Magowie, to specjaliści w rzucaniu czarów „obszarowych” oraz magii typu Burst Damage. Ich podstawowa rola w grupie sprowadza się do zwykłego zadawania obrażeń oraz używaniu crowd control głównie poprzez zastosowanie Polimorfizmu, czasowo zamieniając humanoida lub bestię w bezbronnego szkodnika. W końcowych poziomach magowie stają się niezwykle użyteczni, ponieważ walki stają się na tyle ciężkie, iż nie obejdzie się bez użycia Counterspell, Remove Lesser Curse czy też Spellsteal . Użyteczność czarów maga również płynie z możliwości tworzenia jadła i picia, a także teleportowania się do większych miast oraz otwierania portali dla członków drużyny. W walkach trybu PvP, magowie rażą przeciwnika na odległość jednocześnie uciekając, by nie odnieść z ich strony żadnych obrażeń. Ich podstawowym współczynnikiem jest inteligencja oraz wytrzymałość, spell damage (poziom obrażeń od magii), spell critical strike rating i spirit (kolejność zależy od roli, jaką pełni postać w drużynie).
Wstęp
Magowie są dosyć powszechni w świecie Azeroth. Swoją uwagę skupiają na magii tworzącej oraz magii zmieniającej różne “rzeczy”, najczęściej w celu niszczenia swoich wrogów i wzmacniania sojuszników. Magowie mogą posiadać chowańca, który w rzeczywistości jest zwykłym zwierzęciem, ale posiada pewne magiczne umiejętności i służy pomocą swemu panu, gdy jest przez niego wezwany. Magowie doskonale rozumieją naturę magii, dlatego też potrafią skutecznie przeciwdziałać większości wrogich zaklęć. Ponadto ci mistrzowie magii mają możliwość wybrania kierunku specjalizacji: szkołę przywoływania bądź szkołę przemiany, przy czym mag może używać jedynie zaklęć z wybranej przez niego szkoły. Dla przykładu magowie Kirin Toru są mistrzami magii opierającej się na żywiole ognia i lodu. Klasa ta jest również znana z umiejętności przywoływania żywiołaków, w szczególności żywiołaków wody.
Pierwszymi magami w świecie Azerothu były zamieszkujące okolicę Studni Wieczności Nocne Elfy, które władały jej mocą.
“Początki”
Młoda cywilizacja Kaldorei była znana z umiejętności czerpania i władania mocą Studni Wieczności, którą wykorzystali do stworzenia swej społeczności, a później utrzymania jej w jedności. Niestety ciągłe używanie mocy Studni przyciągnęło uwagę Sargerasa oraz jego Płonącego Legionu. Skutkiem tego była wielka wojna, znana również jako Wojna Pradawnych [War of the Ancients]. Pomimo zwycięstwa walczących pod jednym sztandarem zjednoczonych ras Azerothu, wojna ta odbiła wielkie piętno na Kalimdorze niszcząc go, a także Studnię Wieczności, której moce wyparowały do atmosfery i rozprzestrzeniły się po całym świecie.
Owe wydarzenia spowodowały, iż większość Nocnych Elfów odwróciła się od magii i skierowała swoje uwagę na propagowany przez Malfuriona Stormrage druidyzm. Wielu “wysoko urodzonych” nie zgodziło się na taki obrót sprawy i nie mieli zamiaru zaprzestać praktykowania sztuk magicznych, dlatego też dobrowolnie udali się na wygnanie do Lordaeronu, by założyć nowe królestwo – Quel'Thalas. Gdy ów królestwo zostało napadnięte przez Trolle z Zul'Aman, Wysokie Elfy postanowiły nauczyć stu ludzi sztuk magicznych w zamian za militarną pomoc królestwa Arathor. I to właśnie dzięki tym dwum rasom magia jest powszechnie znana i używana w całym Azeroth.
Dalaran
Niegdyś uczniowie bractwa Czarodziei Azerothu, później zakon magów, który został zmuszony do odkrycia nowych sztuk magicznych, by przeciwstawić się hordzie orków. Choć mistrzami ich byli wielcy magowie, którzy polegli w Pierwszej Wojnie, nadal nie byli oni przygotowani do czarowania w warunkach polowych, na polu bitwy. By uniknąć losu podobnego do ich nauczycieli, stworzono surowy regulamin, który miał za zadanie wyćwiczyć ich ciało, jak i duszę. Dzięki temu magowie Dalaranu stali się skutecznymi obrońcami ludzkości.
Przez wiele lat Arcymagowie Dalaranu byli najpotężniejszymi mistrzami swej sztuki w całym Wschodnim Królestwie, aż w końcu miasto popadło w ruinę za sprawą Archimonda w trakcie Drugiej Inwazji Płonącego Legionu. Bez Dalaranu, czyli scentralizowanej, wysokiej rady magów, magiczne eksperymenty i próby odkrywania nowych sztuk magicznych nie były już kontrolowane przez regulamin, a zależały już tylko i wyłącznie od indywidualnych upodobań magów. Zmienił się także sposób nauczania magii. Efektem tych zjawisk był poważny zastój rozwojowy nauk magicznych. Pomimo tego faktu, liczba czarnoksiężników drastycznie się zwiększała, z których większość formalnie była magami.
Rasy
Następujące rasy mają możliwość wcielenia się w Maga:
Przymierze
Horda
Źródło: wowwiki.com
Komentarze
Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!
Dodaj komentarz