piorun_kulisty

Stormwind

Dominika "kami" Cembala środa, 24 grudnia 2008

Miasto Stormwind, położone na północ od Elwynn Forest [Lasu Elwynn] na północnym wybrzeżu Azeroth, jest stolicą tegoż państwa – miasta, Królestwa Stormwind, największego miasta Azeroth zamieszkałego przez ludzi. Stormwind kontroluje, lub wywiera wpływ na inne regiony krainy, takie jak Elwynn Forest, Northshire Valley [Dolinę Northshire], Redridge Mountains [Góry Redridge], Westfall oraz Duskwood. Młodociany król, Anduin Wrynn, otoczony przez swą straż i doradców, Highlord Bolvar Fordragon (regenta) i Lady Katrina Prestor, zamieszkuje Twierdzę Stormwind. Swą nazwę miasto zawdzięcza wiatrom, jakie staczają się z gór okalających miasto. Ten wspaniały bastion rasy ludzkiej, zarazem jeden z ostatnich w Azeroth, cud architektury i inżynierii w jednym, przebudowywany był co najmniej raz. Strażnicy pilnują spokoju i przestrzegania prawa w mieście.

Jako jedno z miast Przymierza, Stormwind i jego rycerze, kapłani, paladyni i magowie przelewali krew w trzech wojnach przeciwko Hordzie. Pierwotnie była to wyłącznie ludzka osada, jednak teraz zamieszkana jest przez znaczną liczbę wysokich elfów, krasnoludów z Ironforge, nocnych elfów i gnomów. Miasto Stormwind jest również siedzibą Academy of Arcane Sciences [Akademii Sztuk Magicznych], ostatniej szkoły magii na wschodzie, oraz Cathedral of Light [Katedry Światła] – filozoficznej stolicy tych, którzy podążają śladem Świętego Światła. Obie instytucje ściągają tu uzdrowicieli, kapłanów, paladynów i magów, którzy swoimi umiejętnościami wspierają armię Królestwa Stormwind. Król Anduin Wrynn rządzi ze Stormwind Keep [Twierdzy Stormwind]. Plotka niesie, że wynajmuje on pewne tajne stowarzyszenie skupiające szpiegów i sabotażystów, którzy dzięki jego dekretowi działają według własnego uznania. Wolne od Plagi Północy Stormwind nadal jest narażone na niebezpieczeństwo, zarówno z zewnątrz jak i z wewnątrz.

Osobistości godne uwagi

Na tronie w Stormwind Keep [Twierdzy Stormwind] zasiada młodociany król Anduin Wrynn IV. Jego doradcy, Highlord Bolvar Fordragon i Lady Katrina Prestor, wspierają go w tych zmaganiach. W komnatach królewskich znajduje się również Emisariusz Draenei. Admirał Jes-Tereth dowodzi królewskiej flocie. W Cathedral of Ligot_[Katedrze Światła], Arcybiskup Benedictus kieruje duchownymi zakonu Światła, a w Dolinie Bohaterów okrakiem na swym rumaku, flankowany przez czołowych dowódców armii, majora Mattingly'ego i marszałka polowego Afrasiabiego, wartę trzyma generał Marcus Jonathan. Do grupy pozostałych przywódców gildii należą: Wysoki Czarnoksiężnik Andromath i Mistrz Mathias Shaw, przewodniczący odpowiednio stormwindzkim Czarnoksiężnikom i Gildii Złodziei.

Miejsca i ludzie

Miasto podzielone jest na dzielnice kształtem przypominające prostokąty. Granice tychże tworzone są przez linie kanałów.

The Valley of Heroes [Dolina Bohaterów] (bramy miasta i obszar poza nimi)

Stormwind to jedyne królestwo ludzi zdatne do zamieszkania. Pomimo faktu, że czarnoksiężnicy z Dalaranu pracują nad odbudową swojego miasta, a Gilneas jest bezpieczny za swoimi potężnymi murami, tylko Stormwind otwiera swe wrota na oścież dla żądnych przygód podróżników miast Przymierza. Ludzie, elfy nocne i wysokie, krasnoludy i gnomy – wszyscy znajdą swoje miejsce w stolicy, czyniąc z niej wielokulturowy witraż.

Ogromne bramy miasta górują nad wierzchołkami drzew Elvynn Forest [Lasu Elwynn]. Za murami miasta leży The Valley of Heroes [Dolina Bohaterów], piękna niecka, której brzegi łączy majestatyczny most prowadzący do Trade District [Dzielnicy Handlowej]. Wzdłuż mostu ustawione są pomniki największych bohaterów Drugiej Wojny – dzielni mężowie, wysokie elfy i krasnoludy, którzy przeszli przez Mroczny Portal by położyć kres wojnie w napiętnowanej krainie Draenoru. Nieokreśloność losu tych śmiałków czyni ich tym bardziej legendarnymi. Czy przepadli w momencie przekraczania portalu, czy nadal żyją w zdruzgotanej przez wojnę krainie poza portalem? Wielu z tych, którzy spoglądają dziś w oblicza postaci przedstawionych przez posągi, opłakują utratę wielkich bohaterów zastanawiając się przy tym, czy Azeroth dostąpi znów łaski takiej niezachwianej odwagi.

Trade District [Dzielnica Handlowa]
  • Trade District [Dzielnica Handlowa] (na północny zachód wewnętrznych bram od Doliny Bohaterów)
  • The Gilded Rose [Pozłacana Róża] (gospoda w Stormwind) “Aż kipi od handlu z i spoza kontynentu.”

Trade District [Dzielnica Handlowa] umiejscowiona jest w centrum miasta, a ruch w niej nigdy nie ustaje. Tutaj swoje siedziby mają bank, dom aukcyjny i gospoda. Ponadto okoliczne sklepy dają szeroki wachlarz asortymentu często okazującego się lepem na pieniądze kupców. Dla tych o wyszukanym smaku rodziny Trias i Gallina prowadzą sklepy oferujące wyśmienite sery i różnorakie wina. Wszystkie one znajdują się niedaleko centrum Trade District [Dzielnicy Handlowej].

Old Town [Stare Miasto]
  • The Old Town [Stare Miasto] (na północny wschód poprzez kanały od Dzielnicy Handlowej) "Wszelacy poszukiwacze przygód przechadzają się uliczkami Old Town [Starego Miasta].”
  • Champion's Hall [Sala Mistrzów] (koszary nagród walk PvP)
  • Command Center [Centrum Dowodzenia] (Gildia Wojowników)
  • Si:7 (Gildia Złodziei)

Na wschód od Trade Districs [Dzielnicy Handlowej] znajduje się Old Town [Stare Miasto], pozostałość po małej wsi okalającej podnóża Stormwind Keep [Twierdzy Stormwind] na długo przed Pierwszy Wojną. Choć interesująca, dzielnica ta jest nieco zbyt „dzika” na swoich obrzeżach. Kieszonkowcy, żebracy i ubożsi mieszkańcy próbują zarabiać w bocznych alejkach. Chociaż wszystkie transakcje są legalne, ich przedmioty mogą okazać się lekko egzotyczne – od trucizn, poprzez sztylety zabójców aż po mocne alkohole... Wszystko to (a nawet więcej) jest w karcie menu Starego Miasta. Na szczęście wzdłuż jego granic wybudowano strażnice, więc podróżnik nie ma zbytnich powodów do zmartwień. Jednakże strażnicy miejscy dzielą się budynkami z Si:7, gildią morderców i łajdaków. Trudno niestety powiedzieć czy gwardia cieszy się ze swych sąsiadów.

Mage Quarter [Dzielnica Maga]
  • Mage Quarter [Dzielnica Maga] (na południowy zachód od Dzielnicy Handlowej)
  • The Slaughtered Lamb [Zarżnięte Jagnię] (Gildia Czarnoksiężników)
  • Wizard's Sanctum [Pustelnia Czarodzieja] (Gildia Magów)

Na zachód od Trade District [Dzielnicy Handlowej] znajduje się Mage Quarter [Dzielnica Maga]. Choć Stormwind dysponowało wieloma zdolnymi magami w armii podczas Drugiej Wojny, przybycie wysiedlonych z Dalaranu czarodziei ugruntowało i wyniosło Stormwind do pozycji na nowego centrum nauk magicznych. The Academy of Arcane Arts and Sciences [Akademia Sztuk i Nauk Tajemnych] stoi dumnie w centrum dzielnicy, a jej wieża jest tak zapełniona uczniami, że nieraz płonie, zamknięta jest w lodowej skorupie, lub na wpół ukryta za zasłoną ze skrzącej energii. Pozostała część dzielnicy to pracownie krawieckie, magazyny, w których składowane są magiczne artefakty i odczynniki, a także wiecznie przepełnione magami i czarnoksiężnikami gospody i kawiarnie. Podczas Pierwszej Wojny Stormwind korzystał z pomocy tajemniczych iluzjonistów, ale w obecnych czasach ich obecność w mieście nie została odnotowana.

Park
  • Park (na południowy zachód od Placu Katedralnego)

Na północ Mage's Quarter [Dzielnicy Maga] znajduje się The Park [Park]. Były czasy, kiedy Park był jedynie parkiem, teraz jednak służy za siedzibę największej grupy nocnych elfów w Eastern Kingdoms [Zachodnich Królestwach]. Mimo, że inne rasy Przymierza długo jeszcze poznawać będą dziwne zachowania nocnych elfów, nie rzadko widzi się ich wszystkich przebywających ze sobą właśnie tutaj.

Cathedral Square [Plac Katedralny]
  • Cathedral Square (na północny zachód od Trade District [Dzielnicy Handlowej])
  • Cathedral of Light [Katedra Światła] (gildia Palladynów i Kapłanów)

Na północ od Trade District [Dzielnicy Handlowej] znajduje się Cathedral Square [Plac Katedralny], religijna mekka wszystkich, którzy podążają ścieżkami rozjaśnianymi przez Święte Światło. Wielu uważa, ze to właśnie Cathedral of Ligot [Katedra Światła], a nie największa w mieście budowla – Stormwind Keep [Twierdza Stormwind], budzi największy respekt. Nawet elficcy druidzi przechodząc obok niej zatrzymują się i podziwiają w zachwycie jej imponującą architekturę i wysokie, białe wieże. Wewnątrz spotkać można najbardziej wierzących paladynów i kapłanów spośród ludzi. Biskupi Światła prowadzą wieczną kampanię mającą na celu rozświetlenie nawet najmroczniejszych zakamarków Azeroth. Wszyscy są mile widziani pomiędzy katedralnymi murami, lecz pod jednym tylko warunkiem: ich wyprawa musi mieć dobry, a nie zły, charakter. Inne godne uwagi budowle Placu Katedralnego to na przykład sierociniec (zamieszkały przez dziewczynki i chłopców, którzy stracili rodziny w wojnach), i cenzus miejski, gdzie architekci i badacze próbują znaleźć sposób na podniesienie standardów życia w mieście.

Dwarven Distict [Dzielnica Krasnoludów]
  • Dwarven Distict (na północny wschód od Placu Katedralnego)
  • Deeprun Tram (dostępna z Dzielnicy Krasnoludów)

Na wschód od Cathedral Square [Placu Katedralnego] znajduje się Dwarven Distict [Dzielnica Krasnoludów], w której gnomy i krasnoludy wycięły sobie kawałek życia Stormwindu rzeźbiąc je po swojemu. Powietrze jest tam roziskrzone i ciężkie od dymu, a ziemia trzęsie się od uderzeń młotów w kowadła. Dla wielu z nich tak właśnie powinien wyglądać dom. Rzędy zbrojowni tworzą szpalery wzdłuż ulic, a kowale tworzą swe dzieła sztuki z pospolitych metali w licznych otwartych pracowniach. Wielu podróżników przemierza ulice dzielnicy w drodze do Deeprun Tram, cudu architektury gnomów – kolejki podmiejskiej, która stanowi szybki sposób na dotarcie do miasta Ironforge. Nie można przeoczyć ogromnego obracającego się koła zębatego wieńczącego bramę do tej części miasta.

Kanały i więzienia
  • The Canals [Kanały] (ogólnie dostępne ze wszystkich dzielnic miasta)
  • Cut-Throat Alley [Aleja Poderżniętego Gardła] (opustoszała, wejście od strony Kanałów)
  • Stormwind Stockade [Częstokoła Stormwindu] (instancja, znajdująca się w kanałach na północ Mage Quarter)
  • Stormwind Vault

Każdą dzielnicę między sobą rozdzielają migoczące niebieskie kanały, ponad którymi poprzerzucano łączące dzielnice mosty. Rybacy łowią z jednego z nielicznych doków w mieście, a ryby ze świeżej wody są świetną zwierzyną dla początkujących “łowców”. Dwie fortyfikacje wznoszą się z wód kanałów – oba są więzieniami dla tych o złych zamiarach i nieprzestrzegających prawa. Stockades [Częstokoła] są dostępne z Mage Quarter [Dzielnicy Maga] i więżą morderców, złodziei oraz nieuczciwych kamieniarzy*. Niedawno w obrębie Stockades zaczęły wybuchać bunty – ostatni spowodował pośpieszną ewakuację wszystkich strażników więzienia. Aktualnie miasto poszukuje śmiałków, którzy podejmą się zakończenia buntu w więzieniu na własną rękę. Podobne funkcje spełnia The Vault – otoczone ze wszystkich stron wodą, na chwilę obecną sprawiające wrażenie spokojnego. Nie wiadomo jednak, czy przetrzymywani tam magowie, demony i nieumarli pewnego dnia również nie spróbują buntu.

Stormwind Keep [Twierdza Stowmwind]
  • Stormwind Keep [Twierdza Stormwind] (poprzez bramy pałacowe pomiędzy Old Town [Starym Miastem] a Dwarven District [Dzielnicą Krasnoludów]
  • Petitioner's Chamber (Niektórzy goście)
  • Royal Gallery [Królewska Galeria] (pełna pomników)
  • Royal Library [Królewska Biblioteka] (pełna książek)
  • War Room [Komnata Bitewna] (mistrzowie kampanii wojennych)

I jako ostatnia, zwieńczenie miasta, Stormwind Keep [Twierdza Stormwind], wznosząca się wysoko nad Dwarven District i Old Town, twierdza jest prawdziwym dziełem architektury. Jest siedzibą wielu bibliotekarzy, szlachciców, jak także reprezentantów ludzi oraz Mistrzów walk, którzy parają się organizacją przygód wewnątrz krain Alliance. Tu też stacjonuje armia gotowych wyruszyć na pola bitewne Warsong, Alterac i Arathi. Jest ona również domem dla młodocianego króla Anduina Wrynna, sprawującego pieczę nad miastem pod nieobecność ojca, Variana Wrynna, który zaginął kilka miesięcy temu podczas misji dyplomatycznej w Kalimdorze. Lady Katrana Prestor i Highlord Bolvar Fordragon pomagają dziesięcioletniemu królowi rządzić, jednakże wiele osób jest dość krytycznie nastawiona jest do tymczasowego rządu Stormwind. Oskarżenia o korupcje w Izbie Lordów często przewijają się jako temat rozmów w całym mieście, ale jak dotychczas mieszkańcy stolicy czują się bezpiecznie... Czego nie można powiedzieć o mieszkańcach oddalonych krain.

Stormwind University [Uniwersytet Stormwindu]

Ciekawostki

W Old Town [Starym Mieście] znajduje się sklep z truciznami nazwany “The Five Deadly Venoms” [“Pięć śmiercionośnych Trucizn”]. Jest to odniesienie do starego filmu Kung Fu o tym samym tytule.

Stormwind old
Stara mapa Stormwind

Źródło: wowwiki.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...