riese

Ludzie

Mariusz "krag" Sikora & Sijansur środa, 24 grudnia 2008

Ludzie są prężnie rozwijającą się rasą zamieszkującą Wschodnie Krainy. Tam też założono siedem królestw, które zjednoczyły się podczas Drugiej Wojny. Od czasu Trzeciej, królestwo Stormwind staje się głównym ośrodkiem ludzkiej kultury i potęgi oraz bardzo wpływowym członkiem Przymierza.

Herb Ludzi
Herb Ludzi, Obrońców Światłości

Wstęp

Ludzie są jednocześnie najmłodszą, jak i najbardziej popularną rasą Azerothu. Choć są rasą, która nie cieszy się długim żywotem, to jednak nadrabiają to wielkim trudem włożonym w rozwój ich królestw, eksploracji oraz sztuk magicznych. Agresywna i ciekawska natura ludzka czyni z nich rasę aktywną i wielce wpływową na arenie światowej. Ów rasa cieszyła się potęgą, aż do czasu wielkiego najazdu armii Orków i Demonów, który zebrał krwawe żniwo wśród ich populacji. Największe straty Ludzie ponieśli w czasie Trzeciej Wojny i zostali zmuszeni do wyruszenia pod dowództwem czarodziejki Jainy Proudmoore do dalekiej, leżącej na zachodzie krainy zwanej Kalimdor. Na wschodzie zaś, Ludzie nie mieli tyle szczęścia – Lordaeron leżał w gruzach, a cała kraina stała się rajem dla różnych dzikich stworzeń. Ci, którzy nie ruszyli za Jainą, wiodą tutaj ciężki żywot. Mieszkańcy nie mając dosłownie niczego, starają się chronić swoje domostwa od zła, którego wokół pełno. Stormwind jest tutaj najpotężniejszym ludzkim państwem. Jednakże daleko mu do bezpieczeństwa, albowiem oblegane jest przez wrogów z każdej strony.

Podobnie jak inne rasy, Ludzie stoją po stronię męstwa, honoru i odwagi, jak również i potęgi oraz dobrobytu. Od wieków toczą wielką batalię ze złem, płacąc za to wysoką cenę. Ich bojowa wizja dyplomacji polega na zadawaniu ciosu, a potem dopiero zadawaniu pytań. Ludzie, porównując z resztą ras, toczyli najwięcej bitew z Płonącym Legionem i pomimo wielkich strat, dalej stoją bohatersko i niezwyciężenie. Lata wojen pokazują, iż każda dotkliwa strata czyni ich silniejszymi i bardziej zdeterminowanymi w walce ze złem.

Historia

Najnowsze odkrycia ujawniły, iż ludzie wywodzą się od barbarzyńskich vyrkuli, pół-gigantów żyjących w Northrend. Pierwsi ludzie byli podzieleni na plemiona rozproszone po kontynencie, dopóki rosnące w siłę imperium trolli nie zmusiło ich do zjednoczenia się. Utworzony został wówczas naród Arathor wraz ze swoją legendarną stolicą zwaną Storm.

Po kilku wiekach pokoju, niektóre z miast stawały się coraz bardziej niezależne, tworząc w efekcie oddzielne królestwa: Gilneas na zachodzie, Alterac, Dalaran i Loarderon na północnym zachodzie, Kul Tiras na południowym zachodzie oraz Stormwind na dalekim południu. Storm zmienił nazwę na Stormgrade i pomimo rozłamu pozostał bardzo potężnym królestwem.

Podczas Pierwszej Wojny, Stormwind zostało doprowadzone do ruiny przez Hordę orków. Młody książę Varian Wrynn wraz z garstką ocalałych uciekł do Loarderonu, gdzie liderzy siedmiu królestw postanowili ponownie się zjednoczyć jako Przymierze Loarderonu. Udało im się dzięki temu pokonać Hordę podczas Drugiej Wojny.

Napięcie między królestwami rosło, gdyż koszty utrzymania Przymierza okazały się być o wiele większe niż zakładano. W wyniku tego, Gilneas oraz Stormgrade odłączyły się od reszty. Kolejna katastrofa doprowadziła tym razem Loarderon do wyniszczenia. Tajemnicza plaga zabijała ludność i zamieniała ich w nieumarłych, pochłaniając nawet księcia Arthasa Menethila. Manipulowany przez swego nowego pana, młody paladyn udał się do Northrend, gdzie połączył się z Królem Liszem stając się nowym przywódcą Plagi. Słuch o nim zaginął na 5 długich lat.

Jednakże nieumarli byli tylko wstępem do inwazji Płonącego Legionu, który ponad wszystko pragnął zniszczyć Azeroth. Aby ich zwyciężyć, Ludzie zjednoczyli się z innymi rasami i zażegnali niebezpieczeństwo. Niedawno Horda oraz Przymierze udali się do Northrend, a ich wysiłki zaowocowały pokonaniem Króla Lisza.

Od upadku Loarderonu, królestwo Stormwind stało się najpotężniejszym bastionem ludzkości oraz posiadało największą siłę w wielorasowym Przymierzu. Dowodzeni przez Króla Variana Wrynna, trzymają się swych najważniejszych wartości, jakimi są honor i sprawiedliwość, które pomagają im w obronie ojczyzny.

Mimo iż Ludzie są stosunkowo młodą rasą, to byli stawiani przed najróżniejszymi wyzwaniami. Ich zdolność do adaptacji i odbudowy czyni z nich potęgę w ciągle zmieniającym się świecie.

Ludzkie państwa

Generalnie ośrodkami rasy ludzkiej było siedem niezależnych państw-miast wywodzących się z Królestwa Arathor. Niestety ostatnie serie krwawych wojen doprowadziły do upadku kilkudziesięciu królestw oraz do powstania nowego, Theramore, jedynej oazy ludzkości w Kalimdorze. Postacie ludzkie, w które wciela się gracz, pochodzą ze Stormwind. Kul Tiras i Gilneas są na razie niedostępne.

Po zakończeniu Trzeciej Wojny, wojska Przymierza pod wodzą Jainy Proudmoore popłynęły do południowego Kalimdoru. Zbudowali tam twierdzę zwaną Theramore – niewielkie, ogrodzone miasto położone na skalistej wyspie, na wschód od Bagien Dustwallow [Dustwallow Marsh]. Od tej pory Wyspa Theramore oraz jej okolice stały się domem Ludzi, zaś ziemie leżące na północ – państwem Orków i Trolli, nazwanym Durotar. Stosunki pomiędzy obiema rasami są pokojowe. Większość wspaniałych wojowników i magów zginęło w trakcie Trzeciej Wojny, tak więc jedynie garstka ich pozostała i zamieszkuje Theramore. Co prawda mieszkają tutaj Krasnoludy oraz Wysokie Elfy, jednak cała władza przypada Ludziom. Innymi stałymi bywalcami są goblińscy sprzedawcy oraz kupcy.

Na wschodzie, Lordaeron jest cieniem swej dawnej chwały. Pozostało tutaj zaledwie paręnaście zamieszkanych wiosek. Hillsbrad oraz Kul Tiras są wciąż głównie pod władaniem Ludzi. W Lesie Silverpine oraz w Górach Alterac [Alterac Mountains] utrzymało się parę wiosek. Na południu kontynentu, Stormwind, choć doznało wiele zniszczeń w Pierwszej i Drugiej Wojnie, pozostało nietknięte przez Trzecią, a co najważniejsze, dobrze prosperuje i rozwija się. Niestety, jest trawione zarówno przez wrogów wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Pomimo tego Stormwind uchodzi za najsilniejsze państwo oraz symbol odrodzenia rasy ludzkiej.

Wygląd

Rasa ludzka pod względem mentalności jest najbardziej różnorodna. Ich skóra może być ciemna, jak i jasna, ale może też być w innych odcieniach. Oczy są niebieskie, brązowe, zielone, szare lub piwne. Ludzkie włosy są brązowe, czarne, blond lub rude. Mężczyźni zazwyczaj zapuszczają krótkie brody, kobiety zaś hodują długie włosy. Ludzie są wysocy na sześć stóp, ważą około 180 funtów. Mężczyźni są znacznie wyżsi i ważą więcej od kobiet.

Ludzie są silnie zbudowani i bardziej muskularni od Elfów, ale i szczuplejsi od Krasnoludów. Kolor oraz odcień ludzkiej skóry jest różnorodny, od delikatnego, ładnego różu, aż po bardzo ciemny brąz. Włosy stają się coraz bardziej szare lub białe wraz z wiekiem, lub wciąż postępującą chorobą. Ludzkie oczy mogą świecić, podobnie jak i elfickie, ale wyłącznie wtedy, gdy ich właściciel włada potężną magią.

Kultura

Ludzie z natury są rasą dumną i ambitną. Uparcie dążą do celu, potrafią być aroganccy oraz przesadnie fanatyczni i gorliwi. Są również szlachetni oraz altruistyczni, jak i próżni. Takie cechy rasy popchnęły cywilizację ludzką do stworzenia wielu heroicznych oraz mrocznych postaci w historii. Znaczna większość Ludzi preferuje życie w wioskach i miastach kierowanych przez dobrze zorganizowany system władzy. Najcięższe z zawodów to praca na roli, w wojsku lub życie jako bandyta. Miasta ludzkie są ogromne i tętnią życiem. Na zewnątrz, poza murami, wieśniacy poprzez prace na farmach, w kopalniach czy przy wycince lasów zaopatrują miasto, jak i resztę królestwa w podstawowe surowce. Natomiast w samym mieście usługi swoje świadczą różni kupcy, rzemieślnicy czy biznesmeni. Na szczycie hierarchii społecznej stoi szlachta, która ze swoich zamków kieruje królestwem.

Generalnie, Ludzie dążą do wprowadzenia porządku i ładu w królestwie, ale zdarzają się i tacy, co nie tolerują takiego stanu rzeczy i wolą żyć nie mając władzy ponad sobą. Dzieje się tak zazwyczaj w czasach niestabilnych. Dla przykładu, przed Trzecią Wojną, ludność zamieszkująca północną część Lordaeronu została przekonana do wcielenia w szeregi Kultu Potępionych. Ostatnio też działania bandytów oraz morskich piratów przybrały na sile.

Ludzie, z większości ras Azeroth, żyją najkrócej (od 72 do 110 lat). Starość osiągają w wieku 55 lat, podeszły – w wieku 70 lat. Dlatego też przez cały swój żywot ciężko pracują, aby osiągnąć jak najwięcej. Skutkiem tego jest powstanie wielu różnorodnych nacji oraz bractw, a także sojuszów pomiędzy sobą, jak i pomiędzy innymi rasami. Państwo Theramore jest obecnie przywódcą Przymierza. Niegdyś było częścią Królestwa Lordaeronu, dopóki nie zostało spustoszone przez Plagę Nieumarłych. Stormwind jest największym ośrodkiem populacji i ludzkiej potęgi w Azeroth.

Ludzie przepełnieni są wielkimi ambicjami oraz chęcią zyskania wielkiej mocy. Dzięki temu rasa ta może poszczycić się paroma najwspanialszymi magami, jakich widział Azeroth. Ogromny zapał i emocje drzemiące w nich, doprowadziły wielu ludzi do dogłębnego poznania zasad, którymi kieruje się Święte Światło [The Holy Light], co doprowadziło do założenia Zakonu Rycerzy Srebrnej Ręki [The Knights of the Silver Hand], który uznawany jest za najbardziej bogobojny zakon w całym Azeroth. W skład ludzkich armii wchodzą świetnie wyszkoleni i lojalni żołnierze, gotowi oddać swoje życie za życie przywódców.

Stosunki z innymi rasami

Przymierze jest dziełem ludzkim i bez nich by nie istniało. Paręnaście lat temu sprzymierzyli się oni z Orkami w walce przeciw Płonącemu Legionowi. Niestety, po pokonaniu wspólnego wroga, odezwały się dawne urazy oraz uprzedzenia i na tym skończyła się ich współpraca. Choć przywódcy Przymierza, jak i Hordy, czuli wobec siebie respekt, to sytuacja pomiędzy żołnierzami nie była taka pomyślna. Na Taurenów Ludzie patrzą raczej z nieufnością, głównie dlatego, że zdecydowali się dołączyć do Hordy. Najlepszymi stosunkami z Ludźmi od lat cieszą się Krasnoludy. Elfy z kolei w ludzkich oczach uchodzą za nieco enigmatyczne, a w szczególności ich egzotyczna odmiana – Nocne Elfy. Trolle oraz Opuszczeni są znienawidzeni przez Ludzi.

Wiara

Ludzie kroczą ścieżką Świętego Światła. Wiara jest dla nich czymś oczywistym, jest częścią ich kultury. W wyniku tego powstało wiele katedr czy kościołów, zaś klerycy sprawują nad nimi, jak i ludźmi pieczę, leczą rannych, pomagają biednym, a także zwalczają zło. Z tym ostatnim szczególnie wiąże się pewien ludzki zakon paladynów, zawodowo zajmujący się zwalczaniem zła, a także strzeżeniem królestwa.

Języki

Na ogół posługują się Mową Wspólną, ale i znane są też i inne języki, jako że Ludzie mają styczność z wieloma kulturami i rasami.

Imiona

Po urodzeniu dziecka, rodzice nadają mu imię. Jest one zazwyczaj rodowite, nadawane na cześć jakiegoś przodka. Mogą też oznaczać pewne osiągnięcia.

Imiona męskie: Merander, Gyram, Darrick, Hebry.

Imiona żeńskie: Lilla, Merian, Richelle, Ammi.

Nazwiska: Renn, Townguard, Silversmith, Runetouch.

Magia oraz technologia

Ludzie mogą być mistrzami sztuki tajemnej lub boskiej. W dziedzinie tej rywalizują z takimi rasami jak Wysokie Elfy, Krwawe Elfy oraz Draenei. Magia ta wykorzystywana jest w czasach pokoju do tworzenia oraz leczenia, w czasach wojen – do krzywdzenia i niszczenia.

Ludzie w miarę dobrze rozumieją naukę oraz technologię, ale nie w takim stopniu jak Gnomy czy Krasnoludy. To właśnie oni cieszą się umysłem naukowym. Rasy te zaopatrują Przymierze w zaawansowaną artylerię oraz różne inne genialne wytwory metalurgiczne, wliczając w to latające machiny. Deeprun Tram (rodzaj metra) jest kolejnym genialnym dziełem gnomiego umysłu. Dzięki niej istnieje bardzo szybkie połączenie pomiędzy Ironforge oraz Stormwind.

Z tego powodu obie rasy cieszą się wielkim poważaniem wśród Ludzi. Jednak Ludzie nie zdają sobie sprawy z konsekwencji, jakie może przynieść życie z zaawansowaną technologią czy też magią. Respektują Nocne Elfy i ich dążenia do utrzymania lasów oraz ziem Kalimdoru z dala od intruzów.

Architektura ludzkich budowli opiera się na zastosowaniu prostych figur i kątów oraz wykorzystaniu podstawowych materiałów budowlanych – drewna, kamienia i zapraw murarskich. Choć ludzkie budowle nie są tak piękne jak elfickie, to są zdecydowanie wytrzymalsze. Chociaż i w tej kwestii ulegają architekturze krasnoludzkiej i gnomiej, ale są łatwe w budowaniu, a czas ich budowy jest dosyć krótki.

Wierzchowiec rasowy: Koń. Te zaufane rumaki pomagały swym panom na polu bitwy od Pierwszej Wojny. Znane ze swej śmiałości i szybkości, te wierzchowce są idealne dla bohaterskich jeźdźców. Odmiana Evendale pochodząca z Lasu Elwynn jest szczególnie ceniona przez podróżników za swą lojalność i odwagę. Ciągle rosnąca populacja tych zwierząt sprawia, iż można je spotkać również w Theramore, a nawet w Wetlands.

koń

Umiejętności rasowe

Every Man for Himself (Umiejętność aktywowana)

every man for himself

Pozwala usunąć wszystkie efekty powodujące utratę lub ograniczenie kontroli nad ich ciałem.

Diplomacy (Umiejętność pasywna)

diplomacy

Dzięki swym umiejętnościom dyplomacji, ludzie potrafią zyskać przychylność innych ras o wiele łatwiej.

The Human Spirit (Umiejętność pasywna)

the human spirit

Jako rasa uduchowiona, zyskują bonusy do atrybutu, jakim jest duchowość.

Sword and Mace Specialization (Umiejętność pasywna)

sword and mace specialization

Ludzie potrafią z gracją posługiwać się mieczami oraz broniami obuchowymi.

Dostępne klasy

Źródło: wowwiki.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...