sekolah. Wyjdź teraz przez duże przejście. Zobaczysz trzech Golemów lodowych strażników – na razie nie są wrogo nastawieni, więc zostaw ich w spokoju. W najbliższym otoczeniu są trzy pułapki – tej pod środkowym Golemem póki co nie dasz rady rozbroić. Kwadratowa pułapka pod dużym przejściem o poziomie detekcji i rozbrojenia 90 uruchamia Błyskawicę, a ta pod górnym Golemem o poziomie detekcji i rozbrojenia 90 uruchamia trująco-paraliżujące strzałki. Na poziomie trudnym oraz szalonym w sadzawkach czekają dwa Żywiołaki wody.
Zbliżając się ku dołowi z dwóch dużych przejść wylezą na ciebie kolejne Sahuaginy oraz Vodyanoi – wycofaj się i rozwal je w oczyszczonych już pomieszczeniach. Przed tymi dwoma pomieszczeniami czekają na ciebie cztery pułapki. Kwadratowa pułapka o poziomie detekcji i rozbrojenia 90 uruchamia Błyskawicę, ta pod trzecim Golemem o poziomie detekcji i rozbrojenia 90 uruchamia zatrute strzałki, ta przy górnym przejściu o poziomie detekcji i rozbrojenia 90 uruchamia Zamianę ciała w kamień, natomiast ostatnia o poziomie detekcji i rozbrojenia 90 uruchamia Magiczne pociski.
Wejdź jeszcze do obu pomieszczeń i rozwal czające się w sadzawkach Żywiołaki wody. Schowaj się teraz całą drużyną w zamkniętym pomieszczeniu obok Golema najbardziej po lewej stronie. To jedyny moment w grze, kiedy musisz sam zaatakować potwory, aby ruszyć dalej. Rzuć na siebie wszelkie możliwe buffy, a przed wejście różne czary obszarowe typu Spowolnienie ruchów, Potężniejszy rozkaz czy Chaos. Zaatakuj jednego Golema dystansowo i szykuj się na sporą walkę. Oprócz Golemów ruszy na ciebie cała chmara Sahuaginów – walka nie jest trudna, jeżeli dobrze się przygotowałeś – większość stworów ginie momentalnie po przejściu do twojego pomieszczenia.
Gdy zmasakrujesz wszystkich, w sadzawce czekają jeszcze Żywiołaki wody, którymi oczywiście się zajmij. Idź w górę ścieżką po lewej stronie. Zetkniesz się z kolejną pułapką o poziomie detekcji i rozbrojenia 90, uruchamiającą kwasowe strzały.
Idąc dalej w górę natkniesz się na nowych przeciwników – Sahuagina Księcia ochranianego przez Sahuaginy Doborowych Strażników. Jeżeli będziesz miał z nimi problem, wystarczy wyciągać ich tak, aby rozwalać stwory pojedynczo. W sadzawce czeka jeszcze jeden Żywiołak wody. Sahuagin Książę zostawia m.in. Koralową zbroję płytową i Zwykły klucz, a Sahuaginy Doborowi Strażnicy Zbroje ze skóry rekina.
Przejdź jeszcze górą i rozwal ostatnich niedobitków. Zejdź teraz z góry środkową ścieżką i rozbrój dwie pułapki – obie o poziomie detekcji i rozbrojenia 90 – lewa uruchamia kwasowe strzały, a prawa trująco-paraliżujące strzałki.
W końcu możesz też pozbyć się pułapki, która znajdowała się pod środkowym Golemem. Ma ona poziom detekcji i rozbrojenia 90 i uruchamia Zamianę ciała w kamień. Ostatnia pułapka na tym poziomie znajduje się w dolnej części prawej ścieżki – ma ona poziom detekcji i rozbrojenia 90 i uruchamia kwasowe strzały.
Teraz czas na plądrowanie. Wzdłuż górnej ściany ciągnie się rząd słojów – siedem z nich zawiera skarby. Są to: Berło Tyranii, Berło uderzenia Debiana, Harfa bez strun, Ikona Mocy, Kochanek i Zabójczy Świt.
Po prawej stronie lokacji znajduje się okrągły przedmiot, który można zaatakować. Zrób to. Okazuje się, iż jest to jajo młodego smoka. Eksploduje Lawiną śnieżnych kul Snilloka, za co dostaniesz 10000 punktów doświadczenia.
Wróć na poprzedni poziom i odpocznij. Jeżeli chcesz zagrać w kolejny dodatek i go zainstalowałeś, to masz dwa wyjścia. Udaj się do Gwiżdżącej Szubienicy w tej chwili i pogadaj z Hobartem Szczeciniastostopym, dzięki czemu rozpoczniesz rozszerzenie. Drugą możliwością jest przekroczyć bramę na czwarty poziom Wyspy Wielkiego Gada – twoja drużyna się eksportuje. Gdy skończysz grę, rozpocznij "Serce Zimy" od nowa i zagadaj do Hobarta w Gwiżdżącej Szubienicy.
Czas rzucić teraz na drużynę wszystkie możliwe buffy. Proponuję: Przyspieszenie ruchów, Słuszny gniew wiernych, Modlitwę, Recytację, Ochronę przed złem, promień 3 metry, Odporność na ogień/zimno (na wszystkich członków drużyny), Emocje: nadzieja i Emocje: odwaga. Dobrze jest dysponować też takimi czarami jak Pajęczyna, Wielkie osłabienie, Spowolnienie ruchów i kilka Ognistych kul. Po rzuceniu zaklęć warto zapisać grę, żeby nie musieć tego robić ponownie po każdej przegranej bitwie. Biorąc pod uwagę, że sporo czasu zabiera czekanie na pojawienie się smoczycy, kolejne podejścia są niezwykle frustrujące.
Wyspa Wielkiego Gada – czwarty poziom
- Icasaracht
- Klejnot duszy Icasaracht
- Wyspa Wielkiego Gada – trzeci poziom
Icasaracht towarzyszą Sahuagin Król, Sahuagin Królewska Wielka Kapłanka, czterech Sahuaginów Strażników królewskich i dwie Sahuaginy Podkapłanki. Królewska Wielka Kapłanka jest upierdliwa, bo ma kilka zaklęć leczniczych, ale to Podkapłanki stanowią największe zagrożenie, gdyż dysponują Rozproszeniem magii. Gdy ściągną z twojej drużyny wszystkie buffy, możesz uważać się za martwego.
Moim zdaniem najlepszą taktyką jest rzucenie jak największej ilości zapamiętanych zaklęć obszarowych, po czym spamowanie ekipy wrogów Ognistymi kulami – powinni padać jak muchy. Jeżeli będziesz miał problem z tą taktyką, proponuję wtedy zająć się najpierw Sahuaginami Podkapłankami, a następnie Icasaracht, ignorując innych przeciwników.
Gdy smoczyca padnie, uaktywni się Klejnot duszy Icasaracht. Nie jest to wytrzymały przeciwnik, jednak zwlekając zbyt długo, szybciutko wykończy twoją drużynę zaklęciami typu Palec śmierci czy Dezintegracja. Warto więc jak najszybciej atakować przedmiot i przerywać mu rzucanie czarów. Gdy wszystkich zabijesz, otrzymasz 500000 punktów doświadczenia. Z Sahuagina Króla wypadają m.in. Rękawice siły ogra: "Ręce Takkoka" i Płaszcz przesunięcia.
Jeżeli bitwa nie uda się za pierwszym razem, za kolejnym na pewno odniesiesz sukces. Gratuluję ukończenia kampanii "Serca Zimy". Widzimy się w "Trials of the Luremaster"!
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz