szczury_wroclawia_szpital

Taureni

Taureni, którzy w swoim rodzimym języku (Taurahe) nazywają siebie Shu'Halo, to ogromne koczownicze istoty, które żyją na trawiastych, otwartych równinach Mulgore w centralnym Kalimdorze. Taureni to duże, muskularne postacie o wyglądzie bydła (kopyta, rogi). Średnio mierzą od 6’5” (ponad 195cm) do 9’ (ok. 270cm), ważą zaś od 400 do 700 funtów (ok. 180 – 315kg). Ich ogromne ciała pokryte są delikatną, krótką sierścią, która może mieć różnoraką kolorystykę (od szarości, czerni poprzez brązy, kończąc na różnych połączeniach tych kolorów). Po okresie koczowniczego trybu życia, Taureni ostatecznie osiedlili się w Mulgore i the Barrens.

Taureński Herb
Herb Taurenów, kierowanych przez Matkę Ziemię

Wstęp

Równiny Kalimdoru długo były domem dla tych niesamowitych koczowników. Taureni to rasa Szamanów, Łowców i Wojowników, którzy dawno temu utworzyli kompleks kultury i tryb życia bez pomocy kamieniarstwa, stali lub podboju. Nie oznacz to, że Taureni to rasa pacyfistów. Gdy są rozgniewani potrafią odpłacić się dziką i zdecydowaną brutalnością. Jednym słowem, są oni ucieleśnieniem stoickiej postawy, przepełnionej rozmyślaniami. Ta tajemnicza atmosfera w połączeniu z ogromnym rozmiarem może doprowadzić do wniosków „dlaczego” wielu uważa Taurenów za mądrą i niebezpieczną rasę. Nie są skorzy do rozmów bez większego powodu, preferując raczej działanie niż gadanie. Jednakże, gdy raz Tauren nawiąże kontakt z towarzyszem, to następuje bardziej otwarta i entuzjastyczna wymiana zdań. Od kiedy Taureni powoli oswajali się z nie-taurenami, są zwykle małomówni i czasem mogą wygladać na zamyślonych. Można docenić spokój taurenów w tym czasie pełnym konfliktów. Taureni nie miłują się w rozlewie krwi, ponieważ ich głębokie duchowe przekonania nie uwzględniają wojny. Starszyzna plemienia rozwiązuje większość problemów, a dwoje Taurenów może rozstrzygnąć swój konflikt w rytualnym pojedynku. Zostawszy członkami Hordy, rasa została wciągnięta w coraz więcej konfliktów, stwarzając żądanie w stosunku do taureńskich uzdrowicieli i wojowników.

Historia

Taureni mają długą i rozwiniętą tradycję opowiadania, która była przekazywana z pokolenia na pokolenie. Żadna z historii nie została spisana, więc nie ma pewności co do autentyczności ich opowieści. Zważywszy na to, że wiele ich historyjek opartych jest na kilku wydarzeniach z przeszłości, to trzeba odnotować, że może istnieć w nich ziarno prawdy. Rasa Taurenów jest tak stara, jeżeli nie starsza, jak Nocne Elfy. Podobnie jak one są przywiązani do natury i żywiołów. Ich społeczność opiera się w większej części na szamanizmie. Żyją by służyć naturze i dbać o równowagę pomiędzy dzikością krainy a niespokojnymi duchami żywiołów. Elementy druidyzmu, które zostały wpojone im przez Cenariusa a później zapomniane przez eony, obecnie ponownie się zakorzeniają w taureńskim społeczeństwie, pozwalając na lepsze służenie naturze. Wzmianki na temat Cenariusa, przed poznaniem go przez Nocne Elfy (trylogia „War of the Ancients” odnosi się do Nocnych Elfów wierzących w to, że Cenarius jest typową bajką na dobranoc, przed sprzymierzeniem się z nim podczas wojny), są zgodne z innymi źródłami historycznymi, mówiącymi o tym, iż Taureni wytworzyli swoją cywilizację na Kalimdorze przed powstaniem elfów, a nawet przed ich stworzeniem. Narodziny półboga pokrywają się i ich wersje zgadzają się z mitami Nocnych Elfów, podobnie jak w „The Sundering” Richarda A. Knaaka.

Wojna Starożytnych

Taureni nie brali czynnego udziału podczas Wojny Starożytnych, wojnie przeciwko pierwszej inwazji demonów z przed 10 000 lat. Jednakże w zmienionym kontinuum czasowym, wytworzonym przez Krakusa i jego współtowarzyszy, Taureni mieli okazję sprzymierzyć się przeciwko Płonącemu Legionowi [the Burning Legion], właśnie dzięki smoczemu magowi. Dowódca Nocnych Elfów i ksenofob, Desdel Stareye, odmówił pomocy ze strony Taurenów, ze względu na ich zdolności. Szczególnie ciężkozbrojnych wojowników, którzy w wirze walki mogli zabijać demona, jak i Nocne Elfy. Po tragicznej przegranej dowódcy, Taureni ponownie zostali poproszeni o pomoc przez jego następcę, Jaroda Shadowsong. Taureni, którzy przeżyli wojnę utrzymują przyjazne, a przynajmniej ciepłe, stosunki z the Sentinels.

Nowa Horda

Przez niezliczone pokolenia, Taureni opanowali równiny the Barrens, polując na potężne kodo oraz szukając wiedzy na temat ich wiecznej bogini, Matce Ziemi. Ich „namiotowe” wioski były rozrzucone na całym obszarze i zmieniały się wraz z pogodą i porami roku. Podróżujące plemiona zjednoczyły się, dzięki wspólnej nienawiści do dawnego wroga – centaurów.

Na skraju wyginięcia, wódz Cairne Bloodhoof, szukając pomocy, natknął się na zielonoskórych wojowników zza morza. Cairne szybko zaprzyjaźnił się z Wodzem Thrallem i innymi Orkami, odkrywszy, iż przybysze również miłują honor i bitwę. Również Orkowie i Trolle Czarnej Włóczni [Darkspear Trolls], które należały do Hordy, odkryli cechy wspólne z Taurenami. Każda z ras pragnęła stworzyć szamańska kulturę a Taureni, którzy długo już kontaktowali się z duchami i naturą, byli dobrze przygotowani, by objąć przewodnictwo i pomóc Hordzie w tworzeniu szmanizmu.

Przy pomocy Orków, Cairne i jego plemię Bloodhoof byli w stanie odeprzeć najazd centaurów i przejąć trawiaste równiny Mulgore. Pierwszy raz od eonów, Taureni znaleźli krainę, którą mogli nazywać domem. Stali się wiecznymi dłużnikami swoich orkowych sprzymierzeńców. Na smaganych wiatrem wzgórzach Thunder Bluff, Cairne stworzył schronienie dla swego ludu, gdzie Tauren z każdego plemienia jest mile widziany. Poprzez lata porozrzucane na całym obszarze Kalimdoru taureńskie plemiona zostały zjednoczone pod wodzą Cairne Bloodhoof. Istnieje kilka plemion, które nie zgadzały się z „nowym poglądem”, jednak wszyscy jednogłośnie uważają Cairna za najmądrzejszego i odpowiedniego „taureńskiego przewodnika”. Wodzowi pomaga Arcydruid Hamuul Runetotem oraz należąca do starszyzny Magatha Grimtotem.

Pomimo odzyskania ziem dzięki Hordzie, nie wszystko jest takie różowe. Plemię Grimtotem próbuje ukrócić rządy Cairna i samemu objąć panowanie. W tym samym czasie, Szmaragdowy Sen [the Emerland Dream], część the Green Dragonflight, jest splamiony dziwnym złem. Malfurion Stormrage jest uwięziony wewnątrz snu, a zielone smoki atakują każdego podróżnika, który się zbliży. Razem z Nocnymi Elfami, taureńscy druidzi próbują dowiedzieć się, co jest tego przyczyną, gdyż Szmaragdowy Sen, dom Ysery Śniącej [Ysera the Dreamer], Zielonego Aspektu [the Green Aspect], musi być utrzymany w bezpieczeństwie.

Mitologia i Kultura Taurenów

Najwcześniejsza historia Taurenów zawarta jest w ich mitach. Kroniki zawierają historie o powstaniu świata, pojawieniu się centaurów, o stworzeniu Taurenów przez Matkę Ziemię [the Earthmother], ich nauce druidyzmu pod pieczą Cenariusa oraz przybyciu centaurów.

Pomimo tego, że szlachetni Taureni są z natury spokojni, to rytuał Wielkiego Polowania [the Great Hunt] jest ostoją taureńskiej kultury. Każdy z nich musi szukać jedności pomiędzy myśliwym, a dzieckiem Matki Ziemi. Osobnik w każdym wieku musi udowodnić swoje męstwo, poprzez przeciwstawienie się dzikim istotom. Pomimo zabijania zwierząt, Taureni są nauczeni, by niczego nie zmarnować, co zostało im dane przez naturę i starają się zawsze jej odwdzięczyć. Uczą się utrzymać równowagę i otaczają Matkę Ziemię szacunkiem, za co ona ich błogosławi.

Mimo ich ogromnej wielkości i wielkiej sile, są niezwykle spokojną i cichą plemienną społecznością. Jednakże, podczas konfliktu Taureni są straszliwymi wrogami, którzy użyją resztek sił, by zmiażdżyć przeciwników kopytem. Są szlachetni i dumni, pomimo kilku wydarzeń z przeszłości, nigdy nie ulegają wrogowi. Tak jak Orkowie, Taureni próbują odnaleźć swoje poczucie tradycji i tożsamości.

Wiara

Dla Taurenów natura jest matką świata, a ich wiara jest głęboko zakorzeniona w ich sercach. Odczuwają ruchy ziemi. Szanują duchy ziemi i przodków, zwracając się od nich po rady i mądrość. To pokazuje ich szczególny związek ze światem duchowym, gdzie druidzi i szamani stoją ramię w ramię z wojownikami i łowcami. Taureni nie widzą przeciwwskazań pomiędzy oddawaniem czci naturze oraz polowaniem. „Polowanie jest hołdem w stosunku do duchów ziemi”.

Taureński Shaman
Taureński Shaman

Języki

Taureni posługują się Taurahe oraz Orkowym. Tego ostatniego nauczyli się w celach handlowych i wymiany myśli.

Imiona

Język Taurenów jest szorstki i niski, co można zauważyć przy ich imionach. Nazwisko Taurena zwykle jest dobrem rodzinnym i przekazywane jest przez pokolenia. Jeżeli osobnik dokonał jakichś zadziwiających czynów, które pochwala starszyzna, to może on zmienić nazwisko na takie, które będzie odpowiadało danemu wydarzeniu. Taureni posiadają kilka imion. Jedno nadawane jest przy narodzinach, a kolejne podczas ceremonii odrastania. To „dorosłe” imię symbolizuje ważne dokonanie danego osobnika, np. Blackhide, Earthborn, Halfhorn, Hidemaker, Riverwatcher, Scar, Splithoof, Stormchaser lub Windrunner. Tauren może stworzyć sobie trzecie imię, by w ten sposób zwracali się do niego przybysze.

Imiona męskie: Azok, Bron, Turok, Garaddon, Hruon, Jeddek.
Imiona żeńskie: Argo, Serga, Beruna, Halfa.
Nazwiska: Darkthorn, Thunderhoof, Stormhorn, Quillsplitter, Stonebreaker, Plainstalker, Spiritwalker.

Wygląd

Taureni są dużymi, muskularnymi humanoidami z byczymi głowami. Mężczyźni średnio mierzą 7,5’ (ponad 220cm), przy wadze 400 funtów (ok. 180kg), podczas gdy kobiety są lżejsze i niższe. Są przeważnie umięśnieni, posiadając niewiarygodnie rozwiniętą budowę ciała i silne ramiona idealne podczas walki. Ich ciała pokrywa miękkie futro (zazwyczaj krótkie) a na karku, ramionach i czasem goleniach występuje grzywa. Kobiety i mężczyźni prawie zawsze noszą długie włosy, przy czym samce częściej preferują warkocze. Pigmentacja może być od kruczoczarnego, poprzez biały a kończąc na różnych wariacjach cętkowych. U każdej ręki posiadają trzy palce.

Rogi są najbardziej widoczne wśród mężczyzn, chociaż wszystkie Taurenki je posiadają. Noszą naturalne ubrania – skórzane oraz futrzane, a czasem lniane. Cenią sobie biżuterię, szczególnie ozdoby z kości słoniowej oraz bursztynu. Z owych materiałów wytwarzają bransolety i naszyjniki, czasem nawet ozdabiają nimi rogi oraz kosmyki włosów.

Kraina

„Po zakończeniu koczowniczego trybu życia, który istniał od pokoleń, Taureni wznieśli nowy dom wśród wzgórz bezkresnego Mulgore. Thunder Bluff jest największym obozowiskiem Taurenów, umiejscowionym na niedostępnych wzgórzach w północnej części Mulgore. Większość młodych taurenów dąży tam, po zakończeniu zadań w Obozowisku Redrock [Redrock Mesa], gdzie młodziki uczą się polować, walczyć i kontaktować się z duchami.

Taureńskie Plemiona/Klany

Uwaga: Poniższa lista może nie zawierać wszystkich klanów, lecz te których nazwa pochodzi od imion lub nazwisk taureńskich wodzów.

  • Bloodhoof – plemię Bloodhoof, pod wodzą Cairne Bloodhoof, jest przewodnim taureńskim plemieniem Hordy.
  • Dawnstrider – plemię Dawnstrider jest pełne doświadczonych zaklinaczy i szamanów.
  • Grimtotem – plemię Grimtotem nie chce przyłączyć się do Hordy z niewiadomych powodów. Plotka głosi, że kontaktują się z Plagą [the Scourge] i Opuszczonymi [the Forsaken].
  • Mistrunner – plemię Mistrunner kroczy ścieżką druidów i szuka sposobu, by uleczyć ziemię, zmniejszając cierpienie Matki Ziemi.
  • Ragetotem – plemię Ragetotem to dom najbardziej zawziętych wojowników i utalentowanych kowali spośród Taurenów.
  • Runetotem – plemię Runetotem dość niedawno zaczęło odkrywać ścieżki druidyzmu.
  • Skychaser – plemię Skychaser to duchowi przewodnicy taureńskich szamanów.
  • Stonehoof – plemię Stonehoof ma swoich członków w każdej taureńskiej społeczności.
  • Thunderhorn – plemię Thunderhorn to dom najlepszych taureńskich łowców.
  • Wildmane – plemię Wildmane w większości poszło ścieżką plemienia Runetotem.
  • Winterhoof – plemię Winterhoof może poszczycić się jednymi z najlepszych zielarzy i alchemików, jakich można znaleźć pośród Taurenów.
  • Shadowhoof – Taureni z plemienia Shadowhoof są znani ze swojej przebiegłości i skłonności do sekretów, które przejęli od plemion z Desolace.

Inne taureńskie klany: Clawhoof, Cloudmane, Darkmane, Eagletalon, Icemist, Longstride, Oatwind, Raincaller, Rivermane, Stormsinger, Strongbash, Swiftwind, Whitecloud, Wildrunner i Younghoof.

Klasy

Taureni mogą zostać Druidami, Łowcami, Szamanami i Wojownikami.

Są jedyną rasą Hordy, która ma możliwość zostania Druidem (wraz z Nocnymi Elfami z Przymierza) i są jedyną rasą Hordy, w której nie ma Łotrzyków. Nawet, jeżeli Tauren Łotrzyk to żart pośród graczy Hordy.

Dla Taurenów, profesja Łotrzyka jest obca, a co za tym idzie jest to rzadki widok (jeżeli w ogóle możliwy) wśród populacji. Wśród zdrajców z Plemienia Grimtotem występują Łotrzykowie i Magowie.

Specjalne taureńskie klasy

  • Tauren Chieftain
  • Spirit Walker
  • Spirit champion
  • Wilderness stalker
  • Plagueshifter
  • Holy strider

Relacje

Kiedy Taureni natknęli się po raz pierwszy na Hordę Thralla, uznali ich za duchowych braci. Żadna inna rasa nie miała tak bardzo podobnego poglądu na świat, a szamani obu nacji często spotykali się, by omówić sprawy związane ze światem duchów. Taureni sprzymierzyli się z orkami dzięki wspólnej wizji, chroniąc dobrze siebie nawzajem. Podczas gdy Taureni postrzegają Orków i Trolle, jako potencjalnych przyjaciół, to rzadko ufają Opuszczonym, ograniczając się do powitalnego kiwnięcia głową i zapewniając miejsce na postawienie ich gnijących stóp.

Taureni nie mają żadnej urazy dla Przymierza, chyba że odczują zagrożenie, wyłączając Wysokie Elfy. Naznaczone magią dusze Wysokich Elfów, to niczym trujące opary dla Taurenów, którzy nie mogą wytrzymać odstręczającego „swądu” zbyt długo. Nocne Elfy są całkowitym przeciwieństwem. Taureni czasem patrzą na nie z respektem i strachem. Obie rasy przez wieki współistniały w Kalimdorze i Taureni długo postrzegali Kaldorei, jako mityczną rasę półbogów, posiadającą wielką moc i namaszczoną mocą natury.

Taureni są bardzo przywiązani do Orków, z którymi dzielą podobną kulturę. Cairne jest również wielkim przyjacielem Thralla. Są mniej zadowoleni z obecności Opuszczonych w Thunder Bluff, których ledwo tolerują jako sprzymierzeńców. Filozofia Taurenów kładzie duży nacisk na wartość życia a nieumarli uwłaczają ich wierzeniom. Niektórzy Taureni, jak Mani Winterhoof, współczują im. Są tacy, którzy pragną „uleczyć” Opuszczonych, chociażby Rada Starszych [Elder Council].

Ogólnie rzecz biorąc, Taureni trwają w dobrych stosunkach z Orkami, jak i z Trollami, chociaż wciąż istnieje cień nieufności w stosunku do Plemienia Mrocznej Włóczni [Darkspear Tribe], wiedząc, że jeszcze nie dawno stosowali voodoo i kanibalizm.

The Taunka

Starożytni krewniacy Taurenów – the Taunka, byli uważani za zaginionych do czasu odnalezienia ich na Northrend. Obecnie prawie nic nie wiadomo o tej rasie, ale ich historia zostanie ujawniona w World of Warcraft: Wrath of the Lich King.

Ciekawostki

  • Wygląd oraz nazwa Taurenów oparta została na postaci Minotaura z greckiej mitologii. Minotaur to połączenie człowieka z bykiem. „Tauros” to w starożytnej grece „byk”.
  • Kultura Taurenów oparta została na stylu życia rodzimych amerykańskich plemion z południowego-zachodu, północnego-zachodu i Wielkich Równin w USA i Kanadzie.
  • Słowo „tauren” to anagram słowa „natura”
  • W wersji beta, ta rasa nie posiadała wierzchowca [mount], zamiast niego posiadali zdolność Plainsrunning, która pozwalała na szybsze poruszanie się.

Źródło: wowwiki.com

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
 
Wczytywanie...