Gnolle

6 minut czytania

gnoll

Gnolle są jedną z młodszych ras na Lordaeron. Zamieszkujące Góry Alterac [the Alterac Mountains] i Góry Czerwonego Grzbietu [the Redridge Mountains] na dalekim południu, te hienopodobne humanoidy są bardzo agresywne i często dochodzi pomiędzy nimi do starć. Mimo tego, że są stosunkowo inteligentniejsze w porównaniu z innymi bestiami, to według ludzkich standardów nie są zbyt sprytne. Znane są tego, że powodują bójki z błahych powodów, np. “czyj cień jest większy”. Często stwierdza się, że Gnolle byłyby potężnym zagrożeniem, gdyby nie atakowały się nawzajem i spróbowały zorganizować armię.

Cechują się przebiegłością, temperamentem oraz zamiłowaniem do wewnętrznych konfliktów. Pomimo posiadanej inteligencji, zdają się być mniej rozumne niż inne wyższe rasy. Lubują się w walce – prawie za bardzo. Ich domem jest Lordaeron – okolice Gór Alterac [the Alterac Mountains] i Gór Czerwonego Grzbietu [the Redridge Mountains], jednakże rozprzestrzeniły się na całym Azeroth, a nawet na Kalimdor, gdzie konkurują z innymi agresywnymi humanoidami o tereny łowieckie. Ich tendencja do wszczynania bójek z powodu mało istotnych spraw (np. kto jest najwyższy) sprawia, że nie stanowią jedności i przez co nie są już tak groźne. Jest to dobre dla innych, gdyż dzięki swej dużej liczebności, mogłyby z łatwością pokonać niektóre rasy. Czasami Gnolle zatrudniane są jako najemnicy (pojedynczo lub w małych grupach od dwóch do pięciu wojowników).

Gnolle to hienopodobne istoty mierzące 7’ (ponad 210cm). Osobniki z tego samego plemienia wyglądają podobnie, posiadając od rudawo-brązowej, czarnej, zielono-szarej po żółtą sierść. Oczy zazwyczaj są małe o kolorze od jasnoniebieskich po krwistoczerwone, osadzone blisko siebie. W wilgotnych warunkach wytwarzają typową piżmową woń. Jako drapieżcy, Gnolle uważają każdą istotę za jedzenie, włączając w to członków swojej rasy. Motywuje ich głód, a nie magia czy złoto. Nie darzą sympatią innych ras, preferując raczej ich pożeranie niż współpracę z nimi. Każde przymierze będzie trwało tak długo, dopóki Gnolle będą najedzone lub zastraszane siłą sprzymierzeńca. Te istoty, pomimo swojego lenistwa i zdziczenia, wytworzyły mały naturalny przemysł. Posługują się prostym rzemiosłem, ale nie metalurgią. Rzadko wydobywają minerały, hodują roślin, opierając się głównie na koczowniczym trybie życia i łowiectwie.

Lubią atakować, gdy mają przewagę liczebną, korzystając z taktyki grupowej i siły fizycznej, by pokonać oponentów. Okazują krztę dyscypliny tylko wtedy, gdy posiadają silnego lidera. W takiej sytuacji mogą zachowywać się jak rasowi żołnierze. Chociaż sami nie wykonują pułapek, często stosują zasadzki i atakują poprzez otoczenie wroga. Z wielką uwagą wyszukują najdogodniejszych warunków, jakie są możliwe, by zastawić zasadzkę (np. zacienienie, nakrycia i inne cechy terenu). Znane są z parania się rabunkami i najemnego trybu życia. Chociaż są średnio inteligentne, można je łatwo przekupić jedzeniem lub skarbami.

Lokacje

Głównymi ulubionymi ziemiami Gnolli są Wschodnie Królestwa [the Eastern Kingdoms]. Ostatnio widziane były również na Kalimdor, jednakże w ramach zatrudnienia przez goblińskie kartele lub piratów, chociaż kilka niezależnych gnollich plemion znaleźć można w Feralas. Gnolli wróżbita imieniem Sayge podróżuje nawet z Targowiskiem Ciemnego Księżyca [the Darkmoon Faire]. Daje on bonusy i różne buffy, w zależności, jak odpowiemy na jego pytanie.

Gnolle pierwszy raz ukazały się w Warcraft III. Thrall opuszczając ojczyznę, po tym jak sen przepowiada mu spotkanie z nieznajomym, niszczy obozowisko Gnolli. Były to osobniki z plemienia Omszałej Skóry [Mosshide], zważając na lokację i ich ubarwienie.

Kultura

Społeczeństwo

Gnolle społeczeństwo jest związane z siłą. Najsilniejsze i najgroźniejsze Gnolle zostają liderami plemienia, podczas gdy słabsze stają się często pożywieniem dla reszty. Taki styl życia prowadzi do tego, że w plemieniu panuje ciagłe napięcie. Najmniejsza oznaka słabości u lidera może doprowadzić do bratobójczych walk. Jest to jeden z czynników, który powoduje, że nie mogą stworzyć czegoś większego niż plemię. Ich społeczeństwo posiada wąską specjalizację. Brutale są najwięksi i najokropniejsi, co umacnia ich pozycję w łańcuchu pokarmowym. Gnolli zabójcy są znani z inteligencji i używają złożonych broni jak łuki i trucizny. Kłusownicy zajmują się zwiadami i polują dla plemienia. Gnolli strażnicy rozwinęli więź z naturą i wykorzystują jej moce, by utrzymać w ryzach swoich braci.

Gnolle sprawują się dobrze w roli zarówno wojowników jak i łowców. Ich wrodzona agresja i okrutna natura doprowadziły je do tego, że lubują się w łapaniu i, zazwyczaj, zabijaniu. Osobniki posługujące się magią zostają często szamanami z silnymi powiązaniami z żywiołami i sztukami walki. Okazjonalnie Gnoll mógłby przyłączyć się do drużyny, w celu pokonania wspólnego wroga. Czasami jeden osobnik musi opuścić społeczność i udać się w świat. Awanturnicze bandy łowców i wojowników, którzy cenią agresję i wytrwałość, mogą przyjąć takiego Gnolla. Mogą również przyłączyć się do Przymierza lub Hordy, w zależności, kto jest ich wrogiem (chociaż zazwyczaj dołączają do Hordy). Kilka niezależnych osobników może zatrudnić się jako najemnicy dla bogatszego pracodawcy. Posiadają silne kończyny i są gwałtowne, lecz są słabymi, nieprzezornymi taktykami z niskimi kwalifikacjami.

Są to istoty bardzo agresywne. Znane są z tego, że wszczynają bójki na śmierć i życie z błahych powodów. Wielu zastanawia się, jak tak gwałtowne kreatury mogły się rozmnażać. Gromadzą się w wielkie grupy tylko wtedy, gdy na horyzoncie pojawi się szansa na bitwę lub plądrowanie. Są bezwzględni, jeśli są niesolidnymi najemnikami, gdyż podążają tam, gdzie wyczuwają okazję do walki. Niektórzy wierzą, że gdyby zapomniały o dzielących je różnicach przez dłuższy czas, to mogłyby uformować armię.

Leniwe i zdziczałe, Gnolle wolą łupić i kraść niż zapracować na to. Największy i najsilniejszy z grupy zwany jest brutalem. On jest de facto liderem plemienia, a inne podporządkowują się mu. Brutale zabierają najlepsze łupy z napadów, pozostawiając mniej cenne przedmioty reszcie, która o nie walczy.

Istnieje możliwość, że Gnolle żywią się również innymi rozumnymi rasami (np. zdarzenie z Timmim w Warcraft III), chociaż może być to oszczerstwo ze strony innych ras.

Podczas gdy większość osobników odsługuje się bronią białą lub dystansową, niektóre potrafią używać szamańskich mocy lub parać się sztuką czarnoksięską. Ich ulubioną bronią są buzdygany (lub inne tępe bronie) oraz kusze. Wolą tępe oręża, gdyż łamią one kości (a szpik uznawany jest za rarytas) i są łatwe w wytworzeniu. Jeżeli chodzi o magię, preferują czary natury i błyskawic. Pomniejsze osobniki są wykorzystywane jako zwiadowcy i zabójcy z powodu ich zręczności.

Znane są z budowania małych osad ze stałymi budowlami (chatki) i wydobywania złota. Odnotowano również, że posługują się skomplikowanymi technikami kopalnianymi, np. wagony wydobywcze, i poszukują złota w trudno dostępnych miejscach.

Wiele Gnolli nosi herby z odciśniętą łapą. Ten symbol jest używany przez wiele plemion, jednak jego znaczenie jest nieznane.

Noszą zazwyczaj skórzane lub metalowe pancerze.

gnoll
Hogger

Języki

Posługują się prostym lub łamanym wspólnym. Gnolle znają języki ras, które kontaktują się z nimi m.in. darnassiański, orkowy, thalassiański i zandaliański.

Ich rodzimy język znała, przemieniona w szkielet, Chauch-eta, jednakże nie jest on już używany nawet przez same Gnolle.

Tytuły Gnolli

  • Gnoll Poacher
  • Gnoll Brute
  • Gnoll Warden
  • Gnoll Assassin
  • Gnoll Overseer
  • Gnoll Gold Miser

Plemiona

Czarna Łapa [Blackpaw]
Lokacja: Ziemie Duchów [the Ghostlands]
Typy: Gnoll, Scavenger, Shaman

Omszała Skóra [Mosshide]
Lokacja: Moczary [the Wetlands]
Typy: Alpha, Brute, Fenrunner, Mistweaver, Mongrel, Mystic, Trapper

Obłocony Pysk [Mudsnout]
Lokacja: Podgórze Hillsbrad [the Hillsbrad Foothills]
Typy: Shaman

Blada Grzywa [Palemane]
Lokacja: Mulgore
Typy: Poacher, Skinner, Tanner

Czerwony Grzbiet [Redridge]
Lokacja: Góry Czerwonego Grzbietu [the Redridge Mountains]
Typy: Alpha, Basher, Brute, Drudger, Mongrel, Mystic, Poacher oraz Thrasher

Rzeczna Łapa [Riverpaw]
Lokacja: Las Elwynn [the Elwynn Forest], the Westfall
Typy: Bandit, Brute, Herbalist, Miner, Mongrel, Mystic, Outrunner, Runt, Scout, Shaman oraz Taskmaster

Zmurszała Skóra [Rot Hide]
Lokacja: Lordaeron
Typy: Bruiser, Brute, Gladerunner, Graverobber, Mongrel, Mystic, Plague Weaver oraz Savage Jak wiele innych istot w północnej części Lordaeron, Gnolle nie były wstanie ucicec przed zarazą Króla Licza. Obecnie duża ich ilość służy Pladze [the Scourge].

Dzikie Wzgórze [Savage Hill]
Lokacja: Burzowy Szczyty [the Storm Peaks]
Typy: Mystic, Brute, Scavenger Lider: Gnarlhide

Cienista Skóra [Shadowhide]
Lokacja: Redridge Mountains
Typy: Assassin, Brute, Darkweaver, Slayer oraz Warrior

Dzika Łapa [Wildpaw]
Lokacja: Dolina Alterac [the Alterac Valley]
Typy: Alpha, Brute, Mystic oraz Shaman

Drewniana Łapa [Woodpaw]
Lokacja: Feralas
Typy: Alpha, Brute, Mongrel, Mystic, Reaver, Trapper Główne obszar bytowania: Wzgórza Drewnianej Łapy [the Woodpaw Hills]

Nie wiadomo czy plemię Zmurszałej Skóry było kiedyś plemieniem, czy też przydomek Zmurszała Skóra odnosi się do osobników zamienionych w nieumarłych. Jest możliwe, że osobniki z tego plemienia były kiedyś członkami Obłoconego Pyska, jednakże ulegli Pladze. Obłocone Pyski wydają się jedynym rodzimym plemieniem Lordaeron, a Plaga może być odpowiedzialna za ich małą liczebność (szczególnie, że członkowie tej grupy nie mają głównej osady, zamieszkując opuszczone ludzkie osiedla).

Sayge, NPC z Targowiska Ciemnego Księżyca, jest albo Obłoconym Pyskiem, Blada Grzywą bądź Cienista Skórą opierają się na jego ubarwieniu.

Źródło: wowwiki.com

Komentarze

0
·
witam mam pytanie czy w jakiejś części ( w co wątpię ) wowa da sie grać gnollem? czy potrzebny jakiś patch czy grać na privie?

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...