Koboldy są małymi humanoidami bojącymi się wyjść na światło dzienne w obawie przed swymi cieniami. Pomimo tego walczą gwałtownie do śmierci, gdy są przyparte do muru. Żyją w tunelach w całym Azeroth, ale głównie we Wschodnich Królestwach. Większość z nich jest łatwą zdobyczą występującą w Lesie Elwynn [the Elwynn Forest], Westfall, Loch Modan, Górach Kamiennego Pazura [the Stonetalon Mountains], Tysiącu Iglic [the Thousand Needles] oraz Wzgórzach Arathi [the Arathi Highlands]. Najsilniejsze Koboldy możemy znaleźć w Doline Alterac [the Alterac Valley], atakując Kopalnię Zimnego Zęba [the Coldtooth Mine] kontrolowaną przez Przodownika Pracy Snivvla [Taskmaster Snivvle]. Największym osobnikiem jakiego znano był Noggrin Jednozębny [Noggrin Onetooth], który przebywał w Durotar, koło Pustkowi [the Barrens], zanim został zabity przez Rexxara, czempiona Hordy.
Wstęp
Koboldy są podobnymi do szczurów humanoidami zamieszkującymi podziemne tunele i spędzającymi życie na poszukiwaniu złota. Są tchórzliwym, zatrwożonym społeczeństwem, które żyje w ciągłym strachu przed większymi rasami, i rzadko opuszczającym swoje korytarze. Chociaż w pojedynkę nie są zbyt potężni, w grupie mogą spowodować pewne szkody a czasami nawet niebezpieczeństwo. Przebywają w tunelach głęboko pod Górami Alterac i Czerwonego Grzbietu [the Redridge Mountains]. Większość czasu spędzają w ciemnym podziemiu, gdyż światło dzienne powoduje u nich dyskomfort. Jako że nie potrafią doskonale widzieć w ciemnościach, Koboldy często wykorzystują świece. Są zwykłymi tchórzami i uciekają z każdej poważnej walki. Niemniej są nieustępliwe i gwałtowne, gdy zostaną przyparte do muru, więc gdy ich siedliska (bądź świece) są zagrożone, atakują z zaciekłością. Niestety nie są zbytnio inteligentne i ich taktyka pozostawia wiele do życzenia: chociaż z natury potrafią się zakradać, używają tej zdolności raczej do ucieczki niż zasadzek i zazwyczaj próbują przezwyciężyć wroga liczebnością niż sprytną strategią. Ponadto Koboldy czasami są tak strachliwe, że odrzucają prośby o pomoc od swoich przyjaciół – te strachliwe istoty po prostu zajmą się własnymi sprawami (przez cały czas trzęsąc się ze strachu) i będą pałać nadzieją, że nieznośni poszukiwacze przygód zostawią ich w spokoju.
Koboldy wymieniają złoto oraz inne minerały na wszystkie dobra, które potrzebne są im do przeżycia, okazjonalnie wykupując sobie ochronę.
Wygląd
Koboldy mierzą od 3-4’ (ok. 90-120 cm) i ważą od 70-100 funtów (ok. 30-45 kg). Te żylaste istoty przypominają w podobnym stopniu szczury co i humanoidy. Poruszają się szybkim krokiem przy jednocześnie zgarbionej postawie. Ich nerwowość łatwo zauważyć w dużych, gryzoniowatych oczach. Spod czapek, na których znajdują się zapalone świece, wystaje zazwyczaj biała szczecina. Noszą ze sobą skórzaną torbę na lewym ramieniu i kilof na prawym.
Historia i kultura
Społeczeństwo
Tworzą luźne klany bazujące na rodowodzie, gdzie nie istnieje pojęcie małżeństwa. Młode osobniki migrują pomiędzy gniazdami lub większymi koloniami, gdyż preferują spanie w grupach. Chociaż nie posiadają żadnych struktur rządzenia, organizują się w większe ekipy, by zaplanować kolejne wykopaliska. Pomimo braku błyskotliwości, Koboldy posiadają dobry zmysł węchu i zdolność do odczytywania intencji.
Jednym z ich najbardziej znaczących osiągnięć jest zawiązanie przymierza z Harpiami. Oferują im wykopany ekwipunek w zamian za informacje. Obie rasy ochraniają siebie nawzajem na zasadzie symbiozy. Koboldy wpierw będą próbowały uniknąć walki jeżeli to możliwe, a pułapki wykorzystują do łapania małych zwierząt oraz ochrony legowisk. Gdy będą w sytuacji bez wyjścia, zaatakują cel, wgryzając się w wrażliwy punkt. W starciu z wielkim zagrożeniem są nawet w stanie opuścić swe kolonie wraz z młodymi.
Wiele z nich nosi hełmy ze świeczkami, które służą jako coś więcej niż źródło światła. Gdy Kobold trzyma zapaloną łojówkę, od razu staje się odważniejszy, jednakże nie trudno zgasić jest jej ogarek.
Języki
Posługują się prostym wspólnym i wspólnym. Okazjonalnie uczą się też języków swoich wielkich, przerażających sąsiadów.
Relacje
Koboldy wolą przebywać pośród własnego rodzaju. Wiele z nich boi się nadziemnego świata i jego mieszkańców. Dobrze im z ich egzystencją w kopaniach, pracą kilofem i podziwianiem świec towarzyszy. Muszą mierzyć się z wieloma niebezpiecznymi wrogami, samemu będąc słabymi istotami, więc utalentowani żołnierze zdolni do obrony swych pobratymców szybko zajmują się zagrożeniem. Są to głównie łotrzykowie, wojownicy bądź uzdrowiciele. Bardzo rzadko się zdarza, by opuszczały swoje tunele na rzecz poszukiwania przygód. Większość z takich osobników ma ogromne zamiłowanie do podróży i w inny sposób nie mogą go zaspokoić. Inni są bardziej żądni zysków niż reszta ich rasy, zdawszy sobie sprawę, że wojaże są najlepszą drogą, by zdobyć to, czego się pragnie. Przyjazne Koboldy zazwyczaj są wychowywane przez Nocne Elfy lub inne rasy.
Magia
Koboldy potrafią posługiwać się prostą magią ziemi, wliczając w to lodowe tarcze i ogniste pociski, chociaż większość większość nich to wojownicy uzdolnieni w posługiwaniu się kilofem. Ich styl walki polega na atakowaniu wraz z jak największą liczbą sprzymierzeńców i utłuczenie przeciwnika wspomnianą bronią.
Plemiona
- Suchowąsy [the Drywhiskers]
- Goggersi [the Goggers]
- Żwiropyski [the Gravelsnouts]
- Szczury Tunelowe [the Tunnel Rats]
- Białowąsy [the Whitewhiskers]
- Plemię Wichru [the Windshears]
Mowa Koboldów
- "You no take candle!" // Ty nie brać świeczki!
- "Aieee me run!" // Ajjj ja uciekać!
- "Me no run from [class] like you!" // Ja nie uciekać przed [klasa] jak ty!
- "Yip, me kill!" // Yip, ja zabić!
Źródło: wowwiki.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz