riese

Krasnoludy

Mariusz "krag" Sikora & Raphagorn środa, 24 grudnia 2008

W zamierzchłych czasach krasnoludy rzadko opuszczały swe bezpieczne, górskie fortece. Jednakże, gdy w ich uszach zabrzmiało wezwanie do walki, powstały, aby bronić swych przyjaciół i sojuszników z niezrównaną odwagą i walecznością.

Ikona Krasnoludów
Herb Krasnoludów z gór

Wstęp, historia

Powstanie i ewolucja

Tytani stworzyli earthenów, aby pomogli w ukształtowaniu Azeroth po ich odejściu. Gdy Studnia Wieczności eksplodowała, powodując Sundering, eartheni zostali głęboko zranieni, czując ból ziemi tak, jakby była ona ich własnością. Wtedy powrócili do swych pierwotnych siedzib – miast tytanów Uldum, Uldaman i Ulduar – i zostali zahibernowani na niemal osiem tysięcy lat. Gdy się zbudzili, odkryli, że ich władza nad kamieniami i ziemią zmalały, a kamienna skóra stała się delikatna i gładka. Earthenowie z Uldaman powędrowali do śnieżnych gór Dun Morogh i tam zbudowali miasto Ironforge.

Stone form
Krasnolud w Kamiennej Formie

Krasnoludy z Ironforge podzieliły się na trzy frakcje: Ironforge Clan (Bronzebeard Clan), którzy dowodzili miastem, Wildhammer Clan, władających u podnóża góry i Dark Iron Clan, żyjących w cieniu góry. Gdy Wysoki Król krasnoludów, Modimus Anvilmar, zmarł, przemoc wywołała wojnę domową zakończoną opanowaniem Dun Morogh przez Ironforge Clan, Grim Batol położonego w Wetlands przez Wildhammers, a Redridge Mountains przez Dark Irons, gdzie założono miasto Thaurissan, nazwane na cześć ich przywódcy.

Dark Irons byli rozgoryczeni przegraną i zaatakowali oba królestwa naraz, aby jedno z nich nie mogło pomóc drugiemu. Thaurissan doprowadził swoją armię do Ironforge, lecz jego atak został odparty. Żona Thaurissana, Modgud, zaatakowała Grim Batol i użyła swej magii, aby przedrzeć się przez wrota. Khardros Wildhammer, dowódca Grim Batol, zabił czarną królową i zwyciężył. Ironforge Clan przeszedł do ofensywy i ruszył ku stolicy Dark Iron Clan. Jednak ci przypadkiem przyzwali Ragnarosa, władcę ognia. Ragnaros spustoszył góry Redridge i zniewolił Dark Iron Clan. Widząc terror i pożogę, krasnoludy z Ironforge powróciły do swych domów. Niestety, magia Modgud zmieniła Wildhammer w nienadający się do zamieszkania, więc te powędrowały na północ i osiadły w Hinterlands, gdzie założyły miasto Aerie Peak. Tam Wildhammers zbliżyli się do natury i nauczyli ujeżdżać Gryfy.

Frakcje i klany

Istnieją trzy historyczne frakcje krasnoludów, które były wynikiem wojny Trzech Młotów. Oczywiście istnieją też pomniejsze klany.

  • Ironforge Clan – prawdopodobnie pierwotny klan krasnoludów, który wyewoluował z earthenów. Podczas wojny Trzech Młotów był reprezentowany i dowodzony przez Bronzebeard Clan.
  • Krasnoludy z Ironforge
  • Bronzebeard Clan – dowódcy Ironforge i Ironforge Clan. Ich stolicą jest Ironforge. W czasie wojny Trzech Młotów kontrolowali oni Ironforge.
  • Stonefist Clan – pomniejszy klan.
  • Wildhammer Clan – neutralna, niegrywalna frakcja.
  • Dark Iron Clan – wroga, niegrywalna frakcja.
  • Anvilrage Clan
  • Shadowforge Clan
  • Hill dwarves
  • Stormpike Clan – pierwszy odkryty klan żyjący w Górach Alterac, w „dolinach Alterac”. Są powiązani z krasnoludami z Ironforge i Wildhammer. Mają ekspedycję zwaną Stormpike Guard w Alterac Valley, która jest neutralna w stosunku do Przymierza.
  • Krasnoludy z Iron są spokrewnione z krasnoludami z Northrend’s Howling Fjord. Zostały one odkryte przez poszukiwaczy z Explorer’s League, a ich skóra jest pokryta dziwnymi runami. Są one gwałtowne i nieprzyjazne, odegrają kluczową rolę w odkryciu prawdziwych korzeni ras Azeroth. Mogą być brakującym ogniwem, które pozwoli ostatecznie rozwiązać tajemnicę powstania krasnoludów. To prastara oraz potężna nacja.
Mountaineer
Krasnolud Łowca

Ciekawostki

W "Day of the Dragon", babka Falstada, dziki krasnolud, jest opisywana jako brodaczka, tak jak inni żeńscy przedstawiciele krasnoludów. Do krasnoludzkiej kobiety z brodą odwołuje się zadanie wędkarskie Blumpa w "World of Warcraft". O Graunie Blump mówi się, że posiada brodę. Brodaczki wśród krasnoludzkich kobiet to rzadkość (zwłaszcza wśród mieszkańców Ironforge), jednak te, które wyhodowały okazałe brody, są wśród członków swojej rasy uznawane za piękne. Czyżby?

Party
Zabawa Krasnoludów

Relacje krasnoludów

Krasnoludy z Ironforge nie ufają Hordzie, gdyż walczyły z orkami prawie tak długo, jak ludzie. Akceptują obecny rozejm, ale mimo to trzymają się z dala od granic Durotaru. Tytani zostawili wskazówki w całym Kalimdorze, a krasnoludy z Ironforge nie chcą, by spór o granice wpłynął na ich badania. Co bardziej żądni przygód osobnicy, wbrew zaleceniom Jainy Proudmoore, badają ziemie orków. Często muszą walczyć z trollami zamieszkującymi nadgraniczne dżungle.

Krasnoludy z Ironforge w Barrens i Mulgore nieświadomie wzbudziły gniew taurenów i centaurów.

Respektując lokalne obyczaje, wiedzieli oni, że prace w Bael Modan (a także innych lokacjach) będą zakłócać spokój mieszkańców, jednak poszukiwania były dla nich dużo ważniejsze od tutejszych mieszkańców. Okazało się, że rozkopywanie ruin tytanów zatrwożyło taurenów, dla których był to akt profanacji. Krasnoludy i gnomy nękane były ciągłymi atakami Hordy, szczególnie przez taurenów z Mulgore. Taureni z każdą nadarzającą się okazją usiłowali zniszczyć wykopaliska, przeszkadzali im na wszelkie możliwe sposoby. Krasnoludy zrozumiały, że muszą wypędzić z tych ziem tych taurenów, którzy sprawiali kłopoty. Centaury także napadały na Bael Modan, jednak żaden z ich najazdów się nie powiódł. Wierzyli oni, że ataki te organizowane są przez różne grupy przestępcze.

"Fakt, że handlujemy z przestępcami, każe mi wierzyć, że będziemy potrzebowali pomocy Króla. Pomocy nie tylko, by ochronić wykopaliska. Wygląda bowiem na to, że położenie Bael Modan może mieć dla Przymierza znaczenie strategiczne, jeśli weźmie się pod uwagę sytuację polityczną na świecie.

Cóż, zboczyłem z tematu. Mamy jeszcze wiele pracy z tą skałą. Za długo machałem piórem, za krótko – łopatą…"

Najistotniejszym zdarzeniem było zniszczenie pobliskiego obozu taurenów w Southern Barrens w odwecie za atak taurenów na Bael Modan. Wiele taurenów zginęło lub zostało zmuszonych do oddania ziem przodków. Gann Stonespire jest jednym z niewielu pozostałych przy życiu tubylców i członkiem plemienia zdziesiątkowanego przez krasnoludy, który szuka zemsty, aby pomścić śmierć swych braci oraz zniszczenia na ziemiach przodków, spowodowanych eksplozjami i niszczycielskimi maszynami. Krasnoludy porzuciły dyplomatyczne rozwiązania.

Kolejny posterunek w Mulgore został zaatakowany przez klan Bloodhoof, który uważał, że wykopaliska to występek przeciwko Matce Ziemi. Kopanie rozwściecza również Bestie Kodo.

Taureni, nad którymi stale wisi groźba ataku centaurów i goblinów, zauważyli różnicę w motywach krasnoludów. Nie zdają sobie sprawy, że krasnoludy szukają relikwii swego dziedzictwa i nie chodzi im o szybki zarobek, tak jak goblinom. Gdyby wiedzieli, pozwoliliby im pracować w spokoju, być może nawet ich błogosławiąc. Szanują wiarę przodków i mogliby znaleźć cele krasnoludów, które byłyby wystarczające, aby pozwolić im kopać, pod warunkiem, że archeolodzy także pokażą swój szacunek dla ziemi. Chociaż relacje łączące taurenów i krasnoludy nie są idealne, z chęcią dzielili się swą wiedzą na temat run i mitów o tytanach.

Po tym, jak Brann Bronzebeard odwiedził krasnoludy z Ekspedycji Bael’dun, zrozumiał, że musi działać, zanim jego przyjaciele wpadną w poważne kłopoty. Gdy odwiedzał Thunder Bluff, zasugerował wodzowi taurenów, żeby wysłał grupę swoich ludzi do pracy z krasnoludami w celu upewnienia się, że ziemia jest traktowana z szacunkiem. Cairne zgodził się poruszyć ten temat na radzie starszych. Najwyraźniej to poskutkowało, gdyż Baine Bloodhoof poprosił grupę młodych taurenów, aby poszli do Ekspedycji Bael’dun i przekonali krasnoludy do zaprzestania ich bezsensownej pracy. Przekonali oni krasnoludy, aby ci zezwolili szamanowi na obejrzenie terenu wykopalisk w celu upewnienia się, że prace nie profanują tutejszych ziem.

Rozbicie

Ostatnie wydarzenia sprawiły, że trzy klany znów połączyły swoje siły...

Gdy niecodzienne katastrofy zaczęły wstrząsać światem Azeroth tuż przed Kataklizmem, siedziba krasnoludów, mimo swego położenia, również została dotknięta. Trzęsienia ziemi dewastowały okolice Ironforge pochłaniając setki istnień. Aby dowiedzieć się, jaka jest przyczyna tych tragicznych wydarzeń, Król Magni odprawił tajemniczy rytuał, żeby porozumieć się z ziemią. Archaiczna ceremonia miała jednak niespodziewany efekt – Magni został zamieniony w diament i przytwierdzony do jednej z komnat w głębinach Ironforge.

W wyniku zamieszania powstałego z powodu utraty lidera, jego córka Moira, która poprzez małżeństwo stała się królową klanu Dark Iron, na krótko zasiadła na tronie Ironforge, zamykając miasto. Gdyby nie interwencja Króla Variana Wrynna i jego syna Księcia Anduina, jej działania mogłyby zaowocować kolejną wojną domową. Pod przewodnictwem Variana, władza w Ironforge została podzielona równo między krasnoludzkie klany, natomiast miastem zaczęła rządzić Rada Trzech Młotów. Jednakże ich umiejętność rządzenia pozostaje niepewna...

Lokacja startowa: Dun Morogh

Stolica: Ironforge

Wierzchowiec rasowy: Baran. Wyróżniające się swoją kudłatą sierścią i masywnymi rogami, barany z gór Barak Tol'ol są prostymi, lecz dumnymi zwierzętami, których odwadze dorównują jedynie ich krasnoludzcy właściciele. Swój brak agresji nadrabiają niesamowitą wytrzymałością i siłą. Niedawno w Northrend odkryty został nowy rodzaj baranów, lecz gatunek pochodzący z Dun Morogh i jego okolic wciąż jest preferowany przez mieszkańców Ironforge.

wierzchowiec, baran, ram

Liderzy: Rada Trzech Młotów

Umiejętności rasowe

Stoneform (Umiejętność aktywowana)

stoneform

Krasnoludy potrafią na krótki czas zamienić się w żywy kamień, neutralizując wszystkie trucizny, choroby oraz krwawiące rany dotykające ich ciało, dodatkowo zwiększając swój pancerz.

Frost Resistance (Umiejętność pasywna)

frost resistance

Krasnoludy są naturalnie odporne na magię mrozu.

Explorer (Umiejętność pasywna)

explorer

Krasnoludy zyskują bonus do archeologii oraz potrafią szybciej wydobywać z ziemi artefakty.

Gun and mace specialization (Umiejętność pasywna)

gun and mace specialization

Krasnoludy mistrzowsko posługują się strzelbami oraz bronią obuchową.

Dostępne klasy

Źródło: wowwiki.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...