szczury_wroclawia_szpital

Druid

Druid jest zmiennokształtną hybrydową klasą i jedną z najbardziej uniwersalnych klas w grze. To członek drużyny, który może pełnić cztery role: Tanka, Healera oraz melee/ranged DPS. Jak każda klasa hybrydowa, Druid musi wybrać jedną specjalizację, aby lepiej się sprawdzać. W zależności od potrzeb używają różnych form. Druid musi zmieniać kształty w zależności od sytuacji, w której się obecnie znajduje.

Driud
Taureńska druidka

Tło

"Jesteśmy sługami równowagi, teraz i zawsze gdy Malfurion spoczywa we śnie. Nigdy nie zapomnij tego." – Kal Dolanaaru.

Druidzi to strażnicy świata, podążający ścieżką natury oraz mądrości Starożytnych i Cenariusa, lecząc i kształtując świat. Dla niego natura jest delikatną równowagą w działaniach, w których nawet najmniejsze zakłócenie może spowodować piorunujące zamieszanie z niebios. Druidzi czerpią swoją moc z dzikiej energii, używając jej do zmieniania kształtów i rozkazywania siłom natury. Tradycyjnie przedstawiciel tej klasy wybiera drogę jednego zwierzęcego totemu. Jednak od inwazji Płonącego Legionu każdy z nich ma wiele innych przemian, uwzględniając studiowanie magii z każdego totemu. Tacy Druidzi nazywani są Druidami Dziczy.

Historia

Stosownie do wiedzy Taurenów, Cenarius nauczył ich jako pierwszych druidyzmu, zapisując się jednocześnie w ich mitach i opowiastkach jako Pan Lasu obok pierwszych druidów. W prawdzie to Malfurion Stormrage był pierwszym śmiertelnym Druidem i najlepszym uczniem Cenariusa. Jest to bardziej prawdopodobne, jednakże Cenarius mógł odwiedzić i okazać pomoc Taurenom.

Pomógł im przeprowadzić Nocne Elfy przez Wojnę Starożytnych oraz długie lata po niej. Z momentem stworzenia Drzewa Świata Nordrassil, Druidzi Kaldorei przynależeli do Ysera i jej sfery, Szmaragdowego Snu, w którym spędzili wieki swoich nieśmiertelnych żywotów. Krąg Cenariona [Cenarion Circle] został stworzony jako nadzorujące stowarzyszenie Druidów, umiejscowione w sekrecie w Moonglade.

Pogrążeni we śnie w swoich kurhanach, przez pokolenia Druidzi przebudzili się, aby przeciwstawić się inwazji ze strony Płonącego Legionu. Po pokonaniu Archimonda wybrali życie w przebudzeniu, aby pomóc odbudować świat i swoje zdewastowane ziemie. Atak Legionu pozostawił okropną bliznę na naturze, a Druidzi starają się ją uleczyć.

Druidzi wśród Nocnych Elfów dołączyli do Kręgu Cenariona stosunkowo niedawno. Podczas wojny Malfurion obdarzył przyjaźnią Hamuul'a Runetotem i opowiedział mu o druidyzmie. Hamuul później stał się pierwszym Taurenem, który dołączył do kręgu, a w późniejszym czasie Arcydruidem Taurenów.

Cenarius jest patronem wszystkich Druidów. Jednakże każda grupa ma swojego specyficznego patrona oraz specjalne umiejętności transformacji przypisane tylko im. Wielu Druidów wybiera zwierzęcego kompana opierając się właśnie na tym.

Druidzi należą do wielu różnych organizacji wliczając: Krąg Cenariona, Ekspedycję Cenariona [Cenarion Expedition], Druidów Pazurów [Druids of the Claw], Druidów Szponów [Druids of the Talon], Druidów Dziczy [Druids of the Wild], Druidów Kła [Druids of the Fang], Druidów Poroża [Druids of the Antler] oraz Druidów Gaju [Druids of the Grove].

Driud
Cenarius puczający Malfurion'a, Tyrande, oraz Illidan'a

W skrócie

Umiejętności bazowe Druida składają się z trzech rodzajów umiejętności: walka wręcz z jednym oraz wieloma celami, magopodobne rzucanie czarów oraz kapłanopodobne leczenie pojedynczego i wielu celów. Forma Kota uwzględnia podstawowe obrażenia oraz specjalne ataki podobne do Łotrzyka, forma Niedźwiedzia daje pancerz oraz żywotność podobną do Wojownika, czary usuwające klątwy oraz trucizny a także sporo użytkowych czarów jak forma podróżna, kontrola tłumu [crowd control, cc] i spory asortyment buffów. Rozdawanie talentów w różne drzewka daje Druidowi możliwość wyspecjalizowania ich własnego stylu gry.

Odpowiednio rozwinięty i uzbrojony Druid ma możliwość pełnienia każdej roli w grupie. Gracze muszą pamiętać jednak, że ta uniwersalność niesie ze sobą niebezpieczeństwo – może być ciężko skupić uwagę, ale w większości przypadków odpowiednia opieka nad Druidem czyni z niego niezastąpionego kompana innych graczy, ponieważ jest niezwykle elastyczną klasą. Niestety nie zawsze są mile widziani w grupach, tak jak powinni być – wszystko przez dodatek The Burning Crusade i oficjalne poparcie przez Blizzard Druida jako jednego z klas tankujących, gdyż pomogło to zapisać się owej klasie jako nie tylko zwykły healer. Nie jest dziwne więc, że dziki [feral] Druid w Karazhan, aby pełnić swoją rolę w grupie jak należy, prawie co jedno pomieszczenie zmienia się z głównego tanka, przez off-tanka i melee DPS'a do healera, sprawdzając się w tym znakomicie. Wszystkie te zmiany mogą nastąpić nawet podczas pojedynczego starcia.

Druidzi z odpowiednio rozłożonymi talentami oraz z odpowiednim sprzętem są zdolni zapewnić każdą z głównych ról w grupie. Umiejętność, związana ze zmienieniem sobie drzewka talentów, odgrywania zupełnie innej roli powoduje, że wybór Druida jest efektowny oraz elastyczny – jeśli chcesz spróbować się w innej roli, to nie musisz tworzyć nowej postaci.

Druidzi są niezwykłą klasą. Wielu uważa, że ciężko jest tę postać wypoziomować, kiedy zaś inni określają ją jako najlepszą klasę do pokonywania pojedynczych wrogów. Ponadto ilość Druidów w grze jest niesamowicie niska, przez co trudno, aby mogli służyć innym graczom za przykład. W dodatku, aby rzeczywiście spełniać się jako uniwersalna klasa, Druid potrzebuje kilku rodzajów sprzętu, oprócz "sprzętu odpornościowego". Wiąże się to z dużą ilością potrzebnego czasu, dużej ilości miejsca w ekwipunku oraz najczęściej ze złotem. Nieszczęśliwie Druid nie zaczyna tak jak większość uniwersalnych klas z kilkoma umiejętnościami w każdej ze swoich domen, ale zamiast tego mogą posiąść nowe umiejętności kiedy awansują na odpowiedni poziom. Powoduje to, że Druid jest całkowicie "skończony" na stosunkowo wysokich poziomach. Przez to na początku gra Druidem jest dużo cięższa, niż innymi klasami. Jakkolwiek – zdobywając co wymienione wcześniej, Druidzi stają się jedną z najpotężniejszych klas w grze, mogą się przysłużyć każdej grupie, co może być nagrodą za ciężką pracę, którą się włożyło.

Inną miłą cechą grania Druidami jest ich umiejętność do szybszego podróżowania. Nie muszą kupować latającego wierzchowca, gdyż mogą się nauczyć formy latania na 68 poziomie. A posiadając odpowiednio wysoki poziom jeździectwa oraz po wykonaniu zadania, można otrzymać szybszą formę latania.

  • Na 16 poziomie, po wykonaniu zadania, Druid otrzymuje wodną formę, dzięki której mogą oddychać pod wodą oraz poruszać się w niej z normalną prędkością.
  • Na 21, przy dodaniu 2 punktów talentów w Feral Swiftness, forma Kota staje się 30% szybsza od normalnego poruszania się.
  • Na 30 Druid dostaje formę podróży, dzięki której może poruszać się 40% szybciej.
  • Na 68 forma latania jest dostępna w Outland. Ma taką samą szybkość jak normalny latający wierzchowiec, ale dodatkowo można się w nią zamienić natychmiastowo.
  • Na 70 poziomie szybsza forma latania jest dostępna po wykonaniu serii zadań. Prędkość taka sama jak w przypadku epickiego latającego wierzchowca, ale podobnie natychmiastowa zamiana.

Rasy

Tylko dwie rasy w grze mogą zostać Druidem, jedna rasa dla każdej ze stron:

Przymierze

Horda

Talenty

Balance

Drzewko, które pozwala Druidom na czary zadające obrażenia, czy umiejętności, które temu sprzyjają jak choćby forma "Moonkin". Druid zamieniając się w nią, staje się dość efektywną osobą zadającą obrażenia z czarów – w stylu gry, znajdując się gdzieś pomiędzy Magiem, a Cienistym Kapłanem. Brakuje im co prawda jakiś czarów obszarowych, ale przeciwko pojedynczemu celowi są naprawdę świetni.

Feral

Drzewko to wzmacnia dwie formy Druida: kota oraz niedźwiedzia. To drzewko efektywnie zwiększa obie te formy i czy Druid będzie tankował, czy też zadawał obrażenia, to tak naprawdę zależy tylko od sprzętu.

Restoration

Drzewko to wspomaga leczenie Druida oraz zawiera formę drzewa życia. Dzięki temu drzewku Druidzi stają się dość potężnymi uzdrowicielami, jakkolwiek brakuje im umiejętności wskrzeszania poza walką, ponieważ czar do wskrzeszania, Rebirth, można użyć raz na 30 minut. Druidzi specjalizujący się w tym drzewku mają najlepsze czary do leczenia w rozciągłości czasu.

Wyposażenie

Druidzi mogą nosić pancerze typu Cloth oraz Leather.

W zależności od rasy Druidzi zaczynają z różną bronią:

  • Nocny Elf zaczyna z możliwością używania kijów [stave] oraz sztyletów [dagger].
  • Tauren zaś z możliwością używania kijów [stave] oraz jednoręcznych buław [one-handed mace].?
  • W związku z tym Druidzi mają możliwość nauczyć się używać: jednoręcznych buław [one-handed mace], dwuręcznych buław [two-handed mace], broni ręcznych [fist weapons] oraz sztyletów [dagger].

Formy

Najbardziej zauważalną umiejętnością Druida jest możliwość zmieniania swojej formy. W każdej formie Druid jest odporny na polimorfię oprócz swojej humanoidalnej formy, jakkolwiek zamiana w którąkolwiek formę łamie polimorfię. Zmienianie formy zapewnia również złamanie efektów zwalniających.

  • Forma humanoidalna – 1 poziom
  • Forma niedźwiedzia – 10 poziom
  • Forma wodna – 16 poziom
  • Forma kota – 20 poziom
  • Forma podróży – 30 poziom
  • Forma strasznego niedźwiedzia – 40 poziom
  • Forma Moonkin – wymaga 31 punktów w drzewku Balance
  • Forma drzewa życia – wymaga 41 punktów w drzewku Restoration
  • Forma latania – 68 poziom
  • Forma szybszego latania – 70 poziom

Źródło: wowwiki.com

Komentarze

0
Gość_Dawid* ·
moge sie dowiedziec gdzie dostac qusta do formy niedzwiedzia i wodnej formy.. bo mam juz 17 lvl a zadnej formy.?
0
·
Foczkę można otrzymać na 16 poziomie, ale trzeba udać się do Mathrengyla Bearwalker w Darnassus (Przymierze) bądź Turaka Runetotem w Thunder Bluff (Horda). Tam zyskasz łańcuszek zadań.

Tyczy się to również formy miśka.
0
Gość_Sheesh* ·
Niestety wiele z tych informacji stało się nieaktualnych z powodu "Cataclysmu": druid jest jedną z najsilniejszych postaci - jedynie paladyni i death knight'ci mogą mu dorównać, gra nim ok 40% populacji mojego byłego serwera itd. Dobijały mnie sytuacje kiedy 2 poziomy słabszy Feral Druid bez problemu pokonywał mnie z dwoma kumplami. To głównie przez nich przestałem grać w World of Warcraft.

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...