Shattrath City

Shattrath City to jedno z ważniejszych miast Outlandu, położone w północno-zachodniej części Terokkar Forest. Jest to sanktuarium wielkości stolicy, zamieszkane przez starożytnych bohaterów i naaru. To tutaj znajduje się pierwsza stolica dostępna dla obu stron.

City of Light jest utrzymywane przez naaru, znanych jako Sha’tar, którzy skupieni są w Terrace of Light. Ich władcą jest A’dal. Niższa część miasta jest zalewana przez uchodźców wszystkich ras, którzy uciekali przed różnymi konfliktami Outlandu; Naaru, draenei, krwawe elfy, ludzie, orkowie, wysokie elfy, krasnoludy, sporelingi, ogry, arakkoa, gobliny, ethereale, orkowie Mag'har, Opuszczeni [the Forsaken], trolle, gnomy, nocne elfy, mo’arg, Broken draenei oraz draenei Lost Ones zamieszkują Shattrath City (ich ilość ciągle się zmienia). W mieście znajdują się portale do wszystkich stolic Azeroth, z których (bezpłatnie) mogą korzystać gracze, aby podróżować do miast takich jak Stormwind czy Thunder Bluff (aczkolwiek portale te nie pozwalają na podróż powrotną).

Postacie graczy mogą sprzymierzać się z Aldor lub Scryers. Aldor są pradawnymi kapłanami draenei, współpracującymi z Sha’tar w celu zniszczenia Burning Legion. Scryers to grupa krwawych elfów, które odłączyły się od księcia Kael’thasa, i zaoferowały pomoc naaru z Shattrath. Gdy obie te frakcje dążą do wspólnego celu, odkrywają, że są uzupełniającymi się połówkami, które razem mogą kontrolować miasto i naaru.

Shattrath
Shattrath

Historia

Shattrath było stolicą Draenei z Draenor. Jego nazwa w języku Draenei oznacza „dom światła”. Słudzy Khadgara, w zadaniu danym przez niego, w szczegółach opowiadają historię Shattrath:

"Gdy Burning Legion zwrócił orków przeciwko draenei, [w Shattrath] odbyła się zażarta bitwa. Draenei walczyli zębami i pazurami, lecz ostatecznie miasto upadło. Było ono pozostawione w ruinie i ciemnościach… aż do momentu przybycia Sha’tar. Sha’tar, czy też „zrodzeni ze światła”, to naaru, którzy przybyli do Outland, aby walczyć z demonami Płonącego Legionu [Burning Legion]. Zostali oni zaciągnięci do ruin Shattrath City, gdzie resztka kapłanów draenei prowadziła swe rytuały w zniszczonej świątyni. […]

Kapłani, znani jako Aldor, szybko odzyskali swą moc, tak więc naaru powrócili i wkrótce ruszyła odbudowa. Zrujnowana świątynia jest obecnie używana jako lecznica dla rannych uciekinierów. Taki stan rzeczy nie utrzymał się długo, gdyż miasto znów było zagrożone. Tym razem zaatakowały armie Illidana. Wielki oddział krwawych elfów został wysłany przez sprzymierzeńca Illidana, Kael’thasa Sunstridera, aby spustoszyć miasto. Gdy oddział ten przeszedł przez most, egzarchowie i obrońcy Aldor przygotowali się do obrony Terrace of Light.

Ale wtedy zdarzyło się coś nieoczekiwanego. Krwawe elfy, stojąc oko w oko z obrońcami miasta, rzuciły broń; ich dowódca, Voren’thal, zażądał rozmowy z A’dalem. Gdy naaru zbliżył się do niego, Voren’thal padł przed nim na kolana i wypowiedział następujące słowa: „Widziałem cię w wizji, naaru. Moja rasa pokłada w tobie nadzieję na przetrwanie. Jesteśmy tu, aby ci służyć.” Zdrada Voren’thala była największą porażką, jaką kiedykolwiek poniósł Kael. Zwolennicy Voren’thala nie byli zwykłymi krwawymi elfami. Wielu spośród najlepszych uczonych Kael'Thasa zostało przekonanych przez Voren’thala do współpracy. Naaru przyjęli zdrajców, którzy od tej pory zwani byli Scryers.

Aldor to zwolennicy światła; wartościami są dla nich przebaczenie i odkupienie. Jednakże przekonali się, jak trudno jest zapomnieć krzywdy wyrządzone im przez krwawe elfy dowodzone przez Kaela. Wielu kapłanów zostało zgładzonych przez tych samych mistyków, którzy teraz służyli naaru. Nie cieszył ich fakt, że dzielili miasto z dawnymi wrogami. […] Ataki na Shattrath były kontynuowane, ale miasto, jak widać, nie upadło. Inaczej stało się z Shadowmoon Valley – zostało zdobyte przez naaru zwanego Xi’ri, tym sposobem otwierając sobie drogę do siedliska Illidana. Tam kontynuuje on wojnę z Illidanem z pomocą Aldor i Scryers. Jakkolwiek, te dwie frakcje nie zaprzestały dawnych waśni. Niechęć do siebie rozpoczęła rywalizację między nimi o zaszczyt zostania wybranym do walki u boku naaru. Codziennie, decyzję tę podejmuje A’dal. Armie gromadzą się tu, aby otrzymać jego błogosławieństwo, zanim wyruszą do Shadowmoon."

Miasto służy obecnie za kwaterę naaru, część jego terenów należy do frakcji Scryers i Aldor.

Tereny

Miasto jest podzielone na cztery główne sekcje położone na różnych poziomach, połączone windami lub schodami.

  • Terrace of Light (część centralna, siedziba frakcji Sha’tar)
  • Bank (bank Aldor znajduje się na północnym zachodzie, bank Scryers – na południowym wschodzie)
  • Scryer's Tier (podniesiony teren zamieszkany przez frakcję Scryers)
  • The Seer's Library (południowo-zachodnia część platformy)
  • Inn (wschodnia część platformy)
  • Aldor Rise (najwyższy teren, siedziba frakcji Aldor)
  • Shrine of Unending Light (zachodnia część platformy)
  • Inn (południowa część platformy)
  • Lower City (najniższy teren, siedziby frakcji Lower City)
  • World's End Tavern (teren na północnym wschodzie)
Shattrath
Mapa Shattrath

Źródło: wowwiki.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...