Wstęp
Czarnoksiężnicy są mistrzami czarnej magii, którzy poświęcają swój żywot dla jej poznania. Zaklęcia oparte na mocy Ognia i Cienia są również im znane, jak i zdolności przywoływania demonów egzystujących w Twisting Nether. Czarnoksiężnicy na dobre pojawili się w Azeroth w czasie Pierwszej Wojny, kiedy to Gul'Dan, pierwszy spośród nich dowodził Hordą poprzez wymiarową otchłań, równocześnie będąc na usługach Płonącego Legionu [the Burning Legion].
Dla przykładu Eredarzy (obecnie należący do Płonącego Legionu) początkowo byli Czarnoksiężnikami oraz mistrzami mrocznej magii.
Obecnie zaś, Czarnoksiężnicy w wielu społeczeństwach żyją na jej skraju. Są tolerowani, ale nie są darzeni zaufaniem. Ludzcy Czarnoksiężnicy potajemnie spotykają się w piwnicy baru znajdującego się w Stormwind. Thrall zaś patrzy raczej nie przychylnym okiem na Czarnoksiężników, jednakże doskonale zdaje sobie sprawę z ich przydatności. Czarodzieje posługujący się magią konwencjonalną, często postrzegają magię Czarnoksiężników jako daremne dążenie do jej udoskonalenia i zyskania potęgi.
W świecie Azeroth egzystuje wiele ras, które posługują się czarną magią Netheru, wliczając w to rasy, w które możemy się wcielać : Ludzi, Gnomów, Orków, Opuszczonych oraz Krwawych Elfów. Każdy z nich ma swój własny, unikatowy wkład w historię rozwoju czarnej magii.
W skrócie
Czarnoksiężnicy znani są ze swojej taktyki “strachu i chaosu” głównie dzięki zdolnościom wykorzystywania mrocznych energii, by siać strach i popłoch w szeregach wroga. Postacie niższych poziomów przede wszystkim polegają na swoich sługach i czarach typu Damage over Time [DoT], które zadają obrażenia wrogowi, jak i rozsiewają panikę, uniemożliwiającą im podjęcie jakichkolwiek akcji prewencyjnych.
Czarnoksiężnicy bardzo wysokich poziomów będą mieli możliwość maksymalizacji : mocy DoT oraz czarów typu Curse w “drzewku” talentów Affliction, użyteczności przyzywanych stworów oraz kamieni w“drzewku” talentów Demonology, udoskonaleń w “drzewku” talentów Destruction czarów zadających obrażenia typu Burst i Direct. W poprzedniej wersji WoW limity 8-debuff oraz 16 – debuff uniemożliwiały Czarnoksiężnikom zmaksymalizowania obrażeń czarów typu Affliction, co zmuszało Czarnoksiężników do używania czarów typu Direct by zyskać DPG w bitwach PvE. Sytuacja ta uległa zmianie wraz z wprowadzeniem 40-debuff limitu czyniąc czary Affliction bardziej użytecznymi.
Czarnoksiężnicy mogą opanować sztukę przywoływania magicznych wierzchowców. Wszystkie pozostałe klasy postaci, nie licząc Paladyna, mogą kupić je w sklepie za złoto lub przez PvP.
Bycie Czarnoksiężnikiem wymaga pewnych rzeczy: zdolności atakowania wielu celów w jednej chwili, mając jednocześnie na oku swoje “sługi”, by w razie komplikacji na polu bitwy gracz mógł użyć ich, w celu przechylenia szali na jego korzyść. Gracz musi być również konsekwentny w dobieraniu taktyki obronnej jak i zaczepnej. Bycie Czarnoksiężnikiem również wynagradza: dzięki wysokim współczynnikowi wytrzymałości, jest on mistrzem w PvP, zaś zdolność bojowa w sytuacji PvE jest znacznie większa od innych klas DPS (dzięki atakowaniu wielu celów jednocześnie), które skupiają swój atak na jednym przeciwniku. Oprócz tego posiadają umiejętności kontroli tłumu (Crowd control ability) o działaniu osłabiającym, wręcz poniżającym.
Wielu zazdrości im umiejętności wysysania dusz i użyciu ich jako Soul Shards.
Rasy
Klasa Czarnoksiężnika może być odgrywana przez następujące rasy:
Przymierze
Horda
Bronie i pancerze
Czarnoksiężnik może nosić jedynie ubrania i wstępnie używać może sztyletów i walki bez broni. Może również używać różdżek w walce na odległość i walczyć z pustymi rękami (?) by podnosić różne umiejętności. Mogą trenować się w mistrzostwie w broni by zdobyć możliwość używania jednoręcznych mieczy (Undercity, Silvermoon, Stormwind) i lasek (Orgrimmar, Thunder Bluff, Stormwind, Darnassus). Więcej informacji odnoszących się do określonych pancerzy Czarnoksiężnika znajdziecie w Zestawach Czarnoksiężnika.
Atrybuty
Wytrzymałość jest jednym z kluczowych atrybutów Czarnoksiężnika, szczególnie dla Demonologów. Głównym powodem jest to, że Czarnoksiężnicy mogą konwertować swoje życie w manę za pomocą czaru Life Tap, co pozwala w większości wypełniać wytrzymałości rolę intelektu. Wielu Czarnoksiężników opiera się na dużej puli życia jako na ich głównym punkcie obrony.
Jako podstawowy rzucający czary, Czarnoksiężnik używa często wszystkich standardowych atrybutów rzucającego, takie jak intelekt i obrażenia czarów. Idąc dalej, Czarnoksiężnik nie używa siły i potrzebuje bardzo mało zręczności. Duch u Czarnoksiężnika regeneruje życie i manę bardzo wolno – i nie ma praktycznie zastosowania w porównaniu z czarami takimi jak Life Tap czy Dark Pact. Wartość crit czaru zależy od budowy talentu. Z Ruin i użyciem bezpośrednich ofensywnych czarów, jest bardzo dobra. Jednak dla Afflicition Czarnoksiężnik, który używa głównie DoTs, wart jest bardzo mało. Talent Demonologii i Demoniczna Wiedza daje Czarnoksiężnikowi bonus do obrażeń czarów o wartości równej 5/10/15 procent aktualnej wytrzymałości i intelektu ich demonów, które są zależne od wytrzymałości i intelektu samego Czarnoksiężnika.
Na rajdach, wskaźnik uderzenia czaru staje się o wiele bardziej cenny, osiągając przewagę nad wszystkimi innymi statystykami i dobrym rozwiązaniem jest osiągnąć jego wysoki poziom (17% na 3.0.2). Jednak po tym momencie wskaźnik uderzenia czaru jest bezużyteczny.
Wartość atrybutów przedmiotów dla Czarnoksiężnika jest wielce różnorodna, zależnie od wyboru ich talentów i ich głównego wyboru w grze, czy będzie to nabijanie poziomów, rajdy czy PvP.
Źródło: wowwiki.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz