Dyrektor ds. rozwoju w europejskim oddziale NCSoftu, Thomas Bidaux, na trwających właśnie targach Nordic Game tak wypowiedział się na temat World of Warcraft.
"To ostateczny MMORPG, i ostateczny dinozaur. Jest wielki, bardzo drogi, i w ogóle pasuje do niego wszystko, co wiąże się z ogromem i "roztyciem". Jeśli chcesz pokonać największego drapieżnika w okolicy, nie masz zbyt wielu możliwości. Musisz być jeszcze większy, a to bardzo trudne zadanie. Myślę, że pościg za tym potworem... nie może się udać. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w gatunku gier online, musisz spróbować innego podejścia."
O konkurencji WoW'a mówi zaś tak:
"Chcą być większe od hitu Blizzarda, i nie udaje im się to. Jeśli chce się osiągnąć sukces, trzeba przetrwać – jako dinozaur, trzeba znaleźć odpowiedni dla siebie ekosystem. Własną nisze rynkową, odpowiednich klientów"
Kończąc swoją wypowiedz, Thomas poradził deweloperom, aby zaczęli myśleć o czymś nietradycyjnym, niestandardowym. O czymś co odbiega od norm klasycznego MMO.